** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Knorrie heeft ook nog geen tand. Hij krijgt het brood wel weg, hij sabbelt het zacht met spuug. Maar hij eet niet de hele boterham op hoor. Meestal alleen het 'binnenste' en dan nog niet helemaal.
Summel, als ze veel fruit en groente eet, dan zou je toch wel naar 3 flessen kunnen gaag. Jij geeft toch ook geen late avondfles meer? Anders eet ze zo vaak op een dag en kort achter elkaar of niet?
@fietsen: voor fietsen moeten ze volgens mij echt al goed kunnen zitten omdat het nekje en rugje best wel wat klappen op moet vallen met het gehobbel op een fiets. Dus niet meteen als de baby net een week 10 minuten kan blijven zitten maar eigenlijk als ze zelf kunnen gaan zitten en dat ook al een maandje of zo doen. En dan eerst korte stukjes.

Volgens mij ben ik met Floor met een maand of 11 voor het eerst een klein stukje gaan fietsen.

Maar dat verschilt heel erg per kind, als ik hoor dat marzoon al zelf kan gaan zitten kan hij met een paar weken al prima in het fietsstoeltje denk ik.

Eva zit wel steeds beter, als ze haar evenwicht heeft gevonden houdt ze het een minuutje ofzo vol. En op de bank tegen de rugleuning kan ze een minuut of 5 a 10 blijven zitten. Dat vind ze helemaal geweldig want dan komt Floor naast haar zitten en dan gaan ze samen spelen. Wat een heerlijke meiden zijn het toch.

@ericaatje: veel plezier! Maak er een lekkere vakantie van.
Hello Mommies!

Jeetje veel geschreven. Bijna niet bij te houden!

@Zitten Hier steeds beter, maar hij kukelt vaak weer om.

@Eten Hier BV-fruit-boterham-BV-rijstwafel-BV. Soms ook warm eten, maar vaak komen we er niet aan toe, want dan is hij te moe. Boterham gaat er helemaal in, in een aardig tempo. Doe er smeerkaas/worst of appelstroop op. Niet droog, want een baby heeft wel vetten (meer dan wij) en heeeel veeeeel calcium (zit in (smeer)kaas) nodig.

Overigens zit in sommige smeerkaas minder zout.

@Fietsen Kijk ik heel erg naar uit!!! Moeten eerst nog een goede fiets en stoeltje etc hebben.

@Slapen: Van 19.00-6.00 soms een keertje kort huilen (5 minuutjes) maar dat negeer ik. Heerlijk hoor. En na de eerste voeding tutten we even, waarna ik hem met wat speeltjes in bed leg. Dan slaapt hij na een half uurtje weer in en slaapt gerust nog een uur of 1½ door. Hmmmm.

@Ons manneke begint steeds meer dingen na te doen. Zwaait nu af en toe bij afscheid nemen!!! Echt lollig!

Ga nu naar bed, want morgen gaan we naar de 2e les muziek op schoot.....leuk leuk leuk!!!
Zo, ik moest heel wat lezen... maar ik ben weer bij!

@ Slapen: Sofie slaapt over het algemeen heel rustig en goed. Soms horen we wel ineens een gil/huil/? maar vaak doet ze dat in haar slaap. Niets aan de hand dus. Ze slaapt nu van half 9 tot kwart voor 8. Ik kan me voorstellen dat kindjes die zich heel snel ontwikkelen dit 's nachts moeten verwerken, maar hier hebben wij geen last van een snelle ontwikkeling.

@ Huisdieren: Wij hebben een kat en Sofie is daar helemaal dol op.Als hij langsloopt kraait ze van plezier. De kat gaat het nog zwaar krijgen als Sofie gaat kruipen denk ik... want het zachtjes aaien heeft ze nog niet onder de knie.

@Eten. Sofie krijgt zowel 's ochtends als 's middags een hele boterham en 120cc melk. Ze eet doe boterhammen ook helemaal op, terwijl ze nog geen tanden heeft. Ik beleg de boterhammen met halvarine en smeerkaas, smeerworst of appelstroop.

@Zitten: hier nog niet hoor. Als we haar laten zitten (op de grond od de bank) dan kan ze haar evenwicht nog niet bewaren. We doen dit ook niet veel omdat dat voor het ruggetje nog niet zo goed is. Zelfstandig gaan zitten is dus ook nog ver weg voor mijn gevoel. Helaas dus ook nog geen fietsstoeltje voor mij...

@verkoudheid: Eindelijk is het (zo goed als) over. Alles bij elkaar is ze wel 5 weken verkouden geweest. Ben naar de huisarts geweest en die vond het ook lang duren. Sofie heeft wel een neusspray gehad om beter te kunnen ademen.

@Vakantie: Ericaatje, fijne vakantie (Ik ben te laat, maar tis toch goed bedoeld...)

Wij gaan het eerste weekend van mei een paar dagen naar Landal, en we hebben nog 2 weekendjes in het vooruitzicht. In de zomervakantie gaan we kamperen in Frankrijk (Auvergne) Ik heb er zin in!
@Sarah: Ik zag net de foto van de doop op hyves! Is het een leuke en bijzondere dag geweest?
Ja het was een super bijzondere doop. Wel een lange zit, de Paaswake duurde maar liefst 2,5 uur! Omdat het pas om 2100 begon was ik heel benieuwd hoe zoonlief zich zou houden tijdens de dienst maar heb hem met doopjurk en slap om na zijn laatste fles in de kinderwagenbak gevouwen (voor de gelegenheid nog 1 keer van de zolder afgehaald). Hij heeft braaf liggen spelen tot vlak voor het gedeelte van de doop toen viel hij net in slaap dus ik moest hem wakker maken. Hij vond dat helemaal niet erg en vond het papier van de priester en de kaarsjes mege interresant. Het koude water kon hem ook niet deren en koud was het want manlief zei het nog. Wel handig dat hij ook gedoopt werd, haha. Manlief mocht ook een motivatie voordragen dus het was echt heel bijzonder. Er werd nog een spontaan Lang zullen ze leven gezongen door de mensen in de kerk en na afloop werden wij door veel voor ons onbekenden mensen gefeliciteerd, heel speciaal. Daarna lekker borrelen met familie en vrienden, echt helemaal af.

Ik zag op de hyves ook foto's van de doop van Sofie, hoe ging dat? Volgens mij kerken wij niet in dezelfde kerk of wel?

Heb mijzelf net gewogen, de paaseitjes hebben mij geen goed gedaan, ben gewoon weer 3 kilo zwaarder dan begin december......:(
De doop van Sofie was ook heel leuk en gezellig. Gelukkig duurde dat geen 2,5 uur! Wij hebben ook na de doop gezellig met wat familie en vrienden geborreld. Erg leuk was dat.

@Paaseitjes... zucht, ik heb mezelf weer terug op een streng dieet gezet.

Manlief is deze week niet thuis, hij zit een weekje in Praag. Eigenlijk vind ik het best wel spannend. Voel me nu erg verantwoordelijk... Snap ik ook eens (een beetje) hoe Ericaatje zich voelt.
Ha iedereen!

@dieet. Man, ik moet ook echt weer gaan opletten, of het nou de paaseitjes zijn of het (bijna) gestopt zijn met de BV, ik weet het niet maar ik voel me moddervet.....

@fietsen, wij fietsen dus al vanaf dat Nicolaas 6 maand is. Alleen het stukje naar de creche (600 m) en nog nooit verder geweest. Hij kan ook echt nog niet zitten. Hij kan alleen van buik naar rug rollen. Verder niets. Geen vlottertje dus. Net als dochter. Hij zegt wel vaak "mamamamam" reuze gezellig.

@inslapen. Hier ook steeds minder goed inslapen in de avond, was eerder nooit een probleem. Kan best verlatingsangst zijn. Hij begint nu ook echt heel hard te krijsen als je n speeltje afpakt oid.

Over mijn werk: ik ga dus over 3 weken als zelfstandige werken, zet nog wel n keer op hyves wat dat precies inhoudt. Nu snel presentatie voorbereiden.

Veel liefs!
@zitten/rollen: zitten gaat hier wel steeds beter, even los zitten gaat al best. Rollen alleen van rug naar buik en ook dat doet ze eigenlijk zelden omdat ze dan op haar buik komt te liggen en de luie donder wordt daar moe van .

Zodra ze op haar buik ligt gaat ze na een seconde of 10 piepen en mopperen. Met een interessant speeltje wil ze nog wel een stukje om haar as draaien en ze probeert nu terug te rollen door haar hoofd naar de zijkant te gooien maar dat lukt niet waardoor ze boos wordt.

Ik laat haar vaak maar even ook al klinkt dat mopperen niet zo leuk. Ik ben bang dat ze echt lui wordt als ik haar bij elk piepje terug ga draaien. En daar heb ik Floor voor want die draait Eva dus meteen om als ze gaat piepen.

@gewicht: hier ook een vrij "bol" gevoel. Terwijl ik volgens mij maar een halve tot een hele kilo zwaarder ben dan ik tot nu toe geweest ben na de bevalling. Het is gewoon de omslag van afvallen naar weer wat aankomen wat me tegenstaat.

@dopen: ik vind het wel een mooie traditie ook al heb ik niks met geloof.

Gisteren kwam de turkse buurman van een paar huizen verderop met eten langs omdat zijn moeder nu 40 dagen dood is. Dat is daar gebruik. De eerste 6 dagen doen ze elke dag wat en dan tot 40 dagen. Daarna ook weer met een jaar en twee jaar. Vind ik ook een mooie traditie om na de begravenis nog eens bij een overledene stil te staan.

@drinken: waar drinken jullie baby's water of sap uit? Ik heb nu flesjes en tuitbekers geprobeerd maar ze snapt het nog niet echt. Omdat ze nu rond 7-13-19 uur melk krijgt vind ik die tijd ertussen best groot om weinig te drinken. Ze krijgt wel fruit natuurlijk.
Pebbles. Ik gebruik gewoon een fles. Geef hem wat sap nbij zijn groente zo rond een uur of 4/5. Met zo'n handvat eromheen en hij lijkt het te begrijpen. Drinkt er maar weinig van hoor maar doe 3 flessen is gewoon genoeg volgens mij.
@gewicht, ik ben ook de laatste tijd opeens weer aangekomen. Ik zit nu weer op het gewicht van net voordat ik zwanger werd. Maar 4 kilo's minder zou beter zijn. Bij mij komt het omdat ik wel (bijna helemaal) gestopt ben met borstvoeding geven, maar nog niet veel minder ben gaan eten. Ik zou eigenlijk moeten gaan sporten, maar ik ben momenteel in de avonduurtjes ook nog vaak bezig met werk (mijn proefschrift afschrijven), dus ik kom er nu niet aan toe.

@drinken, Olivier krijgt regelmatig water, sap of lauwe thee. sap krijgt hij bij ons uit een flesje (maar wel een andere dan de melkfles) en water en lauwe thee drinkt hij bij ons mee uit een kop/beker. Dit vind hij erg interessant, maar geeft nog wel veel geknoei (en wij houden het kopje vast).

@huisdieren, wij hebben ook twee katten thuis. Olivier vind ze erg interessant en kan ook breeduit naar ze lachen. Echt lief om te zien. De ene kat blijft altijd een beetje uit de buurt, de andere komt ook heel vaak even gezellig bij hem zitten. Die vind aandacht geweldig, dus ook van onze kleine.

Hoe zit het bij jullie met de laatste fles (23 uur)? Geven jullie die nog? en zo niet hoe hebben jullie die afgebouwd? We willen graag de laatste fles afbouwen, maar ik weet nog niet echt hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb nu sinds dit weekend de avondborstvoeding (19 uur) vervangen voor een fles. Dus eventueel zou dit een papfles kunnen worden.

Beginnen jullie al een beetje met opvoeden? Ik merk van mezelf dat als Olivier iets doet wat eigenlijk niet handig is maar er wel grappig uitziet (bijvoorbeeld stuiteren in zijn kinderstoel)dat ik dan meteen in de lach schiet. Mijn vriend wordt dan een beetje boos op mij. Zo moedig ik hem natuurlijk alleen maar aan. Maar ik kan er niets aan doen. Lukt het jullie wel om een strak gezicht te houden? Als hij bij de borstvoeding een keertje bijt (auw) dan reageer ik wel eerst 'boos', dan heeft hij eerst een geschrokken/beteuterd gezichtje en meteen daarna een lach (om het goed te maken?). Dan kan ik niet 'boos' blijven.

Vanavond gaat onze kleine voor het eerst uit logeren. Wel bij opa en oma waar hij overdag op woensdag altijd al is, maar toch vind ik het stiekum wel erg spannend.
Ik zit ook een beetje met wanneer ik water geef, en of ik het moet geven. Als ik het geef geef ik het uit een spa blauw flesje of een plastic beker. Knorrie lebbert er dan wat van op, niet heel veel uiteraard. Op het kdv drinkt hij zijn sap uit een fles volgens mij.

Knorrie drinkt heel slecht uit de borst. Heel kort en hij laat ook steeds los. Vraag me af waarom hij dat doet, en of de borstvoeding niet onwijs terug gaat lopen hierdoor.
Spannend Meggie, dat Olivier uit logeren gaat vanavond! Knorrie is afgelopen weekend voor het eerst uit logeren geweest en dat was helemaal goed gegaan.
@Morrie, er is niets mis met water geven. Een groot voordeel is juist dat er geen suiker in zit en dat het geen zuuraanval op de tandjes (voor knorrie nog niet relevant ) geeft. Oefenen met een beker kan ook nooit kwaad. Maar ze hoeven het nu nog niet zelf te kunnen.

Olivier dronk bij mij de laatste tijd ook slecht. Wel lang maar telkens maar heel even, dan wegrollen (op bed) en dan weer terug, een slokje, loslaten wegrollen, terugrollen, een slokje etc etc etc. Om gek van te worden. Hij is gewoon teveel afgeleid door alles in zijn omgeving (zeker als papa naast ons een boek lag te lezen (boeken zijn zó interessant ). Op zich had het volgens mij geen invloed op mijn productie (hij kreeg iig voldoende). Hij kreeg bij mij de eerste borst na de tweede nog een keertje. Die was daardoor ook altijd voller dan de tweede. Maar mijn tepels gingen door zo vaak aanhappen en weer loslaten wel pijn doen. Ik heb dit weekend dus besloten om met de avondvoeding te stoppen. Hij krijgt nu alleen 's ochtends nog. Ik merk het verschil wel. 'sochtend is hij minder afgeleid.

Maar te kort en met weinig interesse drinken kan wel voor een verminderde productie zorgen. Toen Ollie 4 maanden was hebben we ook zo'n periode gehad (het zijn telkens alleen maar periode's), toen ging mijn productie wel achteruit en zijn interesse daardoor ook steeds meer. Ik heb toen mijn productie weer op pijl gekregen door twee avonden achter elkaar te clusterkolven. Dat hielp echt. Ollie ging hierna gelukkig ook weer een stuk beter drinken.
Zoonlief krijgt diksap (water vindt hij niets, tja, zijn vader drinkt het ook nooit) uit een tuitbeker, de eerste paar keer ging dat niet zo goed maar nu wel. Ik heb zo'n AVENT tuitbeker.

@ polleke

Wennen is dat hè? als je ineens in je eentje verantwoordelijk bent, ik herken je gevoel helemaal en heb veel respect voor Ericaatje want ik vind het soms heerlijk om een boek te lezen en manlief voor de kleine te laten zorgen!

Afgelopen zondag is zoonlief voor het eerst van rug naar buik gerold, andersom doet hij al maanden maar dit was een mijlpaaltje!

Eerste keer logeren was vorige maand en dat is ook helemaal goed gegaan, voelde mij wel schuldig want mijn zus heeft al 3 kids waarvan 1 zuigeling maar die riep 3 of 4 dat maakt niet uit. Ze heeft ze zelfs alle 4 in haar eentje tegelijkertijd gebadderd, het scheelt wel dat de oudste een meisje is die graag mee moedert.

Laatste fles van 2300 is er heel al heel lang af. Wij hebben deze niet afgebouwd maar van de 1 op de andere dag niet meer gegeven en hij werd 's nachts niet wakker en 's ochtends ook niet eerder.
Fijn dat het logeren bij jullie allemaal goed is gegaan Als we 's avonds bij vrienden op bezoek gaan dan slaapt hij daar ook altijd prima en hij gaat nu nieteens naar een onbekende omgeving. Toch blijf ik het wel een beetje spannend vinden.

Hij gaat uit logeren omdat we een bruiloft hebben. Mijn vriend had gisteren al het plan dat we dan om 10 uur naar huis zouden gaan en eens een nachtje lekker zouden gaan slapen, haha. maar ik denk wel dat het later gaat worden.

@sarah, wat lekker dat bij jullie die fles er zo makkelijk vanaf is gegaan. Wij hebben het ook wel een paar keer geprobeerd, maar hij wordt er toch altijd wel wakker voor. Meestal wel rond de tijd dat hij de fles zou krijgen, maar soms ook pas om 3 uur. Dat is helemaal vervelend, dus geef ik hem liever gewoon om 23 uur. Gisteren heeft hij voor het eerst niet de hele fles leeggedronken maar viel hij halverwege in slaap, dus misschien is hij er nu bijna wel aan toe...
Hahaha Meggie, herkenbaar. Wij hadden zaterdag een feestje en gingen om half 1 naar huis. We waren een van de eersten maar we wilden graag heel lekker slapen. Wat denk je, we konden niet slapen! Allebei niet. Echt zonde .

Meggie, misschien kun je de fles laten vallen als hij er geen behoefte meer aan heeft? Als ik het zo lees zal dat niet lang meer duren.

Ik ben opeens bang dat ik ongesteld ga worden. Dat zou verklaren waarom Knorrie ineens zo slecht drinkt. Ik hoop het niet, heb er echt geen zin in dat dat feest weer gaat beginnen!
Veel plezier trouwens Meggie, maar daarvoor ben ik denk ik te laat
Meggie, ik denk dat je het iets langer vol moet houden, dat stoppen met die avondfles. Wij hebben nu 4 nachten een soort van papfles gegeven om 7 uur/half 8 (hij krijgt nu dus 3 flessen in totaal). De eerste en vierde nacht werd hij wakker. Op zich niet van de honger volgens mij maar hij wilde niet meer slapen en dus heb ik hem toch maar wat gegeven. Ik was daar in eerste instantie inderdaad ook bang voor want dan wordt je weer lekker midden in de nacht wakker gemaakt maar ik kijk het nog 1 nachtje aan. Als het dan weer niet werkt ga ik weer terug naar de avondfles of probeer ik het een paar avonden met echte pap (lijkt me wat toch wat beter te vullen dan zo'n papfles). Als dat ook niet werkt dan maar weer gewoon voeden denk ik - al hoop ik dat het niet hoeft. Ik denk ook dat ze er een beetje aan moeten wennen.

Maar behalve dan het iets langer proberen dan een nacht of twee, hier ook nog geen succes.
En enne Pebbles, ik begrijp je probleem - ze drinkt natuurlijk nooit uit de fles. Een vriendin van mij begon na BV ook met laten drinken uit een water flesje. Wel een geknoei maar het werkt.
@pebbles, ik had niet begrepen dat ze normaal nog niet uit een fles dronk. Tja dan is het lastiger. Misschien verschillende flessen(vooral vorm speen) en/of tuitbekers uitproberen? Een vriendin van mij had ook een kindje die moeilijk uit tuitbekers dronk en die dronk opeens wel goed uit de jip en janneke tuitbeker van de hema. Misschien kan je een fles kiezen met een speen die erg op de borst lijkt. Tommy tippee maakt daar reclame voor. Olivier drinkt gelukkig wel makkelijk uit de fles (avent), maar ik merk wel dat hij daar als een borstvoedingkindje aan zuigt (mondje om de hele speen heen).

We zijn gisteren voor ons doen wel redelijk op tijd naar huis gegaan. Half 12, maarja we moesten vandaag ook allebei weer werken. Ik heb wel heel geslapen vannacht (en lekker uitgeslapen ). Het logeren valt me nu achteraf wel mee, maar ik heb er nu wel al extra zin in om Olivier na het werken weer op te halen

@Marjan, jullie zijn nu dus ook met het afbouwen/weglaten van de laatste fles bezig... Gaven jullie altijd al een papfles om 7 uur, of doen jullie dat nu omdat jullie die andere fles weglaten? Olivier krijgt nog altijd 4 flessen (150cc +5 schepjes) en 1 keer BV en daarnaast eet hij al super goed bijvoeding (de afgelopen dagen 2 boterhammen voor lunch ) dus er mag (lees moet) nu wel echt een fles vanaf. Ik ben anders bang dat hij explosief gaat groeien.
He meiden,

ook vanaf hier weer een teken van leven. we hebben het de laatste weken retedruk op de zaak, hartstikke mooi natuurlijk maar o zo druk.

Met Jari gaat het super, hij slaapt echt superveel, 2 keer per dag1 a 1,5 uur en '1 keer 2, 2,5 uur. En dan om 20.00 valt ie weer om van de slaap tot de andere ochtend 8.00. Ik vindt t prima hoor, van slapen worden ze ook groot

Gisteren heeft ie zn mondje gebrand met eten, heel zielig en heel dom van mij . Weer een wijze les om de volgende keer toch echt beter te proeven hoe warm het is.

Eten gaat ook lekker, potjes blieft ie echt niet meer, vers is wat ie wilt hebben. Ik kook nu zijn aardappel en groente verpakt in de aluminiumfolie mee met onze aardappels en groente. Rijst vindt ie ook erg lekker, en leuk om van tafel af te smijten

Meggie hier moet er ook een fles vanaf, maar vindt t nog wel lastig. Hij drinkt ze allemaal goed op, dacht ook dat baby's zelf wel aangaven als ze genoeg hadden.

@Huisdieren, we hebben een grote hond en die 2 zijn dikke maatjes. Ze zijn alle2 blij als ze elkaar weer zien. van de week zat jari in zn loopstoel en toen hield ie de hond erg stevig vast aan zn vacht...en ja hoor daar gingen ze met zn 2-en door de kamer heen erg komisch gezicht!

Polleke redt je het een beetje in je eentje?
Baby's (en kinderen) geven toch ook zelf aan als ze genoeg hebben? Waarom zou je denken dat dat niet zo is? Ik ga er in ieder geval al jaren vanuit .

En Nut, wat een goed idee om het eten in aluminiumfolie mee te koken! Ik doe het in een apart pannetje maar zo kan het ook. Komt er geen alufolie smaak aan het eten dan?

Vanavond eten wij gepofte aardappel, dat vindt Knorrie echt superlekker. Grappig vind ik dat, het is ook simpel want ik schep gewoon de aardappel rechtstreeks uit de schil in zijn mondje. Daar smult hij echt van.
Nee hoor geen allu smaak aan de aardappels en groenten. Hebbie toch ook niet bij de gepofte aardappel? Heb het van mijn moeder geleerd, jaja soms heeft oma nog wijze tips

En genoeg hebben is meer iets van, ik moet eigenlijk stoppen met 4 flessen + bijvoeding, maar omdat ie alles met gemak opeet, weet ik niet zo goed welke ik eraf moet halen.

Wil niet dat ie erge honger heeft...maar een dik kindje hoeft nou ook weer niet.....hij is al wel wat rond en bollig. Hij heeft een paar schattige babyborsten:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven