Theehuis
zondag 1 februari 2009 om 11:13
Ja, das ranzig joh! Helaas heb ik teveel ervaring, want toen ik 'vroegahh' alleen maar lenzen droeg had ik wel eens een oogontsteking. Heb anderhalfjaar geleden heel erge ontsteking aan hoornvlies van oog gehad (was ik écht ziek van, kon niets meer: niet lezen, geen licht, drie weken ellende en luisterboeken kado van collega's ). Toen heel veel zalf in oog moeten doen.
Je moet je ooglid naar onderen trekken en dan een 'reepje' zalf erin doen. Dan heel veel knipperen enzo. Brrrrr erg vies, maar als rode kikkerogen erdoor verdwijnen, is het verder prima
Je moet je ooglid naar onderen trekken en dan een 'reepje' zalf erin doen. Dan heel veel knipperen enzo. Brrrrr erg vies, maar als rode kikkerogen erdoor verdwijnen, is het verder prima
Peas on earth!
zondag 1 februari 2009 om 11:18
Ieuw Erwt! Doet me ook meteen aan Groene Poes denken met haar ontstoken oogjes! Dat was toch ook steeds drama, om zalf IN het oog te krijgen?
Sneu, Ceetje ziek op de bank. Als het griep is, dan weet je vast dat het lnag gaat duren... Tis echt een vervelende griep die er nu heerst. Beterschap ook!
Ik ben brak, want heel slecht geslapen. Ik zie echt enorm op tegen morgen en ben daar blijkbaar in mijn slaap ook de hele nacht mee bezig geweest.
Sneu, Ceetje ziek op de bank. Als het griep is, dan weet je vast dat het lnag gaat duren... Tis echt een vervelende griep die er nu heerst. Beterschap ook!
Ik ben brak, want heel slecht geslapen. Ik zie echt enorm op tegen morgen en ben daar blijkbaar in mijn slaap ook de hele nacht mee bezig geweest.
Loretta is De Mol. Punt.
zondag 1 februari 2009 om 11:30
Ahhh Kess
Kan me wel voorstellen dat je daar slecht van slaapt en ertegenop ziet. Ís ook gewoon niet leuk. Maar 't komt natuurlijk gewoon goed. Overmorgen om deze tijd ben je ervanaf
Jaaaaa Groene Poes zelfde ellende. Verschil tussen Erwt en Groene Poes gelukkig dat ík tenminste snap dat het goed voor me is .
Doet me er trouwens aan denken dat ik GroenePoesMeisje weer eens moet mailen
Kan me wel voorstellen dat je daar slecht van slaapt en ertegenop ziet. Ís ook gewoon niet leuk. Maar 't komt natuurlijk gewoon goed. Overmorgen om deze tijd ben je ervanaf
Jaaaaa Groene Poes zelfde ellende. Verschil tussen Erwt en Groene Poes gelukkig dat ík tenminste snap dat het goed voor me is .
Doet me er trouwens aan denken dat ik GroenePoesMeisje weer eens moet mailen
Peas on earth!
zondag 1 februari 2009 om 11:41
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 01 februari 2009 @ 11:30:
En dat jij niet krabt!
Ja, morgen rond deze tijd mogen we als alles goed is alweer naar huis, dus het is echt ingreepje van niets. Maar zie zelf gewoon erg op tegen de narcose. En ik ben een beetje bang dat Tony zich achteraf enorm genaaid voelt. Zoiets van: "wat heb je me nou geflikt!" Ondanks goede voorbereiding weet ik toch niet precies wat er in zijn koppie omgaat. Soms denkt hij zoveel ingewikkelder dan je in eerste instantie zelf denkt! Nou ja, we gaan het wel zien...
En dat jij niet krabt!
Ja, morgen rond deze tijd mogen we als alles goed is alweer naar huis, dus het is echt ingreepje van niets. Maar zie zelf gewoon erg op tegen de narcose. En ik ben een beetje bang dat Tony zich achteraf enorm genaaid voelt. Zoiets van: "wat heb je me nou geflikt!" Ondanks goede voorbereiding weet ik toch niet precies wat er in zijn koppie omgaat. Soms denkt hij zoveel ingewikkelder dan je in eerste instantie zelf denkt! Nou ja, we gaan het wel zien...
Loretta is De Mol. Punt.
zondag 1 februari 2009 om 11:48
Ik probeer het zo leuk mogelijk te maken met zelf meehelpen koffertje inpakken, hij weet dat hij een cadeautje krijgt, hij weet dat opa en oma 's middags op ziekenbezoek komen, hij vindt de operatiekamer met groene pakken reuze interessant. Hij weet ook dat er ijsjes in de vriezer liggen als hij thuiskomt. Maar hij weet ook dat hij pijn heeft als hij wakker wordt. En Tony heeft een enorme antipathie tegen slapen. In het ziekenhuis slapen (narcose) wil hij dus ook absoluut niet.
Loretta is De Mol. Punt.
zondag 1 februari 2009 om 11:51
Ik heb vorige week wel dit boek besteld
http://www.bol.com/nl/p/b...01004001834864/index.html
en dat moet ik ook steeds weer voorlezen. Hij is er dus zelf ook wel mee bezig.
http://www.bol.com/nl/p/b...01004001834864/index.html
en dat moet ik ook steeds weer voorlezen. Hij is er dus zelf ook wel mee bezig.
Loretta is De Mol. Punt.
zondag 1 februari 2009 om 11:56
Ja, das ook niet zo raar . Wel goed dat je dat boek besteld hebt. Misschien ligt er alleen vrij veel nadruk op 'slapen'? Omdat in de titel ook SLAAPdokter staat?
Ik denk niet dat Tony zich morgen 'belazerd' zal voelen, want je bereidt hem juist heel goed voor. Hij weet dus precies wat hij kan verwachten. Daarin ben je juist eerlijk geweest. Dat hij niet wil is eigenlijk in zeker opzicht 'gezonder' dan dat hij wél zou willen. Ik bedoel, wij zouden liever ook níet willen toch?
Ik denk niet dat Tony zich morgen 'belazerd' zal voelen, want je bereidt hem juist heel goed voor. Hij weet dus precies wat hij kan verwachten. Daarin ben je juist eerlijk geweest. Dat hij niet wil is eigenlijk in zeker opzicht 'gezonder' dan dat hij wél zou willen. Ik bedoel, wij zouden liever ook níet willen toch?
Peas on earth!
zondag 1 februari 2009 om 12:03
Nee, denk ook dat het in zekere zin wel goed is dat hij Niet Wil, omdat dat ook eigenlijk passend is bij wat er gaat gebeuren. Ik denk ook dat je daar niet zoveel aan kunt doen, want hij heeft eigenlijk gewoon gelijk... Enige wat duidelijk is, is dat het noodzakelijk is en dat je alles doet om het voor hem zo aangenaam mogelijk te maken (er zijn, opa en oma op visite, ijsjes thuis, etc).
Alleen... het is gewoon Niet Leuk
Alleen... het is gewoon Niet Leuk
Peas on earth!
zondag 1 februari 2009 om 13:13
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 01 februari 2009 @ 11:50:
Oh, kruispost.
Is dat zo eigenlijk? Dat buisjesplaatsen heel veel pijn doet? (ik kan me daar zelf namelijk niets meer van herinneren, dat ik pijn had).Ik was drie en vier en vijf toen ik buisjes kreeg. Kan me behalve de ijsjes en de geur van de narcose niks meer herinneren.
Oh, kruispost.
Is dat zo eigenlijk? Dat buisjesplaatsen heel veel pijn doet? (ik kan me daar zelf namelijk niets meer van herinneren, dat ik pijn had).Ik was drie en vier en vijf toen ik buisjes kreeg. Kan me behalve de ijsjes en de geur van de narcose niks meer herinneren.
zondag 1 februari 2009 om 14:31
Kess. Spannend is het wel. Heb het zelf ook gehad toen ik een jaar of 4 was. Kan me alleen nog een stoer ritje door het ziekenhuis op een bed herinneren (vond ik enorm gaaf ) en inderdaad de geur van de narcose en het kadootje dat ik kreeg na die tijd.
Volgens mijn ouders heb ik rellen geschopt in het ziekenhuis, ben kennelijk iets te vroeg wakker geworden, terwijl ik nog niet onderweg naar de uitslaapkamer en er nog wat bloed en dergelijke te bespeuren was, en mijn ouders niet in de buurt waren. Zelf weet ik er níets meer van, maar schijn echt gillend in bed te hebben gestaan, zo boos was ik.
Maar dat heeft beduidend meer indruk op mijn ouders gemaakt dan op mij, want mijn moeder kampt tot op de dag van vandaag met een schuldgevoel
Maar wat ik er maar mee wil zeggen: ik weet vooral nog dat ik veel ijsjes mocht, dat ik in een cool ziekenhuis bed mocht, dat ik een kadootje kreeg enzovoorts, dat het pijn deed of dat ik het eng vond, dat weet ik allemaal niet meer.
Het komt écht goed Morgenavond is het achter de rug moet je maar denken en die stoere knul van jou komt er echt prima doorheen.
Maar spannend blijft het toch, en dat is ook heel gezond.
Volgens mijn ouders heb ik rellen geschopt in het ziekenhuis, ben kennelijk iets te vroeg wakker geworden, terwijl ik nog niet onderweg naar de uitslaapkamer en er nog wat bloed en dergelijke te bespeuren was, en mijn ouders niet in de buurt waren. Zelf weet ik er níets meer van, maar schijn echt gillend in bed te hebben gestaan, zo boos was ik.
Maar dat heeft beduidend meer indruk op mijn ouders gemaakt dan op mij, want mijn moeder kampt tot op de dag van vandaag met een schuldgevoel
Maar wat ik er maar mee wil zeggen: ik weet vooral nog dat ik veel ijsjes mocht, dat ik in een cool ziekenhuis bed mocht, dat ik een kadootje kreeg enzovoorts, dat het pijn deed of dat ik het eng vond, dat weet ik allemaal niet meer.
Het komt écht goed Morgenavond is het achter de rug moet je maar denken en die stoere knul van jou komt er echt prima doorheen.
Maar spannend blijft het toch, en dat is ook heel gezond.
zondag 1 februari 2009 om 14:35
Oh, en neusamandelen verwijderen doet geen pijn in je keel. Was erg boos op mijn ouders na die tijd, omdat die maar bleven zeggen dat ik ijsjes moest eten tegen de keelpijn (en tegen dat ijsjes eten had ik in het geheel geen bezwaar hoor) maar ik kreeg ze maar niet aan het verstand gepeuterd dat mijn kéél geen pijn deed