Tot hoe laat buiten - 14 jaar

28-05-2023 22:24 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot hoe laat mogen jullie pubers van 14 buiten zijn met vrienden?
Niet buiten. Geen belang bij een kind dat hangt op straat. Wat flauw van me is, want ik was het zelf wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu tot half tien nu het zo lang licht is
Alle reacties Link kopieren Quote
Op vrije dagen totdat het donker wordt. Vanaf 16 jaar heb ik dat een beetje losgelaten. Ze fietsten dan wel altijd met een groepje naar huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangt van kind en omgeving af.
Ik had zo’n stille braverik die op een plein ver van de bewoonde wereld edoch vlak bij huis met even brave vrienden ging basketballen. Die mocht meer dan mijn driftkop die een soort probleemmagneet was zou mogen ( gelukkig was daar Corona toen die veertien was en mocht er helemaal niks).

Mijn braverik mocht tot half elf.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
28-05-2023 22:26
Niet buiten. Geen belang bij een kind dat hangt op straat. Wat flauw van me is, want ik was het zelf wel.
Dat is niet flauw, dat is een leercurve over de jaren heen!
Als mijn kinderen allemaal 30+ zijn zal ik pas eventueel toegeven wat ik allemaal deed toen ik kind/puber was.
Indenk dat ze dan tot pensioenleeftijd geschokt naar adem happen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bespaar het de buren én de buren en omwonenden van vrienden.
En hou hen binnen.

Geen zin in dat gehang en kabaal voor mijn deur tot een gat in de avond. Met alle bijhorende gedoetjes (drank, drugs, auto-kabaal van oudere vrienden, fietsen slopen, ...) erbij.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet.
Ze mogen bij vriendinnen/vrienden thuis tot best laat, samen eten en in tuin of huis hangen, geen probleem.
Ook veel sleepovers maar op straat hangen wil ik niet hebben.
Gelukkig geen gezeur daar over, het is ook gewoon niet zo leuk hier buiten, heel veel gezeik van groepen jongens vooral, ze slopen dingen, vallen mensen lastig, ook veel meisjes helaas, dus moet er niets van hebben.

Mijn oudste is 16 en hangt dus nog steeds niet buiten laat.
Of moet feest zijn, zeg koningsdag of 5 mei. Op een plein in de stad of festival in park.
Dan mag ze tot best laat, ook na middennacht als zo uitkomt.

Maar haal ik of partner of andere ouder haar en vriendinnen op.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 28-05-2023 22:37
20.74% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
28-05-2023 22:34
Bespaar het de buren én de buren en omwonenden van vrienden.
En hou hen binnen.

Geen zin in dat gehang en kabaal voor mijn deur tot een gat in de avond. Met alle bijhorende gedoetjes (drank, drugs, auto-kabaal van oudere vrienden, ...) erbij.
Die kinderen gaan met flesjes drinken en chips in een parkje zitten. Gewoon gezellig kletsen met dit lekkere weer. Hier staat bij alle parken overigens dat je er voor 22.00 uur uit moet zijn. Dat zou ik je kind nog op het hart drukken, want ze kunnen er een Halt-verwijzing voor krijgen als ze er te laat blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Euhm nou als buurtbewoner.. hou ze binnen, plak ze achter een scherm met een koptelefoon op. Hier is het geregeld de wijkagent die de pleintjes en speeltuinen afgaat.. wegens allerlei soorten overlast. 12 jarigen die drugs hebben gebruikt, luide seks in het huisje van de glijbaan, dronken 13 jarigen die auto's slopen. En dan heb ik het nog niet over gewone geluidsoverlast van voetbal of 'praten' of muziek.

Ik mocht best om 20 uur nog even de deur uit, even een rondje om de hei, een stukje fietsen. Maar tegen 2130 werd ik wel thuisverwacht. Ik kwam 3 dagen per week tegen 2230 thuis na sport. En als ik bij iemand thuis was mocht het op niet schooldagen wel wat later. Maar om 23 uur alleen door het bos (Veluwe) was ook niet de bedoeling. Ik was ook niet het type puber dat in groepjes rondhing.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
28-05-2023 22:36
Die kinderen gaan met flesjes drinken en chips in een parkje zitten. Gewoon gezellig kletsen met dit lekkere weer. Hier staat bij alle parken overigens dat je er voor 22.00 uur uit moet zijn. Dat zou ik je kind nog op het hart drukken, want ze kunnen er een Halt-verwijzing voor krijgen als ze er te laat blijven.
Flesjes drinken zijn met regelmaat alcoholische versnaperingen. “Nee dat doet mijn kind niet” heb ik al zo vaak gehoord als ouders hun kind bij de alcoholpoli kwamen bezoeken. Ja daarom ligt je kind hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb vroeger zelf nooit gehangen, snap nu ook nog steeds niets van die hangjeugd en mijn dochters gaan echt niet hangen straks. Vind het link
Isditechtwaar schreef:
28-05-2023 22:51
Flesjes drinken zijn met regelmaat alcoholische versnaperingen. “Nee dat doet mijn kind niet” heb ik al zo vaak gehoord als ouders hun kind bij de alcoholpoli kwamen bezoeken. Ja daarom ligt je kind hier.
Je kunt helaas niet 24/7 een drone boven je kind hebben hangen.

Door de weeks 21 uur, in het weekend 23. Veel stadsparken hier waar door zo’n beetje iedereen intensief gebruik van gemaakt wordt.

Wij hingen vroeger ook, maar daar was dan ook echt helemaal niets te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot 21u, bij parkfeesten enzo langer.
Zijn hobby's zijn skaten en basketten, dat doen ze meestal op pleintjes/in het park dus snap wel dat hij daarvoor naar buiten wil, onze tuin is er niet geschikt voor. Jonger kind heeft niet zo'n hobby's, weet nog niet of die op die leeftijd dan 'zomaar' mag gaan hangen.
Wat is er mis met hangen? Gezellig met vrienden/vriendinnen, balletje trappen, basketballen, lachen, gesprekken voeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-05-2023 23:19
Wat is er mis met hangen? Gezellig met vrienden/vriendinnen, balletje trappen, basketballen, lachen, gesprekken voeren.
Gezellig samen weed roken waarbij heel de buurt stinkt en de dealers voor de deur staan, teveel drank zuipen, kilo's afval en chipszakken achterlaten, de buren wakker houden, fietsen jatten of dat op zijn minst proberen en af en toe nog wat oudere vrienden optrommelen zodat die met hun auto's ook wat kabaal komen maken.
En af en toe een raam ingooien met die bal.

Het blijft helaas meestal niet bij "gezellig gesprekken voeren".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
28-05-2023 23:24
Gezellig samen weed roken waarbij heel de buurt stinkt en de dealers voor de deur staan, teveel drank zuipen, kilo's afval en chipszakken achterlaten, de buren wakker houden, fietsen jatten of dat op zijn minst proberen en af en toe nog wat oudere vrienden optrommelen zodat die met hun auto's ook wat kabaal komen maken.
En af en toe een raam ingooien met die bal.

Het blijft helaas meestal niet bij "gezellig gesprekken voeren".
Ja, want alle kinderen zijn gewoon kansloze criminelen die je i buis hoort op te sluiten. Beter nog, allemaal uit huis laten plaatsen. Uit voorzorg al in een jeugdgevangenis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-05-2023 23:19
Wat is er mis met hangen? Gezellig met vrienden/vriendinnen, balletje trappen, basketballen, lachen, gesprekken voeren.
Ja jeetje, ik schrik ook wel een beetje van de reacties hier. Nu het langer licht is, gaat de oudste ook nog voetballen 's avonds. Beter dan de hele avond schermen. Bij 14 jaar zou ik zeggen tot ongeveer half 10.
Overigens woon ik op een plek waar zomers ook wat jongeren zich verzamelen om dan weer later ergens anders heen te gaan. Ik ruim de volgende dag wel eens wat afval van ze op, maar behalve praten en lachen ervaar ik geen overlast. We zijn toch allemaal ook jong geweest ? (ik voel me oud nu ik dit typ).
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lag er aan waar, met wie en wanneer. Op doordeweekse schooldagen 21:00, hoe lichter het werd (en dichter bij de 15) naar 21:30. In het weekend en vakanties 22:00 uur, maar hier achter op het pleintje met vrienden uit de straat (waar geen huizen naast staan, dus niemand heeft last van ze en dat zijn normale kids die geen rotzooi trappen) mocht het in de zomervakantie wel langer. Maar goed we wonen in een redelijk saai dorp, dus er gebeurt hier niet zoveel. Middenin de stad zou ik er misschien anders over denken.
Chrissiefur schreef:
28-05-2023 23:30
Het lag er aan waar, met wie en wanneer. Op doordeweekse schooldagen 21:00, hoe lichter het werd (en dichter bij de 15) naar 21:30. In het weekend en vakanties 22:00 uur, maar hier achter op het pleintje met vrienden uit de straat (waar geen huizen naast staan, dus niemand heeft last van ze en dat zijn normale kids die geen rotzooi trappen) mocht het in de zomervakantie wel langer. Maar goed we wonen in een redelijk saai dorp, dus er gebeurt hier niet zoveel. Middenin de stad zou ik er misschien anders over denken.
Ik woon midden in een stad. Juist doordat mensen nauwelijks een tuin of balkon hebben wordt er in de parken geleefd. Gezinnen, kinderen, pubers, vrijgezellen, studenten, oude mensen en veertigers zoals ik :P leven zomers in de parken, lekker voetjes in de singel, wijntje kletsen. Net als die pubers doen met hun colaatje of redbull.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me heerlijk als je zo woont, hier is gewoon wat minder idyllisch/romantisch.


Elk weekend gezeik. Samenscholingsverboden, handhaving die zo gezellig door de buurt heen schooiert, vooral in de zomer is nodig, en nog overlast. Waarschijnlijk door van die kinderen vanwaar de ouders denken dat zo gezellig is en waar ze dingen verzinnen als je kan je kind niet 24 uur in de gaten houden dus laat ze maar doen wat ze willen. :roll: :roll:


Kan ik maandag op het pleintje weer al het glas weer opruimen, liefst smijten ze het stuk. Alle sigaretten en jointspeuken opvegen en de zakjes van weet ik veel wat oprapen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
28-05-2023 22:33
Dat is niet flauw, dat is een leercurve over de jaren heen!
Als mijn kinderen allemaal 30+ zijn zal ik pas eventueel toegeven wat ik allemaal deed toen ik kind/puber was.
Indenk dat ze dan tot pensioenleeftijd geschokt naar adem happen.
Als je pech hebt hebben opa en oma - voor zover zij dat weten - hen al lang wijzer gemaakt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet alle tieners gedragen zich als paupers. En ook hier is handhaving aanwezig, maar wel op een gezellige manier. Even praatje, balletje meestappen, vriendelijk vragen of de muziek wat zachter kan en over het algemeen gebeurt dat ook.
Zelfs op 4 mei is het om 20.00 stil.
Ik denk dat het na een warme dag zoals deze wel heerlijk is voor kinderen om zo lang het nog licht is gewoon nog te gaan voetballen of andere buiten spelletjes te gaan doen in het park. Mits het geen school is de volgende dag.

Stunten met je skateboard, skeelers, step of fiets op een plein tot savonds laat met allemaal omwonenden zou ik toestaan tot hooguit een uur of 7-8. Wat een herrie geeft dat, naast dat het niet echt bevordelijk is voor de stoeptegels, trappen, bankjes en bloembakken.

Als kind vond ik het ook heerlijk om savonds nog even in het park te vliegeren, badminton etc. Daar was het overdag veel te warm voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het hangt er zo vanaf waar je woont en in wat voor kringen je kind zit.

Oudsten zaten wel eens op het pleintje, in een gezellig buurtje in de grote stad. Er stond een basket waar wel eens een bal doorheen ging, soms werd er een ander spel gedaan. Maar vaak ook gewoon zitten en kletsen. Door weinig tuintjes zaten er ook vaak wat buurtbewoners even een biertje te drinken samen, dus er was een beetje controle. Ik liep er zelf wel eens heen met een pak ijsjes. Dat ging allemaal redelijk gemoedelijk.

We wonen nu in een dorp, dan denk je meer sociale controle, maar de speeltuinen/pleintjes liggen op veel grotere afstand van de huizen en je hebt er zelf als ouders ook minder zicht op. Daar is makkelijker rottigheid dan we in ons oude volksbuurtje hadden, ook al is dat nog steeds niet overheersend. Als het gebeurt, zie je het minder. Daarom hebben we het hier liever ook niet.
We hebben nu zelf meer ruimte, dus mag er op het erf wel een groepje vrienden zitten kletsen van onze jongsten. Breng ik daar ijsjes.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven