Teleurstellende balletscholen

25-11-2018 21:24 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
በኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷል
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-12-2018 19:33
Reden: Maatregelen genomen ivm OP verwijderd
95.32% gewijzigd
Joske11 schreef:
26-11-2018 13:09
😂😂😂 mijn 11 jarige danst al 5 jaar in meerdere demoteams. Sinds kort ook in n hiphop wedstrijdteam. Zodra ik dit zie, ondanks getekend contract (hier ook al jaren streng afmeld beleid en bij blessures aanwezig zijn om choreo's op te nemen in je hoofd), stopt ze per direct. Vanuit haar dansschool stromen heelveel meisjes door naar de dansopleiding waarmee ze uiteindelijk n showdanseres worden of zelf les gaan geven. Dit heb ik nog niet eerder gezien.
Ik geef je groot gelijk!

Twerken is iets wat volwassen vrouwen doen voor hun vriend en niet voor meisjes van 11 jaar in het demoteam. Ook niet van 14 jaar.
Vreemdelingenbesluit schreef:
26-11-2018 13:17
Ik geef je groot gelijk!

Twerken is iets wat volwassen vrouwen doen voor hun vriend en niet voor meisjes van 11 jaar in het demoteam. Ook niet van 14 jaar.
Helemaal eens. Dochter(12) heeft dansles na school, via school. Ze deed even een dansje voor thuis, schudden met die billen, handen over borsten naar beneden. Echt purlease, kind is 12, pleurT op!! Binnenkort ga ik kijken en er wat van zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
26-11-2018 13:21
Helemaal eens. Dochter(12) heeft dansles na school, via school. Ze deed even een dansje voor thuis, schudden met die billen, handen over borsten naar beneden. Echt purlease, kind is 12, pleurT op!! Binnenkort ga ik kijken en er wat van zeggen.
:rofl: Nee joh! En wat vonden de leraren van de school via waar het gebeurt er eigenlijk van?
26-11-2018 13:17
Ik geef je groot gelijk!

Wij wel voor oma hoor, push it van salt n Peppa. Ik moet zeggen dat de neefjes ook vrolijk meededen.
Ik snap werkelijk waar niet waarvoor mensen hier hun kont dan gebruiken, shake it baby! Niks voor mannen, gewoon lekker schudden.
26-11-2018 12:00
Ik heb vroeger zelf gedanst, en de meeste balletscholen zijn een VOF. Je tekent altijd voor langere tijd. Soms kan je halverwege het jaar aangeven dat je ermee stopt, meestal zit je er een jaar aan vast. Als je ziek bent krijg je meestal geen restitutie van lesgeld. Je hebt gewoon pech.
Zelf ken ik maar twee scholen die werken met maandcontracten en waar je je abonnement kan laten bevriezen bij blessure. Dat zijn eigenlijk ook meer sportscholen die alleen danslessen aanbieden.

Het is niet erg klantvriendelijk. Maar helaas gaat dat nou eenmaal zo in dat wereldje.
Ik heb ook heel lang en heel veel gedanst (bij een echt hele goede dansschool) en je betaalde voor een jaar, maar je was echt niet verplicht om te komen. Wij hadden ook vooral lessen en ik deed nooit mee aan een demonstratieteam oid. Muzieklessen idem. Bij mijn dans- en muzieklessen ging het vooral om techniektraining ipv choreografietjes uit je hoofd leren.
Mevrouw75 schreef:
26-11-2018 13:31
Ik heb ook heel lang en heel veel gedanst (bij een echt hele goede dansschool) en je betaalde voor een jaar, maar je was echt niet verplicht om te komen. Wij hadden ook vooral lessen en ik deed nooit mee aan een demonstratieteam oid. Muzieklessen idem. Bij mijn dans- en muzieklessen ging het vooral om techniektraining ipv choreografietjes uit je hoofd leren.
Hier hetzelfde.

Ik heb 20 jaar fanatiek gedanst, maar nooit choreografietjes uit mijn hoofd moeten leren. Voor een grote uitvoering wel, maar dat was allemaal iet zo moeilijk.

TO, stuur je dochter naar een goede balletschool.
26-11-2018 13:23
:rofl: Nee joh! En wat vonden de leraren van de school via waar het gebeurt er eigenlijk van?
Geen idee, heb nog niemand gesproken. Dochter vond het zelf ook raar trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het-groepje schreef:
Ik snap werkelijk waar niet waarvoor mensen hier hun kont dan gebruiken, shake it baby! Niks voor mannen, gewoon lekker schudden.
Arme meiden die gewoon op hockey zitten.
በኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷልበኔኔንሰን ውስጥ ተጥሷል
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:11
93.20% gewijzigd
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:14
93.09% gewijzigd
tu1nhek schreef:
26-11-2018 13:16
.
Misschien is het 'dance centre' wat professioneler, gezien ze ook klassiek ballet aanbieden.

De andere klinken als gewoon dansscholen waar iemand die het leuk vindt om te dansen, misschien semi-professioneel, les geeft en dan dus doet wat jonge meiden (bijkbaar) willen. Op een professionelere dansschool leer je als het goed is echt dansen en niet alleen je kont en borsten bewegen.

Heb je wel eens meegekeken bij een les? Gaat het echt continu zo? Het lijkt me vrij vreemd als het op een professionele balletschool echt alleen maar gaat over konten en borsten.
Ik heb filmpjes gezien die worden gemaakt om de choreografieen nog eens thuis terug te kijken.
anoniem_379309 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:55
94.87% gewijzigd
93.01% gewijzigd
Het-groepje schreef:
Wij wel voor oma hoor, push it van salt n Peppa. Ik moet zeggen dat de neefjes ook vrolijk meededen.
Waar die voor is. Om op te zitten en het is iets waaruit je schijt.

Prima dat jij het leuk vond vroeger, thuis.

Maar mogen de meisjes van nu zelf weten of ze zitten te wachten om te moeten twerken op dansles?
96.37% gewijzigd
Als jij het al paringsdans noemt wat niet uit de mond van een 14 jarige zal komen en dus echt wel van jouzelf afkomstig is dan lijkt het me meer met jouw visie en opvoeding te maken hebben dan met de dansscholen.
Lucifer2018 schreef:
26-11-2018 17:26
Waar die voor is. Om op te zitten en het is iets waaruit je schijt.

Prima dat jij het leuk vond vroeger, thuis.

Maar mogen de meisjes van nu zelf weten of ze zitten te wachten om te moeten twerken op dansles?
Ja, dan kies je dus een andere dansvorm, geen drama verder lijkt me en heeft to ook gedaan.
Daarbij moet vermeld dat 90% van de pogingen tot twerken
(en zumba en Kizomba etc) jammerlijk mislukken, dus amper sensueel te noemen zijn en meer leuk zijn om te doen voor diegene.
Het is echt een kunst op zich en vereist ook skills en is goed voor bepaalde spieren.
De ene voelt zich er lekker bij, en de ander niet en met beide is niks mis. Om een kind van 12 dat wel graag met de kont schudt en het goed kan zo raar te bekijken vind ik dan weer gek anno 2018.
Ik zal wel ouderwets zijn, en dit filmpje met duidelijk minderjarigen valt nog mee, maar of we blij moeten zijn als onze 12-jarige wil twerken? https://www.youtube.com/watch?v=pvNSvFZrgVQ
Mijn dochter danst jazz en herken niet wat je schrijft. Vind deze dansstijl mooi klassiek, atletisch en op moderne muziek.
Ik herken niets van de dansschool van mijn kind in jouw verhaal. De eindvoorstelling was fantastisch en superstrak, zowel bij de recreatie {6 tot18 jaar} als bij de studenten (mbo en hbo).

Heb je niet iets als een balletacademie in de buurt, waar naast voltijd mbo of hbo ook recreatief les wordt gegeven?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
26-11-2018 12:00
Ik heb vroeger zelf gedanst, en de meeste balletscholen zijn een VOF. Je tekent altijd voor langere tijd. Soms kan je halverwege het jaar aangeven dat je ermee stopt, meestal zit je er een jaar aan vast. Als je ziek bent krijg je meestal geen restitutie van lesgeld. Je hebt gewoon pech.
Zelf ken ik maar twee scholen die werken met maandcontracten en waar je je abonnement kan laten bevriezen bij blessure. Dat zijn eigenlijk ook meer sportscholen die alleen danslessen aanbieden.

Het is niet erg klantvriendelijk. Maar helaas gaat dat nou eenmaal zo in dat wereldje.
Ik snap dat je je voor een jaar opgeeft. Dat is bij alle bijna alle clubs zo. Je moet wel bepaalde zekerheid hebben als je een docent aanneemt, dus zou raar zijn als iedereen iedere maand kan stoppen en weer starten. Weet ook niet zo goed wat je met je bericht bedoelt en wat een VOF daarmee te maken heeft...

Maar het kan nu eenmaal gebeuren met kinderen dat een kind stopt, geblesseerd raakt, verhuist of iets dergelijks. Dan moet je dus flexibel genoeg zijn om in je choreografie dit aan te passen.
Stampertje12 schreef:
26-11-2018 21:24
Ik snap dat je je voor een jaar opgeeft. Dat is bij alle bijna alle clubs zo. Je moet wel bepaalde zekerheid hebben als je een docent aanneemt, dus zou raar zijn als iedereen iedere maand kan stoppen en weer starten. Weet ook niet zo goed wat je met je bericht bedoelt en wat een VOF daarmee te maken heeft...

Maar het kan nu eenmaal gebeuren met kinderen dat een kind stopt, geblesseerd raakt, verhuist of iets dergelijks. Dan moet je dus flexibel genoeg zijn om in je choreografie dit aan te passen.
Sportscholen, en dus ook dansscholen, zijn verplicht om je één maand opzegtermijn te bieden. Na eventueel het eerst jaar van je abonnment eraan vast te hebben gezeten.

Veel "balletscholen" schrijven zich daarom in als een VOF zodat leerlingen ieder jaar opnieuw er een jaar aan mogen vastzitten.

De balletschool moet wel flexibel zijn met de choreo's. Maar zij leggen het probleem bij de leerlingen neer. Als je gaat verhuizen, moet je dat al van de zomer weten en je dus niet inschrijven. Tenzij de balletschool netjes is en naar een oplossing zoekt. Maar dat is zelden.
Vrouwen worden nou eenmaal neergezet als hoeren, dat is het enige waar we goed voor zijn in die dancescene. Ik word er altijd zwaar geïrriteerd van.
Klassiek ballet.
--
anoniem_379475 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 17:32
99.86% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven