Striae voorkomen

16-05-2009 17:21 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke smeermiddeltje gebruiken jullie om striae te voorkomen? En wat werkt het beste?

Ik zag net een advertentie van Palmers waarin ze zeggen het meest verkochte middel ter wereld te zijn......., heeft iemand ervaring met dit product?
Dit zul je niet willen horen misschien:

Je kunt smeren wat je wilt, dat kost je vaak een hele berg geld, maar als je aanleg hebt voor striae maakt het echt niet uit, en scheur je gewoon open.

Ik heb gesmeerd met cremes van 60 euro per pot en mn buik is alsnog een tijgernootje.
t zal wel
Het beste middeltje op striae te voorkomen is om niet uit te dijen.

Verder is het niet te voorkomen. Als je er aanleg voor hebt, qua huid, dan heb je binnen no time een zebravelletje, kun je smeren wat je wilt.
Tijgernootje, zebravelletje....wie volgt?
t zal wel
he bah..

dit wilde ik inderdaad niet horen
Jammerdebammer!
Er staat het meest verkocht, want het best werkend durven ze er waarschijnlijk niet in te zetten
Inderdaad, volgens m'n verloskundige is smeren totaal zinloos. Nou ja, het helpt wel tegen een droge huid , maar niet tegen striae. Kwestie van aanleg. Het schijnt ook dat de kans groter is als je jonger bent, aangezien je huid dan nog strakker is.
The time is now
Ja, dat klopt Banba, een vriendin van mij kreeg haar eerste toen ze bijna 38 was en geen striae, want haar huid was niet meer zo strak als bij jongere vrouwen. Dus een probaat middel tegen striae: op latere leeftijd aan kinderen beginnen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Helaas... Ik werk zelf op dermatologie en ben nu 33 weken zwanger. Mijn buik maakt momenteel een groeispurt door. Het ene na het andere rode scheurtje verschijnt, ondanks twee keer per dag langdurig masseren met olie.

Ik heb aan de dermatologen op mijn werk gevraagd of er nou echt geen wondermiddel tegen striae is. Hun antwoord? Nee. Je kan het niet voorkomen. Je kan hooguit je best doen met olie en massages om de huid zo soepel mogelijk te houden, en de doorbloeding te bevorderen. Verder is het een kwestie van aanleg en je leeftijd. Hoe jonger je bent, hoe meer kans je hebt op striae.

Kortom: bespaar je het geld, koop gewoon wat je lekker vindt en smeer je daarmee in. En dan... Duimen maar dat jij wel goede genen hebt!

Succes.
Drie keer dezelfde opmerkingen in nog geen vijf minuten... Haha.
quote:Prima69 schreef op 16 mei 2009 @ 17:51:

Dus een probaat middel tegen striae: op latere leeftijd aan kinderen beginnen.

Inderdaad, er is dus toch een oplossing .

Ik vermoed alleen dat TO al zwanger is en hier dus weinig meer aan heeft.
The time is now
Er is trouwens wel een middel wat eventueel een beetje zou kunnen helpen, met vitamine A zuur.

MAAR...

Je mag het niet als je zwanger bent en borstvoeding geeft. Ook mag je absoluut niet zwanger worden tijdens gebruik, aangezien je dan een zeer grote kans hebt op kinderen met een afwijking. Bovendien is het geen wondermiddel: je moet zo spoedig mogelijk na het 'scheuren' beginnen en dan nog verdwijnt niet alles. Maar het kan wel de striae enigszins verminderen. En... Het is alleen op recept via de dermatoloog verkrijgbaar.

Met andere woorden: drogisterij middeltjes zoals die van Palmers' zijn echt onzin. Je zal echt met grof geschut moeten komen wil je er een heel klein beetje aan kunnen doen...
Gewoon wachten met baren tot je de dertig bent gepasseerd.
quote:Banba schreef op 16 mei 2009 @ 17:49:

Inderdaad, volgens m'n verloskundige is smeren totaal zinloos. Nou ja, het helpt wel tegen een droge huid , maar niet tegen striae. Kwestie van aanleg. Het schijnt ook dat de kans groter is als je jonger bent, aangezien je huid dan nog strakker is.Mensen met een gekleurde huid hebben ook minder vaak striae.
En dat zeg je nu Fleurtje.
Maar ja, dat kleurtje wordt een beetje lastig als je kind bent van oer-Hollandse ouders he?
Als je een mooie donkere zwangerschapsstreep hebt, verticaal over je buik, dan heb je kans dat je geen striae krijgt.

Ik had een hele mooie streep en de vk vertelde dat vrouwen met een streep meestal geen striae krijgen.

En wat denk je: ik ben geheel streeploos gebleven Behalve dan de zwangersschapsstreep, maar die trekt weer weg.

Heb trouwens ook 2x per dag gesmeerd met BBBB-creme van VSM en ben 39 jaar. Dus vermoedelijk kwestie van geluk
Maar dat streeploze heb je dus niet te danken aan die BBBBBBBBBB creme...voordat TO naar de winkel rent.
Die 'zwangerschapststree' (linea negra?) heb ik al mijn hele leven. Schijnt dat gekleurde vrouwen die altijd hebben.
Miss, heb al even aangevuld
Hier wel een donkere zw.streep op mijn buik. Helaas ook de paarse strepen (op mijn benen en taille).
Dat is kolder, ik heb zo'n streep en net zo goed een tijgervelletje. Tsja. Jij hebt gewoon mazzel gehad. En ik weet niet hoe oud je kinderen hebt gekregen... Maar als de 1969 voor je geboortejaar staat en je kinderen van na 1999 zijn is het dus logisch te verklaren. Dan was je huid gewoon al soepeler door je leeftijd, en heb je daardoor geen striae gekregen.

Ik ben van 1981 en nu dus 28 jaar. Zie je, daar begint het probleem al. Onder de 30 jaar he?
Ik heb ook een duo penotti buik sinds mijn zwangerschappen...de ene helft is donkerder dan de andere helft. En ik ben zo blank als maar kan. En 1 groot zebrapak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven