thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
quote:summerbreeze21 schreef op 11 juli 2009 @ 22:53:

Thyra, het is toch geen strijd onderling? Wie verdient er meer? Het zal mij een worst wezen..!

Ik vind al jullie theorieën prachtig en creatief, maar toch barsten ze allemaal van de vooroordelen en aannames. 'Zoals ik het doe, zo is het goed en niet anders. En zo niet, dan toch.'

Eerst zeer uitgebreid vertellen hoe goed je het zelf allemaal wel niet doet en dan het kleine zinnetje 'maar iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten' erachter geplakt. Maar ondertussen de ander afbranden.

En stiekem denk ik vast ook zo, maar dat probeer ik zoveel mogelijk voor me te houden. Misschien een idee?Opmerking is in de categorie forum afschaffen te plaatsen.
quote:Zwieber schreef op 11 juli 2009 @ 22:53:

[...]

Om er een ander cliché bovenop te gooien: Wordt hij nog steeds zo hartelijk ontvangen door moeders als vroeger?

Whahaha, je zou 'm eens moeten zien om te weten hoe weerzinwekkend grappig die opmerking is...
The time is now
quote:Zwieber schreef op 11 juli 2009 @ 22:54:

[...]

Opmerking is in de categorie forum afschaffen te plaatsen.
Het zou eens moeten beginnen met mannen méér dan 2 dagen vrij te geven voor de belangrijkste gebeurtenis in hun leven.

Zwangerschapsverlof verlengen naar 6 maanden, onderling te verdelen met een minimum aantal weken voor beiden. Zorgt ervoor dat mannen niet zo'n enorme achterstand oplopen met zorgen en vrouwen niet zolang uit de roulatie zijn qua werk en niet meer de enige 'onbetrouwbare' werknemers zijn op de arbeidsmarkt.

Scheelt de helft, denk ik.
quote:speculaasje schreef op 11 juli 2009 @ 22:41:

@Norre, je doet alsof elk gezin/paar met kinderen een complete einzelgaenger is, en helemaal niets, maar dan ook niets gemeenschappelijk heeft met een willekeurig ander paar met kinderen.Dat is heel algemeen. Ik vroeg of je mijn situatie kent.

Wij discussieren hier. Jij deponeert een aantal stellingen. Maar zijn die wel op mij van toepassing?
quote:Banba schreef op 11 juli 2009 @ 22:55:

[...]

Whahaha, je zou 'm eens moeten zien om te weten hoe weerzinwekkend grappig die opmerking is...Ik ben nu wel heel benieuwd!
Ik pretendeer ook nergens dat ik tolerant ben hoor...
Ik wacht nog steeds op die helse quotes van Dhelia.
quote:nippo schreef op 11 juli 2009 @ 22:53:

Lika, 3 jaar geleden kochten wij een nieuw huis. Ik onderhandelde met de makelaar, en ik ben ook degene met het grootste inkomen. Toen het koopcontract kwam, stond het op naam van koper Dhr Nipman en partner Mw Nipman-Nippo. En dat terwijl Dhr Nipman ook Nipman-Nippo heet (heeft me erg veel uitleg gekost om dat verander te krijgen) en de makelaar hem nooit gesproken had.Hier precies zo Nippo. Grappig. Ik heb ook alle onderhandelingen met banken/makelaars etc. gedaan, heb het meeste inkomen en het meeste verstand van financien e.d. en zelfs toen presteerde mijn makelaar (die me toch langer kent dan vandaag) het om Liko als medeverkoper op de verkoopakte van mijn huis te zetten. Dat hij mee moet tekenen omdat we getrouwd zijn oké (je mag het huis waar je samen woont niet zomaar verkopen), maar het is echt MIJN huis, en het slaat nergens op om dan Liko als medeverkoper op de papieren te zetten (hoe kun je nu iets verkopen waar je geen eigenaar van bent ). Heeft me ook heel wat lullen gekost voor het goed op de verkoopakte stond, en ik vermoed eerlijk gezegd dat de notaris het nu ook nog een keer fout gaat doen ...
http://www.managersonline ... nest-voor-status-man.html
Maar ik vraag me dan wel altijd af wat de vrouwen die keihard tegen thuisblijven zijn dan zouden doen als het voor hun kind(eren) echt beter zou zijn als ze er wel fulltime zouden zijn? Ik was ook heilig overtuigd dat ik me niet afhankelijk ging opstellen, maar ben er uiteindelijk (voor het moment!) nog gelukkiger door geworden ook.
Tolerantie betekent niet dat je niet van mening kunt verschillen.
quote:Ann Liv schreef op 11 juli 2009 @ 22:48:

[...]

als er sprake is van een gelijkwaardige relatie, de uitkomst "vrouw werkt minder ivm met kinderen" net zo waardevol is als "man werkt minder ivm kinderen". Ik ben het hier zeker mee eens, goed punt!
ik geloof niet dat TO hierom gevraagd heeft, en niemand denkt eraan.

het is ik ik ik vind.
quote:Zwieber schreef op 11 juli 2009 @ 22:57:

Ik wacht nog steeds op die helse quotes van Dhelia.Die zijn al geweest Zwieber, er was alleen niets hels aan, ze schreef alleen dat ze thuis blijven minder slim vond... tsja... zal wel héél hels overkomen (of zo...) als je zelf thuis blijft.
quote:Sunemom schreef op 11 juli 2009 @ 22:58:

Maar ik vraag me dan wel altijd af wat de vrouwen die keihard tegen thuisblijven zijn dan zouden doen als het voor hun kind(eren) echt beter zou zijn als ze er wel fulltime zouden zijn? Ik was ook heilig overtuigd dat ik me niet afhankelijk ging opstellen, maar ben er uiteindelijk (voor het moment!) nog gelukkiger door geworden ook.Als er geen enkele andere optie voor mijn kind zou zijn om gelukkig te zijn dan moet je wel. Want het geluk van je kind gaat voor alles.
quote:graspolletje schreef op 11 juli 2009 @ 22:59:

het is ik ik ik vind.Ik kan moeilijk gaan schrijven wat iemand anders vindt.
quote:Lika schreef op 11 juli 2009 @ 22:59:

[...]

Die zijn al geweest Zwieber, er was alleen niets hels aan, ze schreef alleen dat ze thuis blijven minder slim vond... tsja... zal wel héél hels overkomen (of zo...) als je zelf thuis blijft.Huh? Heb ik ze gemist?
quote:Thyra schreef op 11 juli 2009 @ 22:56:

Het zou eens moeten beginnen met mannen méér dan 2 dagen vrij te geven voor de belangrijkste gebeurtenis in hun leven.

Zwangerschapsverlof verlengen naar 6 maanden, onderling te verdelen met een minimum aantal weken voor beiden. Zorgt ervoor dat mannen niet zo'n enorme achterstand oplopen met zorgen en vrouwen niet zolang uit de roulatie zijn qua werk en niet meer de enige 'onbetrouwbare' werknemers zijn op de arbeidsmarkt.

Scheelt de helft, denk ik.Klinkt leuk, maar de meeste werkgevers zitten daar niet op te wachten tenzij je werkzaam bent bij een van de meest vooraanstaande accountantskantoren van dit land, waar dat toevallig wel is ingevoerd. Geen zes maanden, maar tien dagen voor de vader (geloof ik)
quote:graspolletje schreef op 11 juli 2009 @ 22:59:

het is ik ik ik vind.Ik kan moeilijk gaan opschrijven wat jij jij jij vind.
quote:nippo schreef op 11 juli 2009 @ 22:58:

Tolerantie betekent niet dat je niet van mening kunt verschillen.Dat klopt en dat mag ook. Maar je wordt hier (in de laatste +- 15 pagina's) niet in je waarde gelaten als je thuisblijfmoeder bent. De vooroordelen en de aannames spatten van het scherm af.
...
quote:MissMara schreef op 11 juli 2009 @ 23:00:

[...]

Ik kan moeilijk gaan opschrijven wat jij jij jij vind.Iets met great minds...
quote:traincha2 schreef op 11 juli 2009 @ 23:00:

[...]

Klinkt leuk, maar de meeste werkgevers zitten daar niet op te wachten tenzij je werkzaam bent bij een van de meest vooraanstaande accountantskantoren van dit land, waar dat toevallig wel is ingevoerd. Geen zes maanden, maar tien dagen voor de vader (geloof ik)Mijn man kreeg ook 10 dagen (werkt bij een universiteit). Scheelt idd! Hij was weer helemaal gewend aan de verzorging van een baby, dat was na 2 dagen echt niet gelukt.
Sunemom, als het voor een van mijn kinderen echt niet mogelijk was geweest om bij een oppas te zijn (en dan had ik vast eerst meerdere opties geprobeerd zoals ook oppas aan huis), dan hadden man en ik denk ik beiden zolang mogelijk voor de helft van onze baan ouderschapsverlof opgenomen. Wij zouden beiden heel ongelukkig worden van fulltime thuis.
quote:queenie1 schreef op 11 juli 2009 @ 23:01:

[...]

Dat klopt en dat mag ook. Maar je wordt hier (in de laatste +- 15 pagina's) niet in je waarde gelaten als je thuisblijfmoeder bent.Dat lees je er echt zelf in dan. Ik zie nergens iets staan waaruit blijkt dat tbm-ers niet in hun waarde worden gelaten. Quotes please!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven