tot wanneer past baby in een tummy-tub?
zaterdag 26 juli 2008 om 12:19
Mijn zoontje van 4,5 maand is nooit een fan geweest van badderen. Nu is ons aangeraden om een tummy-tub aan te schaffen. Maar als ik zo'n ding bekijk lijkt ie me te klein voor een baby van inmiddels 62 cm en 6 kg.
Wie weet tot wanneer een baby in een tummy-tub past?
Is er evetueel een alternatief wanneer ze eruit gegroeid zijn?
Wie weet tot wanneer een baby in een tummy-tub past?
Is er evetueel een alternatief wanneer ze eruit gegroeid zijn?
The time is now
zaterdag 26 juli 2008 om 12:37
Als het juist gaat om het veilig voelen dan is zo'n kleine tummy tub niet zo'n ramp en kan hij er nog wel een maand of 2 in.. Je zou ook kunnen overwegen om een grote emmer of specy cube (weet niet zeker hoe het geschreven moet worden) aan te schaffen.. Kan hij langer in en kun je ook als zwembadje gebruiken (of zandbak bij oam en opa)
zaterdag 26 juli 2008 om 12:52
Ik weet niet hoe bewegelijk je zoontje is, maar mijn dochtertje ging vanaf dat ze een maand oud was steeds proberen te staan in de tummy tub. Dan kwam ze er natuurlijk half bovenuit, dus koud, dus huilen. En grof geweld leek me ook niet echt een optie, dus sindsdien gaat ze idd onder de douche en tegenwoordig ook in het grote bad.
zaterdag 26 juli 2008 om 13:12
Hier hadden we hetzelfde met dochter, de tummytub was een uitkomst voor haar. Ze is nu 7 maanden, ik denk zo'n 8,5 kilo en ze past er nog steeds in hoor. Ze vind het heerlijk! Ik heb die van mij voor 1 euro in de kringloopwinkel gekocht.
Een emmer kan natuurlijk ook. Stuk goedkoper dan in de winkel!!!
Een emmer kan natuurlijk ook. Stuk goedkoper dan in de winkel!!!
zaterdag 26 juli 2008 om 14:17
Overigens heb ik voor de oudste eens een hele goede tip gekregen. Was ook geen fan van water of badderen en overstrekte bij alles. Hij bleek hypertoon te zijn, maar dat terzijde. Ik waste hem gewoon met een washandje op het aankleedkussen. Voor het in badje gaan of mee onder de douche wikkelde ik hem in een handdoek. Soort van inbakeren zeg maar. Zo kon hij niet overstrekken, het gaf hem geborgenheid en hij huilde een stuk minder. Langzaam is hij toen het badderen wel gaan waarderen.
zaterdag 26 juli 2008 om 15:35
zaterdag 26 juli 2008 om 15:55
@fluffychuzzle:
Zou jij misschien iets meer willen vertellen over het hypertoon zijn?? Waar dat aan te zien / merken is e.d. Ik heb het al gegoogled, maar word er niet veel wijzer van. Wij leuren al vanaf 8 weken met zoon naar de fysiotherapeut en osteopaat, maar het extreme overstrekken en de onrust zijn nog lang niet over.
Zou jij misschien iets meer willen vertellen over het hypertoon zijn?? Waar dat aan te zien / merken is e.d. Ik heb het al gegoogled, maar word er niet veel wijzer van. Wij leuren al vanaf 8 weken met zoon naar de fysiotherapeut en osteopaat, maar het extreme overstrekken en de onrust zijn nog lang niet over.
The time is now
zaterdag 26 juli 2008 om 16:38
Mijn oudste was een huilbaby. Hij huilde tussen de 12 en 16 uur per dag. Hij dronk heel erg veel, maar spuugde ook heel erg veel. Hij was heel onrustig, sliep nauwelijks, lachte niet, wilde niet aangeraakt, niet in bad, niet in de draagzak etc.etc.ect. Hij overstrekte bij alles. Draaide zich na een week al van buik naar rug en terug. Hij was een week of zes toen ik met hem bij de kinderarts terecht kwam. De arts pakte hem bij zijn handjes om te kijken of hij zijn hoofdje kon optillen. Maar in plaats daarvan stond mijn zoontje op zijn voetjes. Het leek wel een plankje. Zijn spieren waren zo strak gespannen dat hij dus kon staan. Het was ook onmogelijk om bijvoorbeeld zijn tenen naar zijn neus te brengen. Uiteindelijk heeft hij paracetamol gekregen tegen de spierpijn. Waarschijnlijk huilde hij van de spierpijn, maar dat weten we niet zeker. Hij heeft spierontspanners gekregen. Heftig voor een kleintje, maar wel nodig. En daarbij fysiotherapie om zijn spieren soepeler te krijgen. Iets dat in het begin echt krijsen krijsen en krijsen was. Zelfs masseren kon hij niet verdragen. Het spugen werd veroorzaakt door een reflux. Zijn maagafsluiting werkte niet naar behoren. Maar doordat hij zo gespannen was, is het niet ondenkbaar dat het eten als het ware weer omhoog gestuwt werd. Daar zijn we nooit achtergekomen. Het is heel langzaam beter gegaan. Ik denk dat we eigenlijk mazzel hadden dat we voor het vele spugen bij de kinderarts terecht kwamen. Die herkende het. Bij de huisarts en het CB kwamen we geen steek verder.
zaterdag 26 juli 2008 om 17:02
Dank fluffychuzzle, wat een verhaal zeg! Dat moet een intens vermoeiende en zware periode voor je zijn geweest. Ik herken wel wat dingen in je verhaal, zoals het spugen en overstrekken, maar bij ons is het (gelukkig) lang niet zo extreem als bij jou.
Fijn om te horen dat het inmiddels beter gaat, ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om je kind zo te zien worstelen zonder dat je weet wat je eraan kunt doen...
Fijn om te horen dat het inmiddels beter gaat, ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om je kind zo te zien worstelen zonder dat je weet wat je eraan kunt doen...
The time is now
zaterdag 26 juli 2008 om 19:25
Banda, het was ook een heftige tijd. Een week of acht na de bevalling, zei er iemand dat het zo een schatje was (hij lag een zeldzaam moment te slapen) en ik vroeg of ze hem soms wilde hebben. Zo ontzettend gesloopt was ik. Daarbij ook allerlei relatieperikelen etc. dus lekker in de stress. Iets dat zeker niet heeft geholpen. Hij is inmiddels negen jaar. Hoewel hij nog steeds niet bepaald flexbel te noemen is, is zijn spierspanning gelukkig normaal.
Gsis, tot 2 jaar? Wow! Hoe groot (klein) was zij, als ik vragen mag?
Gsis, tot 2 jaar? Wow! Hoe groot (klein) was zij, als ik vragen mag?
zaterdag 26 juli 2008 om 19:31
Mijn jongste wordt in september 2 maar zou ook nog wel in de tummy passen hoor. Gewoon proppen en wat water erbij. Niet dat we het doen, maar hij zou wel passen. Mijn oudste vond de tummy juist pas leuk toen hij groot genoeg was om er zelf in te kunnen zitten en kon dan lekker met water kledderen.
Overigens zou ik er niet meteen een kopen, een gewone emmer kan net zo goed dienst doen, al is het maar om eerst eens te proberen of hij het wat vindt.
Overigens zou ik er niet meteen een kopen, een gewone emmer kan net zo goed dienst doen, al is het maar om eerst eens te proberen of hij het wat vindt.
zaterdag 26 juli 2008 om 19:37
zondag 27 juli 2008 om 11:58
De tummy-tub is aangeschaft en ook al in gebruik genomen. Hij leek het wel lekker te vinden. Het was wel een beetje worstelen in het begin hoe het met die beentjes moet, maar toen hij eenmaal zat had hij een tevreden blik op zijn gezicht.
Ook wel makkelijk dat er veel minder water ingaat dan in het normale badje. Nu kan ik hem gewoon oppakken en leeggooien ipv eindeloos leeg te moeten scheppen met een emmertje.
Wij hebben een vrij grote uitvoering gekocht, dus ik denk dat hij er nog wel een paar maandjes in kan!
Ook wel makkelijk dat er veel minder water ingaat dan in het normale badje. Nu kan ik hem gewoon oppakken en leeggooien ipv eindeloos leeg te moeten scheppen met een emmertje.
Wij hebben een vrij grote uitvoering gekocht, dus ik denk dat hij er nog wel een paar maandjes in kan!
The time is now