Kinderen
alle pijlers
Strak buikje foetsie na bevalling.....
maandag 15 oktober 2007 om 13:58
Ik heb pas een topic geopend dat ik ineens moedergevoelens heb. En ik ben nog steeds in twijfel (en niet om het geen wat ik hier onder schrijf).
Maar wat ik me afvraag:
Zit niemand hier met het feit dat als je zwanger bent en een enorm dikke buik hebt, je buik na de bevalling nooit meer zo strak en striaeloos zal worden als dat ie nu is???
Bij mij is dat toch ook wel iets waar ik over nadenk. Klinkt misschien stom, je zou denken wat maakt het uit moet je kijken wat je er voor terug krijgt. Dat is ook wel zo... Maar toch, iedereen is toch ook veel met zijn uiterlijk bezig.
Maar maakt niemand zich hier druk om, hoe je na je bevalling er uit zal zien?? En dmv sporten en alles krijg je echt je buik niet meer zo strak als dat ie was.
Maar wat ik me afvraag:
Zit niemand hier met het feit dat als je zwanger bent en een enorm dikke buik hebt, je buik na de bevalling nooit meer zo strak en striaeloos zal worden als dat ie nu is???
Bij mij is dat toch ook wel iets waar ik over nadenk. Klinkt misschien stom, je zou denken wat maakt het uit moet je kijken wat je er voor terug krijgt. Dat is ook wel zo... Maar toch, iedereen is toch ook veel met zijn uiterlijk bezig.
Maar maakt niemand zich hier druk om, hoe je na je bevalling er uit zal zien?? En dmv sporten en alles krijg je echt je buik niet meer zo strak als dat ie was.
dinsdag 16 oktober 2007 om 13:46
dinsdag 16 oktober 2007 om 21:26
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:04
Hier gelukkig geen windtunnel want ik had ook een ks, maar wel een buikje, moet eigenlijk dringend buikspieroefeningen doen maar het komt er alsmaar niet van (misschien toch wat minder forummen ).
Van de 25 kg die ik aankwam zijn er ruim 5 maanden later nog 10 blijven hangen ondanks volledige bv (en ik was al niet mager voor mijn bevalling) maar het kan me helemaal niks schelen want ik heb een prachtige lieve gezonde dochter! Mijn man vindt me ondanks de extra kilo's nu zelfs mooier dan voor de zwangerschap dus ik zit er niet zo mee. Als ik klaar ben met bv ga ik wel weer eens op mijn eten letten.
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:05
Ja sorry voor mijn specifieke vragen, maar ben echt echt echt erg oprecht geinteresseerd. Want de buitenkant is zichtbaar, dus dat daar evt. schade kan ontstaan is me duidelijk. Maar het geheim van de vagina is en blijft een goed verborgen geheim (nu bedoel ik echt niet dat je letterlijk met de billen bloot moet). Maar ben (en anderen vast met mij) dus erg benieuwd of het waar is of naar het land van de fabeltjes verwezen moet worden. Dus dank voor jullie openhartigheid Darsjhan en BGB, maar ik wil details haha.
Ik heb slechts 1 baring hoeven doorstaan, dus kan nu een beetje inschatten wat dat denk ik gemiddeld genomen met de vagina doet. maar heb dus geen flauw idee of je echt kunt gaan echo-en na 2, of 3 of 4...da's wel een schrikbeeld (ik zal er heus geen meer kinderen om laten zeg maar, maar ga dan wel flink afscheid nemen van wat eens was snik).
Als ik over mezelf specifiek in detail zat treden (of vluchten jullie dan allemaal massaal weg?) ben ik doorgaans veel vochtiger (ook als dat niet wenselijk is. Maar kan misschien ook een bijwerking zijn van mirena
spiraal?) En verder heb ik niet het idee dat ik wijder ben. Wel heb ik het gevoel dat mijn weefsel daaro wat zachter/weker is. En als schade van de knip (verder keurig gehecht hoor) ben ik zodanig gehecht dat de huid van binnenste schaamlip wat naar achter is getrokken, waardoor er minder saloon deuren voor de ingang zit zeg maar. kortom, wat makkelijkere entree uch. Brrrr, da's helemaal niks voor mij om het hele zaakje eens te omschrijven uch uch. maar hoop dat er meerdere volgen (en dan dus diegene die er meer geworpen hebben, wordt het alsmaar 'meer' vagina zeg maar??)
Ik heb slechts 1 baring hoeven doorstaan, dus kan nu een beetje inschatten wat dat denk ik gemiddeld genomen met de vagina doet. maar heb dus geen flauw idee of je echt kunt gaan echo-en na 2, of 3 of 4...da's wel een schrikbeeld (ik zal er heus geen meer kinderen om laten zeg maar, maar ga dan wel flink afscheid nemen van wat eens was snik).
Als ik over mezelf specifiek in detail zat treden (of vluchten jullie dan allemaal massaal weg?) ben ik doorgaans veel vochtiger (ook als dat niet wenselijk is. Maar kan misschien ook een bijwerking zijn van mirena
spiraal?) En verder heb ik niet het idee dat ik wijder ben. Wel heb ik het gevoel dat mijn weefsel daaro wat zachter/weker is. En als schade van de knip (verder keurig gehecht hoor) ben ik zodanig gehecht dat de huid van binnenste schaamlip wat naar achter is getrokken, waardoor er minder saloon deuren voor de ingang zit zeg maar. kortom, wat makkelijkere entree uch. Brrrr, da's helemaal niks voor mij om het hele zaakje eens te omschrijven uch uch. maar hoop dat er meerdere volgen (en dan dus diegene die er meer geworpen hebben, wordt het alsmaar 'meer' vagina zeg maar??)
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:31
Beste intiem, even een serieuse reactie dan maar
Aan 5 vaginale bevallingen heb ik *godzijdank* géén echoput overgehouden maar enige "ruimte" is er wel ontstaan. Dat wil zeggen, voordat ik kinderen had was een normale tampon voldoende, nu red ik t ( de 1ste twee dagen) soms niet eens met een super dus dat hele doosje komt toch wel redelijk in de goede richting
Verder herken ik mijn poes nog steeds als mijn poes en merk ik tijdens de sex geen verschil en mijn partner ook niet .... ook niet geheel onbelangrijk
De boel is dus inderdaad iets toegankelijker geworden maar niet zoals het spreekwoord luidt "geef hem een vinger en hij neemt de hele hand" want die krijg je er van z'n levensdagen niet in , daar ben ik echt vééééééééééls te strak voor
gerust gesteld zo?
Aan 5 vaginale bevallingen heb ik *godzijdank* géén echoput overgehouden maar enige "ruimte" is er wel ontstaan. Dat wil zeggen, voordat ik kinderen had was een normale tampon voldoende, nu red ik t ( de 1ste twee dagen) soms niet eens met een super dus dat hele doosje komt toch wel redelijk in de goede richting
Verder herken ik mijn poes nog steeds als mijn poes en merk ik tijdens de sex geen verschil en mijn partner ook niet .... ook niet geheel onbelangrijk
De boel is dus inderdaad iets toegankelijker geworden maar niet zoals het spreekwoord luidt "geef hem een vinger en hij neemt de hele hand" want die krijg je er van z'n levensdagen niet in , daar ben ik echt vééééééééééls te strak voor
gerust gesteld zo?
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:36
Lieke, het is wel heel lang geleden dat ik zwanger was, maar vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik mij iedere dag ingesmeerd met een olie, de buik voelde teneerste nooit gespannen aan en werd zo gevoed door de olie, na de bevalling heeft een verpleegster mij ingebakerd, erg ouderwets maar zeer doeltreffend, mede dankzij de olie en het inbakeren geen straie en geen flubberbuik, nooit gehad en niemand zag/ziet aan mijn buik dat ik ooit zwanger bent geweest, het kan dus wel, zeker weten!
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:39
dank dank Darshjan, *slaakt een zucht van opluchting*
Wat onwijs knap dat dat zo kan herstellen he! Vind het echt een wonder (amai, het zijn nogal grote hoofden wat erdoor moet).
Nog andere ervaringen of een beetje meer van hetzelfde?
Tamponvergelijking kan ik niet aan meedoen, want die gebruik ik door de spiraal niet meer. Vriend zegt geen verschil te voelen en dat is voor mij genoeg. Net als jouw man/vriend dus Darshjan.
Wat onwijs knap dat dat zo kan herstellen he! Vind het echt een wonder (amai, het zijn nogal grote hoofden wat erdoor moet).
Nog andere ervaringen of een beetje meer van hetzelfde?
Tamponvergelijking kan ik niet aan meedoen, want die gebruik ik door de spiraal niet meer. Vriend zegt geen verschil te voelen en dat is voor mij genoeg. Net als jouw man/vriend dus Darshjan.
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:40
Als je buik vóór de zwangerschap al in goede conditie is, zal hij dat na de bevalling ook snel zijn. Bij normale condities, niet te veel gewicht, geen complicaties... herstelt het lichaam zich snel.
Ik was in totaal 10kg bijgekomen en had een enorme buik.
1 maand na de bevalling was mijn buik terug zo strak als voor de zwangerschap. Mijn borsten hebben ook niks geleden, ze zijn mooi stevig gebleven en ook de cupmaat B/C bleef onveranderd. Trouwens, nu 7 jaar later is alles nog steeds zoals het was !
Zeker niet te veel zorgen over maken, stress krijg je al genoeg bij een zwangerschap !
Ik was in totaal 10kg bijgekomen en had een enorme buik.
1 maand na de bevalling was mijn buik terug zo strak als voor de zwangerschap. Mijn borsten hebben ook niks geleden, ze zijn mooi stevig gebleven en ook de cupmaat B/C bleef onveranderd. Trouwens, nu 7 jaar later is alles nog steeds zoals het was !
Zeker niet te veel zorgen over maken, stress krijg je al genoeg bij een zwangerschap !
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:45
Ja die druk is geweldig maar strakkkkkkkkkkkkkkkkkkk het is eigenlijk een laken die heel strak en gelijk na de bevalling om je buik wordt getrokken en met grote veiligheidsspelden wordt vastgezet, het laken zit zo strak dat je eigenlijk naar adem snakt hahahhaaa, maar het is het wel waard geweest, het zit er 24 uur omheen, daarna wordt het laken verwijdert en das een opluchting maar het resultaat is dus geweldig
dinsdag 16 oktober 2007 om 22:46
woensdag 17 oktober 2007 om 10:53
Sluitlaken is echt super lekker na de bevalling. Heb hem de eerste dagen 24 uur perdag om gehad en daarna alleen nog maar overdag en af en toe overdag ook af (je moet wel je buikspieren af en toe gebruiken). Ik had en een super grote buik en kon na mijn bevalling echt niet meer normaal rechtop lopen (mijn buikspieren waren gewoon te slap geworden...) Sluitlaken heeft mij erg geholpen. Jammer genoeg heb ik nu wel een ontzettende flubberbuik terwijl ik absoluut niet dik ben....sniksnik....maar denk dat het zonder sluitlaken nog veel erger geweest zou zijn.
Nou heb ik weer een goed excuus om te gaan sporten. Misschien is mijn buik over een jaar weer wat strakker, ben ten slotte pas negen weken geleden bevallen...
Daniëlle.
Nou heb ik weer een goed excuus om te gaan sporten. Misschien is mijn buik over een jaar weer wat strakker, ben ten slotte pas negen weken geleden bevallen...
Daniëlle.
woensdag 17 oktober 2007 om 10:56
Ik had dat sluitlaken ook gekocht, besteld op internet. Voor mij was het heel normaal, in Suriname doen ze dat heel vaak. Maar idd, heel veel mensen weten niet waar je het over hebt.
Ik heb het uiteindelijk niet gebruikt, want ik had een keizersnee. Het kan wel na een keizersnee, maar ze moesten me er bij helpen en ik had na een 30-urige bevallingen even geen zin meer in gefrot aan mn lichaam.
Achteraf is het ook niet nodig geweest.
Je mag hem trouwens niet te lang gebruiken, want dan heeft het juist een averechts effect en worden je buikspieren juist slap, als ze dat al niet waren.
Ik heb het uiteindelijk niet gebruikt, want ik had een keizersnee. Het kan wel na een keizersnee, maar ze moesten me er bij helpen en ik had na een 30-urige bevallingen even geen zin meer in gefrot aan mn lichaam.
Achteraf is het ook niet nodig geweest.
Je mag hem trouwens niet te lang gebruiken, want dan heeft het juist een averechts effect en worden je buikspieren juist slap, als ze dat al niet waren.
donderdag 18 oktober 2007 om 10:44
Zo'n sluitlaken zou ik sowieso doen ja!! Mijn moeder heeft het daar "altijd" over.. Dat alles eerder weer op zijn plaats zit.
En wat er na de bevalling allemaal op je af komt weet ik alles van. Heb 2 nichtjes naast me wonen die ik dus van heel dichtbij op zie groeien en waar ik al tig keer voor moest zorgen. Dus dat was al een goede les!! En geloof me, die kids zijn niet makkelijk. Mijn andere nichtjes zijn daarentegen heel wat makkelijker, omdat ik die (gelukkig) niet zo van dichtbij mee maak... Heb in totaal al 6 nichtjes, dus ik weet er al heel wat van af.
En trouwens je moet toch altijd zelf ervaren hoe je eigen kinderen zullen zijn...
En wat er na de bevalling allemaal op je af komt weet ik alles van. Heb 2 nichtjes naast me wonen die ik dus van heel dichtbij op zie groeien en waar ik al tig keer voor moest zorgen. Dus dat was al een goede les!! En geloof me, die kids zijn niet makkelijk. Mijn andere nichtjes zijn daarentegen heel wat makkelijker, omdat ik die (gelukkig) niet zo van dichtbij mee maak... Heb in totaal al 6 nichtjes, dus ik weet er al heel wat van af.
En trouwens je moet toch altijd zelf ervaren hoe je eigen kinderen zullen zijn...