Terug 'in shape' na zwangerschap. (deel 2)

03-04-2008 14:55 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Motivatie-topic voor (pas) bevallen moeders die graag weer 'terug in shape' willen komen. Iedereen is welkom!

NaamBevallings-

datumHoeveelste Kindje?Lengte..Hoogste gewichtHuidig gewichtStreef-

gewichtKilo's afgevallen

sinds 28/03/08Angela24/04/082de1.72 m85 kg71 kg63 kg4.1 kgBloem05/02/082de1.77 m90 kg76.9 kg70 kg3.1 kgBrite03/05/082de1.68 m82 kg65.6 kg58 kg4.9 kgChoca17/10/071ste1.76 m81 kg70 kg63 kgDextro20/02/082de1.74 m89 kg70.2 kg68 kg7.8 kgDiana24/01/081ste1.77 m102 kg81 kg75 kg3.5 kgDoortje05/07/061ste1.80 m108.9 kg79,2 kg75 kg2,8 kgJudat15/02/081ste1.72 m95 kg83.7 kg70 kg1.3 kgKletskous07/09/072de1.65 m83 kg68 kg65 kg1 kgLabyrint04/08/071ste1.75 m95.5 kg77.9 kg70 kg2.1 kgMarieke12/03/081ste1.74 m85 kg64.6 kg60 kg13.4 kgMarf??/06/061ste en 2de1.75 m105.4 kg87.3 kg10.8 kgNurija14/11/071ste1.70 m93 kg80.4 kg71 kg1.1 kgPips11/01/082de1.73 m88 kg78.5 kg73 kg4.5 kgRammelkont05/02/082de1.68 m103 kg86,5 kg60/65 kg2,5 kgSarah06/03/082de1.72 m110 kg91.5 kg80 kg6.1 kgTesstan20/11/071ste1.67 m85 kg71.4 kg65 kg0.6 kgVisje24/01/081ste1.58 m89.4 kg73.4 kg64 kg4.5 kg

TOTAAL AANTAL KILO'S AFGEVALLEN: 74.1 KG
quote:Labyrint schreef op 18 april 2008 @ 08:56:

Ik ben er zo op gebrand mijn bv up to date te houden dat ik desnoods de hond aan zou willen leggen....

Zie het voor me!

Hier hetzelfde, niks erbij, niks eraf, weer 80,4. Ben toch blij want ik was bang dat er weer wat bij was gekomen omdat ik deze week niet zo streng voor mezelf ben geweest. Maar ik heb ook niet echt gesnoept, dus ik ben tevreden.

Dit weekend gaan we een weekendje weg met familie. Heel gezellig altijd, maar ook altijd een groot eetfestijn. Ik wil toch proberen om me een beetje in te houden, dat wordt wel een uitdaging...

Marieke, hartstikke goed! Je bent ons grote voorbeeld :-)
Hier een erg leuk weegmoment gehad vanmorgen! Ben zo blij Van de week had ik hier nog een berichtje gepost dat ik een dag of vijf hetzelfde woog en dat er niks meer afging ondanks dat ik niet gezondigd had enzo. Gisteren was er ineens 800 gram af en vandaag 900 gram (tov gisteren) Ik heb dus waarschijnlijk veel vocht vastgehouden. Vanmorgen woog ik 93,8!!!

Jammer dat velen van jullie niks kwijt zijn, maar ook niks erbij zo te lezen en dat is ook wel fijn natuurlijk!
Joehoe! Wat goed van iedereen, we zijn nog niets aangekomen deze week!

Ik ga morgenochtend even wegen, was het vanochtend glad vergeten en heb nadien gesport en veel gedronken dus dan weegt het niet lekker (lees: al dat extra vocht is zwaar).

Ben wel een beetje bang voor morgenochtend trouwens, tot woensdag was ik zo giga moe en dan begin ik erg te eten (duh.. en daarnaast twee taarten gebakken dezen week, dat helpt ook niet echt denk ik...moet toch proeven of de smaak wel goed is ).

Tot morgen en iedereen nogmaals van harte gefeliciteerd!
Die pizza en het softijsje hebben er flink ingehakt na mijnweekend weg........

weeg weer 81.8, terwijl ik vorige week nog 80,2 was en verder echt niet veel gezondigd!! Haal standaard niets meer in huis..

nou ja, motiveert niet echt, maar we gaan door!!

Marf, je gaat echt hard, en marieke ook!! Super, ik ga er van uit dat ik volgende week weer een goede bijdrage lever aan het aantal afgevallen kilos!!!

Fijn weekend allemaal!!
Vanochtend gewogen, na het ontbijt.(niet zo handig, maarja..)

En er is een halve kilo af sinds vorige week, toch fijn!

Helaas hebben wij ook geen digitale weegschaal, maar het streepje stond precies tussen de 82 en de 83 kilo in.

En nog even off topic:

Mijn dochter was deze week enorm huilerig en wilde niet slapen. Vandaag het boek "oei-ik-groei" gekocht en daarin wordt geschreven over mentale ontwikkelings-sprongetjes die gepaard gaan met, jawel: huilen en niet willen slapen. Mijn dochter is deze week precies 12 weken en dat is zo'n typisch sprong-moment. Dus voor de dames met (tijdelijk) lastige baby's: misschien hebben ze ook zo'n groeispurtje? Dat gebeurt bij 4a5 weken, 8 weken, 12 weken en 4,5 maanden (en nog een paar keer, maar die weet ik even niet uit mijn hoofd).

Okay, fijn weekend allemaal, en hou vol he!
Bedankt voor de tip Diana! Mijn zoontje is nu 5 weken, dus het zou goed kunnen dat hij daarom zo beroerd heeft geslapen in de afgelopen week.

Ohw ja, bij de kijkshop hebben ze digitale weegschalen al vanaf een tientje! Ik heb er zelf net één aangeschaft, anders misschien een leuk idee voor 'moederdag'?!
Nou dat viel me 100% mee. Ik ben gelijk gebleven :-). Hoeft dus niets te veranderen in het schema Marieke.

Nu heb ik weer goede hoop voor deze week. GEen taarten bakken, geen verjaardagen (de week er op wel weer...).

Goed weekend!

pIPS
niet erbij niets er af joehoeeeeeeeee en dat na al dat zondigen.... een vriendin vind zelfs dat ik er super slank uit zie vergeleken met hoe ik was, zou dat kunnen?? dat je lichaam weer teruggaat in form (dus minder uitgezakt enzo lijkt me wel toch na een KS?) zonder gewicht te verliezen?? ze vond echt dat ik er goed uit zag of zou ze gewoon kijhard hebben staan liegen?? whahahahahahahaaaa

heb momenteel ook wel iets andere dingen aan mn hoofd (zie andere door mij geopende topic over slecht drinkende baby) om goed te lijnen maar dan is mn streven nu meer, niet aankomen...
Ik had je topic al gezien Rammel, wat rot, wat naar en logisch dat je hartstikke bezorgd bent! En natuurlijk, nu gewoon op gewicht blijven is ook al heel mooi.

Ik geloof dat je lichaam inderdaad zelf weer iets van figuur aanneemt ná de zwangerschap, dus dan is het allemaal weer wat mooier en natuurlijker om naar te turen.

Sterkte met het kleine Rammelkontje en ik hoop dat een ostheopaat kan helpen!
Rammelkont,

Heb net je topic ook gelezen ( en gereageerd) en ik snap heel goed dat je nu andere dingen aan je hoofd heeft nu je kindje zo is.

Als je dan stabiel blijft, is het toch ook al heel wat.

Rammel, fijn dat je iig niet aan bent gekomen! Ik hoop dat rammelbeeb snel geholpen is en dat je dan lekker onbezorgd van hem kan genieten. Rammelbeeb is zo'n schatje! (rammeldreumes ook hoor )

Je doet het in ieder geval veel beter dan ik twee jaar geleden na mijn zwangerschap. Ik heb het toen wel uit de hand laten lopen met het gevolg dat ik nu extra hard moet werken om het eraf te krijgen en als jij zorgt dat je in ieder geval niks aankomt dan ben je al heel goed bezig! Je komt vanzelf in rustiger vaarwater en dan kan je je er veel beter toezetten om er actief mee bezig te gaan.

Ik moet even wat doen hier, de marfjes moeten in bad :-D
Rammel, knuffel!

Hier ook al niets eraf en niets erbij! 71,9.

Maar ben wel net voor het eerst sinds de bevalling ongesteld geworden, dus hoop dat ik op het moment veel vocht vast hou en er volgende week ineens heel veel af is.

Maar vanavond chinees gegeten. Wegens een ontzettend zielig en ziek Tessje geen tijd gehad om gezonde boodschappen te doen helaas. En Tessje is echt zielig. Vanochtend naar de huisartsenpost geweest omdat ze aan het piepen was en koorts had. Nu een antiboticakuur wegens een afzakkende luchtweginfectie. En ontstoken oogjes. Ze ligt nu net met een zetpil te slapen gelukkig.
och arm tessje *knuffel terug* !!

aha labyrint dat is het dus ik ben iets smakelijker om naar te turen!! whahahahaha nou ja lijkt me ook niet geheel onbelangrijk toch??
Oh oh oh, ben zo slecht bezig geweest... dat de kilos die ik afgevallen was er weer aan zitten, motiveert echt niet!! En daar baal ik van. Gisteravond hadden we bezoek en cake gehad, een paar handjes chips en wat toastjes... vanmorgenweer bezoek, weer cake (had ik notabene zelf gebakken, domdomdom) en daarna een HELE ZAK CHIPS leeggegeten, van die heartbreakers.. stom he.. maar smaakte goed (schaamschaam). Heb gelijk maar de lunch overgeslaan, want las dat zo'n zak 501 calorien bevat. Geloof datik nu de knop weer om heb!! Deze week geen uitstapjes, geen lunches, etentjes, verjaardagen (o ja, wel twee, nou ja, be strong!!!!) dus ik ga ervoor!!!

Hoop dat ik gauw weer positief nieuws te melden heb!
Oh help, ik bedoelde natuurlijk niet dat je eerst niet smakelijk was om naar te turen ofzo.....

Ik bedoelde dat men snel het idee heeft dat je wel een paar kilootjes kwijt zal zijn, omdat je weer 'in figuur'begint te raken.

Mèn, ik heb behoefte aan een cursus 'hoe maak ik duidelijk wat ik bedoel in drie woorden'......

Tesstan, zullen we Tessje en Fiep even met elkaar laten knuffelen, als de dames tóch ziek zijn..... kunnen ze mooi allerlei antistoffen aanmaken! Maar even serieus, veel beterschap voor het kleine Tessje. Naar is dat hè, zo'n ziek hummeltje en jij als onmachtige ouder er naast....
ook nog chinees gegeten
labyrint no worries ik lag in een deuk want ik vind het super verwoord!! en nee ik was echt niet heel smakelijk hoor believe me

heb een griepje, 40 graden koorts en doodziek!! hopen dat het invloed heeft op de kilo's! hahahahahaha

doe jullie best deze week!!

grtz
Nou je bent niet de enige rammel, ik lig ook in bed met de griep. Zweet me de pleuris, dus ik hoop inderdaad ook dat dat zo weer 2 kilo scheelt.

Heb een enorme zin om me vol te stoppen, ook omdat ik mezelf zo zielig vind. Gelukkig ben ik niet in staat me naar de supermarkt te slepen.

Ben wel een beetje bang om het kleine mannetje aan te steken. Weet iemand hoe dat zit met de borstvoeding? Kan ik hem niet op die manier aansteken??
Hallo Dames,

Hier eigenlijk geen nieuws. Het gaat niet helemaal goed met lijnen. Ik had vanmiddag weer enrom behoefte aan "iets" (geen idee wat, alles is goed op zo'n moment) maar omdat we niets in huis hadden is het een stukje kaas, een biscuitje en een banaan geworden. Valt dus mee, al had ik het beter gewoon niet kunnen eten. Zometeen maar weer gezond eten maken (ik moet nu nog koken, zucht...)

Doortje: hou vol he meid, laat die knop nu staan.

Beterschap Rammelkont en Marieke. (sorry Marieke, ik heb geen idee hoe het zit met borstvoeding en je baby aansteken)

Groeten!

Diana
Rammel en Marieke; beterschap!

Marieke; via je borstvoeding kun je je zoon niet aansteken, maar juist de antistoffen/afweerstoffen die jouw eigen lijf maakt, geef je nu door aan hem! Dus mocht je hem via de normale manier toch aansteken (kusjes, niezen etc) dan zal hij er niet zo heel veel last van hebben omdat hij jouw afweerstoffen al heeft.

Doortje Volhouden meis! Wel moeilijk hoor, met al die verjaardagen, feestjes en uit eten gaan. Vind het allang heel knap van je dat je de schade nog zo beperkt houdt.
Sarah, bedankt voor je bemoedigende woorden!!

Vanmorgen was ik 81.5.. scheelt toch 3 ons... dus ik ga er weer voor!!! Als avond eten yoghurt met cruesli gehad, gezwommen daarna en niets meer gegeten, alleen kopje thee!!

Vind het wel heel fijn mn verhaal (mn zondige verhalen) hier kwijt te kunnen. Ik blijf mn scores hier vermelden en ga toch echt voor de 75!!!!!!!!!! Lijkt me zo gaaf!!!

Maar nu is het bedtijd!

Beterschap voor rammel en marieke!!!

Morgen verjaardag én teamvergadering waarin getracteerd wordt op taart.. oef, moet sterkt zijn!! Zal expres maar weinig brood meenemen, want nee zeggen in gezelschap moet ik nog oefenen. Thuis gaat hetmeestal erg goed.

Zet hem op meiden!!
Hoi allemaal,

Ik heb tussendoor een snel vraagje:

welke koekjes hebben weinig calorieen? Ik eet nu al 3 weken of volkorenbiscuitjes of ontbijtkoek. Heb zin in iets anders bij de thee :-)

Ik durf geen speculaasjes te halen omdat ik dan niet gedisciplineerd genoeg ben.... Maar is er nog een ander alternatief?

Sterkte deze week!

Pips
Uit de tijd dat ik nog wel glutendingen at en bij de weight watchers rond hing, heb ik wel eens iets opgevangen over Bastogne-koeken. Maar.... ik geef eerlijk toe, dat was nog voor het jaar nul, dus misschien zijn ze nu weer tot andere inzichten gekomen?

Misschien van die rijstwafeltjes met smaakjes? Ik geloof dat ontbijtkoek heel goed is, bevat amper vet en wel veel vezels.
verdorie, er gaat niets af!!!!!!! Blijf steken op 81.5!!!!!!!!!!!! Dat is maar halve kg minder dan toen ik begon. Ik vrees voor vrijdag maar blijf strijden!!!!
Hi meiden,

Ik blijf rond die 78 zitten (77.9 - 78.1) en wil toch echt vrijdag zeker onder de 77.9 kg komen. Dus vandaag en morgen maar even streng zijn voor mezelf, anders red ik de 75 kg niet voor half mei...

Sterkte en kom op allemaal: WE KUNNEN HET!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven