thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
Ben blij dat er ook nog mensen zijn die wel respectvol en genuanceerd over dit onderwerp kunnen discusieren.
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 21:46:

BGB, als meer vrouwen werken, zijn er ook meer kdv's.Zou je denken , ja ? Waarom zijn er nu nog zulke wachtlijsten dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat zeg ik, Reizigster. Ik vond het slopend! Dolblij dat ik daar klaar mee ben, met dat thuisblijfgedoe. Werken is a walk in the park, daarbij vergeleken.
omdat al die moeders die kdv-leidster zouden kunnen zijn nu thuis zitten met hun eigen kinderen (of zelfs zonder die kinderen).
quote:Nijntje schreef op 12 juli 2009 @ 21:49:

Dat zeg ik, Reizigster. Ik vond het slopend! Dolblij dat ik daar klaar mee ben, met dat thuisblijfgedoe. Werken is a walk in the park, daarbij vergeleken.Ik zou het zo wéér doen , thuis blijven met klein grut ; héérlijk !
Tot mijn stomme verbazing denkt iedereen alleen maar aan financiën, status en (on)afhankelijk, Nergens hoor ik dat het het belang van de kinderen voorbij komen. Ikzelf 8 jaar lang thuisblijfmoeder geweest. Waarom? Doodsimpel ! Ik geloof niet in de creche. Ze zitten in het kabaal van 10 andere babies. Eigen ritme aanhouden, ho maar! Past niet in het schema van de juf. Sociaal moeten zijn met 2,5 jaar, waanzin. Als noodoplossing oke, prima. Beter een dagje bij oma of opa. Maar ik snap ook wel dat niet iedereen een gedegen sociaal netwerk heeft. Waarschijnlijk heb ik nu op alle tenen van de SPWers getrapt. Moeders moeten vooral doen waar ze goed in zijn, moederen. Met name bij de hele kleintjes. Als de tijd rijp is lekker weer gaan werken. Lui? Nee hoor, investeren in de toekomst van je kinderen vind ik een stuk aangenamer klinken
Jee Bi, jij liever dan ik. Ik vond het echt zwaar en oninspirerend.
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 21:37:

Ik heb iets tegen thuismoeders die het vertikken om te werken, die er maar van uitgaan dat de Staat (lees: de belastingbetalers) maar moet voorzien in hun levensonderhoud. Tegen hen die niet zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun leven. Ja, daar heb ik iets tegen.Ik vind jou niet zo aardig geloof ik... en ook een beetje dom!
quote:moedertjelief schreef op 12 juli 2009 @ 21:49:

omdat al die moeders die kdv-leidster zouden kunnen zijn nu thuis zitten met hun eigen kinderen (of zelfs zonder die kinderen).

Huh ?

Dus de thuisblijfmoeders zijn éigenlijk de KDV-juffies ?

Aha........jaja ....
Maar ik ben helemaal niet goed in (thuis)moederen, Sannabel.
Sannabel, worstel eens de 56 pagina's door, dit is al eerder aan bod geweest hoor.
Poeh, klinkt heftig, Norre. Sterkte.

Als deze discussie overigens echt tot doel zou hebben om vrouwen tot inzicht te brengen mbt hun zwakke economische/maatschappelijke positie dan ontbreekt er bij deze en gene nogal wat aan diplomatie. Beperk je dan tot feiten en wees niet generaliserend. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Maar aangezien het toontje bij sommigen (RosieRo, Speculaasje) meer aanmatigend is dan informatief, is het weer het zoveelste 'kijk mij het eens beter voor elkaar hebben' topic geworden.
Maar dan noem je je eigen hut toch gewoon KDV en dan noem je je huishoudgeld je inkomen.

Klaarrrr. Werkende moeder.
quote:Nijntje schreef op 12 juli 2009 @ 21:51:

Jee Bi, jij liever dan ik. Ik vond het echt zwaar en oninspirerend.

Hoor ik vaak .

Maar zo heb ik het nooit ervaren .

Ik voelde me ook oprecht nuttig en gelukkig .
Vlak Lindy niet uit, Bamb!
quote:Nijntje schreef op 12 juli 2009 @ 21:53:

Maar dan noem je je eigen hut toch gewoon KDV en dan noem je je huishoudgeld je inkomen.

Klaarrrr. Werkende moeder.Wat inspirerend !
quote:Bambi schreef op 12 juli 2009 @ 21:53:

Poeh, klinkt heftig, Norre. Sterkte.

Als deze discussie overigens echt tot doel zou hebben om vrouwen tot inzicht te brengen mbt hun zwakke economische/maatschappelijke positie dan ontbreekt er bij deze en gene nogal wat aan diplomatie. Beperk je dan tot feiten en wees niet generaliserend. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Maar aangezien het toontje bij sommigen (RosieRo, Speculaasje) meer aanmatigend is dan informatief, is het weer het zoveelste 'kijk mij het eens beter voor elkaar hebben' topic geworden.

Helemaal met je eens.

En heftig? Ja. Maar jij krijgt ook je portie.

Ergo, niemand maar dan ook niemand hier is gelijk aan een ander. Je kunt echt niet generaliseren en zomaar een groep in één keer veroordelen.
ik snap wel wat je bedoelt sannabel, maar er zijn wel goede kdv's. Het zijn er alleen heel weinig. Ik heb er zelf een aantal bekeken toen ik de eerste keer zwanger was, en heb toen maar liefst 1 kdv gezien dat op mij goed overkwam. Alleen lag dat zo ver van de route en was dat zo duur dat werken totaal niet lonend meer zou zijn. (Dit was nog wel toen de toeslag veel lager was dan nu.)
Bi: ik weet ook wel dat het nuttig was dat ik thuis met ze was. Maar toch vond ik het gewoon downright niet leuk. De hele dag In Dienst Staan Van, en politieagent spelen.

Maar leuk dat jij het wel gaaf vond.
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 21:37:

Ik heb iets tegen thuismoeders die het vertikken om te werken, die er maar van uitgaan dat de Staat (lees: de belastingbetalers) maar moet voorzien in hun levensonderhoud. Tegen hen die niet zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun leven. Ja, daar heb ik iets tegen.Ik wil best werken!
Hier hebben we een thuisblijfvader. Niet geheel vrijwillig, maar goed.... hij is het wel en gaat dat voor het gemak ook nog even blijven ws.

Is hij nu ook lui en dom of gewoon modern en hip?
quote:Nijntje schreef op 12 juli 2009 @ 21:56:

Bi: ik weet ook wel dat het nuttig was dat ik thuis met ze was. Maar toch vond ik het gewoon downright niet leuk. De hele dag In Dienst Staan Van, en politieagent spelen.

Maar leuk dat jij het wel gaaf vond.

Jij hebt ze denk ik ook wat sneller na elkaar gekregen ?

En in den vreemden gewoond , ook allemaal net even wat anders ...
@Floor, vooral aantrekkelijk voor al die thuisblijfmoeders die nu hun ogen uitkijken op het schoolplein
quote:floor72 schreef op 12 juli 2009 @ 21:57:

Hier hebben we een thuisblijfvader. Niet geheel vrijwillig, maar goed.... hij is het wel en gaat dat voor het gemak ook nog even blijven ws.

Is hij nu ook lui en dom of gewoon modern en hip?Geen idee , wat vind jij en wat vindt hij zelf ? Stuk belangrijker dan wat ik er van vind , toch ?
Ik ga verder met taart bakken. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven