Theehuis!

07-04-2009 22:13 3057 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat naar zeg, niet te geloven

Vish, erg lief, dat Nemo-engels

Uitje was leuk gisteren. Vandaag bezig met inwerken van vervangster. Nu bekaf, dus beetje aan t aantutten met buffetkast die net doet alsof het garderobekast & commode in een is

Zo slapen.

Ier komt morgen al weer terug gelukkig
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
voor vermomde buffetkast

Hier alles wel okee. Oog stuk beter gelukkig (van de week controle gehad, gaat goede kant op). Wel weer iets nieuws (kan wel abonnement nemen bij huisarts ): peesontsteking in rechterschouder. Grmpfff... had al twee maanden gedaan alsof dat niet zo was, maar omdat pijn niet wegging toch maar even naar huisarts geweest. Pfff....

Inad, hoe lang moet je nog werken eigenlijk?
Peas on earth!
Te lang, Erwtje Tot 20 augustus nog. Maar, misschien stelt verloskundige de uitgerekende datum bij, dan verschuift het allemaal een dag of 10 naar voren. Gelukkig nog vakantie tussendoor.

Fijn van oog en kut van schouder. Jee, je bent wel ontstekingsgevoelig. Misschien kunnen ze daar ook naar kijken en bijv. weerstand proberen op te peppen o.i.d.?

Rustig aan doen ook
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik ga even een regen-/onweerdans doen. Dat jullie er rekening mee houden. Ik zet in op een graad of vijf kouder en flink water wat
Zie? Zonnesteek al te pakken. Flink water wat. Pffffff.
Au Erwt schouder! Moet je een prik nu?
Oh bah Erwt, je doet een ontstekingsestafette?

Ik dacht vanochtend nog aan je Star, met de warmte bleeeuuggghh. Ik dans met je mee!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Iew, niet over een prik beginnen want daar heb ik zelf al over gedroomd . Heb dus ook aan huisarts gevraagd, die mij geruststelde dat ik geen slijmbeursontsteking heb. Joehoe!
Peas on earth!
Erwt eet je veel knoflook?
Stinkt ze uit haar bakkes dan?

Mooi geen slijmbeursontsteking, rustig aan met arm!

Zo, nou, ik heb er drie druppels uit weten te dansen. Het rommelt wel.
Erwt, heb jij al nieuws? Ik nog niet... Zit met smart te wachten...

Star, harder dansen, heb hier zo'n 16 druppels gezien, verspreid over de hele middag.
Loretta is De Mol. Punt.
Als ik nog harder dans veroorzaak ik een aardverschuiving.
Hier ook geen nieuws

Zeg Vish, stink ik ofzo?

Maar euh, gewoon, af en toe knoflook. Hoezo?

Hier nu wel regen en rommelende lucht. Het regent niet echt heel hard. Hoor net op de radio dat het in Noord-Holland (ter hoogte Alkmaar) wel heel hard regent...
Peas on earth!
Hier ook 10 druppels regen gehad.

Knoflook is goed voor je bloed en werkt volgens mij goed tegen ontstekingen. Dus je moet meer knoflook eten (of knoflookpillen) en brandnetelthee drinken.
Hmm... maar dan moet ik misschien kiezen: óf geen ontstekingen meer en geen vrienden, óf ontstekingen én vrienden

Helpt brandnetelthee inderdaad? Dan ga ik dat toch maar eens proberen, want dit is me toch ook wel wat te gortig.
Peas on earth!
Van die pillen ga je niet meuren volgens mij.
quote:Star schreef op 03 juli 2009 @ 14:33:

Als ik nog harder dans veroorzaak ik een aardverschuiving.

Dat is je dan bij dezen vergeven.

Ik vind brandnetels en knoflook ook best goed bij je groene imago passen, Erwt. Heb je nog meer tips tegen gewrichtspijnen, Vish? Het wordt hier ook steeds gortiger.
Loretta is De Mol. Punt.
Voor zere gewrichten heb ik een tijd ook een bepaald soort pillen geslikt... hmm.. kan even niet op de naam komen. Monumentje...
Peas on earth!
Je heupen weer Kess?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 03 juli 2009 @ 15:03:

Voor zere gewrichten heb ik een tijd ook een bepaald soort pillen geslikt... hmm.. kan even niet op de naam komen. Monumentje...Cocaine?
Ha, weet het alweer: glucosamine. Kun je gewoon bij Etos/Kruidvat/etc kopen. Soms heb je ook een combinatie van Glucosamine en chondroïtine. Helpt wel enigszins tegen gewrichtsklachten, maar dan moet je het wel een tijdje nemen. Jij hebt last van je heupen toch, Kess? Weet je eigenlijk ook wát het precies is?
Peas on earth!
quote:Star schreef op 03 juli 2009 @ 15:04:

[...]

Cocaine? Nou, glucosamine, cocaine... het eindigt allebei op 'ine'
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 03 juli 2009 @ 15:04:

Ha, weet het alweer: glucosamine. Kun je gewoon bij Etos/Kruidvat/etc kopen. Soms heb je ook een combinatie van Glucosamine en chondroïtine. Helpt wel enigszins tegen gewrichtsklachten, maar dan moet je het wel een tijdje nemen. Jij hebt last van je heupen toch, Kess? Weet je eigenlijk ook wát het precies is?

Ja, mijn heupen. Maar intussen ook mijn linkerhand (ben rechts!) en dan nog wat gewrichten die af en toe pijnlijk zijn. Ik ga volgende week maar een afspraak maken bij de huisarts. Reuma zit heel erg in de familie en ik ben gewoon heel vakkundig mijn kop in het zand aan het steken. Zou me dus niets verbazen als het dat zou zijn.

Cocaïne. Check. Heb het meteen op mijn boodschappenlijstje gezet.
Loretta is De Mol. Punt.
Bah Kess... dat lijkt me naar idee. Wel verstandig om volgende week een afspraak te gaan maken. Áls het dan inderdaad zo blijkt te zijn, kan een huisarts/reumatoloog/etc wel samen met jou een plan maken om zoveel als mogelijk klachten te voorkomen/verhelpen.
Peas on earth!
Bij reumatische klachten zien we vaak een voedingspatroon dat veel dierlijke eiwitten (vlees, kaas, melk) bevat. Dit voedingspatroon werkt bijzondere verzurend waardoor neerslag tussen gewrichten bijna onoverkomelijk is. Om dierlijke eiwitten af te breken heeft het lichaam veel calcium nodig. Melk is uiteindelijk géén calciumleverancier. Betere calciumleveranciers vinden we in plantaardige producten als marmite, tahoe, miso, abrikozen, bramen, olijven, vijgen (+++), boerenkool, amandelen etc.

Ook speelt vaak de geestelijke belasting een rol. Deze veroorzaakt stress in het lichaam. Stress veroorzaakt een verhoogde stofwisseling. Een verhoogde stofwisseling vraagt extra energie én calcium.

Verminder drastisch de inname van zuurvormende producten (vlees, kaas, melk, suiker). Hou ernstig rekening met het zuur-basen evenwicht;

Verminder zwarte thee (te vervangen door kruidenthee), koffie (te vervangen door granenkoffie), zout (te vervangen door kruidenzout);

Gebruik géén suiker, witmeel of kant en klaar producten;

Gebruik géén sinaasappels, mandarijnen of sinaasappelsap, appelsap is wel toegestaan;

Gebruik minder linolzuren (omega 6 vetzuur), dit vanwege de uitlokking van ontstekingsprocessen;

Gebruik meer sla, rauwkost, groenten, fruit (geen citrus), noten, zilvervliesrijst, volkoren producten, honing, gember, knoflook;

Gebruik extra vitaminen en mineralen als calcium, kalium, zink en vitamine E;

Drink minimaal 2-2,5 liter onbelast vocht per dag (water, appelsap, groentesap, kruidenthee, bouillon).

Extra maatregelen

Baden met bijvoorbeeld jeneverbessen en/of rozemarijn (gebruik verse of gedroogde kruiden - badoliën met deze kruiden hebben nagenoeg geen effect) of gember.

Leg regelmatig een kompres van geraspte rauwe aardappel op de aangedane gewrichten.

Aangedane gewrichten iedere dag bewegen (liefst in warm water).

Verminder langzaam een eventueel overgewicht.

Een goede gewrichtzalf is zelf te maken door aan vaseline enkele druppels jeneverbesolie (essentiële olie), rozemarijnolie (essentiële olie) en gemberolie (essentiële olie) toe te voegen. Doorroeren en goed afgesloten bewaren.

Ook het inwrijven van de gewrichten met een verwarmende vette olie kan verlichting geven. Denk hierbij aan St. Jansolie of Rozemarijnolie (beide op basis van olijfolie).

Moerasspirea en guldenroede zijn twee kruiden die erg mooi ontzurend werken bij reumatische aandoeningen. Gebruik niet meer dan één eetlepel gedroogd kruid per dag en gebruik ze niet langer dan een maand achtereen. Het mooiste is een afwisseling (de ene maand moerasspirea en de andere maand guldenroede, een afwisseling per week kan ook).

Ook het slaan van aangedane gewrichten met verse brandnetels (gewoon met je handen of knieën door een brandnetelveld) geeft enorm veel verlichting. Deze therapie wordt in Duitsland zelfs voorgeschreven door kuurartsen.

Teunisbloemolie of omega 3 olie kan en goede ondersteuning zijn in het voorkomen van ontstekingsprocessen.

Dagelijks een glaasje rauw aardappelsap drinken werkt ook bijzonder ontzurend. Eventueel is dit sap, vanwege de smaak, te vermengen met groentesap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven