tweedehands kleding voor de kids
dinsdag 20 mei 2014 om 22:51
Ik wil graag meer 2ehands kinderkleding kopen voor mijn kinderen en hun kleding verkopen.
Kopen jullie vaak 2ehands kinderkleding? Ik koop wel een wat op marktplaats maar valt soms toch wel tegen. Wil kleding inleveren bij een winkel die het dan weer verkoopt, iemand ervaring met hoeveel je dan krijgt voor bv een spijkerbroek van HM of merk jurkje?
Kopen jullie vaak 2ehands kinderkleding? Ik koop wel een wat op marktplaats maar valt soms toch wel tegen. Wil kleding inleveren bij een winkel die het dan weer verkoopt, iemand ervaring met hoeveel je dan krijgt voor bv een spijkerbroek van HM of merk jurkje?

dinsdag 20 mei 2014 om 23:03
Ik kan niet stemmen in de poll, want mijn antwoord staat er niet bij. Toen de kinderen klein waren deed ik beiden. In hun huidige maten is het aanbod in tweedehands niet zo groot, en dus voornamelijk nieuw.
Mijn buurvrouw krijgt heel veel tweedehands, in een soort doorschuifsysteem, met vriendinnen. Zij krijgt dan een zak en haalt er uit wat van haar gading is en stopt erin wat ze over heeft. Regelmatig haalt ze er dingen uit voor onze dochter en soms voor onze jongste zoon.
Ik sta zelf ook wel op zo'n kledingbeurs, maar alles dan spotgoedkoop. T-shirts voor maximaal 1,50, broeken voor 2 euro, jassen voor 3 of 4 euro.
Mijn buurvrouw krijgt heel veel tweedehands, in een soort doorschuifsysteem, met vriendinnen. Zij krijgt dan een zak en haalt er uit wat van haar gading is en stopt erin wat ze over heeft. Regelmatig haalt ze er dingen uit voor onze dochter en soms voor onze jongste zoon.
Ik sta zelf ook wel op zo'n kledingbeurs, maar alles dan spotgoedkoop. T-shirts voor maximaal 1,50, broeken voor 2 euro, jassen voor 3 of 4 euro.

dinsdag 20 mei 2014 om 23:10
Even als voorbeeld deze link van een tweedehands vest;
http://www.vintykids.com/ ... -en-vesten/tommy-hilfiger
Dan kan het een Tommy Hilfiger zijn, maar ik ga toch echt geen 20 euro neertellen voor een tweedehands vest.
Dan kan het een Tommy Hilfiger zijn, maar ik ga toch echt geen 20 euro neertellen voor een tweedehands vest.
dinsdag 20 mei 2014 om 23:24
Voor mijn baby wel regelmatig tweedehands, voor mijn peuterzoon zelden. Heel soms wat seizoenspecifiekspul (korte broeken, t-shirt of een jas), maar alle jongenskleding die ik vind van maat 86 en groter is gewoon te verwassen/ versleten/ overduidelijk tweedehands. Voor mijn baby vind ik wel leuke dingen en omdat hij zo snel door de maten heen vliegt vind ik iets goedkoper wel prettig. Die kleding is ofwel ongedragen of nauwelijks gedragen en ziet er uit als nieuw.
Ik verkoop wel op MP en via inbreng in een tweehandswinkel. Ik vind beide eigenlijk teveel werk. De tweedehandswinkel is veel makkelijker, maar veeleisend (en dan hangt wel wel allerlei verwassen spul in de rekken, dat snap ik niet zo goed) en brengt maar 40% van de verkoopprijs op. Ik koop alleen in tweedehandswinkels. Via MP heb ik te vaak kleding ontvangen in een heel matige staat terwijl er zgan stond en het er op de foto's nog heel mooi uit zag. Ook weleens gewoon het verkeerde ontvangen, een totaal andere maat en verzendkosten voor pakketpost betaald en via brievenbuspost ontvangen (en na klacht bij verkoper als antwoord krijgen dat de verzendkosten soms mee en soms tegenvallen en dat de meevaller voor haar was). Na die ervaringen was ik er wel klaar mee. Verkopen op MP vind ik teveel moeite met onzinnige vragenstellers (moeten opmeten, langs willen komen om 11 uur 's avonds, etc), zielige verhalen, ongeduldige kopers en bieders die niets van zich laten horen, etc.
Ik verkoop wel op MP en via inbreng in een tweehandswinkel. Ik vind beide eigenlijk teveel werk. De tweedehandswinkel is veel makkelijker, maar veeleisend (en dan hangt wel wel allerlei verwassen spul in de rekken, dat snap ik niet zo goed) en brengt maar 40% van de verkoopprijs op. Ik koop alleen in tweedehandswinkels. Via MP heb ik te vaak kleding ontvangen in een heel matige staat terwijl er zgan stond en het er op de foto's nog heel mooi uit zag. Ook weleens gewoon het verkeerde ontvangen, een totaal andere maat en verzendkosten voor pakketpost betaald en via brievenbuspost ontvangen (en na klacht bij verkoper als antwoord krijgen dat de verzendkosten soms mee en soms tegenvallen en dat de meevaller voor haar was). Na die ervaringen was ik er wel klaar mee. Verkopen op MP vind ik teveel moeite met onzinnige vragenstellers (moeten opmeten, langs willen komen om 11 uur 's avonds, etc), zielige verhalen, ongeduldige kopers en bieders die niets van zich laten horen, etc.
dinsdag 20 mei 2014 om 23:29
In Groningen zitten twee heel goede inbrengwinkels,waardoor ik Snoezekind in Gaastra, McGregor, TommyHilfiger etc. kan hijsen.
En als het te klein wordt, ziet het er nog zo goed uit dat het weer teruggaat naar diezelfde inbrengwinkels.
Broeken, ondergoed en sokken gewoon van Zeeman.
Schoenen ook altijd nieuw, Meindl of Keen.
En als het te klein wordt, ziet het er nog zo goed uit dat het weer teruggaat naar diezelfde inbrengwinkels.
Broeken, ondergoed en sokken gewoon van Zeeman.
Schoenen ook altijd nieuw, Meindl of Keen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 20 mei 2014 om 23:44
quote:Penelope_ schreef op 20 mei 2014 @ 23:10:
Dan kan het een Tommy Hilfiger zijn, maar ik ga toch echt geen 20 euro neertellen voor een tweedehands vest.Zo, ze vragen daar wel echt de hoofdprijs voor tweedehandskleding die je nog geen eens goed kunt bekijken voordat je het koopt! ¤11 voor een Benneton trui. Die kun je in de uitverkoop ook voor ¤11 kopen.
Dan kan het een Tommy Hilfiger zijn, maar ik ga toch echt geen 20 euro neertellen voor een tweedehands vest.Zo, ze vragen daar wel echt de hoofdprijs voor tweedehandskleding die je nog geen eens goed kunt bekijken voordat je het koopt! ¤11 voor een Benneton trui. Die kun je in de uitverkoop ook voor ¤11 kopen.

woensdag 21 mei 2014 om 00:30
MP vind ik teveel gedoe.
Tweedehands kinderkledingbeurs, daar doe ik wel aan omdat het % dat naar de organisatie gaat niet al te hoog is, nog wat aan overhou en ik er vrij weinig werk aan heb. Al regelmatig leuke en veelgedragen kleding aangeschaft voor kleine prijzen.
Bij de winkel hier in de buurt gaat er een te hoog % naar de eigenaar, vind de prijzen dus ook niet aanlokkelijk om ge kopen en vaak zit er weinig van mijn smaak bij.
HM spijkerbroek als nieuw zou ik 4-4.50 euro voor vragen ex beurskosten.
Tweedehands kinderkledingbeurs, daar doe ik wel aan omdat het % dat naar de organisatie gaat niet al te hoog is, nog wat aan overhou en ik er vrij weinig werk aan heb. Al regelmatig leuke en veelgedragen kleding aangeschaft voor kleine prijzen.
Bij de winkel hier in de buurt gaat er een te hoog % naar de eigenaar, vind de prijzen dus ook niet aanlokkelijk om ge kopen en vaak zit er weinig van mijn smaak bij.
HM spijkerbroek als nieuw zou ik 4-4.50 euro voor vragen ex beurskosten.
woensdag 21 mei 2014 om 07:16
Ik heb wel eens van Vingino broeken en truitjes op mp gekocht, maar idd gedoe met verzendkosten en kleding viel vaak tegen.
En wat echt nog mooie kleding is op mp vind ik vaak te duur voor 2e hands.
Je kan het net zo goed in de uitverkoop kopen.
Dus ik Let goed op de uitverkoop, en vlaggetjes weken bij V&D en de dagen bij de Bijenkorf.
Ook bestel ik veel bij de Weh kamp in de uitverkoop.
En wat echt nog mooie kleding is op mp vind ik vaak te duur voor 2e hands.
Je kan het net zo goed in de uitverkoop kopen.
Dus ik Let goed op de uitverkoop, en vlaggetjes weken bij V&D en de dagen bij de Bijenkorf.
Ook bestel ik veel bij de Weh kamp in de uitverkoop.

woensdag 21 mei 2014 om 07:37
In tweedehands kleding vind ik nooit de kleding die ik mooi vind of je betaalt er evenveel voor als nieuw spul in de uitverkoop. Dan liever het laatste, vaak nog goedkoper vanwege gratis verzendkosten (bij het halen van een x bedrag). Op MP zie ik te vaak kledingstukken van vier seizoenen terug die ze duidelijk zelf in de uitverkoop hebben gehaald en er dan het aankoopbedrag voor willen hebben.
Kleding die niet meer past geef ik weg aan mensen die het mooi vinden of kunnen gebruiken. Geen zin in het gemekker van MP.
Voor jongens na de babytijd is het aanbod sowieso niet echt ruim of ronduit bagger. Dan moet je het geluk hebben (en een ander de pech) dat het kind binnen een maand of twee uit de maat is gegroeid.
Kleding die niet meer past geef ik weg aan mensen die het mooi vinden of kunnen gebruiken. Geen zin in het gemekker van MP.
Voor jongens na de babytijd is het aanbod sowieso niet echt ruim of ronduit bagger. Dan moet je het geluk hebben (en een ander de pech) dat het kind binnen een maand of twee uit de maat is gegroeid.
woensdag 21 mei 2014 om 07:43
Hier zit een inbrengwinkel, die hanteert het volgende principe:
Vraagprijs in de winkel ongeveer 1/3 van de nieuwprijs. Daarvan krijgt de inbrenger de helft en de winkel de helft.
Spullen moeten nog mooi zijn en er wordt geen Zeeman, Wibra ingenomen. H&M en Hema soms wel, ligt aan het kledingstuk.
Spijkerbroeken van de We en Hennes hangen hier voor rond de 6 euro, merk spijkerbroeken tussen de 8 en 15 ongeveer.
Zelf verkopen is dus financieel aantrekkelijker, via de inbrengwinkel makkelijker en met meer succes vaak.
Vraagprijs in de winkel ongeveer 1/3 van de nieuwprijs. Daarvan krijgt de inbrenger de helft en de winkel de helft.
Spullen moeten nog mooi zijn en er wordt geen Zeeman, Wibra ingenomen. H&M en Hema soms wel, ligt aan het kledingstuk.
Spijkerbroeken van de We en Hennes hangen hier voor rond de 6 euro, merk spijkerbroeken tussen de 8 en 15 ongeveer.
Zelf verkopen is dus financieel aantrekkelijker, via de inbrengwinkel makkelijker en met meer succes vaak.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
woensdag 21 mei 2014 om 07:46
Broeken voor zoon echt alleen maar tweedehands. Ze doen slidings op het schoolplein en die broeken zien er na twee keer school dus niet meer uit. Stapel schoolbroeken met open knieen (en als ik er zin in heb zet ik er om de zo veel tijd wat lappen op), en twee nette broeken. Ook tweedehands, maar met dichte knieen. Voor zaterdag en zondag
Dochter ook nog aardig wat van marktplaats, met goed zoeken kom ik een eind. Zij draagt alleen maar rokken en jurken, en die zijn echt veel in goede staat te vinden omdat toch veel meiden ze wel krijgen van mama maar vertikken te dragen
Dochter ook nog aardig wat van marktplaats, met goed zoeken kom ik een eind. Zij draagt alleen maar rokken en jurken, en die zijn echt veel in goede staat te vinden omdat toch veel meiden ze wel krijgen van mama maar vertikken te dragen
woensdag 21 mei 2014 om 07:52
Oja, dat deel van de vraag: mijn kinderen en ikzelf dragen veel tweedehands. Voor dochter is het makkelijker vinden dan voor zoon, maar ook voor hem haal ik mooie vesten en shirts, soms een zo goed als nieuwe broek. Nooit tweedehands: schoenen en ondergoed. En ik koop ook nieuw. Ik koop tweedehands omdat het een leuk kledingstuk is en voor weinig. Geen afgedragen spul dus.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~

woensdag 21 mei 2014 om 07:53
Ik koop heel af en toe iets via marktplaats, maar liever nieuw. Nieuw mag overigens ook een collectie van 2 zomers geleden zijn, die dan tegen 40% korting ofzo weggaat. De kleding die ik leuk vindt is tegen de nieuwprijs vaak duur (lees: 25-30 euro voor een jumpsuit, longsleeve, shirt voor babyzoon begin ik normale prijzen te vinden).
Mijn vrouw koopt wel vaker tweedehands kleding voor zoon, zowel op marktplaats als op rommelmarktjes.
Mijn vrouw koopt wel vaker tweedehands kleding voor zoon, zowel op marktplaats als op rommelmarktjes.

woensdag 21 mei 2014 om 07:55
Ik koop de 'opvangkleren' voor mijn kinderen tweedehands, in een pakket. Zolang er ongeveer 5 broeken en 5 shirts in zitten is het prima. Vooral zoon ragt daar wat af. Kost me meestal zo'n 10-12,50 per maat en seizoen.
Kleding voor thuis koop ik nieuw in de uitverkoop.
Zo ben ik geen klap geld kwijt, meestal 100 euro als beide kinderen aan een nieuwe maat toe zijn.
Kleding voor thuis koop ik nieuw in de uitverkoop.
Zo ben ik geen klap geld kwijt, meestal 100 euro als beide kinderen aan een nieuwe maat toe zijn.

woensdag 21 mei 2014 om 07:58
Ik haal voor dochter best veel van mp, vooral jurkjes idd. Maar eigenlijk altijd in de buurt, zodat ik het kan ophalen. Van 1 iemand al meerdere keren iets gekocht, ik weet nu dat dat wel goed zit qua kwaliteit. Ik verkoop veel via mp, en ik geef veel doot, bv via het weggeeftopic hier op het forum. Heb ik ook al een hoop leuke dingen van gekregen.
woensdag 21 mei 2014 om 10:33
Ik koop veel tweede hands voor dochter mn op kledingbeurzen in de buurt en rommelmarkten in de omgeving.soms marktplaats maar dat laatste met name om te verkopen. Schiet nog niet echt op. Alleen ondergoed koop ik nieuw dat vind ik niet hygiënisch. Heb ook een vriendin die voor een klein bedrag haar kleding van haar dochter doorverkoopt.

woensdag 21 mei 2014 om 12:58
Ik koop heel veel tweedehands voor mijn kinderen, veel via marktplaats of op baby en kinderrommelmarkten (geen algemene rommelmarkt, maar in het dorp hiernaast wordt twee keer per jaar in de sporthal een grote tweedehands markt georganiseerd puur alleen voor baby en kinderspullen.) Hetgeen wat ik via marktplaats koop koop ik trouwens binnen een straal van 10 km. zodat ik het zelf op kan halen en dus geen gedoe heb met verzenden enz.

donderdag 22 mei 2014 om 17:46
Ik verkoop zelf (nog) geen kleding, omdat de kleding van ons zoontje misschien nog eens van pas komt. Ben wel eens in een tweedehands winkel geweest en daar hingen spijkerbroekjes van H&M voor 6 euro. Merkbroekjes ongeveer 10 euro. Maar de verkoper krijgt daarvan slechts 35%.
Tweedehands kopen heb ik veel gedaan, vooral via marktplaats. In de babytijd echt mooie kleding kunnen kopen die er nog als nieuw uitzag. De laatste tijd, vanaf maat 80, heb ik eigenlijk alleen maar miskopen gedaan op marktplaats. Ik koop altijd kleding waarbij "zo goed als nieuw" staat, maar het is ongelooflijk wat mensen daar onder verstaan: vlekken die er niet uitgaan, vaal geworden kleuren, shirtjes die heel kort en breed zijn door het wassen. En dan heb ik er inclusief verzendkosten toch weer een aantal euro's aan weggegooid. Vorige week ontving ik een jasje in een kleinere maat dan in de advertentie stond, daar heb ik dus niks aan. Nu ben ik echt klaar met marktplaats. De kleding op die speciale beurzen valt me voor jongens vaak wat tegen. Niet m'n smaak of te versleten. Ik koop nu vooral nieuwe kleren in de uitverkoop of in goedkopere winkels.
Tweedehands kopen heb ik veel gedaan, vooral via marktplaats. In de babytijd echt mooie kleding kunnen kopen die er nog als nieuw uitzag. De laatste tijd, vanaf maat 80, heb ik eigenlijk alleen maar miskopen gedaan op marktplaats. Ik koop altijd kleding waarbij "zo goed als nieuw" staat, maar het is ongelooflijk wat mensen daar onder verstaan: vlekken die er niet uitgaan, vaal geworden kleuren, shirtjes die heel kort en breed zijn door het wassen. En dan heb ik er inclusief verzendkosten toch weer een aantal euro's aan weggegooid. Vorige week ontving ik een jasje in een kleinere maat dan in de advertentie stond, daar heb ik dus niks aan. Nu ben ik echt klaar met marktplaats. De kleding op die speciale beurzen valt me voor jongens vaak wat tegen. Niet m'n smaak of te versleten. Ik koop nu vooral nieuwe kleren in de uitverkoop of in goedkopere winkels.
vrijdag 23 mei 2014 om 01:20