tekst geboortekaartje

25-01-2010 16:27 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben op dit moment 37 weken zwanger en samen met de kinderen bezig met het maken van een geboortekaartje. Het ontwerp is zo goed als klaar maar ik weet niet wat voor tekst ik erop moet zetten.

Vorig jaar april heeft mijn (toen nog) man gezegd te willen scheiden, in mei is hij uit huis gegaan, sinds augustus woont hij samen met een ander. (ja, hij was al met haar in april maar zij woonde op dat moment nog in amerika) In augustus kwam ik er ook achter al 15 weken zwanger te zijn. Ondanks alle problemen en ex zijn bezwaren besloten om dit kindje te houden. Kleintje staat wel in het convenant en krijgt ex zijn achternaam, maar tot nu toe heeft hij geen enkele interesse in de zwangerschap of zijn kind. Toch wil ik hem vermelden op het geboortekaartje. 1: omdat hij ondanks alles de vader is en 2: omdat het voor de kleine ook wel leuk is als zijn vader gewoon op zijn kaartje staat.

Maar ik heb dus geen enkel idee hoe ik vader moet vermelden. Ik hoop dat er hier een paar creatievelingen zijn die mij kunnen helpen. Bij voorbaat dank.
Presies snormel, daar was ik ook bang voor daarom vind ik het idee om aleen mijn naam bij het bezoekadres te zetten een goed plan.
@Sannemer,

Gelukkig gaat het redelijk goed met je en ook met je andere kinderen. Jammer alleen hoe het allemaal gelopen is.

Kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk heb, nu de scheiding definitief rond is.

Nog even en dan kun je lekker genieten van je nieuwe wondertje.

En ondanks dat ik je niet kan helpen met de tekst op het kaartje, wilde ik toch wel even vragen of je het een beetje red na alles en hoe het met je gaat
Ik heb ook wel eens een geboortekaartje gezien van een kindje waarvan de ouders ook al uit elkaar waren. Daar stond op zoon/dochter van naam en naam. Kindje woont bij zijn /haar moeder : adres.

Ook heel duidelijk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
quote:sannemer schreef op 25 januari 2010 @ 16:51:

Dat is dus een beetje het probleem mamax, hij wil tot nu toe niets van de kleine weten, wil zelfs niet meedenken over de naam. Kan het wel even vragen of ik zijn adres ook moet vermelden, al vermoed ik dat hij dat niet wil.

Als hij dan aangeeft het niet te willen en jij wil het eigenlijk ook niet, dan doe je het toch niet? Sterkte, lijkt me niet niks de situatie waar je in zit!
quote:mamax schreef op 25 januari 2010 @ 18:28:

[...]

Als hij dan aangeeft het niet te willen en jij wil het eigenlijk ook niet, dan doe je het toch niet? Sterkte, lijkt me niet niks de situatie waar je in zit!

Nou het is wél zijn kind he, hij is nu eenmaal de vader.

En ik vind dat het kindje het recht heeft dat de vader genoemt wordt op het geboortekaartje, sorry hoor, maar de vader heeft evenveel rechten als de moeder en is even belangrijk voor het kind.

Hoe de vader verder is, wat er gebeurt is en hoe de moeder zich voelt tegenover de vader is niet van belang. Daar heeft het kindje niks aan en kan het ook niks aan doen.

Ik zou de vader daarom ook gewoon vermelden, wel zo eeerlijk voor het kind!

Zijn broertjes/zusjes hebben dat toch ook?
Als pa het geboortekaartje betaald, heef tie rechten om erop te staan. Hij kan toch een eigen geboorte aankondiging sturen?!?!

Als iemand mij zo zou laten zitten en notabene (!) ook zijn kind zo laat zitten door niet ernaar om te kijken, niet in de zs, zou het voor mij duidelijk zijn. Niet op het kaartje vermelden.
quote:mrscaricos schreef op 25 januari 2010 @ 19:41:

[...]

Nou het is wél zijn kind he, hij is nu eenmaal de vader.

En ik vind dat het kindje het recht heeft dat de vader genoemt wordt op het geboortekaartje, sorry hoor, maar de vader heeft evenveel rechten als de moeder en is even belangrijk voor het kind.

Hoe de vader verder is, wat er gebeurt is en hoe de moeder zich voelt tegenover de vader is niet van belang. Daar heeft het kindje niks aan en kan het ook niks aan doen.

Ik zou de vader daarom ook gewoon vermelden, wel zo eeerlijk voor het kind!

Zijn broertjes/zusjes hebben dat toch ook?Ik vind het raar een kaart namens iemand te sturen als diegene aangegeven heeft dit niet te willen. Vandaar dat ik TO vraag wat ex wil.
quote:njb schreef op 25 januari 2010 @ 19:59:

Als pa het geboortekaartje betaald, heef tie rechten om erop te staan. Hij kan toch een eigen geboorte aankondiging sturen?!?!

Als iemand mij zo zou laten zitten en notabene (!) ook zijn kind zo laat zitten door niet ernaar om te kijken, niet in de zs, zou het voor mij duidelijk zijn. Niet op het kaartje vermelden.

Ik vind dit echt een beetje kort door de bocht. Ik vind het to echt sieren dat ze aan haar kindje denkt die later de geboortekaartjes van zijn broertje/zusje ziet en wel de vader vermeld ziet staan. Dat ze in haar moeilijke situatie vooruit kijkt in het belang van haar kindje. Ik vind dat echt heel lief van haar.

Dat het haar enorm tegen de borst stuit, kan ik bijna voelen. Als iemand je zooo laat zitten en niets van het kind wilt weten, ik vind het een enorme lul. Maar daar kan het kind niets aan doen.

De oplossing met alleen de naam van de vader apart en de adresgegevens en de namen van de moeder en kinderen, vind ik echt heel netjes.
en weer eens met bagheera
Hi Arwen *zwaai*!
Hey lieve Sannemer, al 37 weken! Het gaat nu bijna gebeuren. Nieuw leven in een verwoest leven. Hopelijk is het helend.

Je hebt al veel goede adviezen gekregen. Hoe denken jouw kinderen erover? Die denken vaak verrassend simpel!
O, begrijp me niet verkeerd, ik vind het haar ook heel erg sieren!

IK zou het zelf alleen echt NIET kunnen. Zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer. En dat siert me niet, nee.
Ex is dubbel in zijn mening, op dit moment wil hij niets met krummel te maken hebben maar aan de andere kant is hij het er wel mee eens dat krummel de zijn achternaam krijgt en ook dat krummel, met de tijd, mee gaat draaien in de bezoek regeling. Staat ook allemaal keurig op papier. Wat voor naam krummel krijgt interesseerd hem dan weer niets. Wat moet je daar nu mee he. Oh, en zijn adres wil hij niet vermeld hebben want dat is veel te moeilijk voor truus. (mag ik even een teiltje)

Heb het er ook met de kinderen over gehad, ze zijn het met me eens dat vader op het kaartje moet. En dan niet voor vader maar wel voor krummel, hij kan er tenslotte niets aan doen. Denk dat er gewoon komt te staan: zoon van, en dan mijn naam en daar onder vader zijn naam. Dan onderaan het kaartje alleen mijn naam bij het bezoekadres.

Kinderen hebben trouwens ook gedichtjes uitgezocht voor op het kaartje maar allemaal zonder 'ons' of 'wij', ze vinden dat dat niet moet omdat papa zo weinig interesse toont.

Ik begrijp wat je bedoeld hoor njb, maar ik kan dat niet maken tegenover krummel. Ex is zijn vader, hoe dan ook en alleen al daarom moet hij vermeld worden op het kaartje. Krummel mag nooit, maar dan ook nooit weten dat hij door vader eigenlijk niet gewenst is en dit kaartje is daar een eerste stap in. Net zo goed dat ik gevochten heb om krummel in het convenant te krijgen. Ex wilde dat in eerste instantie pas doen na de geboorte.
Ex is dubbel in zijn mening, op dit moment wil hij niets met krummel te maken hebben maar aan de andere kant is hij het er wel mee eens dat krummel de zijn achternaam krijgt en ook dat krummel, met de tijd, mee gaat draaien in de bezoek regeling. Staat ook allemaal keurig op papier. Wat voor naam krummel krijgt interesseerd hem dan weer niets. Wat moet je daar nu mee he. Oh, en zijn adres wil hij niet vermeld hebben want dat is veel te moeilijk voor truus. (mag ik even een teiltje)

Heb het er ook met de kinderen over gehad, ze zijn het met me eens dat vader op het kaartje moet. En dan niet voor vader maar wel voor krummel, hij kan er tenslotte niets aan doen. Denk dat er gewoon komt te staan: zoon van, en dan mijn naam en daar onder vader zijn naam. Dan onderaan het kaartje alleen mijn naam bij het bezoekadres.

Kinderen hebben trouwens ook gedichtjes uitgezocht voor op het kaartje maar allemaal zonder 'ons' of 'wij', ze vinden dat dat niet moet omdat papa zo weinig interesse toont.

Ik begrijp wat je bedoeld hoor njb, maar ik kan dat niet maken tegenover krummel. Ex is zijn vader, hoe dan ook en alleen al daarom moet hij vermeld worden op het kaartje. Krummel mag nooit, maar dan ook nooit weten dat hij door vader eigenlijk niet gewenst is en dit kaartje is daar een eerste stap in. Net zo goed dat ik gevochten heb om krummel in het convenant te krijgen. Ex wilde dat in eerste instantie pas doen na de geboorte.
Sannemer

ik lees net dit topic en wil je even laten weten dat ik vind dat je hier echt super mee omgaat!

Zoals je vooruit kijkt, en er alles aan zal doen om te zorgen dat je kleintje zich later niet ongewenst zal voelen. Super!

Volgens mij ben je een erg sterke vrouw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven