Suikerziekte, heeft mijn zoon (2jr) dat?

16-09-2009 15:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd drinkt mijn zoontje van 2 heel veel. 's Ochtends kan hij zo een halve liter achter elkaar drinken.

Soms wordt hij 's nachts wakker en wil dan ook een slokje water. Het is dan geen hele beker die hij wil, een slokje is voldoende.

's Ochtends vraagt hij ook al snel om drinken.

Ik heb op de diabetes-site gezocht en de symptomen die worden genoemd, zijn niet allemaal bij hem van toepassing.

Hij is heel levendig, nooit ziek, geen slecht helende wondjes enz.

Misschien heeft 1 van jullie hetzelfde meegemaakt waarbij alleen veel drinken dus al uitwees dat het suikerziekte was.

En uiteraard, even naar de huisarts voor een bloedonderzoek is natuurlijk zo gebeurd....
Waarom vraag je dat in hemelsnaam in een forum?

Echt ik verbaas me erover.
zoals je zelf al zegt, naar de huisarts gaan, dan heb je zekerheid.

snap dat je misschien ervaringen wilt horen maar het lijkt of je een diagnose wilt horen en das gewoon lastig voor anderen hier

suc6 en ik hoop dat het geen suiker is
tjee, ik heb 's ochtends ook veel dorst hoor.

Als hij verder helemaal geen symptomen heeft, lijkt het me niet iets om je zorgen over te maken.

Mijn recept: met zorgen naar de huisarts gaan en niet meer op medische sites zoeken.
Het klinkt als een dorstig kind. Heb je twijfels? GA NAAR EEN DOKTER!
Mijn jongste van 2 drinkt ook heel veel. Ik denk dat hij makkelijk 1.5-2 liter per dag drinkt. Maar inderdaad, als jij je er zorgen over maakt, gewoon even langs de huisarts.
En hoeveel liter drinkt hij dan wel per dag? (Ik zou de vraag ook aan een dokter stellen hoor als ik me daar zorgen over zou maken, en niet aan blijven kijken en de vraag op een forum stellen.) Overigens heeft een vriendin van mij een kind met suiker en dat kind lag op een gegeven moment voor dood in de keuken na twee dagen heel veel drinken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zie geen probleem hoor, to. Maar als jij je zorgen maakt ga naar de huisarts. Ik snap oprecht niet dat je eerst sites af gaat speuren en hem al een diagnose voorhoudt terwijl hij niet eens verdere symptomen heeft.

Mamax, een kind van die leeftijd zou niet meer dan 1, hooguit anderhalve liter moeten drinken. Niet dat hem iets mankeert, het kan ook gewoon gewenning zijn, maar twee liter is echt veel voor zo'n uk, dat is een behoorlijke belasting voor zijn niertjes.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
.
.
tis al gezegd....maar ga naar een dokter als je het niet vertrouwd.
Mijn dochter heeft op die leeftijd ook zo'n "dorstige"periode gehad, zelf bewust op gaan letten en haar gewoon minder drinken gegeven......

Kunnen ze zo jong al diabetes hebben?

Maar zoals al is gezegd ga even langs je huisarts.
Bedankt voor alle reacties.

Ik ga zijn drink-gedrag eens beter bekijken en er op letten hoeveel hij nu echt drinkt. Dat van de nieren en teveel drinken, wist ik eigenlijk niet.

En het kan ook gewoon een periode zijn, of een gewoonte geworden.

En bij twijfel ga ik naar de huisarts.
Je gaat al naar de huisarts. De kans lijkt me klein aangezien er verder weinig symptomen zijn, maar better safe than sorry. Ik ken 2 mensen die sinds hun eerste levensjaar diabetes hebben, dus ja het kan.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
bij twijfel ga je naar de huisarts? ik zou zeggen, je twijfelt nu toch al, waarom ga je nu niet? 1 testje en je weet het. (je kan ook zijn urine proeven, is het zoet, dan klopt er ook iets niet ) Ik zou dit zeker nu gewoon voorleggen aan de huisarts. Als die het niet heeft (grootste kans) is er niks aan de hand, heeft die het wel, dan is elke dag dat je wacht met behandelen er 1 te lang.
Nou Arwen, dit had niemand beter kunnen zeggen! Ik leefde trouwens in de veronderstelling dat TO al een afspraak met de ha had en in afwachting daarvan wat herkenning zocht.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:qwertu schreef op 16 september 2009 @ 15:33:

Wat ik van de kinder-internist begreep, is dat diabetes zich normaal gesproken niet onder de 4, 5 jaar ontwikkelt. Ik heb dat aangekaart omdat mijn kind onverzadigbaar leek met drinken (dat is intussen wat minder) en ze qua genenpool er niet zo best voor staat, zeg maar.

Ik ken toch een aantal kinderen bij wie dat wel het geval was...
quote:qwertu schreef op 16 september 2009 @ 15:33:

Wat ik van de kinder-internist begreep, is dat diabetes zich normaal gesproken niet onder de 4, 5 jaar ontwikkelt.

Klinkklare nonsens! Mijn zoon was net drie ten tijde van de diagnose (en toen had-ie 't al een paar maanden), en er zijn ook heel wat baby's met diabetes.

Moeties, bij mijn zoon waren de enige symptomen dat-ie veel dronk en vaak moest plassen. Hij heeft zich nooit ziek gevoeld, en had ook niet minder energie.

Mijn advies is: ga naar de dokter en laat z'n bloedsuiker even prikken (dat is een klein vingerprikje). Liefst niet-nuchter (hoewel huisartsen door een gebrek aan kennis daar doorgaans anders over denken), omdat in het beginstadium van diabetes type 1 de alvleesklier 's nachts nog insuline aanmaakt waardoor iemand nuchter een goede bloedsuikerwaarde heeft terwijl er wel sprake is van diabetes.

Hopelijk heeft-ie 't niet. Succes!
quote:Poezewoes schreef op 16 september 2009 @ 15:28:

Mamax, een kind van die leeftijd zou niet meer dan 1, hooguit anderhalve liter moeten drinken. Niet dat hem iets mankeert, het kan ook gewoon gewenning zijn, maar twee liter is echt veel voor zo'n uk, dat is een behoorlijke belasting voor zijn niertjes. Zoon is met 27 weken geboren en ik liep dan ook tot afgelopen dinsdag met hem bij de kinderarts. Die heeft er nooit een probleem van gemaakt. Als we weg zijn drinkt hij ook minder, het is dus niet dat hij het nodig heeft. Zal eens bijhouden hoeveel hij nu precies drinkt. Verdun al wel het sap, het is dus meer water dan sap wat hij binnenkrijgt. Zal er eens op Googelen, wist niet dat er een maximum aan zat wat ze binnen mogen krijgen.
.
Beetje offtopic, maar het neefje van mijn vriend heeft het ook, en bij hem is het zeker weten ook voor zijn 4e levensjaar vastgesteld. Ik weet niet precies wanneer, maar volgens mij was hij nog geen 3 jaar toen hij de diagnose kreeg.
-
quote:qwertu schreef op 16 september 2009 @ 16:21:

Wat raar dan, want ik heb daar vrij expliciet over gesproken...

Voor een kinderarts vind ik 't inderdaad een vrij vreemde opmerking, voor een huisarts vrij gangbaar helaas. Het is wel zo dat de gemiddelde leeftijd voor het krijgen van diabetes type 1 in korte tijd drastisch omlaag gaat. Maar ik ken ook mensen die het dertig jaar geleden op driejarige leeftijd hebben gekregen.
quote:moeties schreef op 16 september 2009 @ 16:02:

Bedankt voor alle reacties.

Ik ga zijn drink-gedrag eens beter bekijken en er op letten hoeveel hij nu echt drinkt. Dat van de nieren en teveel drinken, wist ik eigenlijk niet.

En het kan ook gewoon een periode zijn, of een gewoonte geworden.

En bij twijfel ga ik naar de huisarts.

heel heel heel verstandig.

not.
Overigens zou ik ook niet wachten. Als ik niet naar m'n omgeving had geluisterd destijds, was ik twee weken eerder naar de dokter gegaan. Je kunt eerder gerustgesteld zijn of eerder met de behandeling beginnen (uitdroging ligt op de loer in geval van diabetes).
Via deze link heb ik net berekend dat zoon met zijn gewicht (14.3 kg) zo'n 1800 ml mag drinken. Nu is dat tot 2 jaar en gecorrigeerd is hij nu 2 jaar en 2 maanden. Waar hadden jullie die 1-1.5 liter gevonden Qwertu en Poezewoes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven