thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
Ja, dicht op elkaar en in den vreemde. Dat was idd wel even andere koek. Geen andere moeders om mee te vergelijken. Ja, de expatdames, die hun kinderen aan de muchacha over lieten.

Anyway. Dat was toen en dit is nu. Vind het achteraf best stoer van mezelf dat ik het vol gehouden heb. Ben nu ook heel blij dat die tijd voorbij is.
wis op verzoek van Norre
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 21:58:

[...]

Geen idee , wat vind jij en wat vindt hij zelf ? Stuk belangrijker dan wat ik er van vind , toch ?

Ik vind het wel handig..

quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 21:54:

[...]

Hoor ik vaak .

Maar zo heb ik het nooit ervaren .

Ik voelde me ook oprecht nuttig en gelukkig .

En zo voel ik het ook

Heerlijk om bij mijn kind thuis te kunnen zijn.

En weet je wat, het zal me aan mijn bevallige reet roesten wat een ander daarvan vind. Dit is het beste voor mij en mijn kind en ik ben heel erg blij dat mijn man het er compleet mee eens is, en we het financieel goed aankunnen.

Ik zorg ervoor dat het huishouden op rolletjes loopt zodat mijn man kan werken en leren. Het brengt rust in ons leven en dat vinden we vreselijk belangrijk, zo niet het belangrijkste.
Ja, dat vind ik echt.
in het belang van de kinderen is het beter als ik niet 24/7 thuis zit, dat argument is wel voorbij gekomen.

zal het nog gekker maken, ik denk dat het beter is voor kinderen als ze beseffen dat hun ouders hun eigen persoon zijn en niet 100% in dienst staan van hun kinderen.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat kinderen als het goed is wel het belangrijkste zijn in het leven van hun ouders.
quote:traincha2 schreef op 12 juli 2009 @ 22:01:

[...]

Joh trek het je niet aan. Als ik iemand op dit forum niet serieus neem dan is het Speculaasje wel.Et vice versa.
Traincha, ik heb net mijn bericht weggehaald wat jij zojuist geciteerd hebt. Wil jij het ook weghalen?

Overigens vind ik je opmerking wel heel lief.
RR , waarom zou je 100 % in dienst staan van je kinderen als je thuis bent ?

Wat een onzin .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:04:

RR , waarom zou je 100 % in dienst staan van je kinderen als je thuis bent ?

Wat een onzin .

ik ken helaas genoeg kinderen die bijvoorbeeld een leeg papiertje ofzo zo zonder kijken aan hun moeder geven. die het dan ook aanpakt en opruimt.

of van die moeders waar je geen telefoongesprek mee kan voeren vanwege het kind dat niet wenst te wachten.

zal niet zeggen dat alle huismoeders sloven zijn maar ik ken er helaas maar al te veel waar de wensbabies de dienst uitmaken en ongezond het middelpunt zijn in het leven van mams.
Norre, trek het je niet aan. Tis al k*t zat voor jullie, zonder de kwetsende opmerkingen van een ander.

Ik vind het belangrijk om te werken en ik ben vooral dankbaar dat ik het kan. Als je het om wat voor reden wel wilt, maar niet kunt dan is dat treurig zat.
huismoeders kunnen enorm verstikken. eentje was superactief op school, altijd vanalles regelen, biebdiensten, mee op schoolreis etc. Vond haar dochter echt niet leuk, die kinderen hebben ook hun eigen ruimte nodig.
quote:floor72 schreef op 12 juli 2009 @ 22:09:

Norre, trek het je niet aan. Tis al k*t zat voor jullie, zonder de kwetsende opmerkingen van een ander.

Ik vind het belangrijk om te werken en ik ben vooral dankbaar dat ik het kan. Als je het om wat voor reden wel wilt, maar niet kunt dan is dat treurig zat.zeker. Zou gillend gek worden.
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 22:03:

[...]

Et vice versa.Dat weet ik en het boeit me voor geen meter
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:09:

[...]

ik ken helaas genoeg kinderen die bijvoorbeeld een leeg papiertje ofzo zo zonder kijken aan hun moeder geven. die het dan ook aanpakt en opruimt.

of van die moeders waar je geen telefoongesprek mee kan voeren vanwege het kind dat niet wenst te wachten.

zal niet zeggen dat alle huismoeders sloven zijn maar ik ken er helaas maar al te veel waar de wensbabies de dienst uitmaken en ongezond het middelpunt zijn in het leven van mams.

Ik ken ook een paar niet-zo leuke kinderen die een werkende moeder hebben , maar het zou mij dan weer te ver gaan om het werken van die moeders daar de schuld van te geven .

Misschien waren het ook etterbakken als moeders thuis waren geweest . En misschien waren de moeders waar jij het over hebt ook sloven geweest terwijl ze een baan buiten de deur hadden gehad .
ik ben 6 jaar alleen geweest met m'n oudste en ik heb daarnaast 40 uur of meer gewerkt. Dat was niet altijd lollig, niet voor mij en niet voor het kind.

Het heeft echter ook voordelen. Ze is heel zelfstandig, heel goed in staat om zelf problemen op te lossen en ze is niet snel van haar stuk gebracht.
quote:Norre schreef op 12 juli 2009 @ 22:04:

Traincha, ik heb net mijn bericht weggehaald wat jij zojuist geciteerd hebt. Wil jij het ook weghalen?

Overigens vind ik je opmerking wel heel lief.done!
En zo zijn mijn kinderen dus ook. Floor. Super zelfstandig. Omdat ik er niet altijd bovenop zit en omdat mama er niet altijd voor ze kan zijn ook al is ze thuis.

Ik ben supertrots op mijn kanjers!
werkende moeders kunnen enorm afstand nemen . eentje weigerde systematisch iets te doen op school, kon ook nooit eens kijken naar een uitvoering , of uitzwaaien bij een schoolreisje etc. Vond haar dochter echt niet leuk, die kinderen hebben ook bij schoolactiviteiten nog weleens aandacht van het thuisfront nodig.

Ik heb jouw tekst een beetje aangepast , RR .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:12:

[...]

Ik ken ook een paar niet-zo leuke kinderen die een werkende moeder hebben , maar het zou mij dan weer te ver gaan om het werken van die moeders daar de schuld van te geven .

Misschien waren het ook etterbakken als moeders thuis waren geweest . En misschien waren de moeders waar jij het over hebt ook sloven geweest terwijl ze een baan buiten de deur hadden gehad .

eens, op zich mag je natuurlijk geen conclusies trekken adhv individuele gevallen.

maargoed, ik heb dan ook meer bezwaren tegen vrouwen die niet werken terwijl de kinderen naar de basisschool gaan.

Ik snap het niet, ik vind het onverantwoord tov jezelf en de maatschappij, ik vind het lui en gemakzuchtig en ik vind het heel onverstandig en kortzichtig.

Uiteraard, nogmaals, niet als iemand ziek is of echt niet kan werken ofzo.
quote:floor72 schreef op 12 juli 2009 @ 22:13:

. Ze is heel zelfstandig, heel goed in staat om zelf problemen op te lossen en ze is niet snel van haar stuk gebracht.En kinderen van thuisblijfmoeders zijn dat per definitie niet ?
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:10:

huismoeders kunnen enorm verstikken. eentje was superactief op school, altijd vanalles regelen, biebdiensten, mee op schoolreis etc. Vond haar dochter echt niet leuk, die kinderen hebben ook hun eigen ruimte nodig.Zeg dat. Op de school van mijn zoon lopen er een paar rond die continue met de neus vooraan staan met allerlei activiteiten. Ik wil als huismoeder/journalist in spe best meedoen, maar ik krijg domweg de kans niet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:15:

werkende moeders kunnen enorm afstand nemen . eentje weigerde systematisch iets te doen op school, kon ook nooit eens kijken naar een uitvoering , of uitzwaaien bij een schoolreisje etc. Vond haar dochter echt niet leuk, die kinderen hebben ook bij schoolactiviteiten nog weleens aandacht van het thuisfront nodig.

Ik heb jouw tekst een beetje aangepast , RR .ik ken werkelijk geen een werkende ouder (mannen hebben ook kinderen) die zo doen. Nul. Ik zie ze altijd present bij dat soort dingen, behalve sommige allochtone ouders, die huisvrouwen laten het weleens afweten.
.
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:17:

[...]

ik ken werkelijk geen een werkende ouder (mannen hebben ook kinderen) Jij begon zelf over niet-werkende móeders , hoor die zo doen. Nul. Ik zie ze altijd present bij dat soort dingen, behalve sommige allochtone ouders, die huisvrouwen laten het weleens afweten.Ik kende dat soort moeders wel . Houden we het op een halve generatiekloof .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:19:

[...]

Ik kende dat soort moeders wel . Houden we het op een halve generatiekloof .klopt, maar huisvaders zijn echt een zeldzaamheid, vandaar dat je imho wel kan spreken over thuismoeders maar niet over werkende moeders, dat zijn dan weer werkende ouders, Ofzo. Raak in de war van mn eigen verhaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven