termijnecho

01-02-2011 17:46 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen?

Is deze echo over het algemeen in of uitwendig?

Dit is mij niet helemaal duidelijk.....
Ik heb er een gehad met 6 en met 10 weken, inwendig.

De 20 weken echo was uitwendig.
Mij werd verteld dat deze in principe uitwendig is. Er kan echter een reden zijn waardoor hij toch inwendig is. Als ze het niet kunnen zien, zullen ze waarschijnlijk alsnog een inwendige echo doen.

Toen ik voor de 12 weken echo ging, werd het eerst uitwendig geprobeerd. Maar omdat ik behoorlijk buikvet heb en dat icm een naar achter liggende baarmoeder, werd het toch een inwendige. Even vervelend, maar prima te doen hoor. Toen ik mijn kindje zag bewegen vergat ik echt dat ik daar met mn benen wijd lag hoor :p
Dat ligt eraan hoe ver je ongeveer bent. Bij minder dan 8 weken zou ik maar uitgaan van een inwendige echo. Maar ook als je al langer zwanger bent, komt het soms voor dat er met een uitwendige echo niet genoeg te zien is.
Ik heb er 1 gehad met 8 weken en met bijna 11 weken. Beiden waren uitwendig. Inprincipe proberen ze de termijnecho uitwendig te maken maar als het niet lukt (bijvoorbeeld omdat je veel vet hebt) dan gaan ze over op inwendig.
Volgens mij kun je in principe vanaf 10 weken een uitwendige echo doen. Bij mij was het vruchtje echter niet goed zichtbaar, kreeg met 12 weken dus nog een inwendige echo.
Bij 9 weken de eerste gehad, was uitwendig. Is volgens mij deels afhankelijk van je postuur.
Tot 14 weken inwendige echo's gehad, maar wat maakt het in vredesnaam uit?
quote:germanwings schreef op 01 februari 2011 @ 17:56:

Tot 14 weken inwendige echo's gehad, maar wat maakt het in vredesnaam uit?Nou, zo'n ding op je buik of in je vagina maakt volgens mij wel wat uit . Voor het resultaat is het wat minder belangrijk...
quote:Marahbloem schreef op 01 februari 2011 @ 17:57:

[...]

Nou, zo'n ding op je buik of in je vagina maakt volgens mij wel wat uit . Voor het resultaat is het wat minder belangrijk...ja tuurlijk is het niet hetzelfde maar ik snap niet zo goed waarom er zo moeillijk over wordt gedaan door veel mensen.
Ik heb er heel wat gehad, verdeeld over drie zwangerschappen. Alle echo's voor twaalf weken zijn altijd inwendig geweest. Voor het beste beeld. Stel je daarop in, en wie weet valt het dan mee. (Maar erg is het absoluut niet.)
Mijn eerste echo was met 7 weken en inwendig. tweede met 11 weken uitwendig.

Tip: trek een jurkje of tuniekje aan..... Das voor jezelf wat minder genant mocht het een inwendige echo worden.....
quote:Marahbloem schreef op 01 februari 2011 @ 17:57:

[...]

Nou, zo'n ding op je buik of in je vagina maakt volgens mij wel wat uit . Voor het resultaat is het wat minder belangrijk...

Inwendigfe echo's zijn veel duidelijker en als ik mocht kiezen wilde ik ze allemaal inwendig en 3D, dat is zooooo mooi!!

Wij deden mee aan een onderzoek van het EMC, van week 7 t/m week 12 elke week een inwendige echo, 2D en 3D
HIer is het in principe uitwendig, maar ben je minder dan 10 weken zwanger, dan vertellen ze er wel meteen bij dat er een kans in zit dat het inwendig gedaan moet worden.

Bij zowel de eerste als de tweede keer (12 weken en 6 weken) waren beide uitwendig goed te zien.
Bij mij beide keren uitwendig. Bij de eerste zwangerschap was dat met 7 weken en 5 dagen, bij de tweede zwangerschap met 8 weken en 6 dagen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb met 8, 11 en 13 weken allen uitwendige echo's gehad. Het kindje was prima te zien.
Ietsje meer info zou wel handig zijn.

Termijnecho, kan inwendig of uitwendig. Of het uitwendig goed beeld oplevert hangt van een aantal factoren af: jouw hoeveelheid buikvet, ligging van je baarmoeder, hoe lang je zwanger bent.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Vier zwangerschappen en onder de 10 weken was bij mij altijd inwendig en ik ben hartstikke dun, dus lag niet aan buikvet of zo.

Maar ach, heb er nooit problemen mee gehad.
7 wk en 9 wk inwendig, bij 12 weken uitwendig.

Volgens mij kan uitwendig vanaf 8 weken met een heel goed echo apparaat. Er zit verschil in de nauwkeurigheid hiervan.
In VU is iedere echo tot 11 weken inwendig.
Bij 5,7 en 10 weken inwendig gehad. Die laatste kon ook uitwendig, maar inwendig was gewoon beter te zien. En het maakt ook niet uit, nou en dan lig je even met je benen open, wen dr maar alvast aan voor met de bevalling... nee, echt, het is even raar, en misschien wat gevoelig, maar helemaal niet pijnlijk ofzo
Ik had bij de derde een echo op 7 weken en dat was uitwendig, heb trouwens nog nooit een inwendige echo gehad, dan wacht ik wel liever iets langer.....
Eerste zwangerschap inwendig, tweede zwangerschap uitwendig. Beide keren was ik 10 weken, 4 dagen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Bij 8w3d een uitwendige echo gehad, was prima te zien.
Bij 6w4d en 7w4d (ze wilden zeker weten hoe ver ik was) een uitwendige echo (ondanks de hoeveelheid aanwezig buikvet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven