Tips dagje stad voor 15 jarige zoetekauw.

13-11-2019 23:25 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Miijn stiefdochter wil voor haar verjaardag altijd graag een uitje.
Ik heb de afgelopen weken al van alles verzonnen en gezocht op internet.
Zelf weet ze het ook niet zo goed, keuzes maken is niet haar talent ( en die van mij ook niet ;-) )

Nu is er uiteindelijk een soort van plan.
Ze wilde anders ook wel gewoon uit eten, maar dat hebben we vorige keer al gedaan en ze is nu ook weer niet echt iemand die veel lust.)
Wel is ze een enorme zoetekauw en frietliefhebber.
Plan is om een leuk stadje te bezoeken ( niet al te groot, dus geen Amsterdam ofzo) en Daar op verschillende plekken wat te eten en te drinken.
Dus een taartje bij plek 1, een bittergarnituurtje op plek 2 , weer ergens anders een lekker toetje ofzo, , ergens een doosje bonbons samen stellen, savonds friet eten, etc.
Dat dus, en de aandacht het meest op de zoete kant want ze is vooral dol op taart.
Dagje struinen dus met lekker hier en daar een hapje eten.

Maar oké, dat is het plan , de invulling vind ik toch wel lastig te kiezen,
Welk leuk stadje, die ook verschillende leuke eettentjes heeft voor het eten.
Hebben jullie misschien aanraders?
Star² schreef:
14-11-2019 15:43
Leuk juist, soort kroegentocht maar dan met eten.

Kroegentocht snap ik ook niet. :proud: Zelfde verhaal, waar láát je het. Maar dat ligt duidelijk aan mij.
.
Anoniem262821034 schreef:
14-11-2019 17:18
Kroegentocht snap ik ook niet. :proud: Zelfde verhaal, waar láát je het. Maar dat ligt duidelijk aan mij.
Oh, ik ben dol op kroegentochten! Vooral in oude plaatsjes met veel historische cafés. Maar ik ben een bierdrinker, dus dat krijg je altijd wel weg. De hele dag taartjes zou ik ook lastig vinden, maar het idee vind ik leuk.
14-11-2019 17:18
Jij hebt vast wel iets waarvan een ander zegt: hoe doet ze het (sjaals breien voor de hele familie of zoiets :-) )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
14-11-2019 17:25
Jij hebt vast wel iets waarvan een ander zegt: hoe doet ze het (sjaals breien voor de hele familie of zoiets :-) )

Zou bijna denken dat je me kent. :A: :P
.
Nitflex schreef:
14-11-2019 17:20
Oh, ik ben dol op kroegentochten! Vooral in oude plaatsjes met veel historische cafés. Maar ik ben een bierdrinker, dus dat krijg je altijd wel weg. De hele dag taartjes zou ik ook lastig vinden, maar het idee vind ik leuk.
Ik kan prima de hele dag taart eten, echt mijn guilty pleasure :D
Maar ik denk dat ik voor 4 plekken ga, twee keer zoet, 1 keer ergens een drankje met een snackje, en als avondeten friet.
En dan om mee naar huis te nemen een doosje luxe bonbons uitzoeken.
Of als ik ergens een leuke plek voor high tea zie, dan skip ik wel ergens een eetbezoek.

We gaan overigens met zijn drietjes, met haar vader er ook bij.
Doen we inmiddels al een paar jaar, ze wil geen spullen maar altijd een uitje.
Ik vind dat zelf ook altijd heel leuk en erg gezellig.

Oudste stiefdochter wil dit jaar ook een uitje, dus binnenkort kan ik weer wat gaan verzinnen, maar zij wil graag naar een cabaret voorstelling,
Ook leuk!
http://alpacaboerderij.nl

High tea en alpaca's knuffelen :hyper:
Leuk, lekker en gezellig!

Je zou ook nog op de site van de spoordeelwinkel kunnen kijken. Dan heb je een treinretour en kun je soms ook kiezen voor wat lekkers erbij.
Mijn dochter is ook gek op Dunkin Donuts, donuts in allerlei variaties.
Wat misschien ook nog leuk is voor tussendoor; kijken in welke Lush winkels ze een hairlab hebben. Daar kun je op afspraak dan gratis je haar laten wassen/stylen.
Is ze ook gek op dieren? Wij kijken dan bijvoorbeeld ook of er ergens een kattencafe is. Gezellig even katten knuffelen en daar gelijk wat eten/drinken.
anoniem_366438 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:47
Reden: toevoeging
15.89% gewijzigd
13-11-2019 23:32
Wat een raar idee.. :@@:
raar? Echt niet, wat leuk!!

Verder geen tips : :$
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lotje0207 schreef:
14-11-2019 17:57
http://alpacaboerderij.nl

High tea en alpaca's knuffelen :hyper:
Die ga ik doorsturen naar mijn man als zeer subtiele (ahum ahum) hint voor m'n verjaardag :love:
Taart eten in Haarlem bij Babette! Leuk tentje, enorme stukken taart :yes: Bittergarnituur op de grote markt, bij fortuyn bijvoorbeeld. Verder chocola genoeg in Haarlem (drostefabriek!) en overal eettentjes, het is dat ik er al woon, anders zou ik het wel weten :-D
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Gouda!
Niet al te groot, mooi historisch centrum én een siroopwafelfabriek (Kamphuisen) waar een zoetekauw op haar plek is.
Vlakbij kun je bij Puur bonbons uitzoeken of daar om de hoek andere siroopwafels proeven bij Van Den Berg. Of ga voor stroopkoekjes van Punselie.

Frietje bij Bram Ladage op de markt of Pomms naast de Hema.
In Groningen kun je bij TOET ook een toetjesdiner doen - dat is 7 gangen nagerechten. Niet allemaal zoet (toen ik er was 5 van de 7 geloof ik), maar wel heel erg leuk voor een zoetekauw :-). Is op vaste dagen, ze hebben 't niet elke dag, dus je zou even moeten kijken op de website wanneer ze weer een toetjesdiner hebben.
Ik vind je verhaal iig vragen om een freakshake. :-D

Afbeelding

Als het Maastricht wordt zou ik de Jamin voor het toetje voor de weg terug en de Lush voor de mierzoete zeepjes (Allebei Muntstraat hartje centrum) nog aan de wishlist toevoegen.
oh wacht, ik heb wel tips! Amersfoort!

http://broodenzoets.nl/?fbclid=IwAR2Tqv ... yinp4hwq5o

https://www.facebook.com/TheBlueberry033/

https://indebuurt.nl/amersfoort/bedrijv ... ren~74916/

De tweede ben ik een paar weken geleden geweest, echt een leuk tentje, de onderste moet je even kijken of ze inmiddels hun vergunning hebben als horecading

Verder kun je ook nog een rondvaart doen in Amersfoort en is het een leuk centrum
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
RegretteRien schreef:
14-11-2019 19:03
Ik vind je verhaal iig vragen om een freakshake. :-D

Afbeelding

Als het Maastricht wordt zou ik de Jamin voor het toetje voor de weg terug en de Lush voor de mierzoete zeepjes (Allebei Muntstraat hartje centrum) nog aan de wishlist toevoegen.

Hahaha, ja hé, de freakshake geeft precies het beeld van de dag.
rosanna08 schreef:
14-11-2019 19:10
oh wacht, ik heb wel tips! Amersfoort!

http://broodenzoets.nl/?fbclid=IwAR2Tqv ... yinp4hwq5o

https://www.facebook.com/TheBlueberry033/

https://indebuurt.nl/amersfoort/bedrijv ... ren~74916/

De tweede ben ik een paar weken geleden geweest, echt een leuk tentje, de onderste moet je even kijken of ze inmiddels hun vergunning hebben als horecading

Verder kun je ook nog een rondvaart doen in Amersfoort en is het een leuk centrum
Thanks Roos!

Ziet er ook leuk uit, vooral ook de toetjes tent.

Ik heb ineens veel te kiezen!
Ik ga sommige tips ook in mijn notities bewaren voor evt andere momenten.
Als ik zelf zin heb om nog eens een keer ergens taart of iets lekkers te gaan eten, zitten echt leuke tentjes tussen.
In Rotterdam heb je ook nog de pannenkoekenboot.
En eventueel de Berenboot.
Je hebt ook een kattencafé in Rotterdam. Ik weet niet of ze zoiets leuk vindt bijvoorbeeld?
Op sociale deal heb je een High friet in Rotterdam weer eens wat anders dan high tea.

Taartje eten op de euromast of in de markthal..

Superleuk
Haarlem heeft ook Jippie's Kattencafe. Mijn kinderen (al zijn ze jonger dan jouw stiefdochter) vonden dat erg leuk. Je moet je bezoek wel reserveren.
Eten (en ik had er toevallig taart) vond ik er niet zo lekker, maar katten knuffelen was ons doel die middag.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Wat een leuk en lekker idee! :)

Ik weet geen stad maar ik weet wel dat ‘freakshakes’ helemaal in zijn, grote milkshakes met veel toppings. Misschien leuk om zoiets te nuttigen als dat er is in de stad van keuze. Helemaal ‘insta waardig’ ook. ;)

EDIT: ik zie nu dat deze tip al is gegeven
ld199 wijzigde dit bericht op 15-11-2019 11:10
15.83% gewijzigd
In Den Bosch kun je een workshop Bossche Bollen maken doen én heb je het schattigste snoepwinkeltje, met allerlei ouderwets snoep, van Nederland.

Sowieso een hele leuke winkelstand, Den Bosch. Niet alleen de standaardwinkels maar ook veel boetiekjes in het centrum.
MarvelousMrsMaisel schreef:
15-11-2019 11:10
In Den Bosch kun je een workshop Bossche Bollen maken doen én heb je het schattigste snoepwinkeltje, met allerlei ouderwets snoep, van Nederland.

Sowieso een hele leuke winkelstand, Den Bosch. Niet alleen de standaardwinkels maar ook veel boetiekjes in het centrum.
Den Bosch is te bekend voor ons, wonen we in de buurt.
Zeker wel een aanrader voor anderen, want is idd ook een leuke stad.
Ik ben zelf niet zo van de dieren, ben er vooral snel bang van.
Dus de katten en alpaca’s ( wel grappig ! ), sla ik ff over.

Ik heb echt al veel bruikbare tips, thanks iedereen!!
Hier gaat vast wel wat uitrollen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
15-11-2019 11:10

Wat ik daar over hoorde is dat het enige wat je doet, de bollen vullen met slagroom, daar is geen workshop voor nodig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
consuelabananahammok schreef:
13-11-2019 23:34
We zijn ook raar, dus past er prima bij :D
Soort wandelend all you can eat, in plaats van dit op 1 plek.
Walking / running dinner. Helemaal in tegenwoordig. Jullie zijn heel hip :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven