Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Eendtje, bedankt voor de tip (nog een kind). Ik ga hem in overweging nemen Dat is ook een hoop achter elkaar wat je hebt gehad in het afgelopen jaar. En eigenlijk heb ik dat ook, dus zou ik mezelf nu gewoon wat rust moeten gunnen. Maar op de een of andere manier moet ik mezelf dan altijd weer gek maken. Maar heb me nu inderdaad voorgenomen helemaal geen toezeggingen te doen en inderdaad eerst over de dingen na te denken. Is ook een goede tip. Stom hè eigenlijk dat ik me al zo druk maak, voordat ik überhaupt weet waar we het over zullen hebben. Nou ja goed, genoeg over mij geouwehoerd Ik laat jullie weten hoe het is gegaan.

Ik vond dat ook zo'n dooddoener trouwens dat het zo snel gaat. Zo'n super cliché. Maar het is inderdaad echt zo. Het gaat gewoon ontzettend snel. Ben me er de laatste paar dagen zo van bewust dat hij er vorig jaar rond deze tijd gewoon nog helemaal niet was. Toen zat hij nog in mijn buik en kon ik me een leven met kind eigenlijk niet voorstellen. Nu kan ik het me zónder absoluut niet meer voorstellen.

Hoe is het verder bij jou Eendtje? Druk gehad met Sinterklaas? En ben je nog creatief geweest? Is je dochter trouwens weer beter of zit je nog steeds met de ziekenboeg?

Hier vannacht een beetje een rotnacht gehad. Zoon was om drie uur aan het huilen. Nou heeft hij dat de afgelopen week wel vaker gehad, maar toen heb ik er gewoon doorheen geslapen. Meer dat ik achteraf dacht van 'o ja ik heb hem vannacht wel gehoord'. Maar ben vannacht dus naar hem toe gegaan en toen werd hij wakker van mij. Hij lag dus te huilen in z'n slaap. En toen zat ik dus een hele tijd met een huilend kind, dat absoluut z'n bed niet meer in wilde. En dan vriendlief er nog een keer overheen dat het mijn schuld was Om half vijf met hem beneden gaan zitten en een boterham en een klein flesje gegeven en toen sliep hij gelukkig weer. Tot half tien vanochtend, dus ik heb uitgeslapen haha!

Ik ga hem nu zo weer op bed leggen. Fijne dag vandaag en tot later.
quote:evi19822 schreef op 09 december 2008 @ 11:19:

Stom hè eigenlijk dat ik me al zo druk maak, voordat ik überhaupt weet waar we het over zullen hebben.

Reuze herkenbaar! Ik heb hele gesprekken gevoerd met mijn baas in mijn hoofd, meestal worst case scenarios:)

Hier alles goed. Zusje had vrijdag een vies oor, dus het is waarschijnlijk oorontsteking geweest. Heb geen tijd meer eghad om te freubelen, maar wel veel zin in! (Ik heb alleen een schoolbankje en stoeltje beplakt met plakplastic telt dat ook?) Ben tussen de bedrijven door mijn naaispullen naar zolder aan het verhuizen. Daar kan ik dan alles laten liggen en later gewoon weer verder gaan als ik weer naar de kinders moet. Zusje slaapt overdag steeds maar 3 kwartier, dus heb eigenlijk nooit tijd voor mezelf. En ze drinkt nu om de 2 1/2 a 3 uur, dus dan zit ik ook weer een halfuurtje vast (geef bv).

SInterklaas was leuk. Al had broertje een pakjes overkill: het boeide hem niet veel, maar hij speelt wel leuk met zijn treintje en fornuisje:)

Nou, ga zusje even wat aandacht geven en dan zo met de bakfiets naar de peuterzaal voor broertje:) Ik hoop dat ie meewil, hij vindt het daar zo leuk dat ie er het liefst zu wonen volgens mij!
Hmmmm vervelend oorontsteking. Maar nu gaat het wel weer beter? Druk nog hè als de voedingen nog zo dicht op elkaar zitten. Hier ook hoor, kon de voedingen vaak nog maar net rekken naar 2,5 a 3 uur. En inderdaad dan ben je bij elkaar alweer een half uurtje bezig, dus dan ben je constant bezig. Altijd lastig om dan weg te gaan, want op het moment dat je klaar bent om te gaan, dan is het eigenlijk haast weer tijd om te voeden.

Haha hier ook een beetje teveel pakjes met Sinterklaas, maar goed. Hoort er ook een beetje bij hè.

Meubeltjes beplakken valt ook onder crea bea hoor Leuk! En wel lekker inderdaad als je je spullen nu gewoon kunt laten liggen, zonder dat ze in de weg liggen. Nou succes met broertje. Hoop dat je hem mee naar huis krijgt!

Ik ga mijn mannetje uit bed halen, want die hoor ik een beetje mopperen en dan gaan we boodschappen doen.
quote:eendtje schreef op 09 december 2008 @ 11:26:

[...]

Heb geen tijd meer eghad om te freubelen, maar wel veel zin in! (Ik heb alleen een schoolbankje en stoeltje beplakt met plakplastic telt dat ook?) Ben tussen de bedrijven door mijn naaispullen naar zolder aan het verhuizen. Daar kan ik dan alles laten liggen en later gewoon weer verder gaan als ik weer naar de kinders moet.

Wat grappig dat jij ook zo'n creabea bent Eendtje.Heerlijk vind ik het om met mijn handen te werken. Ik ben het type dat nogal snel in mijn hoofd zit, maar zodra ik aan het frutten ben, met wat dan ook, ben ik totaal ontspannen. Ik ben laatst toevallig ook nog in de weer geweest met behang en plakplastic, toen man en ik zelf een kast in elkaar hebben getimmerd voor dochter. En vandaag ben ik toevallig vrolijk stoffen vlaggetjes aan het maken. Dus jij bent een eigen naaiplekje aan het maken, lekker hoor. Ik zit voorlopig nog een de keukentafel. Als ik echt door wil werken naai ik 's avonds en ik ga iedere week ook 2 uurtjes naar naailes. Kan ik even en spurt maken.

Hé Evi, veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het gaat. Succes.
Thanks! Ik laat het wel horen als ik het heb gehad!

Fijne avond!
Evi, alvast succes voor morgen. Mijn schema lijkt op de jouwe trouwens. Alleen om 8 uur opstaan wil nog niet zo lukken, maar voor 9 uur ben ik er in ieder geval uit. Ik kan heel moeilijk opstaan, vooral in het donker. Wat doe jij dan tot half tien? Daar loop ik wel tegen aan nu ik thuis ben: die ochtenden duren zo lang. Ik plan 's middags ook bezoek hier of elders, maar dat alleen ontbijten en in je eentje thuis zijn vind ik vaak wel vervelend. Ben altijd blij als het een uurtje of één is. Het zal ook wel anders worden als zoonlief ouder is.

Miku, Ik ga over een paar weken beginnen met naailes. Heb er geen ervaring mee en hoop dat het iets voor me is. Ik doe het vooral voor de gezelligheid, even een paar uurtjes eruit in m'n eentje.

Ik ben ook van plan om tzt weer aan het werk te gaan, maar weet ook nog niet goed wat. Ik werkte in de zorg en zou nu wel iets anders willen.

Eendtje, wat doe jij zoal voor gefreubel? Fijn dat het weer beter gaat met Zusje. Leuk om te lezen dat jij het in het begin ook zwaarder vond en het steeds makkelijk gaat. Het is ook wel een hele omslag van werken naar thuis zijn met baby. Maar om nou te zeggen dat ik nu aan het werk zou willen? Nee, dat dan ook weer niet.
Hier is het ook rond 7.30 wakker worden, behalve als Zusje om 4.50 komt, dan slaapt ze wat langer. Eerst Zusje drinken, broer blijf vaak in zijn ledikant spelen als hij al wakker is. tegen 8/8.15 naar beneden. Broer eet sinds 2 weken geen pap meer, dus samen brood eten. Di en do gaan we naar de peuterzaal, dus zijn zusje en ik heen en weer aan het fietsen. Arm kind, vandaag is ze overdag 3 keer in de maxicosi in slaap gevallen, heeft ze 3 keer in de gang staan slapen (ze slaapt maar 30 a 40 minuten per keer, dus wil haar niet storen, dan si ze meteen klaar wakker). ' Ochtends kijtk broer meestal teletubbies, tweenies en zandkasteel als ie thuis is, zusje was ik en kleed ik aan, ik voed haar rond 10 uur weer, en dan rond 13 uur weer. Tot van de week ging ze om de 1 1/2 a 2 uur slapen, maar nu is ze door het dolle heen in de box, dus is ze langer wakker. Om 12 uur eten broer en ik, soms wil zusje dan ook precies drinken, erg onhandig maar ja. Om 13 uur/13.30 gaat broer naar bed, maar hij gaat de laatste week niet altijd meer slapen helaas... Zusje is dan wakker, dus heb geen tijd even te niksen meestal:(

De ene keer slaapt broer 1 1/2 de andere keer 3 uurtjes, dus is altijd afwachten. Om 17 uur is vriendlief aka papa thuis (lekker vroeg:)) Hij kookt vaak, broer kijkt sesamstraat en zusje drinkt meestal rond deze tijd. Tegen 19/19.30 gaat broer naar bed en zusje varieert nogal, vanavond 8 uur. Om 23 uur of 1 uur komt ze dan weer en soms slaapt ze door tot 7.30, maar van de week was ze niet lekker en kwam ze om 3 uur en 5 uur. En dan beginnen we weer opnieuw:)

Wat ik frobel? Wat ik verzin eigenlijk. Heb de laatste weken een kussen gemaakt voor broertje, kussen voor de bakfiets, stuurtas voor de regentent van de bakfiets, knuffeleendje, vogelvoederstandaard (maar ze bijten nog niet echt:() en lessenaartje beplakt. En een webpagina voor zwager's bedrijf, dat moet nog een hele site worden. Surpise had ik dit jaar geen tijd voor trouwens (eigenlijk geen zin in;))

Ik wil ook graag op naailes. In mijn oude buurt kon ik niks vinden, ja op dinsdagochtend toen ik nog werkte was dat niet te doen. Heb nu even gezocht en hier in de buurt is ook wat, ik hoop 's avonds:)

Ja het is inderdaad een hele omslag. Je moet jezelf ook even de tijd geven te wennen. En je ritme veranderd constant, dus je blijft wennen eigenlijk.

O ja, succes morgen Evi!
Quelic, waarschijnlijk vind je de ochtenden minder lang als je zoontje dadelijk wat ouder is. Strakjes heb je nog meer ritme en kun je wat meer met hem doen. Dan gaat de dag een stuk sneller voorbij en je kunt meer en makkelijker dingen ondernemen. Nu mijn dochter bijna 15 maanden is, ben ik een stuk flexibeler dan vorig jaar rond deze tijd. Toen was ze bijna 3 maanden.Tuurlijk heb ik er nog steeds wel eens een dodelijk saaie dag tussen zitten (meestal net voor ik ongesteld moet worden, dan is niets goed ), maar meestal verbaas ik me erover dat het zo snel weer weekend is.

Wat grappig trouwens dat jij ook een switch wilt maken in je werk! Weet je al welke kant in?
Quelic, dat is zo hoor wat Miku zegt. Als ze wat ouder worden krijg je meer tijd voor jezelf en meer ritme. Moet wel zeggen dat ik 's ochtends tot half tien niet zoveel doe hoor. Beetje internetten of een beetje opruimen beneden dat is het.

Eendtje, nu snap ik jouw tip. Inderdaad als je er nog eentje bij hebt, dan ben je helemaal druk zeg! Jij bent echt elke minuut van de dag met die kleintjes van je bezig :-)

Wel leuk dat jullie inderdaad allemaal zo creatief zijn. Ben ik ook altijd geweest totdat het met school allemaal serieuzer werd zeg maar. Toen ben ik daar een beetje mee opgehouden. Wel grappig, want vorig jaar tijdens mijn zwangerschapsverlof kreeg ik ineens de kriebels. Had van mams een hele mooie wieg gekregen die bekleed moest worden. Dus ik vol goede moed met haar de stof uitgezocht. Lint en lakentjes etc.. En raad eens wie de boel uiteindelijk in elkaar heeft gezet Maar goed, hij is wel heel mooi geworden haha!

Nou hier mijn gesprek gehad vandaag. Op zich best prima. Baas wilde weten wat ik wil. En ik heb aangegeven dat ik dat nog niet weet. Sowieso staat wel vast dat ik, áls ik terugkom, dat pas in oktober volgend jaar doe. Heb wel gezegd dat ik duidelijk weet dat een eventuele baan veel minder operationeel en veel flexibeler dient te zijn. Dus dat is dan uiteindelijk waarschijnlijk projectwerk. We hebben afgesproken in maart weer samen te komen en dan kan hij concretere mogelijkheden aangeven. Op zich geen verkeerd gesprek, maar ik twijfel gewoon of ik daar nog terug wil. Dus heb me nu voorgenomen om vanaf januari ook rustig aan om me heen te gaan kijken of ik wellicht wel iets anders interessants tegenkom.
Nou, dat viel dan mee Evi dat gesprek? Had je in je hoofd vast heel anders gevoerd;)

Hier een hangdagje van zusje. Ze wil niet slapen in haar bed, 20 minuutje na veel gehuil en later in de maxicosi. Net bij mij op schoot en daarna nog een keer en heb ik haar even weg kunnen leggen. Ze wordt 's nachts ook weer 2 a 3 keer wakker, erg vermoeiend. Vraag me af wat er is. Zou ze niet meer genoeg hebben aan melk of is mijn bv niet genoeg? Zou ze een sprongetje maken of een tandje krijgen? Nou ja, we zien het wel, zal wel een fase zijn. Morgen naar het cb, die zullen me vast wel vertellen hoe het wel moet: in de 10 minuten per maand dat ze haar zien kunnen ze haarfijn de vinger leggen op wat ik fout doe;)

Gisterenavond de kerstboom opgezet. Broer vond het prachtig en hielp echt heel goed mee. Hij heeft de ballen in de boom gehangen en getest of ze allemaal wel stuiterde (gelukkig onbreekbare ballen). Kefbom, kefbom: hij is er helemaal vol van:)

Vanmorgen vroeg broer meteen naar Zsuje. Hij liep naar ons bed, juichde haar toe en kroop naast haar. Hij ging liggen kletsen en zusje greep naar zijn oren en hand. Zo lagen ze hand in hand beetje te kletsen, zo lief joh:)
Eendtje, Pfoe jij hebt het wel druk 's ochtend zeg! Ik wacht geloof ik nog maar heel even met die tweede. Moest lachen om je opmerking over het cb. Het is een wonderlijke organisatie. Of zoon zijn voetjes al vast pakte? Dat werd toch wel tijd met 4 maanden? Nou ja.. het zal..

Wat lief zeg, dat broertje zo aan het kletsen is met zusje. Wat vertelt hij haar zoal?

Miku, Ik weet nog niet precies wat ik wil. Sowieso vind ik 2 dagen werken wel genoeg. Ik houd ook de vacatures in de gaten, maar heb geen haast. Ik wil óók graag thuis kunnen zijn en ik denk dat het klopt en het makkelijker wordt naarmate hij ouder is. Ik vind de ochtenden nu vrij eenzaam en het is hier ook heel rustig overdag. Ik ga 's middags wel vaak weg of krijg bezoek, maar dat is maar even.

Evi, Fijn dat het gesprek goed verlopen is. Toch een lekker idee dat je tot oktober bedenktijd hebt? Wie weet heb je tegen die tijd iets anders gevonden of blijf je juist nog langer thuis.
Eendtje, viel inderdaad mee hoor het gesprek en had het inderdaad heel anders gevoerd in mijn hoofd (en wel 100x denk ik ). Hoe is het vannacht gegaan met zusje? Heeft ze wat rustiger geslapen? Hoe oud is ze nou ook alweer precies, 4 maanden? Ik had dat hier met Max ook. Die was zo onrustig, ook 's nachts en op een gegeven moment weet je inderdaad niet of je nou nog wel genoeg melk hebt, of dat het ergens anders aan ligt. Best lastig hè af en toe die bv. Maar zolang ze goed groeit is het prima toch? Haha ja dat leuke cb. Hoe was dat vandaag? Alles ok? Leuk dat jullie de kerstboom hebben opgezet en dat Broer er zo enthousiast over was. Ik wil ook al heel de week een kerstboom halen, maar vriendlief heeft er geen zin in. Nu moeten we wachten tot na het weekend. Nou ja moet maar dan. Wat ontzettend lief dat Broer en Zus zo blij met elkaar zijn

Quelic, hmmmm... en zou je dan 's ochtends niet iets voor jezelf kunnen doen. Lekker een boek lezen ofzo. Ik ben nu trouwens ook bezig met een babyalbum voor Max op de site van de Hema. Is ook errug leuk. Ik ben niet zo van de foto's laten afdrukken. Heb dus echt een megalading van digitale foto's op mijn laptop, maar niet afgedrukt. Dus ben met een album begonnen waar 120 pagina's in kunnen. En dat wil ik maken tm z'n eerste verjaardag. Ben nu bij tot de maand oktober, maar moet het dus nog even bijwerken. Is ook leuk om te doen.

Wij hebben gisteravond bij mijn vriendin en haar vriend gegeten. Was erg gezellig. Max bij mijn zusje gebracht, ook in het kader van ergens anders slapen haha! We hadden afgesproken als alles goed zou gaan, hij daar dan zou blijven slapen. Dus om elf uur gebeld en hij was heerlijk aan het slapen, dus prima! Belde ze me vanochtend om zeven uur of ik hem wilde komen halen. Hij was vanaf 1 uur vannacht wakker geweest . En toen moest ik nog met hem gaan zwemmen. Maar hij had er helemaal geen last van hihi! Moet wel zeggen dat hij nu al vanaf tien uur knock out in bed ligt. Ga hem zo eens wakker maken. Dan kan hij vanmiddag ook nog een slaapje doen. Verder vandaag geen drukke dingen meer. O ja uitnodigingen zijn binnen en zijn heel leuk geworden!

Jullie nog leuke plannen voor vandaag?

Nou tot laterssss weer!
Quelic, het is op dit moment ook niet echt superweer om erop uit te trekken. Dadelijk als we weer richting zomer gaan en je kleintje is ouder, dan is het heerlijk om te gaan wandelen, in de tuin te spelen met een badje ofzo. Komt allemaal wel goed.

Eendje, wat schattig die kids zo bij elkaar. Hier zijn de kerstballen en -boom ook helemaal favoriet hoor.

Evi, lekker gesprek gehad met je baas zo te lezen. Goed dat je eerlijk bent geweest en voordat het maart is heb je vast een beter idee van wat je precies wilt. In ieder geval fijn dat je het nu weer even van je af kunt zetten. Soms is het namelijk ook goed het even los te laten, dan kun je het na een tijdje veel nuchterder naar kijken.
Miku, daar heb je trouwens wel gelijk in. Was ik helemaal vergeten, maar ik heb tijdens mijn zwangerschapsverlof ook heel wat afgelopen. Heerlijk om buiten te zijn. Maar dat was van februari tot mei. En nu is het inderdaad ook wel bijna elke dag bar en boos. Heb echt ook al een tijd weer niet gefietst met die kleine man van me. Maar Quelic, Miku heeft wel gelijk. Straks kun je gewoon lekker naar buiten en dan is het ook weer heel anders.

En je hebt gelijk. 't Is ook goed om het even los te laten nu. Even weer helemaal niets en dan zien we straks wel weer. Hmmm jullie ook al een kerstboom, ben jaloers!

Zoon ligt hier toch nog te slapen. Wilde hem net wakker maken, maar toch maar niet gedaan. Hij heeft z'n slaap ook wel nodig nu.
Ja we hebben dit jaar een klein boompje van 90 cm gezet. Onze andere boom is 1,80 en ik heb geen zin mijn dochter steeds uit de boom te halen. Deze staat op een verhoging en dat gaat perfect. Is echt een schattig boompje. Vooral de lichtjes vindt ze erg interessant.

Hier vandaag een redelijk relaxte dag gehad. Bij opa en oma geweest en met neefje (3,5) en dochter gaan wandelen. Was lekker om even buiten te zijn. Nu ben ik aan het koken en we gaan zo eten. Hoe oud is je zoon ook alweer Evi?
oh ja tuurlijk bijna 1, duhuh!!!
Haha Miku, inderdaad bijna 1 hahahahahahahah Ik ga morgen ook een kerstboom halen! Had het al een paar keer heel zielig tegen een vriendin van me gezegd dat we er nog steeds geen hadden. En nu komt ze morgen hierheen om een boom te halen en samen te versieren. Jippie haha!
Nog geen rijbewijs Evi? Ik ook pas sinds begin dit jaar. Was eigenlijk een eitje, heb er jaaaaren tegenop gezien:)

Bij cb was het ok. Zusje was bijna 500 gram aangekomen in een maand, maar volgens de cb mevrouw wil ze bijvoeding. Ik vraag me af waar ze dat op baseert, maar goed. Volgens mij drinkt zusje genoeg en wilde ze de laatste dagen en nachten wat vaker omdat ze oorontsteking had en helemaal door het dolle heen is van wat ze nu allemaal kan overdag:) We kijken het nog een paar daagkes aan, dat cb roept altijd maar wat grrrr.

Wij hebben vorige week een kunstkerstboom gekocht. We hadden nooit een kerstboom en elk jaar een echt vind ik zo zonde van de bomen:( Gelukkig had ik onbreekbare allen, hoewel Broertje die ook vast wel stuk krijgt als ik hem zijn gang laat gaan (net als die onbreekbare geo's vroeger;))

Broer kletst nog niet veel begrijpelijks maar dat maakt vor die twee niet uit. Ze vinden elkaar prachtig. Hij mompelt en kletst en af en toe iets verstaanbaars als 'bloer, zus':)
Oh gezellig een verse boom? Nou wij zijn voor een nepperd gegaan. Man wilde eigenlijk niet versieren voor de kerst, maar dat vind ik zo ongezellig. Een beetje versiering hoort erbij. Niet dat ik mijn hele huis in kerstsfeer doop ofzo, maar een boom is wel gezellie. Tot laterzz!
quote:eendtje schreef op 11 december 2008 @ 20:02:

Bij cb was het ok. Zusje was bijna 500 gram aangekomen in een maand, maar volgens de cb mevrouw wil ze bijvoeding. Ik vraag me af waar ze dat op baseert, maar goed. Volgens mij drinkt zusje genoeg en wilde ze de laatste dagen en nachten wat vaker omdat ze oorontsteking had en helemaal door het dolle heen is van wat ze nu allemaal kan overdag:) We kijken het nog een paar daagkes aan, dat cb roept altijd maar wat grrrr.

Hoe kan die vrouw zien dat je dochter aan bijvoeding toe is? Omdat ze meer wilt drinken? Meestal adviseren ze dat trouwens toch na 6 maanden. Hoe gaat het trouwens met de reflux van je dochtertje? Is ze daar helemaal vanaf?

Leuk hoor zo'n broer en zus die met elkaar kletsen. Echt aandoenlijk.
Ja jawel heb mijn rijbewijs wel Sinds 2003 dus ook nog niet zo lang. Maar ik had geen zin om die boom in mijn eentje te halen hahaha (weet het heel erg)! En vriendlief geen zin deze week. Dus nu ga ik samen met haar (sorry voor de miscommunicatie hihi!). Joh ik zou lekker even doorgaan zoals je bezig bent hoor met de voeding. Zeker als je zelf niet helemaal overtuigd bent van het feit dat ze bijvoeding nodig heeft. Hoe oud is ze nou ook alweer?

Hier trouwens tot twee jaar geleden nooit een boom. En eigenlijk ben ik ook niet echt van de kerst, dus lekker tegenstrijdig allemaal. Maar had er vorig jaar ineens wel zin in en nu eigenlijk ook weer haha!
Ze is zaterdag precies 5 mnd. Van de reflux was ze na 2 osteopaatbezoekjes helemaal af, ongelofelijk he!

Kan dat niet uitstaan dat ze elke bezoek wel iets zeggen over de bv, snap dat ook niet zo goed. Eerst was het steeds, nog voor ze wisten hoe het ging: o heb je nog genoeg dan (ja, het komt af en toe letterlijk haar neus uit:() Nu weet ze dat ze aan bijvoeding toe is op basis van de weegschaal. Bijna alle kindjes die ik van zwangerschapsgym-meiden krijgen flesvoeding en die zijn bijna allemaal steviger (8 kilo, zelfde leeftijd, minder lang...). En bv kindjes zijn gewoon lichter.

Vriendlief wilde nooit een kerstboom. Nu dacht ik nog even niet ivm ondernemend broertje maar wilde hij er graag 1 'voor de kinderen'. Lief he:) Hier ook een kunstkestboom dus, kan ie altijd snel naar zolder als broertje er wild van zou worden:)
Als ze gewoon goed groeit zou ik ze lekker laten lullen. Ze moeten toch altijd wat te zeuren hebben. Hier een beetje andersom. Zoonlief is aardig aan de flinke kant. Groter en zwaarder dan alle kindjes en op het cb hadden/hebben ze ook altijd wat te zeuren. Toen hij nog geen vier maanden was wilden ze al dat ik de tijd tussen de voedingen zou gaan rekken naar 5 uur. Dat hij echt op een gewicht zat, dat hij dat wel aan moest kunnen. Gewoon laten huilen. Ja ja, nou wij hebben wat dat betreft ook ons eigen plan getrokken, want waar slaat dan heel het 'voeden op verzoek' op!

Ah echt heel lief inderdaad dat Broer een kerstboom wilde voor de kinderen :-)!
Ps inderdaad niet te geloven dat ze dankzij de osteopaat zo snel van de reflux af was!
Goh na 2 bezoekjes! Echt heel fijn. Hier 6 bezoeken osteopaat en pas met 11 maanden van de verborgen reflux af. Ze heeft al die tijd (tot 1 dag voor haar verjaardag) Zantac gebruikt en is er uiteindelijk helemaal overheen gegroeid. Heb wel goede ervaring hoor met osteopaat, heeft haar goed van voorkeurshouding afgeholpen en overprikkeling. Maar vwb de verborgen reflux heeft het weinig gedaan. We waren dolblij met de zantac.

Ennuh met dat bijvoeden zou ik gewoon wachten hoor als je het zelf nog niet nodig vindt. Onze dochter woog met 5,5 maand ong. 7 kilo (vrij licht dus) en wij zijn toen pas met een fruithapje begonnen, een paar hapjes. Met 6 maanden eerste hapjes groenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven