Tussenlengte jongenshaar

17-05-2020 22:36 38 berichten
Mijn zoon wil lang haar, specifieker, lang bovenop, onderkant kort. Zoiets als dit.Afbeelding

Ik vind dat prima, past bij hem en hij heeft prachtig haar, maar bovenal: zijn hoofd, zijn keuze. Maar nu zit het in een tussenfase, het is ontzettend steil en alles valt naar voren in zijn ogen. Met gel is het niet naar achter te krijgen, of je moet het er in zulke hoeveelheden in doen dat het een soort helm wordt (en zelfs dan niet voor de hele dag) en het is net te kort voor een nette knot. Zo'n palmboompje als je bij kleutermeisjes wel ziet vind ik niet zo charmant.

Ik heb geprobeerd het in te vlechten, maar ook dat is er na een uur of 2 uitgezakt. (ook bij veel kleine vlechtjes) Iemand nog ideeën hoe de komende 5 cm te overbruggen?
Oh, voordat er iemand in de war raakt door de foto, mijn zoon is geen puber die dat zelf wel uit kan zoeken maar een 8-jarige met een eigen mening over zijn uiterlijk. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Strakker invlechten. Kan me niet voorstellen dat het zomaar uitzakt als je het strak genoeg doet. En anders zo’n voetballers haarbandje?
Zo’n smal elastieken haarbandje?
Of misschien vindt hij het leuk om tijdelijk wat meer een pet, bandana of hoedje te dragen?
RegretteRien schreef:
17-05-2020 22:38
Oh, voordat er iemand in de war raakt door de foto, mijn zoon is geen puber die dat zelf wel uit kan zoeken maar een 8-jarige met een eigen mening over zijn uiterlijk. ;-)
Ik dacht al :-D (zag al een puber onder zware bedreiging zijn haar laten invlechten).

Als hij weg is van voetbal dan zal hij vast al een voetballer of drie, vier gezien met een haarband.

Mijn 9-jarige met ‘coronakapsel’ krijgt nu de salonbehandeling: mousse na het wassen en in model föhnen. Hij geneert zich er niet voor dat hij slaapt met schuifspeldjes/haarnetje. Ik moet het echt in model ‘persen’ anders is er geen haarlak of gel ter wereld te vinden die iets doet voor zijn haar (veel, dik en vooral erg wild). We hopen dat we snel aan de beurt zijn bij de kapper, misschien heeft jouw zoon iets aan deze tips ter overbrugging.
Het is bijna Aziatisch steil. Ik heb ook die textuur haar en dat valt echt niet mee. Daarnaast is het is nog vrij kort, de voorste lokken hangen op zijn jukbeen zegmaar. Zelfs met natmaken en een beetje zoutspray krijg ik het niet strak genoeg.

Hmm, voetbalhaarbandje, denk dat ik nog zoiets heb liggen, eens kijken of ie er aan wil.
Hij heeft een uitgesproken hekel aan voetbal, dus als ik het niet zo noem herkend ie het vast niet als een voetbalhaarband. ;-D
In mijn ervaring werkt een combinatie van wax en haarlak beter dan gel.

Mouse en dan invlechten, eventueel haarlak erover zorgt er ook voor dat het langer blijft zitten.

Moet her echt al achterover? Half naar achter/opzij met de zijkanten er al af een idee?

Het duurt wel even voor het lang genoeg is om vast te kunnen. Mijn haar moet altijd even "wennen" welke kant ik het op hebben wil (of dat nu omhoog, naar beneden, opzij of naar achteren is), het wordt steeds makkelijker.
Zoiets als dit is de volgende stap (het is nu extreem coupe corona) maar zo naar de zijkant/ achterkant blijft dus echt niet zittenAfbeelding Misschien dat het met een bandje erbij de goede kant op gedwongen kan worden.

(Als ik naar mijn eigen haar kijk niet, maar een beetje hopen kan geen kwaad)
Natmaken, mousse erin en dan invlechten? En dan haarlak erover.

Mijn handen jeuken om de tondeuse te pakken en die pruik te fatsoeneren. Kaal is beter dan een knotje. Echt lang vind ik mits goed verzorgd soms wel gaan..
petra123456 schreef:
17-05-2020 23:18
Natmaken, mousse erin en dan invlechten? En dan haarlak erover.

Mijn handen jeuken om de tondeuse te pakken en die pruik te fatsoeneren. Kaal is beter dan een knotje. Echt lang vind ik mits goed verzorgd soms wel gaan..
Niet jouw kind, niet jouw probleem. Ik vind van die veel te korte tondeuzekoppies weer geen gezicht. Mijn kind mag een mening hebben over zijn uiterlijk en als het niet al te permanent of begrotelijk is wil ik daar een eind in mee gaan.
Als hij het wil lijkt het me prima.
Maar ik vraag me wel af hoe hij het denkt te gaan dragen als het zo steil is en allemaal naar voren valt. Dat zal niet minder worden als het langer is. Of dan altijd in een staartje?
Rosalind schreef:
17-05-2020 23:30
Of dan altijd in een staartje?
Ik denk het, of knot, ingevlochten, iets hips met staarten. Vikinghaar wil ie. Wellicht de rest bij laten groeien. Kijkend naar mijn eigen haar: Op een gegeven moment blijft het achter je oor zitten. Al heb ik ook nog steeds haar dat in mijn ogen valt los, helpt geen 20 jaar naar achter gooien aan .
Mijn man heeft ook dat kapsel en kreeg zijn haar alleen in bedwang met Taft sculpting paste toen zijn haar op tussenlengte zat.
https://www.kruidvat.nl/schwarzkopf-taf ... ZEQAvD_BwE

Het valt pas goed en strak in te vlechten als het net wat langer is.
Ik vind je zoon stoer! Super leuk zo bij jongetjes.
Heb je droogshampoo geprobeerd voor het vlechten? Dan krijg je wat meer structuur en blijft het (bij mij) beter zitten.
Leuk kapsel! Kun je niet een middenscheiding maken met twee kuifjes als tussenoplossing?

Beetje zoiets:
Afbeelding
RegretteRien schreef:
17-05-2020 23:34
Ik denk het, of knot, ingevlochten, iets hips met staarten. Vikinghaar wil ie. Wellicht de rest bij laten groeien. Kijkend naar mijn eigen haar: Op een gegeven moment blijft het achter je oor zitten. Al heb ik ook nog steeds haar dat in mijn ogen valt los, helpt geen 20 jaar naar achter gooien aan .
:proud: ubercute...
Verder geen tips maar ik vind je eerste plaatje erg leuk, staat hem vast goed
Don't cry, buy a bag and move on.
Bij ons op de lagere school zijn dergelijke kapsels vrij populair en hebben de meeste een haarbandje of een of meerdere staartjes naar achteren. Eind van de dag staat het sowieso alle kanten op, dat voorkom je denk ik niet. Dunne zomermuts helpt ook goed.

Knotje op voorhoofd kan meestal ook al vrij snel.
RegretteRien schreef:
17-05-2020 23:34
:heart:

Haarband zou ik voor gaan. Gedoe met gel en invlechten wordt zo viezig.
Hoeft niet per se voetbalbandje te zijn natuurlijk, je kan ook zoiets doen, beetje beanie-achtig:

https://global.rakuten.com/en/store/zac ... k-hban002/
Hier blijft het momenteel alleen redelijk in ‘model’ met Taft Superglue stage 14. Dan wordt het echt keihard! Normaal hebben we wat anders hoor, maar nu is het een ontplofte coupé Corona, hij was eigenlijk in maart wel toe aan een goede knipbeurt. Sporten is anders niet te doen, dus lijmen we het gewoon vast.
Daarna wel goed handen wassen, plakt enorm! (Niet als het op je hoofd droog is, wel de restjes aan je handen)
Star3 schreef:
18-05-2020 07:39
Hoeft niet per se voetbalbandje te zijn natuurlijk, je kan ook zoiets doen, beetje beanie-achtig:

Kun je in het ov zo naar beneden trekken. Twee vliegen in één klap :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Star3 schreef:
18-05-2020 07:39

oh, wil ik ook
mogen Mevrouwen dat ook dragen? of krijg ik dan de fashion-politie op mijn dak?
Nadeel van hoedjes, petjes, mutsjes: deze mogen vaak in de klas niet gedragen worden. Dus dan zit je haar op school raar.
Een soort bandana toch wel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven