Teleurstellende balletscholen
zondag 25 november 2018 om 21:24
በኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷል
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-12-2018 19:33
Reden: Maatregelen genomen ivm OP verwijderd
Reden: Maatregelen genomen ivm OP verwijderd
95.32% gewijzigd
zondag 25 november 2018 om 23:13
በኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷል
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 22:01
95.08% gewijzigd
zondag 25 november 2018 om 23:14
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 22:02
93.39% gewijzigd

zondag 25 november 2018 om 23:16
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:14
93.73% gewijzigd
zondag 25 november 2018 om 23:19
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:14
94.60% gewijzigd

zondag 25 november 2018 om 23:28
Dan is het toch nog steeds te gek voor woorden dat de eigenaresse haar eigen dochter lessen laat geven in haar bedrijf waar ze het niet mee eens is? Ik zou dan toch echt eens een goed gesprek met mijn dochter hebben.
Maar goed, blijkbaar is er geen enkele dansschool die wél goedgekeurde dansen geeft als ik jouw verhaal zo hoor. Ik zou dan de conclusie trekken dat het dansen niets voor jou en je dochter is, ipv wanhopig op zoek blijven gaan naar die ene plek die wel voldoet. Grote kans namelijk dat daar dan een volgende dans ook weer niet past.
Precies deze vage dingen in je verhaal waren voor mij reden om te opperen dat misschien je dochter het dansen an sich niet leuk vindt of zich daar niet goed bij voelt en dat ze dit als reden gebruikt zodat ze van jou wel mag stoppen met dansen.

zondag 25 november 2018 om 23:32
De helft van de hobbyclubs zijn op amateur-niveau.
En draaien op vrijwilligers of zijn zowat éénmanszaken.
Zolang je het als hobby ziet en geen professioneel wil worden is er meestal weinig mis mee.
Ik neem aan dat de dochter van opstartster op haar 18de geen profesionneel danseres wil worden.
En gewoon een paar uurtjes per week danst als hobby.
zondag 25 november 2018 om 23:35
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:57
96.88% gewijzigd
zondag 25 november 2018 om 23:49
Een dansschool waar professioneel opgeleid personeel werkt. Waar met choreografieën rekening wordt gehouden dat mensen geblesseerd kunnen raken of kunnen stoppen. Waar verschillende groepen voor verschillende niveaus zijn en waar een veilige omgeving wordt gecreëerd.
En in ieder geval eentje waarbij mensen dus niet gedwongen worden om ziek te komen kijken bij de les of waar je wurgcontracten moet tekenen om er niet onderuit te komen. Of waarbij de eigenaar geen invloed heeft op de lessen die er gegeven worden.
En in ieder geval eentje waarbij mensen dus niet gedwongen worden om ziek te komen kijken bij de les of waar je wurgcontracten moet tekenen om er niet onderuit te komen. Of waarbij de eigenaar geen invloed heeft op de lessen die er gegeven worden.

maandag 26 november 2018 om 06:49
maandag 26 november 2018 om 08:52
Het ligt denk ik echt aan de soort dans die je kiest, wat hiervoor ook al wordt geschreven, klassiek, modern, maar ook bijvoorbeeld stijldansen zijn minder gewaagd.
Voor wie het idee heeft dat dit nieuw is, ik deed aan streetdance en showballet toen ik tussen de 8 en 12 was, wij stonden ook in glitterstrings op Koninginnedag, 25 jaar geleden. Vind ik nu achteraf ook vrij apart. Maar dat hoorde echt bij die stijlen, vooral bij showballet.
Voor wie het idee heeft dat dit nieuw is, ik deed aan streetdance en showballet toen ik tussen de 8 en 12 was, wij stonden ook in glitterstrings op Koninginnedag, 25 jaar geleden. Vind ik nu achteraf ook vrij apart. Maar dat hoorde echt bij die stijlen, vooral bij showballet.
maandag 26 november 2018 om 09:05
Jaren gedaan en superleuk. Het is alleen niet te vergelijken met ballet (ook jaren gedaan).maze schreef: ↑25-11-2018 22:10Jeetje wat ontzettend sneu zeg!
Maar ja aan de reacties hier te zien eigenlijk ook weer niet heel verrassend want hier zijn een aantal reacties ook flauw en kinderachtig.
Houdt ze van zwemmen? Een paar kennissen van mij hebben dochters die op synchroonzwemmen zitten. Soms zie ik er filmpjes van op fb en dat ziet er heel leuk uit en met normale bewegingen
TO, hebben jullie misschien een soort gemeentelijke kunstlessen? Zoiets als de SKVR in Rotterdam. Hier (niet Rotterdam) hebben ze dat wel en zijn de dansen wat gematigder in seksuele uitstraling. Misschien is dat nog iets om te bekijken?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
maandag 26 november 2018 om 09:36
Wat een raar beleid van die dansscholen. "Omdat iedereen dat wil", vind ik een waardeloos argument. Je mag verwachten dat de eigenaresse zelf graag kwaliteit wil bieden en daar voor zou gaan staan. Ik zou haar eerlijk gezegd niet meer laten gaan.
Misschien is modern ballet toch wel iets voor je dochter. Daar wordt wel op populaire muziek gedanst. Kijk maar eens naar SYTYCD.
Als ze nog overweegt naar een andere dansschool te gaan, zou ik het vantevoren bespreken met de docent(e) en ze mag vast een proefles volgen om te kijken of het iets voor haar is.
Ik hoop dat ze een fijne plek vindt, want het is zou jammer zijn als ze het dansen op moest geven.
Misschien is modern ballet toch wel iets voor je dochter. Daar wordt wel op populaire muziek gedanst. Kijk maar eens naar SYTYCD.
Als ze nog overweegt naar een andere dansschool te gaan, zou ik het vantevoren bespreken met de docent(e) en ze mag vast een proefles volgen om te kijken of het iets voor haar is.
Ik hoop dat ze een fijne plek vindt, want het is zou jammer zijn als ze het dansen op moest geven.
maandag 26 november 2018 om 09:56
Dans is sowieso vaak verleidelijk. Van kunstschaatsen tot ballet, de kleding is weinig verhullend. Zelfs de truttigste dansmariekes staan in hun ondergoed. Verder zijn de bewegingen ook al eeuwen aardig sensueel, denk maar aan dansen als de tango. Moderne dansscholen kijken naar wat op professioneel niveau de tendens is en baseren daar hun choreografie op. Dàt is wat de meeste meiden willen. Dus dat komt vaak neer op bewegingen zoals in videoclips.
Dus als je dochter dat te sexy vindt, kan ze beter een ander genre kiezen. Tap, hiphop, breakdance?
Dus als je dochter dat te sexy vindt, kan ze beter een ander genre kiezen. Tap, hiphop, breakdance?

maandag 26 november 2018 om 11:56
Het "kontendansen" zal waarschijnlijk dit zijn: https://www.youtube.com/watch?v=Rba9Z0CcWwQ
Dat heet gewoon twerken. En persoonlijk vind ik het belachelijk dat er getwerkt wordt in tienerlessen jazz en dancemix.
Een keer met je heupen schudden is iets heel anders dan de je billen op het publiek richten en die laten trillen om mannen op te winden.
Dat heet gewoon twerken. En persoonlijk vind ik het belachelijk dat er getwerkt wordt in tienerlessen jazz en dancemix.
Een keer met je heupen schudden is iets heel anders dan de je billen op het publiek richten en die laten trillen om mannen op te winden.

maandag 26 november 2018 om 11:59

maandag 26 november 2018 om 12:00
Ik heb vroeger zelf gedanst, en de meeste balletscholen zijn een VOF. Je tekent altijd voor langere tijd. Soms kan je halverwege het jaar aangeven dat je ermee stopt, meestal zit je er een jaar aan vast. Als je ziek bent krijg je meestal geen restitutie van lesgeld. Je hebt gewoon pech.Stampertje12 schreef: ↑25-11-2018 23:49Een dansschool waar professioneel opgeleid personeel werkt. Waar met choreografieën rekening wordt gehouden dat mensen geblesseerd kunnen raken of kunnen stoppen. Waar verschillende groepen voor verschillende niveaus zijn en waar een veilige omgeving wordt gecreëerd.
Zelf ken ik maar twee scholen die werken met maandcontracten en waar je je abonnement kan laten bevriezen bij blessure. Dat zijn eigenlijk ook meer sportscholen die alleen danslessen aanbieden.
Het is niet erg klantvriendelijk. Maar helaas gaat dat nou eenmaal zo in dat wereldje.

maandag 26 november 2018 om 12:12
Ik heb jaaaaaren gedanst, ook in selecties. En daar werd niet getwerkt of overdreven over de borsten gestreeld.Sproetjespost schreef: ↑26-11-2018 11:59Wat bijzonder, ik heb heel lang aan jazz-ballet gedaan en nooit dit soort choreografieën gehad. Echt nooit. Tevens ook aan modern gedaan en klassiek ballet.
Ik weet niet waar je woont (waar jullie wonen), maar ik zou eerst maar eens een kennismakingsles doen of meerdere zelfs.
Nu is het wel zo dat in de selecties er soms wel iets subtiels sensueels gedaan moest worden. Dat vond iedereen altijd wel lastig. En dat was voor het "publiek" waarschijnlijk nog niet eens een hele opwindende move.
Maar je hoeft natuurlijk niet in de selectie dus als je dat echt heel vervelend vindt kan je er gewoon uit.
Twerken en zo gebeurde ook in de selectie helemaal niet.
maandag 26 november 2018 om 13:09
Vreemdelingenbesluit schreef: ↑26-11-2018 11:56Het "kontendansen" zal waarschijnlijk dit zijn: https://www.youtube.com/watch?v=Rba9Z0CcWwQ

maandag 26 november 2018 om 13:16
.
Misschien is het 'dance centre' wat professioneler, gezien ze ook klassiek ballet aanbieden.
De andere klinken als gewoon dansscholen waar iemand die het leuk vindt om te dansen, misschien semi-professioneel, les geeft en dan dus doet wat jonge meiden (bijkbaar) willen. Op een professionelere dansschool leer je als het goed is echt dansen en niet alleen je kont en borsten bewegen.
Heb je wel eens meegekeken bij een les? Gaat het echt continu zo? Het lijkt me vrij vreemd als het op een professionele balletschool echt alleen maar gaat over konten en borsten.