Tandartsvraag kind

24-01-2012 19:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van zes klaagde sinds zaterdag over zeer tandvlees. Zondag begon haar kaak te zwellen en inmiddels zit er een flink ei op haar onderkaak. In eerste instantie klaagt ze vooral over een zere wang/tandvlees. Gisteren al bij de doktersassistente info ingewonnen, die zei nog misschien geirriteerd slijmvlies. Spoelen met bosbessensap en als het geirriteerd blijft even naar de tandarts. Nu kijk ik net met tandenpoetsen nog even goed in haar mond en naar haar wang en zie ik dat een kiesje helemaal van kleur is verandert. Ik bel uiteraard morgen om 8 uur meteen de tandarts, maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en belangrijker, wat wij kunnen verwachten? Ik zit er al een paar dagen over in, was nog enigszins gerustgesteld dat het misschien ontstoken tandvlees was, en ze vandaag zelf aangaf dat het minder zeer deed dan gisteren, maar nu schiet er van alles door mijn hoofd. Iemand een idee?

Tnx alvast!
Hee, mijn dochter heeft dit ook gehad!

Alleen ging er voor het trekken nog een heel gebeuren aan vooraf; tandarts dacht dat hij het kiesje nog kon redden. Dus tandvlees 2 x opengesneden en uitgespoeld, kies opengeboord en medicijn erin gespoten en uiteindelijk toen dit allemaal niet bleek te werken is de kies getrokken.

Thank God heb ik een heule dappere dochter en doorstond alles zonder morren. En toen de kies eruit was was al het leed geleden.
Och wat een ellende allemaal. Hoe oud was je dochter, heeft ze geen angst voor de tandarts na zo'n vervelende ervaring?

Het is natuurlijk heel zonde maar niks aan te veranderen meer helaas. Ik hoop dat ze snel opknapt ervan.
Ze was toen 5, bijna 6. Nee ze is helemaal niet bang (geworden) voor de tandarts. Gelukkig niet.

Hier was het de dag erna al helemaal oke, nooit meer last gehad.

Ik hoop dat het met jouw meissie ook zo gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven