Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Hoi allemaal,

Hier alles ok. Begin al echt behoorlijk uit de dijen. Nooit geweten dat dat zo snel kon gaan! Ik voel me eigenlijk steeds beter, had de laatste dagen weer echt het gevoel dat ik weer meer energie had. (Ik lag voor de verandering niet te slapen op de bank om 20.30 uur!) Heerlijk! Want dat duurde me toch allemaal wel wat lang. Ik was wel behoorlijk zat van die moeheid.

Afgelopen vrijdag hebben wij een kinderwagen/maxicosi besteld! Ben er echt superblij mee. We laten hem eind juni afleveren. Ik heb geen idee of dat nu veel te vroeg is. Maar goed, dat gaan we zien. O ja, we hebben dus een Koelstra Latinque gekocht, helemaal in het zwart. Enige kleur hebben we nog wel toegevoegd, we hebben een frisgroene parasol erbij gekocht. De maxi-cosi is ook neutraal van kleur: grijs/zwart. Dus die kunnen nog mooi een paar jaartjes (voor een evt 2e/3e ook) mee.

Ook de ideeën voor de babykamer krijgen steeds meer vorm. Het idee is een beetje een oud-hollands gevoel te creeëren. Dus delftsblauw/rood/wit. De meubeltjes die we gaan overnemen van kennissen passen daar ook mooi in.

Aanstaande maandag weer naar de VK. Mijn schoonmoeder gaat (waarschijnlijk) mee. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat, want onze relatie is op zich wel heel ok, maar het is niet mijn eigen moeder.... (Dat hoeft ook niet hoor. Het is een schat van een mens!)

Ik ga in april beginnen met een zwangerschapscursus. Geen pufcursus, het is meer een cursus om fit te blijven met daarbij aandacht voor zwangerschap en bevalling. Lekker praktisch, dat past wel bij mij. En ik zit er nog over te denken om vlak voor/tijdens mijn verlof een verkorte yoga-cursus te volgen. Maar dat is nog niet echt concreet.

@Diana: het lijkt me wel moeilijk hoor, al die sollicitaties! Heel veel succes! Welke branche zoek je werk? Heb je nog last van de credietcrisis?

@Marie: sterkte! Pas maar goed op jezelf!

@Kike: ik woon ook in Amsterdam en hier komen dus wel die verhalen mbt lange wachttijd vandaan. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar inderdaad ik word er erg onrustig van. Ga nu gewoon 1x per maand alles rondbellen en dan komt het hopelijk allemaal goed!

Goed dames, ga zo even mijn paspoort verlengen. We gaan nl in mei lekker 1,5 week naar Kreta! Heerlijk!

Groetjes, Hila
@Hila: Ga je Zwanger&fit doen in het Geboortecentrum? Dat heb ik vorige keer gedaan, was heel leuk!
@Kike: nee, ik woon in Oost en daar heet het anders, maar ik zag al op de site van het Geboortecentrum dat het ongeveer hetzelfde is. (Exacte naam en plek vertel ik liever niet hier ivm herkenbaarheid).
Hoihoi, ik schreef hier ook in het begin mee, maar helaas niet goed afgelopen, zal ik jullie besparen.

Ik zag toevallig dat mijn naam nog in jullie schema staat, mag deze eruit worden gehaald. Ik ben geen sentimenteel maar mijn naam in deze lijst zien staan is wel een beetje confronterend.

Gelukkig heb ik al veel bekende namen voorbij zien komen waarbij het goed gaat!

Ik wens jullie allemaal een gezonde en lieve augustus baby!
Zie boven. Joehoe!! Het is gelukt! Ik heb een tabelletje gefabriekt en hier kunnen plaatsen.

@MarieG33 & Engeltje, ik kon zo gauw jullie data niet vinden. Misschien zou je ze nog even willen opschrijven, zodat ik de tabel kan bijwerken.

Marie: het zou mooi zijn als de tabel nu in de openingspost terecht zou komen (voor het overzicht). Hiervoor heb je de volgende link nodig: http://i646.photobucket.c...a79_photo/090304tabel.jpg

Ik wil best mijn best doen om hem up to date te houden, maar misschien is dan steeds weer plaatsen door mij en daarna door MarieG33 te omslachtig, dan houden we ook niet echt overzicht lijkt me. Daar moeten we dan nog even een oplossing voor vinden.

@ Mebi: wat naar om te horen dat het mis is gelopen! Heel veel sterkte. Zoals je ziet kunnen we nu met een andere tabel aan de slag. Ik kan me voorstellen dat het dan een beetje raar lijkt dat je hier je naam weer tegenkomt.
@ Hila: snap dat je eea liever een beetje vaag houdt! Goed dat je een nieuw schema hebt gemaakt!

@ mebi: sterk van je dat je ons allemaal een goede zwangerschap toewenst, dat had ik voor jou ook graag gewild!
Hé wat goed, een nieuwe tabel!! Heb ik meteen een aanvulling, op 31 maart hebben wij de 20 weken echo...

Alles goed met iedereen? Hier wel, heb nog steeds weinig klachten.

Wij hebben een heel klein babykamertje, er zit een grote inbouwkast in en er kan een wieg en en commode in, verder niets. De muren wil ik lichtgrijs gaan verven en misschien op één wand een leuk printbehangetje in het grijs/wit. De wieg is wit en de commode die we gaan kopen is ook wit.

Leuk he Hila, met al die babyspulletjes bezig zijn, ik kan me voorstellen dat je helemaal blij bent met de nieuwe wagen. Wij hebben er één gekregen dus die staat nu in de woonkamer (straks toch nog maar even opruimen, anders staat 'ie er gerust in augustus nog ...) En wat lekker dat je een vakantie in het vooruitzicht hebt, ik ben jaloers

Marieg, vervelend voor je dat het niet zo loopt als je zou willen. Sterkte! Hier zijn we ook niet echt in jubelstemming, allerlei moeilijkheden die maken dat we niet echt zorgeloos van de zwangerschap kunnen genieten. Ik voel me ook wel eens schuldig tegenover het kindje hoor, als ik weer eens zit te stressen en het allemaal somber inzie...

De meisjesnaam hebben we al maar over de jongensnaam zijn we er nog niet helemaal uit. Het lijkt me ook niet echt leuk als er vier kinderen reageren wanneer je die van jou roept dus daar letten we ook wel op.

Afgelopen zaterdag heb ik nog een hoop spulletjes gehaald bij de Hema. Kleertjes, een badcape, slaapzak enz. Allemaal gekregen van m'n moeder. Zo wilde ze mij een beetje uit m'n dip halen, heel lief! Het kindje hoeft de eerste maand alvast niet ongekleed door het leven, zoveel kleertjes hebben we nu al hihi.

Zo, ik ga effe eten!

Groetjes
@Marie: Het is geloof ik niet helemaal goed gegaan. Volgens mij moet je het volgende doen. Klik op de link, dan opent de tabel in een nieuw scherm. Kopieer de link (bovenin de balk) en plak deze zoals je al deed in je bericht.

Volgens mij pakt 'ie de volledige naam niet als je hem direct uit mijn bericht haalt.

Succes!
Hoi!

Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar als ik het bericht bekijk is de tabel goed. Dan plaats ik hem, is ie nogsteeds goed en even later staat ie er toch fout...vreemd!

Mijn gegevens (want ik kan er zelf niet in wijzigen:

Uitgerekend: 2 augustus.

echo: 20 maart

grtz,

Marie
enne... ik ben 33 jaar en dit is mijn 2e!
Hallo allemaal,

Vandaag naar de verloskundige geweest. Kort bezoek, alles was goed en weer het hartje gehoord. Dat was toch wel erg leuk!! De verloskundige vertelde ook nog uitgebreid over hoe je bewegingen kon voelen en het leek me allemaal nogal abstract.... totdat ik zojuist rustig op de bank zat en toch min of meer voelde wat ze had omschreven.... dus misschien heb ik de baby al gevoeld!!!

Hier gaat verder alles goed, bijzonder drukke en heftige week op het werk, maar nog een dag werken en dan weer weekend. Dus dat komt goed.

Ik ben even kwijt wat de andere dames geschreven hebben en ga zo naar bed, wilde nog even mijn gegevens geven:

30 jaar, eerste kind, uitgerekend op 5-08-09 en 20 maart de 20 weken echo

Groetjes

Engeltje
Goedemorgen ladies,

Het is aardig vroeg vandaag. Ik heb het nogal druk op mijn werk en daardoor heb ik een beetje onrustig geslapen. Lastig hoor, om de druk van je werk niet mee te nemen naar huis...

@Engeltje: ik hoop dat de VK mij dat ook uitlegt, want ik ben ook zo nieuwsgierig. Misschien helpt het. Ik voel nog eigenlijk niet zo veel. Soms denk ik van wel, maar dan is het zo vaag dat ik denk dat dat het niet kan zijn.

@Marie: volgens mij is het helemaal goed gegaan met het plaatsen van de tabel! Vind jij deze manier trouwens ok?

@Gazelle: het is inderdaad leuk om er mee bezig te zijn. Maar soms ben ik ook wel bang dat het allemaal nog ergens misgaat ofzo. En dan ben ik weer een beetje huiverig en vraag ik me af of ik niet te snel van stapel loop. Herkent iemand dit?

Maar het bedenken wat je wilt en hoe je het wilt vind ik wel leuk. De uitvoering komt wel en eigenlijk hoeven wij niet zo heel veel te doen.

Wat naar trouwens dat je in een dip zit, gaat het alweer wat beter?

Hier trouwens ook al twee namen bedacht, die hadden we al vrij snel hoor! Ik twijfel nog wel eens of het echt de allerleukste namen zijn die er bestaan. Ze zijn vrij oud-hollands en daar moet je echt van houden volgens mij. (En dan geen Klaas, Jan of Piet oid). Wel een beetje apart.

Trouwens willen jullie weten wat het wordt bij de 20 weken echo?? Ik ben er nog echt niet uit. Aan de ene kant lijkt het me wel praktisch, aan de andere kant lijkt het me ook enorm spannend (leuk!) om het nog niet te weten. Dan is het een supergrote verrassing. En dan als je het weet, mag dan iedereen het weten?

Goed, ik ga me aankleden en naar het werk!

Vanavond trouwens naar Di-rect doet Tommy. Ben benieuwd!

En er is weer een nieuwe tabel: http://i646.photobucket.c...a79_photo/090306tabel.jpg

Hai meiden,

Even een kort berichtje:

Ik heb volgende week weer 2 sollicitatiegesprekken. Hopelijk wordt het een van de twee, ik heb nu alweer lang genoeg thuis gezeten. En hoe langer ik geen baan heb, hoe dikker mijn buik wordt en hoe moeilijker het is om het te verbergen. Dus hopelijk komende week goed nieuws.

Mijn 20 weken echo is op 10 april. Het kon ook eerder maar op deze dag kan mijn vriend ook mee. Is natuurlijk leuk als hij erbij is.

Fijn weekend allemaal,

Diana
Hi!

Hila, zo werkt het prima met de tabel. Superfijn dat je even hebt geholpen. Ik ben echt geen digibeet, maar wat een drama zo'n tabel! Maar volgens mij heb jij een ander trucje, toch?

Diana, fijn dat je weer 2 gesprekken hebt, zal voor je duimen! Wat betreft het voelen van de kleine. Het is echt zo dat ik nu bij de tweede veel sneller doorhad dat ik de baby voelde. Bij de eerste twijfel je nog of het niet je darmen zijn ofzo! Ik kan het alleen uitleggen alsof er een vlindertje in je buik zit. Een soort waterbelletje in je buik.... vooral als ik 's avonds rustig op de bank ga zitten komt de baby in beweging.

Ik heb woensdag bij de controle weer een echo gehad, mijn verloskundige is daar nogal makkelijk mee en dat vind ik uiteraard helemaal niet erg! Alles zag er weer goed uit. Kindje ligt qua groei keurig op schema, hartje klopte mooi alleen...meneer/mevrouw wilde niet de billen aan de doen, dus we konden niet zien wat het is....balen!

Mijn bloeddruk is wel behoorlijk laag (90 om 55) dus daar komt mijn vermoeidheid en duizeligheid vandaan. Niks aan te doen op af en toe een dropje eten na. Naar mijn lichaam luisteren zegt de VK. Had van de week ook al weer bloedneuzen en dan laatst ook al die harde buiken.... ik baal er echt van dat ik nu al zoveel klachten heb. Ik wil gewoon een vrolijke, happy zwangere zijn en me niet zo'n zeurende klachtendoos voelen!

Ben blij dat het lekker weekend is! Effe bijkomen, uitslapen en relaxen!

grtz

M
Hoi allemaal,

Gisteren dus naar Tommy geweest. (Was erg leuk!) Het is wel laat geworden en ik ga vandaag maar lekker rustig aan doen. Lekker een beetje rondhobbelen hier in huis. Vanochtend lekker samen met mijn man het huis aan kant gemaakt. Zit dat er ook weer op!

Vanavond lekker met vrienden eten. Ook weer zin in.

Gisteren is de draagdoek aangekomen die ik besteld had. We hebben al eventjes geoefend en ik hoop dat het een succes gaat worden. Blijft afwachten natuurlijk. Een van de dames die al mama zijn ervaring daarmee?

@Diana, succes met je sollicitaties! Ik hoop ook voor je dat je nu snel beet hebt. Je wordt in ieder geval wel vaak uitgenodigd, dus dat is zeker een goed teken. En dan komt er vast een keer een goede klik uit!

@Marie. Ik heb inderdaad een ander trucje. Ik maak de tabel in excel, zet 'm om naar een plaatje en upload hem dan naar het www. Het is wel een beetje omslachtig, maar kost in principe niet zo veel tijd. Onderaan weer een nieuwe (echodatum Diana aangepast).

Ik weet inderdaad ook niet of ik de baby nu wel of niet voel. Gisteren in bed had ik het gevoel dat er een belletje omhoog ging langs mijn vel aan de binnenkant. Alleen toen ik daarop focuste, kwam het niet meer terug. Ik weet het dus gewoon op dit moment niet. Maar goed, ik wacht wel af.... (Moeilijk!)

Wat lekker trouwens dat je het kindje weer even gezien hebt. Voor ons is dat toch al weer 2 maanden geleden. Maandag heb ik weer een afspraak, maar er is geen echoapparaat, dus ik hoef er niet op te rekenen dat ik de baby zal zien.

En het blijft toch luisteren naar je lichaam, merk ik zelf. Zo ben/was ik altijd enorm bezig, maar neem nu af en toe ook echt bewust gas terug. Op zich valt me dat niet zo heel zwaar, maar ik kan me helemaal voorstellen dat je je af en toe een beetje een zeurkous voelt. Dat ben je trouwens niet!

En de nieuwe tabel:

http://i646.photobucket.c...a79_photo/090307tabel.jpg
Hallo allemaal,

Even kort tussendoor, ga zo eten

De beweging voelt inderdaad als luchtbelletje in je buik, dan wel beetje rommelende darmen. Ik vond het niet echt vlinderachtig, meer echt openspattend luchtbelletje.

Marie, je omschreef het ook al erg goed.

Verder meende ik echt trappeltje intern te voelen in de vorm van een paar steekjes achter elkaar aan, maar of dat wat was?!

Allemaal een fijn weekend!

Engeltje
Hoi allemaal,

hier gebeurt even niet zo veel.De baby beweegt en dat is fijn om te merken, we zijn nog steeds bezig met de meisjsnaam, ik krijg al meer last van buik en rug en verder is het wachten op de echo over 2 weken.

Als dan blijkt dat alles goed is, gaan we los denk ik, met zoeken naar spulletjes en alles in orde brengen.

Ik heb bij de eerste geen draagdoek gebruikt, maar wil nu in eerste instantie voor een (ring)sling en daarna voor een bundler gaan. Denk ik.

Fijne dag allemaal!
Nou, de kleine is iig niet doof!

Gisteren waren we naar 'Bolt' en 1 van de voorfilmpjes was van Cars in Tokyo. Er werd harde bonkebonk-muziek bij gespeeld en daar was de baby het dúidelijk niet mee eens. Hij/zij ging echt als een idioot tekeer in mij buik! Zo overduidelijk heb ik het nog niet eerder meegemaakt.

Stiekem best leuk eigenlijk

Het laat me echter wel twijfelen over of ik wel of niet naar Pinkpop zal gaan dit jaar...
Grr, ik had een heel verhaal getypt, klik ik per ongeluk het venster weg...

@Diana, succes met je gesprekken!

@Marie: wat fijn dat je vk zo 'gul' is met echo's. Die van mij is dat zeker niet, toen ik die bloedingen had moest ik het ook met een louzy doptone-sessie doen, terwijl ik overal las dat ze dan eigenlijk altijd wel even een echo maken voor de zekerheid.

Ik voel sinds gister opeens enorm veel leven! Alsof die gup daarbinnen lekker de radio heeft aangezet en constant aan het dansen is. Toen ik in bed lag kon ik de beweging zelfs aan de buitenkant voelen, heerlijk!

Nog 1 week, dan weten we of alles er goed uitziet. En natuurlijk of het een jongen of een meisje is! Spannend!

Pff, ik ga nu lekker naar huis. Hier op kantoor loopt één van mijn bazen alleen maar te k*nkeren (excusez le mot, maar ze is echt alleen maar ongezellige teksten aan het uitbraken). Hoogste tijd om er vandoor te gaan!

Fijne avond allemaal!
Hallo allemaal,

Na de eerste bewegingen te hebben gevoeld afgelopen donderdag, nu al een paar dagen niets /zeer weinig gevoeld. Ik zal nog wel even wat langer moeten wachten voor echt duidelijk voelbare bewegingen.

Verder vroeg ik me af, hoe die harde buiken zich uiten. Marie had het daar al even over. Ik voelde me vanmiddag op het werk plotseling zo slecht. Stekend lang aanhoudend gevoel bij rechterkant (milt achtige hoogte) en moe / warm. Is dat nou harde buiken? Of gewoon iets anders... ? Later ging het weer beter.

Naja, vrees dat ik de afgelopen dagen veel te hard heb gewerkt. Veel te druk op het werk. Veel stress. Ik moet nu denk ik echt gaan matigen qua werk en misschien af en toe nee zeggen (makkelijker gezegd dan gedaan).

Ga nu zo naar bed, zal ook wel goed zijn.

Groetjes aan iedereen,

Engeltje
Heej meiden,

ik kom hier ook weer meeschrijven... als ik nog mee mag doen... we zijn ein-de-lijk verhuisd. Afgelopen zaterdag zijn we over gegaan en nu heb ik eindelijk weer tijd om alles goed bij te lezen en te reageren. Ook heb ik nu eindelijk tijd om me te richten op m'n zwangerschap, want dat is er de laatste weken wel bij in geschoten.

Voor zover ik weet gaat het mee beeb nog goed... vorige week dinsdag hebben we het hartje gehoord en alles was goed. Wel was me al gezegd dat ik vrij laat bewegingen zou voelen omdat de placent aan de voorwand ligt. Ik kijk er erg naar uit om beeb te voelen dus hopen dat het niet al te lang meer duurt.
Hoi allemaal!

Muts: welkom terug! Al een beetje gesetteld in je nieuwe huis?Geef je weer even je gegevens door. Dan kan Hila deze weer in de tabel zetten.

Engeltje: moeilijk te beoordelen zo, het kan een harde buik zijn, maar ook bandenpijn, want de baarmoeder gaat nu flink groeien en dat kan ook zo'n stekende pijn geven. Aan de andere kant: de drukte en stress houden volgens mij weer meer verband met harde buiken. Ik heb echt een tandje teruggeschakeld en mijn harde buiken zijn over. Merk het 's avonds nog wel eens na een wat drukkere dag, heb een elastische buikband (had ik nog van de eerste) die doe je onder je kleding en dat geeft echt heerlijke ondersteuning voor de buik. Ik draag echt naar voren dit keer. Voor de rest blijf ik redelijk normaal maar ik heb een buik alsof ik 30 weken zwanger ben. Wat de bewegingen betreft, als je drukker bent dan voel je dat ook minder. En in deze fase van de zwangerschap is het heel normaal om een paar dagen niks te voelen.

Laminaat: ik sla pinkpop een jaartje over. Om de drukte en om het lawaai voor de baby. Denk ook gewoon dat ik het niet trek om daar 2 of 3 dagen rond te lopen. Toen ik zwanger was van de eerste reageerde die ook altijd enorm op herrie en het grappige is dat ze nogsteeds niet van drukte en herrie houdt. haha! Ik had toen kaartjes voor Moby en ben met pijn in mijn hart niet gegaan, maar het leek me niet verstandig met die lawaaihatende beeb in mijn buik!!!

Hila: Ik wil heeeeeel graag weten wat het is, maar mijn vriend niet. grrrrrr..... zegt hij, acht dan weet jij het toch gewoon wel en ik niet, maar dat vind ik ook zo stom... ik heb nog 1 week om hem om te praten! Bij de eerste wist ik het ook en dat vond ik heel fijn, niet alleen uit praktische overwegingen, maar ook omdat het op een of andere manier nog werkelijker werd voor me.

Diana: hoest met de sollicitaties?

Wat mezelf betreft: ik heb de stress een beetje van me af kunnen zetten. Probeer dicht bij mezelf te blijven en te genieten van leuke dingen. Plan ook echt even leuke dingetjes met vriendinnen en ook met mijn dochtertje ben ik heerlijk aan het mutsen.

Ga nu mijn meisje naar ballet brengen!
Hey allemaal,

Ben inmiddels veel minder moe en denk inderdaad ook eens in de zo veel dagen zou ik nou de bay voelen of gewoon een lucthbel in een darm. De afgelopen dagen de familie een rond gebeld en de wieg, commode en box zijn al geregeld, dus dan kunnen we mooi weer geld aan andere dingen uitgeven. Verder heb ik samen met mn moeder de babyspullen die ze van ons had bewaard uitgepakt. Zaten ook nog wel handige en leuke dingen in die we kunnen gebruiken. Zoals bijv. mijn oude badcape die nog helemaal mooi is.

@iedereen: Lenen jullie nog spulletjes van andere of willen jullie alles nieuw kopen?

Heb inmiddels ook mn 20-weken echo afspraak gemaakt, het wordt 08-04 in de avond.

@ Hila: dan willen we graag weten wat het wordt, maar we zijn er nog niet uit of we dat dan al aan iedereen wilen vertellen.

@ Diana: hoe staat het met de sollicitaties?

@ Marie : Wat fijn de je nu weer wat kan genieten, blijven doen zou ik zeggen. En idd dingen afspreken of zelfs spontaan langs gaan bij vriendinnen of spontaan wat leuks doen met je dochterje lijken me een prima manier om te ontspannen.

@ iedereen: Sommige van jullie hebben al curssusen geregeld andere bij eerdere zwangerschappen al gedaan, hebben jullie nog tips? En vanaf hoeveel weken start je meestal met een zwangerschapscursus?

En hebben jullie al nagedacht of je pijnbestrijding wil tijdens de bevalling? Voorlopig zegt mijn gevoel nee, heel misschien een geboortetens maar moet me er nog in verdiepen.

Groetjes Speesjaal
Mijn gegevens voor de tabel zijn:

11 augustus uitgerekend

1e kindje

Ik ben 24 jaar

20 wekenecho heb ik op 27 maart

@Marie: succes met het ompraten van je man. Wij willen het beiden niet weten, hoewel het me soms wel heel handig lijkt. Dat klinkt als een hele dikke buik. Bij mij is er net aan een babybolletje zichtbaar. Ik begin nu net wat reactie te krijgen.

We zijn al helemaal gesetteld. Wel staan er nog overal dozen die uitgepakt moeten worden, maar dat komt wel. Het is echt genieten, we zijn van een flat naar een eensgezinswoning gegaan, dus een hele vooruitgang.

@Speesjaal: wat betreft spullen lenen/kopen zijn we nog niet uit. We neigen naar alles nieuw kopen, maar ik ben wel marktplaats aan het afstruinen of ik toevallig niet iets zie. Maar waarschijnlijk komt er gewoon een compleet nieuwe uitzet. Dat voelt toch het prettigst. Wel heeft mijn moeder nog wat kleertjes bewaard en is er een familiewieg.

ook ik ben wel benieuwd naar welke cursus een aanrader is. Ik heb me in ieder geval opgegeven voor een borstvoedingscursus in juni.

Gaan jullie borst- of flesvoeding geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven