Striae voorkomen

16-05-2009 17:21 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke smeermiddeltje gebruiken jullie om striae te voorkomen? En wat werkt het beste?

Ik zag net een advertentie van Palmers waarin ze zeggen het meest verkochte middel ter wereld te zijn......., heeft iemand ervaring met dit product?
Des te honger, des te erger? Ik ben 22.

Nouja ik heb het gelukkig niet heel extreem.
Oeps wat een typische typfout.
ik was 26 en 29 toen ik bezwangerd raakte
Etenstijd Summer!
Zie je, ook nog onder de 30 jaar he?

Het wachten is nu op forummers jonger dan 30 jaar zonder striae in de zwangerschap. En forummers ouder dan 30 jaar met wel striae in de zwangerschap. Die moeten er vast ook wel zijn, toch? En wanneer gaat die 30 jaar grens in... Met 30 jaar en een dag? Of werkt het niet zo?
Ook misschicken

Maar ik doelde meer op het feit dat ik me volgevroten heb tijdens de zwangerschap, haha.
Ik was 29 toen ik zwanger werd en tot de uitgerekende datum was er geen streepje te bekennen. Helaas bedacht mijn dochter dat het nog lang geen tijd was, en bij precies 41 weken stond ik op met verschrikkelijke jeuk aan mijn buik en een bijna letterlijk gebarsten huid. Ondanks verwoed gesmeer. Mijn tip is dus: zorg dat je op tijd baart!
Ik zeg ook niet dat ik het aan het smeren te danken heb. Mijn vk (en die heeft toch wel heel veel zwangeren gezien, neem ik aan) zei dat vrouwen met zo'n streep meestal geen striae krijgen.

Ik heb idd gewoon geluk gehad. En was 39 met mn zwangerschap.
@ring, ik was 27 en geen streepje striae...dus dan ben ik de uitzodering op de regel. Ik ben ook niet veel aangekomen hoor, ik woog voor de zwangerschap 60, op het laatst 72 en na drie maanden weer 60. Nu nog steeds trouwens en in tegenstelling tot wat mijn nick doet vermoeden, benik inmiddels 34. Kun je nagaan hoe lang ik hier al rondhang...
hier niet gesmeerd en geen enkele striae, nog een heel mooie buik terwijl ik toch behoorlijk was uitgedijd. Ik denk eerder dat het genetisch is dan dat je er echt zelf de hand in hebt.
oh en ik ben blanker dan blank en hier dus geen streep, ook niet in mijn zwangerschap overigens
@gizz, genetisch, ik weet niet of dat altijd opgaat want mijn moeder heeft ook een zebrapakje...
Alleen mijn borsten zijn nu voorzien van tijgerprintje, buik nog niet, maar heb nog 8 weken te gaan. Weet dat mijn zus haar strepen pas kreeg in de 42ste week....

Ik smeer overigens wel met weleda olie.... Voelt ook gewoon erg lekker. En als ik wel zo'n zebra printje krijg en niet gesmeerd zou hebben dan zal ik natuurlijk altijd spijt houden... ook al wordt er nog zo vaak gezegd dat het spul niet werkt.
Mijn moeder heeft ook geen striae gehad en mn zusje heeft het stratenboek op haar buik. Dus of het in de genen zit? Ik weet het niet.
quote:fleurtje schreef op 16 mei 2009 @ 18:17:

Gewoon wachten met baren tot je de dertig bent gepasseerd.Helaas geldt dit niet altijd. Tijdens mijn eerste zwangerschap bijna geen strepen opgelopen. Tijdens deze zwangerschap zag het er ook goed uit tot ik met 36 weken ineens toch een hoop strepen heb gekregen en ziet mijn buik er nu ineens uit als een streepjescode. Erg jammer maar helaas.
tijgerprintje, tijgernootje, zebravelletje, streepjescode, stratenboek
Ik ben de dertig gepasseerd maar gebruik voor de zekerheid een zelf in elkaar geflansde creme van amandelolie, hydraterende creme en antistriaecreme. Tot nu toe nog geen streepjes gelukkig. Ook al zou het niet helpen, mijn huidje is zo zacht als een baby in ieder geval!
quote:misschicken schreef op 16 mei 2009 @ 17:32:

Het beste middeltje op striae te voorkomen is om niet uit te dijen.

Verder is het niet te voorkomen. Als je er aanleg voor hebt, qua huid, dan heb je binnen no time een zebravelletje, kun je smeren wat je wilt.Wat zij zegt
Haha, het wordt steeds leuker hier. En zoals ik al dacht, er zijn toch ook zat uitzonderingen!

Ik ben heel weinig aangekomen (1,5 kg nu met 33 weken, gelukkig doet het kindje het goed) dus dat zegt ook niks inderdaad. Of je scheurt of niet, valt dus echt weinig van te zeggen.
Ik was altijd een aangeklede strijkplank, tot ik in de puberteit kwam. Daarom heb ik al mooie strepen en verwacht ik ze weer zodra mijn buik substantieel gaat worden. Ik smeer wel met Weleda, dat helpt tegen het jeuken van mijn borsten, maar ik heb dus niet de illusie dat ik geen nieuwe strepen zal oplopen. Ben 22 trouwens.
Ik vind het nu al een geweldig topic

Ben wel een illusie armer......... Ik dacht echt dat smeren zou helpen...., hoezo beinvloedbaar door reclames?

Ik ben 30 en ben gekleurd, maar zonder verticale streep..... Gezien de antwoorden kan het dus nog alle kanten met me opgaan
Oh help......... het kan dus ook op je borsten!!!????!?!?!
Jazeker. Leuk hoor, van die paarse 'zonnestraaltjes' naar je tepels toe. Ziet er reuze gezellig uit.
Wordt er gezegd dat je met een verticale streep geen striae zal krijgen? Ik ben het levende bewijs dat dat onzin is....
quote:MissSaartje schreef op 16 mei 2009 @ 20:47:

Oh help......... het kan dus ook op je borsten!!!????!?!?!Het kan op de gekste plaatsen hoor, maar bij een zwangerschap meestal alleen op buik en borsten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven