Tips voor waterwratjes?

12-05-2010 14:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 3,5 heeft veel waterwratjes, onder zijn kin, in zijn nek, op zijn borstkas en bij/onder zijn oksels. Nu heb ik een middeltje gekregen bij de apotheek (Spray Away van Natusor), maar na een week zie ik nog weinig resultaat. Ben ik te ongeduldig? Zijn er meer ervaringen met dit spul?

Ik weet dat het uiteindelijk vanzelf verdwijnt, maar hij heeft ze al een dikke anderhalf jaar en nu hij ouder wordt, beginnen kindjes er iets van te zeggen, bijv. dat ze het vies vinden. Als hij dadelijk naar school gaat, wil ik voorkomen dat hij hierop wordt aangesproken, vandaar dat ik ze vooral onder zijn kin en in zijn nek toch graag wil behandelen.

Graag krijg ik wat tips en adviezen.
oh mijn zoon van 3 heeft ook helemaal onder gezeten! Vooral op zijn buik, en 3 stuks onder zijn kin. Vond t zo erg. De meesten zijn nu weg, die 3 onder zijn kin zijn er nog en er zijn er nog wat op zijn bovenbenen. Gelukkig blijven die onder zijn kin vooralsnog heel klein.

Maar mijn huisartst heeft me bezworen dat ze na 2 jaar écht weg zijn, en dat er verder niks aan is te doen. ja, wegsnijden, maar dat geeft littekens. Even geduld dus nog.

Zijn er nog allemaal, of zijn er ook al veel weggegaan? geen verdwenen? Bij zoon begonnen de eersten na een half jaar weg te gaan (eerst werden ze groter, toen rood, daarna flink ontstoken en dan verdwenen ze)

ik heb ook wel wat middeltjes geprobeerd, beadine scrub, en oud huis tuin en keukenmiddeltje, het sap van stinkende gouwe. Maar hielp allebei niet.

Helaas heb ik ze vorige week ook geconstateerd bij dochter van 11 mnd...

sterkte er mee, t zijn rotdingen! maar gelukkig doen ze geen pijn.
http://www.omaweetraad.com/forum/viewtopic.php?t=376

Staat vast iets in wat je kunt helpen!
Ik heb ook zon beetje alle middeltjes uitgeprobeerd, oa ook spray away. Maar we zijn nu ca 1,5 jaar verder en mijn beide dochters zitten nog steeds onder. De oudste ook in haar gezicht af en toe helaas. Moet wel zeggen dat ik denk dat we nu over het hoogtepunt heen zijn, het lijkt nu idd wat weg te trekken..
ik zou uitkijken met die zelfdoktertrucjes van oma weet raad. Steet ook veel onzin in. Zoalsheel erg veel vitamine C, dat aaltijd zou helpen en geen kwaad zou kunnen. Maar het is bekend dat te veel vitamine C nierstenen kan veroorzaken.
2 jaar?! Jemig.... zoon heeft ze ook sinds een paar weken. Wist niet dat het zó lang kon duren!

Heb ze zelf vroeger ook gehad, en wegsnijden was toen idd een normale behandeling. Behalve dat het heul erg pijn deed (geen verdoving; met een scherpe lepel, werden ze eraf geschraapt) heb ik inderdaad nu er nog steeds littekens van. Niet doen dus! (Al kan ik me ook bijna niet voorstellen dat dit nog steeds gedaan wordt)
Mijndochter heeft ze ook. Weet iemand wat de oorzaak is?

Was nog niet zo lang geleden ook een topic over. Iemand adviseerde toen Vaseline. Sindsdien ook geprobeerd en het lijkt wat minder agressief te worden.
Het is een virusnfectie, waar het kind heel langzaam imuun voor wordt. Duurt meestal 1.5 tot 2 jaar, en als ze dan eenmaal weg zijn kun je ze nooit meer op nieuw krijgen. Onder kleine kinderen is het erg besmettelijk. (overdraagbaar via het vocht uit de wratjes)
Ik hbe thuja, tinctuur en pilletjes, van A. Vogel gedaan

Wel consequent volhouden....................

Mijn huisarts zei "als het rood wordt er omheen dan gaan ze weg"

Hij had gelijk, maar het duurt wel lang

Succes
Wist niet dat het besmettelijk is! Mijn dochter van 1,5 jaar en mijn oudste gaan altijd samen in bad. Zie bij de jongste nog geen wratjes. Maar niet meer doen dan?
quote:louisavuitton schreef op 12 mei 2010 @ 14:46:

Wist niet dat het besmettelijk is! Mijn dochter van 1,5 jaar en mijn oudste gaan altijd samen in bad. Zie bij de jongste nog geen wratjes. Maar niet meer doen dan?ik heb t gewoon wel gedaan, vanuit t idee dat t och niet tegen te houden zou zijn. Ze raken elkaar toch wel regelmatig aan... Maar goed resultaat is dus wel dat jongste t nu dus ook heeft inderdaad.
Heb even gegoogled......kindjes met exceem zijn er vatbaarder voor (check...) Wordt vaak overgedragen via kdv (check...) of zwembad.

Louisa; hier ook zoon en dochter samen in bad hoor, ga dat echt niet scheiden. In principe zijn waterwratten een onschuldige aandoening dus als broer/zus het al krijgt is het niet zo erg.
zie ook:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterwrat

is wel goed info
Zwemmen in het zoute water van de zee. Bij mijn broertje waren ze na vakantie spontaan verdwenen.
Hier Spary a Way gebruikt en na 2 weken waren ze weg.
Consequent betadinescrub gebruiken en sudocreme tegen de jeuk. Bij dochter gingen ze ontsteken en toen kreeg ze Fucidine voorgeschreven.

Met de betadine zag ik ze met een week of 2 significant minder worden.
quote:waaromdan schreef op 12 mei 2010 @ 14:45:

Ik hbe thuja, tinctuur en pilletjes, van A. Vogel gedaan

Wel consequent volhouden....................

Mijn huisarts zei "als het rood wordt er omheen dan gaan ze weg"

Hij had gelijk, maar het duurt wel lang

SuccesHier ook. Vorig topic was van mij. Ze zijn hier nu ook bijna allemaal weg en werden idd eerst rood. Dusa ze komen nu nooit meer terug, klopt dat? Dan ga ik meteen weer met hem zwemmen want hij heeft het daar zeker opgelopen.
Trouwens ik had niet van Vogel maar van een ander merk en heb alleen uitwenidg aangebracht, dus geen pilletjes. Bij ons duurde het een maand of 3.
2 x per dag aanstippen met Betadine (jodium) heeft bij ons geholpen. En als ze open gaan (door krabben) deed ik er ook nog een Betadine pleister op. Na 3 weken zijn ze weg!
Thanks voor de reacties. Ik ga in ieder geval consequent door met de Spray Away. Fijn, Zuigstengel (toffe nick!), dat dat bij jou werkte. Op bewusteouders.nl staat er een heel positief onderzoek over, maar ik kreeg zwaar de indruk dat dat gesponsord was, dus ben blij met een positieve reactie hier.
quote:marjanNH schreef op 12 mei 2010 @ 20:51:

[...]

Hier ook. Vorig topic was van mij. Ze zijn hier nu ook bijna allemaal weg en werden idd eerst rood. Dusa ze komen nu nooit meer terug, klopt dat? Dan ga ik meteen weer met hem zwemmen want hij heeft het daar zeker opgelopen.Ik ben gewoon met dochter blijven zwemmen en ze zijn hier nooit meer terug gekomen. Ik heb ze met Thuja behandelt, uitwendig. Eerst werden het meer waterwratjes, die ook behandelt en toen was het weg.
Hier kreeg zoon van 4,5 het toen hij begon met zwemlessen. Omdat het steeds erger werd heb ik gister Thuja D6 voor in- en uitwendig gehaald. Ben benieuwd of het gaat werken...
We zijn nu een dikke week aan het behandelen met Spray Away en het wordt alleen maar erger, lijkt het. Is dat normaal? Ik zie echt geen enkele verbetering tot nu toe.
Ons zoontje staat ook helemaal onder.

Ik heb de druppels van dr vogel gehaald, en het begint eindelijk minder te worden. ik denk dat ik nu zo,n week of 6 die druppels gebruik.
quote:rebels schreef op 17 mei 2010 @ 08:54:

We zijn nu een dikke week aan het behandelen met Spray Away en het wordt alleen maar erger, lijkt het. Is dat normaal? Ik zie echt geen enkele verbetering tot nu toe.Hier werd het ook erger in het begin, had dr vogel al bijna in de kliko liggen . Maar het staat bij Vogel in de gebruiksaanwijzing dat het in het begin erger kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven