uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Hier ook nog helemaal niks, hoor.

Ben het echt wel heele erg zat, maar toen ik vrijdag ineens iets van een wee voelde en toen nog één, kon ik alleen maar denken, 'nee, nog niet' gek toch. Ik denk gewoon dat dat komt omdat ik van de eerste nog weet hoe erg je leven op z'n kop staat als je moeder/vader wordt. Tenminste bij ons wel. Onze zoon huilde heel veel en dronk bijna niet, kortom veel stress dus. Na 3 maanden (nog snel) kwamen wij erachter dat hij het KISS syndroom had (verschoven nekwervels opgelopen bij de geboorte) en dus veel pijn had en bijna geen mondmotoriek. Toen hij eenmaal naar een manueel therapeut is gegaan ging het gelukkig snel wat beter. Maar het drinken is hier echt nog tot 9 maanden een punt van stress geweest.

Nu ja waar ik maar mee wil zeggen dat je gewoon niet kunt weten wat je kunt verwachten. En dat ik gewoon even zoiets had van , nee er moet niks veranderen, alles gaat nu net goed en dan worden we weer in het diepe gegooid. Beetje laat om dat nu te denken, maar ik denk dat dat gewoon een beetje hoort bij de 'last minute' kriebels.

Polleke, nog heel erg gefeliciteerd met jullie dochter, hele leuke naam!!!

Irene da's goed nieuws van dat strippen, bij mij gaan ze aankomende donderdag een poging wagen, ben benieuwd dus.
Helaas, hier is het dag-en nachtritme ver te zoeken Overdag slaapt Tijn en is hij zó zoet, 's avonds beginnen de krampjes en 's nachts wil meneer eten en eten en eten. En bij ons liggen... Das jammer dus, weinig nachtrust voor ons. Dochter staat ook gewoon om 6.30 naast ons bed dus op dit moment is het

Straks komen vrienden op kraamvisite, gezellig.
Hier ook nog alles rustig, lekker wat aantutten dus. Overmorgen uitgerekend, en nu al veel aandacht van vrienden die zich afvragen of er al wat aan het gebeuren is. Uuuhm nee, jullie horen het wel als dat zo is. Ik zou het zelf niet in mijn hoofd halen om iemand te bellen met de vraag of er al een baby is. Die persoon meldt dat zelf wel als ze wil en er aan toe is lijkt me!
Gisteren bleek zoon ziek: hoge koorts. 's Nachts was hij heel erg aan het spoken. Hij durfde niet alleen te zijn en was ook bloedheet. Dus een koelere slaapzak aangedaan. Uiteindelijk om 05:30 ging hij verder slapen in zijn eigen bed. En uitgerekend vannacht heel veel last van voorweeen gehad. Die hielden echter telkens op als zoon begon te huilen. Hopelijk is ie snel weer beter, net nu, 2 dagen voor de uitgerekende datum ziek worden!

ananas, vervelend he dat wachten! Ik weet er alles van! Mijn zoon kwam 5 dagen later, dus ik vrees dat ik deze keer ook over de uitgerekende datum ga. En het hoofdje is net niet volledig ingedaal (wat dat dan weer zegt??).

brigitte, dus toch nog lekkende borsten! Ben benieuwd wanneer het bij jou begint!

Carrrie, dus ook bij jou nog niks gaande...

kooltje, bij de eerste had ik al vanaf 3 maanden "lekkende" borsten, al werden dat pas plasjes toen ik 7 maanden zwanger was. Maar toen voelde ik niet die tintelingen/toeschietreflexgevoel. Deze keer trouwens geen last van plasjes melk in bed (alleen drupjes ). Dus de voorweeen zijn weer een beetje begonnen bij jou!

irene, bij mij gaan ze aanstaande donderdag strippen als ik dan nog niet bevallen ben. Ben benieuwd!

scoop, wat sneu voor je kind dat het last had van het kiss-syndroom en natuurlijk ook voor jullie als ouders (onzekerheid, machteloosheid als je niet weet wat er aan de hand is). Ik heb ook last van cold-feet zo op het laatst. Zoon blijkt nu ook ziek te zijn (was al dagen aan het spoken) en gisternacht met voorweeen en zieke zoon in bed gelegen. Nachtmerrie!

Selma, arme meid! Leuk he dat omgekeerde ritme! Hopelijk draait ie het snel weer om!
Karen: gefeliciteerd met Tijn! Konden ze die ene cm niet met de vingers wegdrukken? Is donders vervelend als je maar niet verder komt. Maar....., Tijn is er!

Polleke: ook van harte gefeliciteerd met Mara! Rugweëen zijn inderdaad knap kloten, maar goed, volgens mij doen alle soorten ontsluitingsweëen pijn (ook die in de benen gaan zitten).

Lekker genieten mama's!

En jullie mama's in spé: nog even volhouden, april is zo voorbij en hebben we (als het goed is) allemaal onze spruitjes!

Hier alles prima! Jayden is een superbaby: overdag een tevreden baby, dat zich meldt om de 3 uur. Ze slaapt overdag lekker in de kinderwagen. 's Avonds even een 'momentje' van niet willen slapen, dus dan lekker bij papa of mama op de arm. 's Nachts slaapt ze als een roos en wordt alleen wakker als het flestijd is! Gwenn reageert goed, is lief en zorgzaam voor haar zusje. Merk wel dat ze aan het zoeken is naar haar plekje in het gezin. Soms even neg. aandacht vragen, maar daar wordt aan gewerkt! Het valt voor haar ook niet mee natuurlijk.

Dikke kus
@ scoop: rot van het Kiss-syndroom bij je zoontje. Gelukkig zijn jullie er toen nog vrij snel achter gekomen. Hopelijk gaat het nu ook beter met de 2e.

@ selma: balen dat je zoontje 's nachts niet zo goed slaapt en overdag wel. Kan je een beetje rusten overdag?

@ voorweeen: nou, deze zijn weer helemaal gestopt hoor. Wel balen. Maar ik moet ook nog 11 dagen voor de uitgerekende datum.

Dinsdag weer naar de vk, ben erg benieuwd. Vind het toch elke keer zo fijn om het hartje te horen.

Alle meiden met zieke kinderen: sterkte. Weeen zijn al zo rot en dan ook nog met een ziek kindje erbij, ik denk aan jullie. hopelijk worden jullie niet aangestoken.

Manlief is nu ook verkouden, hoop dat ik het niet wordt. Goed veel fruit eten en op tijd naar bed. Alsof dat uitmaakt, want de halve nacht lig ik toch wakker, maar het gaat om het idee.
Goh, wat is het rustig hier, iedereen druk aan het puffen???

Pink Lady & Stefanie: vandaag is jullie dag! Ik heb wel weer zin in babynieuws dus zet m op!

Hier weinig te melden. Zit nog steeds een beetje in een dipje, volgens mij heb ik gewoon slaaptekort. Vannacht weer een paar uur naar het plafond, vriend, gordijnen, muren en binnenkant oogleden liggen staren. Eigenlijk lag ik, als ik eerlijk ben, letterlijk te wachten op aktie, haha! Krankzinnig he. Straks met zoonlief maar weer een dutje doen.

Tot later!
Gisteravond om 22:00 lagen we in bed. Om 22:10 maar lampje uitgedaan (was aan het lezen), want de buik begon weer te rommelen. Elke keer kreeg ik een strakke buik en daarbij gingen mijn benen en rug mijn doen! Na 2 uur hield het weer op. Dit zal toch niet betekenen dat ik zodadelijk voor het eggie rug- en beenweeen ga krijgen he! Ik hoor alleen maar dat die erger te verduren zijn dan buikweeen, dus liever niet. Door die strakke buik werd de kleine heel druk (zat zeker niet lekker). Zelfs een beweging van de vingers deed al gigapijn! Bij de eerste voelde de weeen helemaal niet zo aan. Afijn, ik heb nog steeds een baby in de buik en vandaag is de uitgerekende datum. Heb net de wekelijkse boodschappen gedaan. Gisteren een beetje (teveel) in de tuin gewerkt (manlief heeft het afgemaakt, omdat ie het niet verstandig vond dat ik in de tuin ging werken). Zoon zit op kdv, vanmiddag even plat liggen als zoon ook slaapt.

Ben benieuwd wanneer het goed doorzet. Hopelijk gaan er geen dagen (weken) overheen!
Spannend, Pink Lady! Ik hoop dat het vandaag doorzet, en dat je snel je kindje vast kunt houden!

ananas: vervelend van je dip en je slaapproblemen! Slaapt je zoon lang overdag, of is dat ook maar een uurtje?

Ik ben nog zeker niet aan het puffen, behalve een voorzichtige harde buik nu en dan gebeurt er HE-LE-MAAL niets!

Het worden wel een beetje saaie dagen: ik ben te futloos om dingen te ondernemen, maar te wakker om de hele dag te slapen. dus ga ik maar weer een beetje patiencen op de pc en overdag-tv kijken... Misschien waag ik me wel aan wat huishoudelijk werk vanmiddag, maar misschien ook wel niet...

Dit is ook het meest futloze stukje ooit geschreven, niet??

Voor allen hoop ik dat iedereen nu aan het weeen opvangen is, en dat het daarom zo rustig is op het forum!
hier helaas ook geen weeën en voor de rest kan ik me ongeveer aansluiten bij Piba. Lusteloos, futloos, energieloos en ga zo maar door. Helemaal niks aan!!!
suc6 Pinklady, hoop dat het nu aan de gang is.

En wie weet ook voor jou Stefanie!

Ik had vandaag voor het eerst dat ik onderweg was en dacht....mmmm als mijn vliezen maar niet in de ikea breken. Gelukkig niets ana de hand, maar was toch beetje vreemd gevoel. Verder nog geen echte ontwikkelingen.

Tot later.
Hier wel actie in de tent. Vannacht de hele nacht weeen gehad, toenemend in kracht, eerst om de tien min, later om de 7 en daarna om de 5. Ziekenhuis gebeld om 6 uur, daar om 7 uur. En weg waren de weeen....wel getoucheerd, heb verstreken baarmoedermond en 1 cm ontsluiting. Nu weer thuis, en zo ongeveer eens per kwartier een weetje, niet echt het echte werk. Ik denk eigenlijk dat het feest vannacht weer verdergaat....

Maar jezus zeg, ik vind die weeen nu al pijn doen!! En ik moet nog zo lang!!
Arme Fyrin!! Geen goed nieuws dat het nu al zo'n pijn doet!! Hopelijk gaat de rest van de bevalling sneller; morgen heb je misschien wel een kindje! Sterkte en succes!
Ha Fyrin, lastig dat het niet gelijk doorzet. Je hebt vast een punctueel kindje. Die zag dat hij/zij een dag te vroeg was en wacht het allemaal nog even af

Maar goed, zonder dollen....hopelijk verloopt het allemaal vlot en soepel voor je vanaf nu. You go girl!
oehh Fyrin spannend! Hopelijk is het gewoon zwaar voorwerk en valt de rest straks gewoon lekker mee!

Voor de andere dames ook succes nog met de laatste loodjes, zo te lezen valt het niet echt meer mee bij de meesten van jullie........

Hier alles nog steeds prima, al moet ik nog wel wennen aan hele dagen voeren & boeren zoals ik het maar noem. Ik heb het idee dat ik nergens anders aan toe kom dan alleen eten geven en eten maken.........
***even inbreken****

Ik zat vorig jaar "vandaag" midden in mijn bevalling; morgen (of eigenlijk straks om 0.50 uur) wordt onze zoon alweer een jaar......wat gaat de tijd toch snel......

Ik zit steeds op de klok te kijken en denk dan iedere keer "vorig jaar rond deze tijd dit en dat".

Vandaar dat ik aan jullie april mama's 2008 moest denken. Allemaal heel veel succes met de laatste loodjes en natuurlijk de reeds bevallen dames ontzettend gefeliciteerd!
Fyrin en Pink Lady: zet het door? spannend hoor!

Hier nog niets, nada, noppes. Enkel futloosheid. Af en toe probeer ik iets 'leuks' te plannen, maar echt leuk is het dan ook niet omdat ik weet dat ik er weer een dag van moet bijkomen... Dus geen uitstapjes meer naar de stad!

Ook ik zit genesteld op een heerlijke stoel voor de tv... Straks misschien maar serieus beginnen aan de dvdboxen van Sex and the City en Ally McBeal...

Vanmiddag weer even op controle bij de vk... Waarschijnlijk weer een bezoekje van 5 minuten... We zullen zien!

Fijne dag!
Hallo

Herkenbare verhalen: futloosheid! Erg veel last van. Ook moe, na even een boodschapje gedaan te hebben moet ik echt uitrusten. Slaap 's nachts ook slecht. Wordt standaard rond 2.30 uur wakker en kan dan niet meer in slaap komen, erg vervelend.

Fryin en Pink lady: sterkte! Hopelijk zet het straks (of nu?) wel door!
@ Fyrin en Pink Lady: spannend hoor, ik hoop dat het voor jullie doorzet en je misschien nu al een kindje in je armen hebt. Het wordt toch wel steeds spannender vind ik.

@ elmanita: ja, zwanger zijn is dan toch heel anders dan een kindje hebben. Het lijkt me ook heel raar dat je leven niet meer draait om de komst van je kindje, maar om het verzorgen van je kindje. Succes verder met het voeren en boeren en slapen.

@ HNK: tv kijken, ik vind er geen bal aan op dit moment. Er is gewoon niets leuks, want ik houd niet van al die series. Dus ik zit met pak melk op de bank met een stapel libelles en dergelijke of een goed boek.

Maar ik heb nog steeds last van opruimbuien, dus ook het huishouden moet er flink aan geloven.

Kreeg net een geboortekaartje met de post van iemand van de gym, wel spannend, ze was namelijk 2 dagen eerder uitgerekend dan ik. Maar bij mij is al het rommelen en zo weer gestopt hoor.
@kooltje: tja... ook ik vermaak me niet echt opperbest... maar ja. af en toe kansloos tv kijken en dan weer een boek, zo wissel ik het af en af en toe een kansloos spel op de computer.... zo kom ik m'n dag wel door

en nesteldrang.... tja ik denk dat dat pas weer komt als het zonnetje gaat schijnen... lijkt bij mij met elkaar in verband te staan!

elmanita: voeren en boeren... tja daar klaagde mijn zus ook over...

net bij de vk geweest, geen byzonderheden. baby is nog steeds niet ingedaald. inmiddels wel de vraag gesteld over de brekende vliezen in de hema... ik mag gewoon dan bellen en nog terug naar huis... dus geen drama's in de personeelsruimte bij de hema ;)

verder wilde de vk graag dat ik zou gaan bevallen. het schijnt dat er erg veel dames in de regio zijn uitgerekend, maar dat iedereen overtijd is! dus ze hebben wel zin om wat te doen, ipv topdrukte straks!

ik ga m'n best doen...
Erg rustig vandaag hier en op de msn!

Hier geen nieuws of gerommel. Maar zeker geen last van verveling!

Ben nog druk op zoek naar een gedichtje voor het geboortekaartje, maar ze zijn allemaal zo hetzelfde. Iemand nog een goede site? Verder nog steeds aan de schoonmaak! Stond laatst tot 2 uur 's nachts te strijken en ik geloof dat ondertussen alles dat gewassen kan worden, echt gewassen is. En dochter houdt me verder bezig. Worden jullie mannen ook zo gek van dat gepoets en gemiep?

groetjes en sterkte met de verveling!
Fyrin & Pink Lady: kom maar op met het babynieuws hoor. Heb ontzettend veel behoefte om met andermans blijdschap mee te leven!

Brigitte: Lekker zeg, dat er geen einde komt aan je poetsdrang. Dat kon ik me een paar dagen geleden ook echt niet voorstellen en toen...zomaar ineens...was het weg! Wel balen, heb ik al die tijd als een gek lopen poetsen voor niets, want met zoonlief thuis kan ik eigenlijk alweer helemaal van voren af aan beginnen. En dát gaat dus niet gebeuren, zo lijkt het.

Ik ben net tegen beter weten in maar mijn voeten gaan masseren op de drukpunten van mijn baarmoeder. Eigenlijk weet ik wel dat de baby zelf het startteken voor de bevalling geeft, maar ach... je kan me nu hartstikke gek krijgen. Als je me zegt dat ik mijn tenen in de chocopasta moet dopen en de hele nacht in vershoudfolie gewikkeld moet houden omdat er een kans bestaat dat daarmee de weeën opgewekt kunnen worden zou ik het zomaar weleens kunnen gaan proberen
Nou, die voetmassage van mezelf heeft niet geholpen met de weeën maar ik heb wel voor het eerst in tijden weer eens goed geslapen! Wel onrustig, veel draaien enzo, maar ik heb niet wakker gelegen dus genoeg uurtjes gemaakt. Ik voel me heerlijk!
@ Brigitte: ik heb nog een heel mooi gedichtje, ik zal hem je mailen.

@ Verveling: niet echt veel last van. 's Morgens kijk ik de bevallingsprogramma's op SBS6 en doe ik tussendoor wat in het huishouden. Daarna douchen en dan komt mijn zoon uit school. Als hij weer naar school gaat dan ga ik slapen. En nadat hij weer uit school is doe ik nog wat rommel-dingetjes in huis of ga ik er nog even uit voor een boodschap oid. Het is ook maar net hoe ik mij voel.

Verder is het niet nog 'akelig' rustig.....

Groetjes,

Carrrie.
Hee Ananas, niet dat ik erin geloof, ofzo, maarrre, waar zitten die drukpunten in je voet precies?

gister is mijn moeder weer langsgeweest en we hebben de gordijnen in de babykamer opgehangen; het staat echt supervrolijk! Vanmorgen ook alweer even bezig geweest met het opruimen van de overige troep in de babykamer: hij is nu wel klaar, maar er staat nog onzin van mijn vriend (gereedschapkisten ander soortige lieve babydingen!), dus ik moet hem deze week even porren om het weg te halen.

Carrie, ik hoop dat het kindje nu wel snel komt! Je hebt nu echt alle middelen geprobeerd, of niet? gaan ze ook inleiden om te voorkomen dat je de VBD overschrijdt?

Brigitte: er zijn regelmatig discussies op het Viva-forum geweest over geboortegedichtjes, als je even de zoekfunctie raadpleegt aan de rechterkant, kom je er vanzelf!

Lekker die schoonmaakwoede, bij mij is die weer helemaal tot normaal niveau afgezakt. Vriend moest overigens wel hard lachen om mijn strijk- en opvouwmanie van alle babyspullen (en ik ben ook zo'n doos dat ik hem ga uitleggen en vooral opdragen dat hydrofiel luiers in drieen gevouwen moeten worden!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven