uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Eindelijk weer wat bay actie hier!

Leanne gefeliciteerd met jullie zoon kaj, ben benieuwd hoe alles gegaan is met je......

Effes ook jij van harte met je dochetertje. Hopelijk horen we snel meer van je, ben benieuwd naar de naam........

Als het goed is krijgen we vandaag de inbakerdoeken binnen dus ik ben benieuwd. inmiddels op advies van cb ook maar nutriton door de voeding gaan doen, en er wordt sinds gisteren dus ook niet meer gespuugd door de kleine man .
Effes/ Leanne/ Carrie: gefeliciteerd!

Kan me volledig aansluiten bij ananas: gun jou het bevallen Kooltje: sterkte! Wat een verhaal zeg! Kan me volledig aansluiten bij ananas: gun jou het snel bevallen echt heel erg, meer dan mezelf ondanks dat ik het nu ook gewoon poepie-zat ben: zwanger zijn!

Ook de rest natuurlijk sterkte met afwachten, de april-babies laten dit jaar allemaal wel wat op zich wachten hoor. Nog maar een krap weekje en het is mei.

Net bij de VK geweest, alles prima, ze denkt dat de baby dit weekend geboren gaat worden, geen idee waarom trouwens. Zou wel erg fijn zijn. Anders vrijdag weer en dan ook strippen.
Gelukkig toch nog wat baby-actie hier. Effes en Leanne, heel erg gefeliciteerd.

Kooltje, ben benieuwd hoe het bij jou is.....

Maddie, ben ook wel benieuwd of jouw verloskundige gelijk krijgt, tegen mij heeft niemand dat helaas gezegd.

Nou hier heeft het strippen helemaal niks uitgehaald, wat vage krampjes en die waren gisteravond weer over, dus helaas geen actie hier.

Ik ben er lichamelijk gezien echt helemaal klaar mee, ik hou sinds een week echt megaveel vocht vast, pas geen enkele schoen meer. Mijn bekken doen echt heel veel pijn waardoor ik waggel als een zeehondje. En dan over mijn buik nog maar niet te spreken, die is echt huge, volgens de vk is hij zo gegroeid omdat daar ook een hoop vocht vastzit en niet omdat die kleine ineens een groeispurt heeft gehad. Dat geloof ik dan maar (voor mijn eigen gemoedsrust)

nou ga maar even een paar kleine boodschapjes doen, dan heb ik mijn lichaamsbeweging voor vandaag wel weer gehad.
Ha meiden,

Effes, Leanne en Carrie van harte gefeliciteerd met jullie aanwinsten. De tabel begint eindelijk een beetje vol te komen zo!! Zijn benieuwd naar alle details maar die gaan zeker nog komen.

Kooltje: jezus meis wat een ellende. Ik sluit me aan bij het inleiden als het niet wil vlotten. Ook ik heb lang valse starts gehad en was daardoor erg uitgeput. Bij mij zette de bevalling uiteindelijk wel door maar we konden op het eind alsnog naar het ziekenhuis omdat ik te vermoeid was geraakt. En ik kan je vertellen dat met 9 cm naar het ziekenhuis geen pretje is.

Doe wat je gevoel je ingeeft maar kies zelf!

Hier begint er eindelijk een beetje ritme te ontstaan. Vandaag ben ik voor het eerst alleen. Voor mij een mijlpaal. En stiekem vind ik het wel even lekker. Vanochtend lekker mijn mannetje in de tummy tub gedaan en daarna lekker in zijn wieg te slapen gelegd. Kolven gaat nog steeds goed. Productie blijft gewoon netjes komen en inmiddels heb ik een aantal voedingen op voorraad in de koelkast. Dat is wel zo praktisch als we mensen op visite hebben of ik heb niet echt de gelegenheid om dat apparaat direct aan te koppelen.

Verder hoop ik natuurlijk dat het top weer gaat worden dit weekend en dat we lekker veel naar buiten kunnen. Heerlijk!!

Tot later
Hoi meiden!

Carrie en Effes gefeliciteerd met jullie dochters!

Carrie, er staat me iets van bij dat je je dochters naam wilde laten beginnen met 'Ni-', toch maar niet?

Leanne, gefeliciteerd met je zoontje Kaj!

Kooltje, meisje wat een ellende! Ik ben ook ingeleid en dat ging echt prima. Ik had 3 cm ontsluiting. Placenta kwam binnen 10 minuten en Tijn is een echte borstenman

Dus als ik jou was zou ik niet wachten tot het moment dat je echt mega-compleet ben uitgeput, de echte bevalling kost namelijk ook enorm veel energie. En als je dan geen reserves meer hebt... Hele dikke knuffel!

Wij zijn net terug van onze minivakantie. Het was heeeeerlijk! Mooi weer, lieve kindertjes en lekker gekneuterd samen.
Hoi meiden,

Hier het verhaal van een kersverse trotse moeder.

Bedankt voor al jullie felicitaties!

Fyrin, Effes Leanne, Irene en Carrie, jullie ook VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!! Wat is het toch een geweldige maand!

Zaterdag overdag lekker de stad in geweest. 's Avond lekker filmpje gekeken en toen (ietwat terleurgesteld, dat het toch niet meer de zou beginnen) op bed rond half 1.

Om 01.00 uur raliseer ik me dat ik het voel rommelen..... 't Zal wel, dacht ik nog.

Om 03.00 uur toch Mattijs maar ff wakker gemaakt, omdat ik de weeen vaker en iets heftiger voel. Ik had gewoon zin om hem dat te vertellen.

Om 03.45 moest ik poepen. Zal het nu echt begonnen zijn, vroeg ik me af. En in eens PLONS!!!!! Vliezen gebroken. Ik heb Mattijs geroepen om me een bakje te brengen zodat ik wat op kon vangen. En helaas, super bruin.......... Toch maar ff met de VK bellen dan, ondanks dat de weeen nog onregelmatig komen en zeker geen minuut aanhouden. VK kwam niet eens langs, omdat het we er zo zeker van waren dat het meconumhoudend vruchtwater was. "Ga over een kwartier maar naar het zh"

04.30 Daar lig ik dan. Wel weeen activiteit, maar de vpk was zeker niet onder de indruk. Ga maar proberen te slapen, wellicht wordt het vandaag of morgen geboren, zei ze nog.

Om 06.45 had ik de indruk dat ik persweeen had. Mattijs heeft de vpk gehaald. Vpk zag aan me dat de weeen wel doorzette. Omdat ik aangaf dat ik persdrang had, haalde ze de arts er maar even bij. Toen hij me toucheerde keek hij met ietwat grote ogen en zei; "Je hebt 10 cm.... Je mag persen"

Ietwat overrompeld begin ik met persen. Ik vergelijking met de ontsluitingsweeen viel dit heeeeel erg tegen. Na 5 kwartier, werd mijn kleine vent, met zijn ogen naar het plafond toen (!!!!) geboren en op mijn borst gelegd.

Wat een ervaring!!!! Helaas een subtotaalruptuur, maar gelukkig alleen inwendig.

Tomas doet het vreselijk goed! Hij drinkt als een grote van mijn borst. Hij heeft vanacht al 5 uur door geslapen en vanacht mogen we 6 uur proberen. Hij poept bij bijna elke verschoning en heeft mij er al 3 keer ondergeplast. Tsja het is even wennen met zo'n klein piemeltje, haha.

In verband met een tepelkloof leg ik Tomas rechts aan met een tepelhoedje, maar ondertussen is de tepelkloof bijna genezen en drinkt hij na enkele slokken verder zonder tepelhoedje.

Vanochtend heb ik hem voor het eerst in bad gedaan. gelukkig ben ik behoorlijk mobiel en slapen we 's nachts goed. Overdag lig ik dus weinig in mijn bed.

Ik ben zooooooooooo trots op mijn mannetje. ik voel me af en toe helemaal verliefd ofzo.....

Meiden die nog moeten; zet 'm op! Ik lees wel wanneer het zover is.

Groetjes!
@ Ananas: heb nog niets gelezen van je vandaag, heeft die vriend gelijk gekregen en ben je nu mamma of bezig mamma te worden? Zo ja, gefeliciteerd en / of sterkte met bevallen.

@ Effes: gefeliciteerd met je dochter, ben benieuwd naar je verhaal

@ Leanne: gefeliciteerd met zoon Kaj.

@ maddie: Ja, dinsdag op consult zei mijn vk ook dat aan het gerommel en dergelijke ze wel verwachtte dat de kleine voor het weekend zou komen. Nou, dat is helaas niet het geval, al heeft-ie het wel geprobeerd.

@ Selma: fijn om te lezen dat je bent ingeleid en dat alles zo goed ging. Geeft mij ook weer wat moed.

Hier vandaag alles prima gegaan. Heb een hele goede nacht gehad met behulp van een slaappil en manlief op een matje in een andere kamer. Ik voelde me vanmorgen een stuk beter, zag alles weer zonnig tegemoed en kon weer genieten van het geschop in mijn buik. Heerlijk. En manlief heeft nu vrij genomen zodat ik vandaag niet alleen zou zijn. We besloten om wat leuks te gaan doen. Omdat ik een geborduurd gedichtje nog wilde laten inlijsten zijn we naar Lisse gegaan, waar een goede inlijster zit en daarna ook even bij mijn schoonouders langsgegaan, want die wonen ook in de bollenstreek. Ik heb de hele dag geen wee gehad, mijn buik was redelijk soepel alleen heeft de spruit ondekt waar mamma's blaaszenuw zit en is daar fanatiek op aan het drukken. Ach, we zien wel hoe het gaat. In ieder geval wil ik toch de natuurlijke bevalling het liefst afwachten, maar we zien wel hoe we het weekend doorkomen. Als ik nu weer zoveel weeen krijg zullen we het maandag laten inleiden waarschijnlijk. Ik hou jullie op de hoogte.

Morgen een drukke dag, ben lekker de hele middag de hort op en zondag misschien even op bezoek bij mijn ouders. Dus misschien ben ik weinig op het internet.
Kooltje, even hart onder de riem, denk aan je!
Effes en Leanne: Gefeliciteerd met jullie kleintjes!!

Helaas hier nog geen nieuws dus die vriend van mijn moeder zat er helemaal naast! Gisteren niks gepost idd omdat ik een enorme superchagerijnige strontdag had, haha. Vandaag gaat het gelukkig weer beter. Ik had toen maar 1,5 uur geslapen en overdag kon ik er maar een half uurtje bij krijgen, bleef maar wakker liggen. Vannacht had ik weer een goeie nacht. Ik heb wel weer een uur krampen gehad die niet echt pijnlijk waren overigens maar die me wel hoopvol wakker hebben gehouden. Nadat die ophielden ben ik gelukkig snel weer in slaap gevallen.

Ik heb ook last van ontzettend onrustige darmen. Dat is al een paar weken zo maar het wordt steeds erger. Soms denk ik kramp te krijgen en dan eindig ik alleen maar op het toilet, haha. Herkenbaar????
Leanne: gefeliciteerd met de geboorte van Kaj! Lekker genieten van elkaar nu!

Riantje: gefeliciteerd met Tomas! Wat een lekker jochie (zie foto's op msn)... Fijn dat alles goed gaat!

Effes: gefeliciteerd met de dochter... Erg benieuwd naar de naam.

Ananas: heel herkenbaar van die krampen en je darmen...

Kooltje: beetje tot rust kunnen komen? Heel veel sterkte!

Van mij mag de uk nu echt wel komen (morgen uitgerekend! raar hoor)... Vanmiddag nog naar de verjaardag van mijn nichtje, ze wordt drie! Gister heeft zij de voorspellende uitspraak gedaan dat de uk over drie dagen zou worden geboren...

Tja dat zou dus maandag zijn! We zullen zien, hoewel ik niet denk dat ze echt paranormaal begaafd is...

Uiteindelijk zal de uk zich toch wel een keer gaan aandienen!
hallo allemaal!

Kooltje: ik vind het heel knap van je dat je zoveel geduld hebt! Ik zou denk ik al zo mega sacho zijn dat manlief me het raam had uitgesmeten! Hopelijk schier Spruit nu een beetje op........

Ananas: jammer dat de paragnost toch niet zo helderziend was als ie dacht te zijn.... Vandaag wat minder sacho? Hier is het heel mooi weer bij jullie ook? Kan je misschien nog even lekker van de zon genieten in de tuin ofzo.......

HNK: veel plezier op de verjaardag vanmiddag en misschien is je nichtje een betere voorspeller als de kennis van ananas

Riantje: wat een verhaal zeg! Enne mooie foto's op de groep!

Selma: lekker hoor een mini vakantie! Voor mij voelt een uitje naar de supermarkt al als vakantie hihi.

Vanmiddag ga ik maar eens de hort op met de kleine man. Even naar m'n ouders toe, is ook net een uitje haha

Vannacht heeft ie het echt super gedaan, om 9 uur laatste fles (stiekum lekker friso extra ipv normaal in de hoop dat ie langer zou slapen haha). En daarna kwam ie om 2 uur en toen pas om 8 uur, echt super! Echt heerlijk als je er dan maar 1 keer snachts uit hoeft ipv 2, dus mamma en pappa zijn helemaal uitgerust vandaag. Dus we gaan lekker geneten van het mooie weer vanmiddag!
Hoe is het hier met iedereen? merk dat ik door de weinige tijd tussen voedingen en dergelijke moeite heb om hier alles bij te houden. sorry dames, komt wel weer hoor!
@ elmanita: ja, ik had donderdag een supervreselijke dag. Ik had het helemaal gehad en dat is superzacht uitgedrukt. In ziekenhuis al met gesprek met de vk zitten janken omdat ik het niet meer zag zitten. En 's middags weer een vreselijke huilbui en ik wilde niet meer en ik wilde het kind nu hebben. Maar achteraf ben ik blij dat ik het vrijdag niet heb laten inleiden, want ik had het mentaal niet gekunt en dan moeten ze een kunstverlossing doen en dat wil ik ook niet.

Nu gaat het allemaal weer een stuk beter, voel me goed, zie het weer zitten en heb niet zo iets dat ik perse maandag ingeleid wil worden.

Manlief heeft vrij genomen van zijn werk en we doen samen allemaal leuke dingen. En dat scheelt ook, ik heb niet meer het idee dat ik de dag uit moet zitten en de nacht door meot zien te komen. En op advies van de vk slaap ik nu 4 dagen met een slaappil en manlief op een andere kamer, dat ik kan draaien en doen hoeveel ik wil. Manlief is zo lief dat hij het niet erg vind en hijzorgt erg goed voor mij. Is wel heel erg fijn.

Vannacht een redelijk goede nacht gehad. Om half 10 gaan slapen met behulp van slaappil, om 2 uur wakker, na half uur draaien manlief naar andere kamer gestuurd. En verder tot half 9 geslapen. Toen veel trek, dus banaan gegeten. Manlief was niet van plan om wakker te worden, dus ik ook nog even in bed gekropen. Werd om 11 uur weer wakker. Man wakker gemaakt, ontbijt op bed gemaakt en op bed nog beetje tv gekeken. Om 12 uur er toch maar uit, want om 13 uur moesten we de deur uit. En uiteraard vandaag bellen 2 goede vrienden na elkaar om te vragen hoe het gaat. Dus uiteindelijk pas om 1315 de deur uit en nog net op tijd voor de afspraak.

's middags nog even lekker een tukkie gedaan en nu is een goede vriend van ons lekker op bezoek. We hadden al een tijd niet meer afgesproken, en nu kwam hij lekker op bezoek en bleef eten. Dus erg gezellig. Hij en man zijn naar de treinenbaan van mijn man aan het kijken en ik zit lekker jullie op de hoogte te houden.
Gelukkig weer een paar betere dagen voor je Kooltje. Ik blijf aan je denken meid!
Hang in there Kool! En de rest van de zwangeren ook natuurlijk! Het einde is echt echt echt in zicht en dan kunnen jullie ook genieten van jullie kruimels.

Morgen is mijn kleine man alweer 1 maand oud Dat de tijd snel gaat is een understatement!
Effes: wauw een dochter, gefeliciteerd!

Leanne: wat geweldig dat Kaj is geboren, ook van harte!

Geniet er van.

Riantje: wat een verschil, ik vond juist die ontsluitingsweëen een hel en het persen een "verademing", omdat je dan je pijn kan omzetten in kracht (hmm, staat erg zweverig hier, maar weet t ff niet anders te verwoorden). Een subtotaalruptuur, oef, klinkt pijnlijk... Veel sterkte met het poepen en plassen!

Maarreh, uiteindelijk komt dat helemaal goed en kan je lekker genieten van jullie kleintje!

De tabel gaat inderdaad nu goed, lijkt wel een beetje Domino-D-day haha.

Op naar nog meer nieuwe mama's en verse baby's!

Liefs Brendy
Go HNK today is the day!!!!!!!!!!!!!!
ik doe enorm hard m'n best... maar de uk lijkt het nog wel even prima te vinden in m'n buik!

vandaag dus ipv zitten wachten maar weer aan de klus gegaan! zo gaat de tijd een stuk sneller en voel ik me ook nog een beetje nuttig...

ik zal snel vriendlief weer verder helpen met sjouwen, zagen, timmeren, etc...
Ik heb vandaag een goed humeur, hoera! Voor de tweede nacht weer 'goed' geslapen en zojuist nog twee uurtjes erbij gepakt tegelijk met zoon. Gisteren bezoek gehad en heerlijk de hele dag een beetje in de tuin gerommeld. Vandaag met zoon naar de kinderboerderij geweest en ook nog zo'n 12km gefietst! Ik kan dan wel amper meer lopen maar fietsen gaat, met de benen wijd en op oma-tempo, nog wel prima. En ik heb er ontzettend van genoten.

Maar ondanks de twee fijne dagen en alle ontspanning nog steeds geen teken van de kleine. Ik ben nu 40+3 en toen ik zover was werd 1,5 jaar geleden mijn zoon geboren. Wie weet besluit deze zijn of haar grote broer nog na te doen.

Ik zat me gisteren nog af te vragen...wát nou als je in hartje centrum amsterdam woont en op springen staat en op koninginnedag is er nog niets gebeurd? Moet je dan uit voorzorg je dag ergens anders doorbrengen? De hulpdiensten kunnen je daar echt nooooooit bereiken. Pfff, blij dat ik buiten het centrum zit, haha!

Het wordt tijd dat de tabel wat voller raakt. Nog maar een paar daagjes en het is alweer mei!
HOERAAAAA Vrijdag om 0:39 zijn wij de trotse ouders geworden van onze dochter Nora. Ze weegt 3640 gram en is lang en slank (zo'n 53/54 cm). Omdat ze 11 dagen later was, is haar huid wel wat droog (vooral handjes en voetjes).

Op 24 april had ik natuurlijk wel wat weeen, maar niet zo veel. Om 18:00 voelde ik wel al wat weeen, waarvan ik dacht: ik ga tussen nu en een paar dagen dan toch echt bevallen.

Om 20:00 werden ze wat regelmatiger (elke 10/20 minuten). Om 20:45 om de 4 minuten. Om 23:30 kwam de vk. Om 00:30 volledige onsluiting en om 00:39 is onze kleine meid dan geboren. Een heftige en snelle bevalling dus. Veel naweeen gehad (en nog steeds tijdens het voeden). De borstvoeding gaat goed, heb nu lichte stuwing (en heeeule grote borsten ) en alles gaat goed. Ze geeft wel wat mondjes terug en houdt van gezelschap. Op MSN zal ik binnen kort wat fotootjes plaatsen.

Voor alle dames die nog moeten, heel veel succes en hopelijk hebben we allemaal snel onze ukkies!

Kooltje, wat rot zeg al dat gesodemieter met stoppende weeen! Ik hoop voor je dat jij nu ook je kleintje hebt!

Leanne, GEFELICITEERD met je zoon KAJ!!!

Effes, GEFELICITEERD met je dochter! Maar hoe heet ze? We horen het nog wel!
@Pink Lady, eindelijk!! Gefeliciteerd!!!!! Wat fijn zeg, en ook dat het allemaal zo vlot is gegaan, hoop dat jij je ook goed voelt?! Ben beniewd naar de fotoos en naam!!

Hier een beetje radiostilte, heb niks te melden, en doe dat dus ook niet, beetje saai......bleeeeeeeeeh
Pink; gefeliciteerd met je dochter! Leuke naam! En ook lekker snel gegaan, super.

Ik had ook veel naweeën, das toch jammer he?! Dan heb je je kind al maar toch nog zo'n buikpijn. Fijn dat de bv ook goed loopt en sterkte met je stuwing
Leanne gefeliciteerd met je zoon!!! En vooral blijven genieten!

Effes gefeliciteerd met je dochter, fijn dat het goed met jullie gaat!

Pink Lady jij ook gefeliciteerd met Nora! Wat een turbo bevallin en wat goed dat de BV zo lekker loopt!

Selma gefeliciteerd met de eerste vermaanddag van Tijn!

Kooltje ik hoop dat de bevalling voor jou nou eindelijk ook achter de rug is! Anders nogmaals veel sterkte!

Hier nog steeds helemaal niets en dat vind ik ook helemaal niet erg. Heb nog steeds van alles in de planning staan en heb het gevoel dat ik gewoon weer ingeleid ga worden. Van dat laatste baal ik wel, is me toch niet zo goed bevallen.

Groetjes
Brigitte, ik ben 2 x ingeleid en de 2e keer is me veel beter bevallen De eerste keer was echt vreselijk, duurde 35 uur in totaal waarvan 1.55 min. geperst. Ik kreeg koorts en dochter zat vast (knip, pomp en sleutelbeentje gebroken). Was niks niet leuk. Ik zag er natuurlijk dus best tegenop maar wát een verschil... Het ging als een trein en zonder noemenswaardige problemen is Tijn toen geboren.

Dus als je wordt ingeleid denk dan aan mij :-) (nou ja, aan mijn verhaal dus, haha)

En bedankt voor je felicitatie!
Nou hier toch nog iets nieuws te melden, gisteravond braken mn vliezen, tenminste daar ga ik van uit...ik zat op bed en er kwam en een hele klots uit, hele bed nat....maar daarna.................NIETS, geen buikpijntje en geen druppel meer! wel erge hoofdpijn, en 5 paracetamol hielpen daar niks tegen...vergeten temp op te meten, maar vanochtend was ie okee. Na 1 nerofennetje was die hoofdpijn wel weg en viel ik eindelijk weer in slaap...nu ga ik vanmorgen naar de VK, ze waren te druk om langs te komen...

wel spannend, maar ik ga weer een soort aan mezelf twijfelen, was t wel vruchtwater, want waarom gebeurt er anders niks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven