thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:41:

[...]

sneue reactie, niveautje nul. jammer.En toch een welgemeende reactie
Ja, dat vind ik echt.
Rosiero, niveau beneden nul- geldt zowel voor mamasaar als traincha.

@floor72, ik heb mijn maatregelen getroffen
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 22:36:

Of je gaat op zoek naar een ander mannetje (dan niet de vader van het schoolplein plukken, want die is thuisvader, dat is financieel een onverstandige keus)

Uhhhh, da's mijn man! zullen we afspreken dat iedereen daar gewoon van afblijft! Zo niet? Dan heb je er wel gelijk 4 kinderen bij!

.
quote:qwertu schreef op 12 juli 2009 @ 22:42:

[...]

Ik weet onder welke steen jij vandaan komt, maar het scenario dat je hier schetst is nogal jaren zeventig. In de huidige tijd heb je in de bijstand gewoon sollicitatieplicht. Dan ga je dus op zoek naar een báán.

Maar thuismoeders zweren bij hoog en bij laag dat thuisblijven bij de kids pas een garantie is voor een stabiele basis leggen. En dat kun je natuurlijk niet laten ruineren door Vadertje Staat. Dan neem je andere maatregelen, nietwaar? Je hebt principes of niet.

Een baan?? Komt niet im Frage!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:42:

[...]

Misschien wel , ja .

Ik heb het echter heel vanzelfsprekend gevonden dat IK die prikkels zou aanbieden , die afwisselende omgeving ( en geloof me ; afwisselder dan het gebouw en speelplaats van een kdv ) zou aanbieden en de zelfredzaamheid zou aanleren .

Ik ben er heilig van overtuigd dat ik alles - en veel meer ! - heb gedaan wat een goed kdv te bieden zou hebben .JIJ wel, ja. Maar niet iedereen is/heeft zo'n moeder als jij.
.
Bekend met het fenomeen sarcasme, qwertu?
.
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:46:

[...]

JIJ wel, ja. Maar niet iedereen is/heeft zo'n moeder als jij.

Zo kon ik er anders toch wel een hele berg , hoor .

De thuisblijfmoeders - waar ik mee om ging -vond ik meestal creatiever en flexibeler dan werkende moeders . ( nou ken ik geen werkende moeders met een creatieve baan , kan ook nog schelen ) Ik zou ze dan ook nooit als lui of dom hebben omschreven .

Ik vind het een beetje té simpel om de drie sufste , of hardst werkende , of onaardigste oid , moeders uit je omgeving in je hoofd te nemen als prototype voor álle moeders .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
quote:qwertu schreef op 12 juli 2009 @ 22:51:

[...]

Nee, maar ook die kinderen gaan vanaf 4 jaar gewoon naar school. Waar ze alsnog leren dat de wereld groter is dan enkel aan moeders rokken. 't Zal wellicht wat meer aanpassing vereisen van bepaalde kinderen, maar daar staat natuurlijk tegenover dat andere kinderen weer helemaal niet aarden op een kinderdagverblijf en daar een sociale knauw (lees: achterstand) van oplopen.

jawel, uiteindelijk wel, en er is natuurlijk niet 1 formule waar iedereen gelukkig van wordt. Maar de keuze om huismoeder te zijn wordt vaak niet gemaakt omdat het kind er specifiek baat bij heeft, zoals vaak zo vroom beweerd wordt, Ma vind het zelf wel lekker rustig.

mag best hoor, maar dat 'belang van het kind' gelul gaat dus lang niet altijd op.

en nogmaals, wat mij betreft gelden de bezwaren tegen huismoederschap toch vooral bij kinderen >4 jaar.
quote:qwertu schreef op 12 juli 2009 @ 22:51:

[...]

maar daar staat natuurlijk tegenover dat andere kinderen weer helemaal niet aarden op een kinderdagverblijf en daar een sociale knauw (lees: achterstand) van oplopen.Ik vond kinderen op een creche nou helemaal niet zó sociaal ..... ipv dat samen spelen samen delen leerden ze - sneller - dat wie het eerst komt het eerst maalt En het recht van de sterksten is alleen leuk voor degene die ook sterk is .
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:56:

[...]

jawel, uiteindelijk wel, en er is natuurlijk niet 1 formule waar iedereen gelukkig van wordt. Maar de keuze om huismoeder te zijn wordt vaak niet gemaakt omdat het kind er specifiek baat bij heeft, zoals vaak zo vroom beweerd wordt, Ma vind het zelf wel lekker rustig.

mag best hoor, maar dat 'belang van het kind' gelul gaat dus lang niet altijd op.

en nogmaals, wat mij betreft gelden de bezwaren tegen huismoederschap toch vooral bij kinderen >4 jaar.Ik had een vreselijk schijtebroekkie , RR , die had zich waarschijnlijk héél lang onder laten sneeuwen . Gaan ze niet dood van , van altijd de laatste zijn , van speeltjes uit je handen laten rukken en omgeduwd te worden en uiteindelijk zullen ze spontaan best door krijgen hoe het een en ander werkt , maar dat zijn wel harde lessen waarvan ik blij was dat ik die kon geven danwel doseren .
quote:speculaasje schreef op 12 juli 2009 @ 22:43:

Rosiero, niveau beneden nul- geldt zowel voor mamasaar als traincha.

@floor72, ik heb mijn maatregelen getroffen oja? En waar ben ik volgens jou de fout in gegaan dan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 23:01:

[...]

Ik had een vreselijk schijtebroekkie , RR , die had zich waarschijnlijk héél lang onder laten sneeuwen . Gaan ze niet dood van , van altijd de laatste zijn , van speeltjes uit je handen laten rukken en omgeduwd te worden en uiteindelijk zullen ze spontaan best door krijgen hoe het een en ander werkt , maar dat zijn wel harde lessen waarvan ik blij was dat ik die kon geven danwel doseren .

hahaha, kan ik me bij jou echt NIKS bij voorstellen, had zo'n beeld van rouwdouwertjes..

Maar zoals ik zei, uiteraard zijn er kinderen voor wie het wel of niet werkt maar domweg thuisblijven is LANG niet altijd in het belang van de kinderen. En dan nog, ik snap thuisblijven vooral niet als kinderen op school zitten.
quote:traincha2 schreef op 12 juli 2009 @ 23:02:

[...]

oja? En waar ben ik volgens jou de fout in gegaan dan?

ja, aan jouw adres snapte ik m ook niet?

van mamasaar vond ik het een domme opmerking/dooddoener in de trant van 'ben je ongesteld' ofzo.
Ik heb wel een idee hoor, maar dat is totaal niet relevant voor deze discussie......
Nee, als kinderen op school zitten dan snap ik het ook niet nee.

Maar ik ken helemaal geen moeders die niet werken zodra de kinderen naar school gaan.. Jullie wel dan?

En dan nog, Nippo, Dhelia en Thyra hadden het over fúlltime werkende moeders he, dat dat de voorkeur geniet. Want met een parttime baantje kun je jezelf nog steeds niet financieel onafhankelijk noemen natuurlijk. (en de rest van het riedeltje der argumenten)
ik ken er wel een paar.

wat allochtone vrouwen die vrij armoeiig leven en van die Evelien-typjes. Verwende tennisvrouwtjes die wel een peperdure opleiding op zak hebben en dan vanaf de geboorte van nr 1 op hun 35ste niks meer doen.
.
.
Het zijn dus ook maar enkelingen.. die paar allochtonen (en sorrie maar die neem ik niet mee in de telling, da's een hele discussie apart) en die enkele Evelien-types. Waar hebben we 't dan nog over?
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 23:05:

[...]

hahaha, kan ik me bij jou echt NIKS bij voorstellen, had zo'n beeld van rouwdouwertjes..

Heb ik er van weten te maken, is méér dan goed gekomen

Maar echt , ik denk dat ik een héél ongelukkig kind zou hebben gehad als ik ( en mijn man , ook veel thuis ) daar niks mee zou hebben gedaan en het recht van de sterksten zou hebben laten gelden . WIJ hebben hem sterk gemaakt .

Ik heb dágen in de vrieskou buiten gezeten naast de glijbaan en voorgedaan ( als je je hand nou dáár zet ) hoe je kinderen níet voor laat dringen enzo .En aangemoedigd om terug te meppen , of harder dan de ander aan je eigen schepje te trekken om het niet af te laten pakken ... Zie ik een kdv juf niet doen .

Maar zoals ik zei, uiteraard zijn er kinderen voor wie het wel of niet werkt maar domweg thuisblijven is LANG niet altijd in het belang van de kinderen. En dan nog, ik snap thuisblijven vooral niet als kinderen op school zitten.Hier voornamelijk omdat mijn werk ( onregelmatig , en dan ook nog op die tijden dat mijn ochtend al zou beginnen voor de nachtdienst van man was afgelopen en dat op een tijd dat kdv niet eens open is ) ) vrijwel niet te combineren viel met het werk van mijn man . En aangezien je in de zorg zó weer aan de slag kan ...
Als een thuisblijfmoe zegt dat ze dat thuisblijven een baan ansich vindt dan steigeren de werkende mommy's want dat huishaten en die kinderen opvoeden dat doen ze náást dat werken dus waar zeiken ze over, als een thuisblijfmoe zegt dat ze het wel leuk en relaxt vindt allemaal, zo lekker thuis enzo, dan is het een verwend lui mormel!

Vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven