Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Juul, daar heb je helemaal gelijk in. Je kunt ervoor kiezen om heel de dag in je pyjama rond te lopen of je kunt er gelijk 's ochtends vroeg uit gaan en dan is er genoeg te doen. Doe ik ook altijd. Heerlijk een lange dag.

Miku, het zwemmen was heel leuk! We zijn van de glijbaan geweest en nog een aantal leuke dingen in het bad die we normaal nooit doen. Alles in het kader van Sinterklaas en uiteindelijk kreeg zoonlief z'n Pietenpret diploma hihi! Er kwam alleen geen Piet helaas. Denk dat ik dat verkeerd heb begrepen

Eendtje wat sneu dat je met een ziek meisje zit. Het heerst een beetje he. Mijn mannetje is van het weekend echt heel zielig geweest. Nou hopen dat ze snel opgeknapt is!

Oh hier trouwens gisteren een uitnodiging gekregen voor de opening van het baby/peutercafe hier in het dorp. Was er niet eens van op de hoogte dat dat eraan kwam. Maar vind het wel heel leuk om te gaan.

Madiken, leuk dat jij het ook naar je zin hebt thuis. En jij hebt er dus drie. Hoe oud zijn jouw kinderen? Leuk hoor 3, dat zou ik ook heel graag willen. Alleen vriendlief wil er niet meer dan twee. Maar goed, voorlopig hebben we er nog maar 1 en daar zijn we hartstikke blij mee.

Nou meiden ik ga koken. Fijne avond en tot later.
Eendtje: veel beterschap toegewenst daar. Hoop dat het inmiddels weer beter gaat!

Madiken: o.k. 1,5 is dus een mooie leeftijd. Dochter is bijna 15 maanden en ze beginnen hier in januari met een nieuwe cursus. Vriendin van mij gaat ook mee met haar zoontje, dus binnenkort maar inschrijven.

Evi: schattig hoor een pietendiploma. Wat ontzettend leuk trouwens een baby/peutercafé, ben benieuwd hoe dat eraan gaat (qua ontspanning en bijkletsen). Mijn ervaring is dat als ik met vriendinnen en kinderen bij elkaar ben, ik blij ben dat ik één volledige zin kan afmaken. Echt lekker bijkletsen komt er niet meer van met kids erbij. Je bent zo achter de kinderen aan het aanjagen op deze leeftijd (en dan heb ik nog een redelijk rustig kind tov sommige vriendinnen).

Vandaag op het KDV sinterklaas. Het was met alle kinderen van het KDV bij elkaar en verliep behoorlijk rommelig. Dochterlief vond het allemaal wel leuk hoor, maar ze is echt nog te klein om het te begrijpen. Afijn de pepernoten die ze van zwarte piet kreeg gingen er iig goed in. Verder kreeg ieder kind later in de eigen groep een door de ouder zelf gemaakt cadeau. Ben twee weken geleden creatief geweest met een mdf plaatje waarop 3 wasknijpers geplakt zitten bij wijze van memobord. Het uitpakken van het cadeau vond ze heel leuk. Cadeau zelf was niet zo interssant, dus ik denk dat ik ze dit weekend maar een rol cadeaupapier cadeau geef. hehehe. Fijne sint allemaal.
Haha Miku, dus al je werk werd je niet in dank afgenomen Toch is dat zo hè, het papier vinden ze inderdaad meestal interessanter. Hmmm... hoe groot is het kdv waar je dochter zit, was dat dan niet te massaal met z'n allen bij elkaar?

Ben ook benieuwd hoor naar dat baby/peutercafé. Weet eerlijk gezegd helemaal niet hoe of wat, dus dat zie ik volgende maand wel. En ik herken het trouwens helemaal, van bijkletsen komt meestal niet zoveel hihi!

Eendtje, hoe gaat het met je dochter? Is ze alweer een beetje aan de beterende hand?

Hier een hele leuke avond gehad gisteren. Mijn moeder heeft eindelijk een oppas voor de hond. Die reageert heel raar op zoonlief, dus eigenlijk komen we daardoor helemaal niet vaak bij haar thuis. Maar goed, de hond was er nu dus niet, dus mijn mams was helemaal in de zevende hemel dat ze eindelijk volop van haar kleinkind kon genieten in haar eigen huis. En ze had dan ook vreselijk uitgepakt. We zijn allemaal enorm verwend en zoonlief vooral. Hij heeft een houten loopwagen gekregen, waar hij nu zelf nog in kan zitten :-) en een poppekast met poppekastpoppen. Blokken, een boekje, een houten stapeltoren en nog een aantal dingen. Echt wel heel leuk. Op een gegeven moment had hij het scheuren helemaal door en had hij het hartstikke naar zijn zin.

Ohh en hij heeft voor het eerst gelogeerd. Hij is niet zo'n slaperd bij anderen en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt. Heb de afgelopen tijd een paar keer gehad dat dat echt op een fiasco uitgedraaid is. Maar gisteren hebben we hem dus bij mijn moeder gelaten en dat is heel goed gegaan. Wel gek, want ik besefte me gisteren ineens dat dat dus de eerste nacht is geweest in tien maanden dat hij niet bij mij heeft geslapen, althans met mij in een huis.

Zometeen naar een verjaardag, maar hij ligt nu nog lekker te slapen.

Dames, fijn weekend en tot later weer.
Hoe doen jullie dat dan met de financieen? Ik vraag dit omdat ik serieus zit te overwegen om te stoppen met mijn baan en mijn man denkt dat we het met een salaris niet kunnen redden. Mijn man verdient om en nabij de 2000 euro netto per maand en we zijn met zijn 4en. (1 schoolgaand kind en een kindje van anderhalf). Doordat ik ook werk en mijn man een baan heeft die heel veel van hem vergt hebben we geen rust in het gezin en voor mij is dat in ieder geval een reden om te te stoppen met werken. Rust en stabiliteit is mij ook wel wat waard.
Traincha, mijn vriend is zelfstandig ondernemer en verdient gelukkig best een hoop. Weet het niet precies, maar op het moment rond de 80.000 euro per jaar. En daarbij zal hij de komende 2 jaar nog 15% stijgen. Maar goed, we hebben wel een dure hypotheek van 2000 euro. Ons huis hebben we gekocht op ons beider salaris, op een moment dat geen van ons beiden er ooit aan dacht dat ik wel eens zou kunnen stoppen met werken.

Mijn salaris was eigenlijk extra, dus ik heb ook nooit gewerkt omdat het móest, maar omdat ik het leuk vond (en vind nog steeds trouwens). Bij ons zijn het nu de uitspattingen die er vanaf zijn. We gaan niet meer elke week uit eten en ik koop niet meer elke week nieuwe kleren. Verder let ik gewoon op met wat ik doe. Neem niet meer voor elk wissewasje de auto. Maar goed, moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar dus ook niet gelukkig van werd. Ik heb het met alle liefde ingeleverd voor de rust nu thuis. Mijn vriend werkt heel onregelmatig, is daardoor best vaak door de week thuis, maar dus ook heel veel aan het werk op rare momenten. Toen ik nog vier dagen werkte hier ook absoluut geen rust voor het gezin.

Verder heb ik nog een buffer van mijn werk. Kreeg nog een bonus en eindejaarsuitkering dus dat hebben we op het moment nog staan voor eventuele onvoorziene omstandigheden. We weten nog niet precies of we uiteindelijk tekort zullen komen of niet. Maar vooralsnog gaat het prima zo.
Precies Evi! Die rust voor de kinderen vind ik zo belangrijk. Sinds de kinderen er zijn gingen we sowieso nooit meer heel vaak uit eten en sinds 'ff geen cent te makken' ben ik helemaal geinspireerd door de Aldi Ik bespaar echt megaveel op die boodschappen. Overigens hebben wij ons huis wel op basis van 1 inkomen gefinancierd. We hadden ons op dat moment wel een groter huis kunnen permitteren, maar hadden ook altijd in ons achterhoofd het scenario voor het geval er 1 inkomen weg zou vallen. Heb het trouwens even zitten uitrekenen. Onze vaste lasten zijn ongeveer 1100 euro incl hypotheek. Dan zouden we nog geld over moeten houden.
Haha hebben wij hier helaas niet. Maar we hebben wel de Jumbo en dat gaat ook best. Wel fijn dat jullie je huis op één salaris hebben gekocht. Wij hebben er echt nooit bij stil gestaan. Wil je echt helemaal gaan stoppen met werken? Op korte termijn? Spannend hoor.
De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik niet helemaal thuisblijfmoeder zal zijn. Ik ben nl. naast mijn baan ook correspondent voor de plaatselijke krant. Ik word per geplaatst artikel betaald en ik ben momenteel bezig om te kijken of ik als freelance notuliste aan de slag kan. En dan ben ik ook nog aan het studeren Ik heb dus genoeg te doen, ik wil alleen van die baan af zodat ik me kan storten op de dingen die ik belangrijker vind dan mjin baan. Rust in het gezin, meer tijd voor het huishouden, tijd voor schoolzaken, meer tijd voor de studie en meer tijd voor de krant en (als het doorgaat) de notuleerklussen. Ik zal dus nog wel iets verdienen, maar het is veel- en veel minder dan wat ik nu heb, maar dat vind ik niet interessant. Waar mij het inderdaad om gaat is rust. Dan maar niet maandelijks nieuwe kleren kopen.
He Traincha, hier ook een hui sop 1 onkomen gekocht en ja het is hier best te doen. We zijn wel onlnags in een goedkopere regio gaan wonen ipv midden in het centrum van Rotterdam: een groter huis, maar minder lasten. Wij redden het prima voorlopig. Ben voorla erg blij met de rust die thuisblijven geeft. Voor de kinderen, maar ook voor ons. Als mijn vriend thuiskomt van zijn werk, kan hij nog lekker met de kinderen spelen ipv rennen en vliegen van opvang, naar AH en snel naar de keuken etc. Op dit moment vind ik het ideaal:)
Dan wordt je dus wahm (work at home mom):

www.wahm.nl

Wil ik ook gaan doen als de kinderen wat groter zijn (nu 2 jr en net 5 mnd, dus geen tijd over helaas).
Eendtje, wat leuk! Wij hebben ook 5 jaar in het centrum van Rotterdam gewoond. Woon je er nu nog dichtbij?

Traincha, klinkt druk genoeg Maar ik kan het me helemaal voorstellen hoor. Dan heb je dus de tijd om te besteden aan de dingen die je echt leuk vindt. En is het niet steeds zo'n race tegen de klok.
quote:eendtje schreef op 06 december 2008 @ 14:06:

He Traincha, hier ook een hui sop 1 onkomen gekocht en ja het is hier best te doen. We zijn wel onlnags in een goedkopere regio gaan wonen ipv midden in het centrum van Rotterdam: een groter huis, maar minder lasten. Wij redden het prima voorlopig. Ben voorla erg blij met de rust die thuisblijven geeft. Voor de kinderen, maar ook voor ons. Als mijn vriend thuiskomt van zijn werk, kan hij nog lekker met de kinderen spelen ipv rennen en vliegen van opvang, naar AH en snel naar de keuken etc. Op dit moment vind ik het ideaal:)Precies! En iedere avond verse groenten op tafel!
quote:evi19822 schreef op 06 december 2008 @ 14:10:

Eendtje, wat leuk! Wij hebben ook 5 jaar in het centrum van Rotterdam gewoond. Woon je er nu nog dichtbij? Nee, wij zijn zelfs de provincie zh uit gegaan:)
Traincha: hier een inkomen van ca. 2100 Euro netto en daar kunnen we goed van rondkomen, maar geld overhouden doen we ook echt niet. Echt grote uitspattingen hebben we hier idd ook niet, maar het sijpelt wel snel weg in kleine beetjes. Vooral het Kruidvat en de Hema zijn bij ons hofleverancier. Het meeste geld gaat op aan het huis, boodschappen, vaste lasten en onze dochter (kruidvat en hema dus). Ook wij hebben ons huis gekocht op 1 inkomen. Dus we kunnen dat gelukkig goed opbrengen.

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het voor de rust in je gezin (en in je hoofd) wel fijn zal zijn om meer thuis te zijn. Zeker als je nog zoveel andere leuke bezigheden hebt naast je gezin. Je zult zelf waarschijnlijk meer vrijheid ervaren als je geen rekening meer hoeft te houden met je baan en dingen kunt plannen zoals het jou uitkomt. Dat vind ik zelf op dit moment wel het fijnste. Het komt zoals het komt. En inderdaad je wordt dan eerder een work-at-home-mom, dan een thuisblijfmoeder.

Eendtje: heb net de website van wahm in de favorieten gezet. Ga ik eens even goed voor zitten om door te nemen. Very interesting.

Evi: Wat een leuke cadeautjes van je moeder voor je zoontje zeg! Dat houten spul is vaak zo mooi hé! Alleen jammer dat je er sneller deuken in je vloer krijgt, dan met dat plastic fantastic spul. Wij hebben gisteren ook al wat dingen gegeven (houten vormenstoof, 2 houten auto's en een bal) anders krijgt ze zondag zoveel ineens en heeft ze helemaal geen overzicht meer. We hebben dus al wat putjes in de vloer van de vormenstoof (fijn), omdat ie lekker van de tafel af wordt gekletterd.

Wat fijn dat je zoontje goed bij je moeder heeft geslapen. Had idd ook je topic al gelezen over dat ie niet makkelijk ergens anders slaapt. Tis toch altijd uitproberen hé. Wij nemen onze dochter in principe niet mee als we weggaan. Mijn moeder komt dan bij ons oppassen en als het echt niet anders kan logeert ze bij mijn broer of schoonouders. Met wisselend succes. De ene keer slaapt ze goed de andere keer wordt ze een keer wakker 's nachts. Met nieuwjaar nemen we ze trouwens wel mee naar vrienden om daar te slapen te leggen. Ben benieuwd hoe dat gaat, we zien wel. Nou, ga ze zo in bad doen. Tot laterzzz
quote:Miku2 schreef op 06 december 2008 @ 18:10:

Traincha: hier een inkomen van ca. 2100 Euro netto en daar kunnen we goed van rondkomen, maar geld overhouden doen we ook echt niet. Echt grote uitspattingen hebben we hier idd ook niet, maar het sijpelt wel snel weg in kleine beetjes. Vooral het Kruidvat en de Hema zijn bij ons hofleverancier. Het meeste geld gaat op aan het huis, boodschappen, vaste lasten en onze dochter (kruidvat en hema dus). Ook wij hebben ons huis gekocht op 1 inkomen. Dus we kunnen dat gelukkig goed opbrengen.

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het voor de rust in je gezin (en in je hoofd) wel fijn zal zijn om meer thuis te zijn. Zeker als je nog zoveel andere leuke bezigheden hebt naast je gezin. Je zult zelf waarschijnlijk meer vrijheid ervaren als je geen rekening meer hoeft te houden met je baan en dingen kunt plannen zoals het jou uitkomt. Dat vind ik zelf op dit moment wel het fijnste. Het komt zoals het komt. En inderdaad je wordt dan eerder een work-at-home-mom, dan een thuisblijfmoeder.

Ok, dus het is te doen met een dergelijk inkomen. Ik ben inderdaad ook op zoek naar meer vrijheid en dat mis ik nu gewoon heel erg. Als mijn werkgever nu heel flexibel was met werktijden enzenz, dan was het wellicht makkelijker geweest, maar helaas is mijn werkgever niet zo flexibel. Overigens vind ik het werk wat ik nu doe sowieso niet leuk meer, dus dan maakt het de keuze ook wel wat makkelijker om te vertrekken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de werkgever er rouwig om zal zijn hoor. De branche waar ik in werk bevindt zich sinds vorige week officieel in 'zwaar weer' ook door de kredietcrisis en vanuit de beroepsorganisatie is al het advies gegeven om werktijdverkorting voor de werknemers aan te vragen mocht dat nodig zijn.
Traincha, hier een beetje hetzelfde probleem qua flexibiliteit. Mijn werkgever profileert zich als heel flexibel en vrouwvriendelijk, maar heb toch helaas het tegendeel ondervonden. Ik vond het echt heel moeilijk om constant voor een dilemma te staan. Dan moest ik zoonlief ophalen van de creche, maar ook iets oplossen aan het einde van de middag. En dat gebeurde eigenlijk constant. Heb wel geleerd dat het heel erg moeilijk is om een zwaar operationele baan te combineren met mijn thuisleven. Ben er nu eigenlijk ook over aan het nadenken wat voor soort baan wel te combineren valt.

Miku, ik ben verliefd op houten speelgoed En wij hebben het geluk dat we een stenen vloer hebben haha! Dus vooralsnog geen putjes en die komen er ook niet denk ik. Nadeel van de vloer is wel dat ik zoonlief niet zo snel op de vloer liet spelen. Maar vorige maand hebben we een lekker kleed gekocht, dus nu speelt hij er lustig op los. Leuke cadeaus voor je dochter! Tja en hier was het vrij onoverzichtelijk hoor vond ik gisteren. Maar goed, ook wel heel erg leuk. Tja en dat slapen is echt wel lastig vind ik. Aanstaand weekend hebben we een familieweekend, waar we normaal altijd blijven slapen. Ons mannetje gaat wel mee, maar we hebben besloten om niet te blijven slapen. Slapen gaan we stapje voor stapje oefenen, maar wel steeds in een rustige omgeving. Of in ieder geval niet na zo'n drukke dag. Zaterdag zijn er zoveel mensen die we al een jaar niet hebben gezien en die vinden het natuurlijk allemaal leuk om hem te zien en met hem bezig te zijn. Dus de dag op zich is dan al druk genoeg en dan gaan we na het eten weer op huis aan.

Vanmiddag naar de verjaardag geweest van mijn vriendin. Was heel gezellig en mijn mannetje heeft zich weer voorbeeldig gedragen. Ben ik toch weer helemaal trots, triest hè, maar goed vind ik gewoon leuk. Nu ligt íe al weer even te pitten.

Nou fijne avond en tot later!
Hoi,

Schaam me diep. Open ik een topic en heb ik zelf steeds weinig tijd om te reageren. Ik ben vooral zo benieuwd hoe jullie de dag indelen/indeelden met jonge baby's. Mijn zoontje is nu vier maanden en ik ga meestal 's middags naar vrienden/familie. 's Ochtends doe ik wat in huis en gaan we wandelen. Een vriendin van mij heeft een zoontje van een jaar en is juist altijd tussen één en vier thuis, omdat hij dan slaapt. Hoe doen jullie dat en hoe laat staan jullie op? In welke volgorde doe je de verzorging/huishouden/etc.?
Hi Quelic! Was al bang dat je niet meer terug zou komen

Mijn dagindeling ziet er als volgt uit. Half 8/8 uur sta ik op. Dan ga ik met zoontje naar beneden en speelt hij. Om half negen krijgt hij een boterhammetje en een flesje water. Dan speelt hij nog tot half tien en zit ik meestal achter mijn computer :-) Om half tien ga ik met hem naar boven. Neem ik hem mee onder de douche en geef ik hem daarna de fles. Leg hem op bed tot twaalf uur. Ondertussen ben ik zelf aangekleed en doe ik wat er gedaan moet worden in huis. Om twaalf uur wordt hij wakker, geef ik hem weer een boterham en een flesje melk en dan gaan we meestal iets doen. Dus of naar buiten, boodschappen doen, of op bezoek. Dan ben ik meestal weer rond een uur of drie half vier weer terug, zodat hij z'n middagslaapje kan doen. Hij slaapt dan tot half vijf. Dan uit bed en beneden spelen. Tot een uur of zes, want dan krijgt hij z'n avondeten. Na het eten nog even spelen. En dan ga ik rond kwart voor zeven met hem naar boven. Leg ik hem nog even onder de douche. Geef z'n fles, tandjes poetsen en naar bed. En dan heb ik de avond voor mezelf (of als vriendlief thuis is, hebben we die voor onszelf )

Moet wel zeggen dat hij nu een beetje op de grens zit tussen een en twee slaapjes. Zoals gisteren toen was hij 's ochtends pas rond negen uur wakker. En dan is het gewoon te vroeg om hem om tien uur alweer op bed te leggen. Dan leg ik hem om half twaalf op bed en slaapt hij tot een uur of twee. Toen heb ik hem 's middags niet weer op bed gelegd. En dat ging eigenlijk prima.
Quelic: hier een beetje dezelfde dagindeling als bij Evi, inclusief het slaapjesverhaal. Ook hier dan weer 1 x , dan weer 2 x geslapen. Qua huishouden doe ik het meeste op maandag, omdat dochterlief dan naar het KDV is. De rest van de week werk ik het een beetje bij.

Evi: ik las bij de buren (fulltime werkende moeders) dat je volgende week een gesprek hebt met je werkgever. Spannend. Wat gaan jullie precies bespreken als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? Las ook dat je er een beetje rusteloos van bent. Kan ik me voorstellen.
Haha Miku, wat lief dat je dat vraagt. Ik weet niet waar we het over gaan hebben en dat maakt dat ik het heel spannend vind. Eigenlijk vind ik het nog veel te vroeg om er over na te denken en aan de andere kant wil ik ook niet iets laten schieten wat ik eventueel kan hebben. Nou ja 't is een lang verhaal. Maar goed, het is eigenlijk een gesprek om gewoon contact met elkaar te houden, maar mijn baas kennende gaat íe me voor het blok zetten. Hij wil gewoon het liefst dat ik zsm terug kom. Dat heeft hij al aangegeven toen ik met verlof ging. Hoe gaat het nu met jou verder qua werk dan. Want eigenlijk zitten wij een klein beetje in hetzelfde schuitje. Jij bent ook bezig om uit te vinden wat nu in je straatje past toch?

Vandaag dus jouw huishouddag. Dan kan je inderdaad even een hoop doen in een keer als je dochter naar het kdv is. Dan is het de rest van de week inderdaad een beetje bijhouden. Nog leuke dingen in het verschiet deze week?

Mijn zoon (haha ik wil eigenlijk altijd zijn naam typen, dit klinkt zo raar) ligt op bed. Vanochtend bij een vriendin koffie gedronken en nu net om half twaalf in bed gelegd. Vanmiddag komt hier een vriendin langs, dus het is een drukke vriendinnendag
Mmmm... spannend Evi, snap wel een beetje wat je bedoelt. Je bent bang dingen te missen of zoals je zegt niet meer interessant te zijn voor je baas. Maar als je het nog te vroeg vindt om over dingen na te denken, dan moet je dat misschien toch maar gewoon zeggen tegen je baas. Laat je in ieder geval niet onder druk zetten een beslissing te nemen die tegen je gevoel in gaat. Serieus, ik heb er ervaring mee en dat is alleen maar lastig voor jezelf en uiteindelijk ook voor anderen.

Tja, hoe gaat het hier. Zoals mij coach zo mooi zegt 'je bent aanbeland in de fase die niemandsland heet'. ...En dat voelt ook zo. Ik vraag me letterlijk bij iedere baan af of het iets voor mij is van putjesschepper tot bankdirecteur. Erg vermoeiend. Af en toe dan heb ik het gevoel dat ik niet meer weet en dan vind ik helemaal niets leuk etc. etc. Maar steeds vaker overheerst het gevoel dat ik dichtbij mezelf kom. Dat is wel ok. Ook ben ik stukken creatiever sinds ik thuis ben. Ben constant in de weer met vanalles en nog wat in huis en voor dochter. Heerlijk! Duss.. we komen er wel. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik mezelf nu echt de tijd gun om het goed uit te zoeken. Ben het zo beu om mezelf zo'n 12-banen-13-ongelukken-type te voelen. Vind dat ook helemaal niet bij me passen, hehe !

Anyway, idd vandaag een schoonmaak- en vooral mega strijkdag gehad. Beuh.. niet mijn hobby, maar wel lekker als het af is. Verder een rustig weekje. Manlief is zowat de hele week heel laat thuis. Dus dat wordt nog meer forummen . Jij nog wat interessants deze week? Of anderen misschien?
Ja jouw coach brengt dat inderdaad wel mooi onder woorden. En ik moet heel eerlijk zeggen, ik had mezelf voorgenomen om nu de eerste maanden gewoon nergens aan te denken. Nu word ik toch indirect gedwongen en voel ik me ook een beetje alsof ik in die fase niemandsland zit. Ben alweer op het internet naar andere banen aan het kijken enz.. Heel raar want vorige week was ik er nog helemaal van overtuigd dat ik het nog makkelijk tot volgend jaar deze tijd uit zou houden en misschien nog wel veel langer. Maar inderdaad ik ga sowieso geen toezeggingen doen en ik ga hem ook gewoon vertellen dat het nog te vroeg is. Wel ontzettend fijn dat jij nu het gevoel hebt dat het de goede kant op gaat. En inderdaad dan kom je er vanzelf wel. Hihi een 12-banen-13-ongelukken type, zo erg zal het toch niet zijn

Zooo dus aardig gestreken vandaag. Daar heb ik zo'n gigahekel aan. En daarom strijk ik ook meestal gewoon niet, daar koop ik mijn kleren op Maar hier ligt wel een megawas om opgevouwen te worden en dat gaat ook niet vanzelf. Ik was meestal in het weekend en dan vouw ik op maandag, maar dat is er vandaag niet van gekomen. Dus dat moet nog helaas Hmmmm en drukke forumavonden voor de boeg dus. Ik hou het hier in de gaten haha! Ik wil morgen het feestje voor mijn zoontje (wil hem af en toe mini evi noemen, maar dat klinkt zo raar he. Weet je wat ik noem hem max) ok dus voor Max regelen. Die wordt eind januari 1 en waarschijnlijk moeten we dat het weekend ervoor vieren omdat vriendlief het weekend erna moet werken. Dus dan wil ik de uitnodigingen op tijd de deur uit hebben. Leuke tips voor het vieren zijn trouwens welkom! Wil morgen eigenlijk een leuke foto van hem maken en daar de uitnodiging van maken op internet. Verder woensdag dus gesprek met mijn baas en 's avonds gaan we bij vrienden eten, heel gezellig! Verder donderdag weer zwemmen en van het weekend hebben we familieweekend. Vriend z'n oma is jarig. En dat is het eigenlijk voor deze week.
Ja, raar is dat he, soms heb je van die periodes dat je denkt, lekkkurrr thuis, relaxt, beetje huishouden, lekker spelen met kleine, koffie drinken met vriendinnen, wandelen etc. etc. En dan heb je van de tijden dat je rusteloos wordt, weer aan werk gaat denken en gaat zoeken op internet naar vacatures. Ik heb dat precies hetzelfde. Kijk, for the time being is het heerlijk thuis en geniet ik ervan, maar uiteindelijk wil ik toch echt die combi werk/zorg. Niet dat dat zaligmakend zal zijn hoor, maar heb wel zin in mijn eigen ding.

Oh, wat leuk trouwens dat de 1e verjaardag van je zoontje eraan komt. Vond ik ook zo leuk om te vieren. Was ook best een beetje emo toen iedereen voor onze dochter stond te zingen. Voor de uitnodiging heb ik een foto van mijn meisje gebruikt, die ik met mijn zeer beperkte kennis van photoshop bewerkt heb en op fotopapier heb afgedrukt. Hartstikke leuk geworden. Verder hadden we (omdat het mooi weer was) een tent in de tuin gezet voor volwassenen en de woonkamer uitgeruimd voor de kinders. Alles leuk versierd met slingers en ballonnen van de Hema. Het was echt een hele leuke dag.

Nou jij hebt trouwens wel een drukke week voor de boeg zo te lezen! Tot laterzz..
quote:Miku2 schreef op 08 december 2008 @ 21:50:

Ja, raar is dat he, soms heb je van die periodes dat je denkt, lekkkurrr thuis, relaxt, beetje huishouden, lekker spelen met kleine, koffie drinken met vriendinnen, wandelen etc. etc. Hahaha, nou op die periode wacht ik nog! Als je toch thuis wilt blijven bij je kind, maar wat meer te doen wil hebben heb ik een goede tip: krijg nog een kind. Je verveelt je geen moment meer:)
quote:Miku2 schreef op 08 december 2008 @ 21:50:

En dan heb je van de tijden dat je rusteloos wordt, weer aan werk gaat denken en gaat zoeken op internet naar vacatures. Ik heb dat precies hetzelfde.

Ja dat herken ik ook wel, vooral toen ik net thuis was. Aan de ene kant blij met mijn keuze, andere kant toch ook steeds rond aan het kijken.

Op dit moment vind ik het fijn thuis te zijn, maar op de lange termijn wil ik ook weer gaan werken. Ik heb daar nu geen tijd voor, of maak er nu geen tijd voor, dat komt wel weer. Heb ook een druk jaar achter de rug: stoppen met werken, zwanger van de 2e (gepland maar wel errug snel), nieuw huis gekocht, verhuisd naar andere provincie, oude huis verkocht, verhuisd, moeilijk laatste deel zwangerschap, bevallen, wennen aan alle nieuwe situaties.

Leuk he zo'n eerste verjaardag. 'Het gaat zo snel.' Ik kon de mensen die dat op kraambezoek allemaal zeiden wel iets doen. Ja, nu weet ik het wel, grrrrrr. Maar inderdaad, het gaat zo snel! Bij het kruidvat kan je geloof ik ook leke uitnodigingen maken.

Succes in het gesprek met je werkgever. Probeer voor jezelf te kiezen en als je het even niet weet, zeg dan: daar denk ik over na.

Doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven