Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Hier een echte borstvoedingsfan. Heb het bij de eerste ook gegeven en vond het i-de-aal! Altijd bij de hand, je kunt het nooit vergeten, steeds binnen 10 minuten klaar met een voeding. Uiteindelijk heb ik zelfs meer dan 2 jaar borstvoeding gegeven, gewoon omdat het zo makkelijk ging.

Bahbahbah, ik moet weer werken en ik heb zooooooo geen zin! Op het moment leef ik nogal een hectisch leven en ik heb ook steeds meer last van harde buiken. En dan ook echt lást! Pijnlijk enzo. Ik ben benieuwd dus hoe het werken vandaag gaat.

Fijn weekend allemaal!
Hallo allemaal,

Gezellig dat het forum op gang komt! Kennelijk zijn we allemaal de vermoeide eerste maanden voorbij

Wat betreft mijzelf voelde ik me donderdag zo onzeker en zag ik zoveel spoken dat ik donderdag de verloskundige even gebeld heb. Die was echt super aardig en heeft rustig de tijd genomen om alles aan te horen. De pijn was waarschijnlijk bandenpijn, de andere spoken die ik zag hoorden er ook bij... Gisteren een relatief rustige dag op het werk gehad en vanaf komende week wil ik het echt wat rustiger aan doen. Alhoewel dat met mijn baan wel wat moeilijk is.

Nu voel ik me weer goed, op naar het weekend, lekker niets gepland!

Wat betreft de diverse vragen:

- inrichting kinderkamer: we kopen alles nieuw, maar dat komt meer door afwezigheid vrienden-familiekring met goed tweedehands, dan wens alles nieuw te kopen. De familie is nog in de baby fase en vrienden nog in de prebabyfase. Wat betreft kleertjes vind ik het trouwens wel leuk alles nieuw te kopen.

- borstvoeding: als dat lukt, ga ik het zeker een tijd geven, zolang dat lukt en nog te combineren is.

- zwangerschapscursus: ik heb me opgegeven voor een normale zwangerschapsgym, die begint eind april. Zal me benieuwen hoe dat is! Ik heb in geen maanden meer gesport en neem me telkens voor dat op te starten, maar ik heb na een dag werken er de puf niet meer voor (klinkt dit iemand bekend in de oren?)

- meisje/jongen: volgende week de 20weken echo, ben benieuwd of alles goed is en geslacht willen we ook wel weten. Als de kleine dat tenminste laat zien en niet zijn kontje er voor draait

Allemaal een goed weekend!

Engeltje
Hallo meiden,

Ik heb een drukke week achter de rug met 3 soll. gesprekken. Ze gingen heel goed. Ze ( 2 verschillende bedrijven) willen me hebben voor een vervolggesprek, dus misschien heb ik het straks voor het uitkiezen. Ik heb bij 1 al wel gezegd dat ik zwanger ben, en van hun moet ik nog een reactie krijgen of ik door ben of niet. Maar ik zie het wel.

Bedankt allemaal voor het meeleven! (Ik zoek trouwens een baan in de IT, maar dan niet als consultant want ik heb geen zin in lange reistijden)

En ik zal ook de vragen beantwoorden:

De spullen voor de nieuwe baby zijn gewoon de spullen die ik voor mijn dochter heb gebruikt. Meerendeel was al 2de hands van marktplaats, dus straks is het derde hands, maar het ziet er nog heel goed uit. Wel wil ik wat nieuwe kleertjes kopen. Daarom zou ik graag willen weten of we een meisje of jongen krijgen, maar mijn vriend wil het niet weten.... Zucht... Kijken of ik het zelf kan ontdekken bij de 20 weken echo.

Borstvoeding: ik twijfel heel erg. Bij mijn dochter was ik heel fanatiek en liep het vanaf de eerste keer helemaal fout (enorm veel pijn, echt ik zal te janken iedere keer) Maar omdat ik zo graag wilde, ging ik door, ik heb advies gevraagd aan de verloskundige, vepleegkundige, 2 lactatiedeskundigen, mijn huisarts en tenslotte een gyneacoloog. Die laatste heeft me kunnen overtuigen om te stoppen. Na 8 weken enorme pijn 8 keer op een dag. Ik zag zo op tegen het voeden en zat met een horloge te timen wanneer de 10 minuten voorbij waren want dan moest ze stoppen met drinken van mij. Ik heb die weken echt niet kunnen genieten. En daar ben ik heel bang voor. Als ik opnieuw die enorme pijn heb, en dat ik dan weer te eigenwijs ben om te stoppen, dat ik niet van mijn kind geniet. Dus mijn antwoord: ik weet het niet. Is ook een gevoelig onderwerp, het heeft me veel verdriet gedaan dat het niet is gelukt.

Cursus: heb ik me voor opgegeven. Vorige keer yoga, was heel fijn, heb ik veel aan gehad. Deze keer gym om wat fitter te blijven.

En het geslacht: ja, ik wil het graag weten maar vriend niet.

Verder zijn we dit weekend druk bezig geweest in huis. Flink opruimen want eigenlijk hebben we geen plek voor de nieuwe baby. Maar door wat spullen weg te gooien hoop ik dat we genoeg ruimte kunnen creeren waardoor we toch een kamer kunnen vrijmaken. Al heb ik geen idee waar we de computer dan moeten zetten. Maar dat komt vast goed.

Meiden, geniet van deze mooie zondag, ik ga er weer vandoor. Groeten, Diana
Hallo allemaal!

Ik heb gister de 20-wekenecho gehad en alles zag er goed uit! We krijgen weer een jongen. Het was echt niet te missen op dat beeld, maar omdat ik er zo van overtuigd was dat het een meisje zou zijn, dacht ik dat ik het wel verkeerd zou hebben gezien. Niet dus. Dat betekent dus dat we niet hoeven te behangen, de wieg hoeft niet opnieuw bekleed te worden en ik hoef nauwelijks kleertjes te kopen. Grappig, vroeger riep ik altijd dat ik alleen maar zonen wilde, dus ik wordt op mijn wenken bediend!

Even wat antwoorden:

Alle spullen hebben we al in huis, wij moeten vooral gaan shoppen voor de oudste: groter bed, tweede commode, kast etc.

Borstvoeding: ik hoop dat het deze keer beter gaat. Vorige keer was ik ten eerste al helemaal oververmoeid voordat mijn kindje geboren was en toen bleek mijn zoontje ook nog een huilbaby Daarnaast had ik ook enorm last van slapende handen en armen (carpaaltunnel syndroom) waardoor ik hem niet goed kon aanleggen. Ik had wel heel veel melk, dus kolfde me een ongeluk. Maar dan ben je dus een half uur aan het kolven en daarna nog een half uur flesje geven. Was de hele dag met niets anders meer bezig. Ik ben na 4 weken gestopt. Ik hoop dat het nu beter gaat!

Cursus: ik was van plan om niets te doen, maar merk dat mijn conditie drmatisch is, dus ik ga kijken of ik nog een actieve cursus kan gaan doen. Sowieso lekker om elke week 1 uurtje alleen maar met de baby bezig te zijn!

Leuk dat er weer zoveel geschreven wordt!

Merel, heb jij je echo al gehad?
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn 20 weken echo gehad en het was heerlijk genieten. Wij willen niet weten wat het wordt, dus moesten even wegkijken.

Dat de kleine eigenwijs is, wisten we al eerder. Heeft de doptone liggen ontwijken, zodat de verloskundige erachter aan moest. Vandaag lag het met het hoofdje op de borst en arm erboven. Wat ze ook probeerde, ging vast niet met het hoofdje omhoog. Wij weten dus dat alles goed is, maar mogen terugkomen om het hartje te bekijken. We verdenken de kleine ervan mijn zoon een handje te helpen. Die mocht namelijk niet mee, en dat vond hij niet leuk, maar tja stel je voor dat er iets mis is. Dan wilden we het horen zonder hem erbij. Maar nu kan hij gewoon mee, omdat de hartslag goed is, ze het op zich zag kloppen, maar de laatste onderzoekjes moeten nog afgevinkt worden. Dus a.s. donderdag gaan we weer voor de echo :-)

Verdere vraagjes die ik langs zag komen,

- borstvoeding. Wil ik zeker gaan doen. Ik heb goede ervaringen, maar ben toen gestopt na 3 maanden (weer aan het werk). Ik vermoed dat het weer zoiets zal zijn.

- kamertje. Wij moeten gaan verbouwen voor de kamer en dat staat voor de komende weken op het programma. Spulletjes moeten we nog kopen en willen we tweedehands doen. We zijn al wat aan het rondkijken geweest, maar nog niet echt iets mee gedaan verder.

- cursus. Ik denk dat ik niets ga doen dit keer. Eerste keer was zo leuk, maar tweede keer niet. Ik ben er niet van overtuigd dat ik er iets aan heb. Hoe de bevalling gaat, weet ik al...dus daar hoef ik het niet voor te doen

Kike, leuk he zo'n goede echo. Wij zaten heerlijk na te genieten. Bij ons was het niet zo goed te zien als bij jullie. Blijft nog even verrassing.

Diana, heel veel succes met de sollicitaties, kiezen altijd leuk en goede IT-ers zijn niet zo makkelijk te vinden.
Hoi allemaal!

Kike en Merel, gefeliciteerd met jullie goede echo's! Wow! En Kike, een jongen, leuk! Ik zal dat ook even verwerken in de tabel.

Ik voel de baby eigenlijk nog niet. Wel raar hè, dat sommigen al zo duidelijk merken als hij/zij het niet leuk vindt, bijvoorbeeld met harde muziek. Afijn, zal bij mij ook nog wel komen. Ik wacht maar rustig af!

Borstvoeding: wil ik ook erg graag. Ben van plan me nog in te schrijven voor een voorlichtingsavond. Dus dat zal ik nog even regelen.

Heb me verder nog ingeschreven voor 4 lessen yoga in juni. Ik voel me echt een enorme cursusfreak nu ik alles zo opschrijf. Ben geloof ik wel een beetje het type dat het leuk vindt om informatie op te zuigen ofzo... Voor mij is het natuurlijk ook nog allemaal zo nieuw... Heb wel echt de behoefte aan een beetje kennis/kunde van anderen. Maar goed, uiteindelijk komt het toch bij de bevalling op jezelf aan.

En natuurlijk is het ook leuk om nieuwe (zwangere) mensen te leren kennen tijdens die cursus(jes)!

@Diana: hoe is het met de sollicitaties? Heb je beet? Wel een lekker idee als je straks kan kiezen.

Ook hier betekent een baby het leeghalen van een kamer, waar de computer staat. Wij gaan wat extra bergruimte creëren door een grote schuifdeurkast in de slaapkamer te plaatsen en de bergingen beneden en hier binnen uit te ruimen.

Dat geeft toch weer lucht.

De computer gaat dus de deur uit, wij kopen een laptop.

Ik merk trouwens ook dat ik af en toe wat pijn heb in mijn buik doordat het zo megadruk is op mijn werk. Moet het dus ook rustiger aan doen, maar weet niet zo goed hoe. Het werk blijft. Ik stuur 3 verschillende afdelingen aan en dat maakt dat ik continu moet schakelen. Gelukkig begin ik volgende week in een andere functie. (Waarbij ik 2 afdelingen afstoot). Dus ik hoop dat ik dan weer een beetje rustiger aan kan doen.

Ik heb een nieuwe tabel, maar momenteel ligt photobucket eruit, ik zal vanavond nog even proberen om hier te plaatsen.
Hoi allemaal!

Gelukkig allemaal goede echo's! Gefeliciteerd! Vind het erg spannend...wij mogen vrijdag. Enne...mijn vriend is om, dus ik mag weten wat het wordt! hahaha, heb wel moeten beloven dat we het aan niemand gaan vertellen! Hopelijk kan ik dan vanaf volgende week helemaal los met kleertjes kopen!

Ik voel de baby enorm. Vooral 's avonds als ik rustig op de bank ga liggen en in bed. Mijn vriend kon het zelfs ook al voelen vanaf de buitenkant. Leuk! Het zijn al geen belletjes meer, maar echte schopjes. Merk wel dat deze baby drukker is in mijn buik dan dat mijn dochter was.

Over de borstvoeding: ik heb mijn dochter 7 maanden borstvoeding gegeven. Kwam zo uit dat ik haar eerste levensjaar (doorbetaald!) thuis kon blijven. Helemaal ideaal was dat. Zal nu niet kunnen, dus ik denk dat als ik weer ga werken ik ook overstap op flesvoeding. Ik zie mezelf nog niet op het werk kolven. In het begin was de borstvoeding heel lastig, mevrouw was erg ongeduldig, dus als de melk niet snel genoeg op gang kwam (blijkbaar duurt die toeschietreflex in het begin wat langer) dan begon ze meteen te krijsen. Ik ging dan even kolven en zodra de melk goed liep, dan legde ik haar aan en dat ging prima. Uiteraard ook de nodige tepelkloven en borstontsteking (au!) gehad, maar met tepelhoedjes (wat leer je toch een rare woorden als je zwanger/net moeder bent...) en kwark aardig kunnen oplossen. Heeft toch wel een maand geduurd voordat ik volleerd borstvoeding-gever was, maar toen wilde ik niet meer anders. Geen gedoe met die flesjes, maar gewoon altijd paraat, altijd hygienisch en natuurlijk zo bijzonder!!!

Wat het kamertje betreft: wij zijn in oktober verhuisd naar onze nieuwbouwwoning, dus er was al een kamertje gereserveerd voor onze toekomstige baby. Ik heb de oude babykamer nog van mijn eerste, alles wel opnieuw laten schilderen. Gewoon wit. Er zaten van die donkere rieten manden in, die heb ik vervangen door vergrijsde rieten manden en nu ziet het er weer helemaal up to date uit. Op marktplaats een mooie lichtgrijze klamboe gekocht met standaard, dus die kan eerst achter het wiegje en later achter het ledikantje. We hebben een familie-schommelwieg, daar heb ik zelf ook nog in gelegen. Mijn schoonmoeder gaat die opnieuw bekleden.

We hebben een gerookte, wit geoliede eikenvloer door het hele huis, dus ook op de babykamer, dan met witte meubeltjes en grijs gecombineerd, ziet er heel leuk uit en is lekker unisex. Kan ik er later altijd nog een kleurtje ingooien. Heb op internet van die grote piepschuimen letters gevonden, lijkt me leuk om die tegen de muur te doen (de naam van het kindje)

Iemand al aan het nadenken over de kinderwagen? We zijn laatst eens binnengelopen bij babyplanet, gewoon eens kijken wat er allemaal is en wat we leuk vinden. Mijn vriend vindt de stokke helemaal leuk. Ik vind hem niet zo mooi eerlijk gezegd, maar hij is wel ideaal qua hoogte, wendbaarheid enzo. Bij de eerste had ik een mutsy en ik werd gek van de lompheid van die wagen. Wil nu dus echt voor comfort gaan en niet te zeer op uiterlijk!

Heb bij babydump (debiele naam) een box besteld. Een witte met een lade met van die platte spijlen. Die zijn overal heel erg duur, maar bij babydump was ie goed te betalen. 180,- uit mijn hoofd. Ik ben op marktplaats aan het kijken voor een maxicosi, die dingen zijn zo duur en je gebruikt ze maar zo kort dat ik die gewoon tweedehands wil.

genoeg gekletst voor vandaag!
Oh wat heerlijk, al die goede echo's! Ik word gewoon steeds zenuwachtiger voor die van ons. Nog maar 5 nachtjes slapen.

Ondertussen heb ik voldoende afleiding aan een jarige oudste zoon die morgen op school trakteert, vrijdag zijn kinderfeestje heeft en zaterdag zijn familie-en-vriendenfeest. Ik heb het bewust gespreid omdat ik het simpelweg niet meer trek, alles op 1 dag. Vriendlief is op oefening (defensie) en die is ook pas zaterdag thuis helaas.

Hier is het geplop inderdaad ook overgegaan in geschop en geduw, duidelijk herkenbaar en zó leuk! Ik geniet ervan.

Een box kopen we -voorlopig- niet, ik ga wel rondkijken voor een co-sleeper, maar misschien dat mijn handige schoonvader die ook wel zelf kan en wil bouwen. Pas na maandag ga ik los hoor, wat betreft aankopen (en dan meteen ook FLINK los denk ik ). Mijn vriend is vrij lang (2.04m) en dus zullen we een wagen moeten hebben die versteld kan worden. Komt allemaal volgende week wel.

Ik ga geen cursus doen, heb ik op dit moment geen tijd voor. Druk, druk, druk.

Hila, doe jij wel voorzichtig met je harde buiken? Fijn dat je 2 afdelingen af kunt stoten, dat zal zeker voor rust zorgen!

http://i646.photobucket.c ... a79_photo/090318tabel.jpg
Hai allemaal,

Leuk al die berichtjes van de echo´s. Ik heb de mijne vrijdag en ben in vrolijke afwachting! Ben behoorlijk benieuwd!!

Verder voel ik nog steeds vrij weinig van de baby (na de voorspoedige avond twee weken terug )

Heel af en toe denk ik iets te voelen, maar weet dan niet of dat het is....

@ Laminaat: mijn man is ook erg lang, kun je een tip hier neer zetten als je een mooie hoge kinderwagen hebt gevonden (ik zal het uiteraard ook doen als ik iets vind). Verder zoeken we ook een hoge commode.

Groetjes

Engeltje
Hoi,

Mijn vriend is dus ook lang (1.96m) en daarom is hij zo enthousiast over de stokke. Dat is echt de hoogste en de duwstang is gemakkelijk verstelbaar.

Apart dat de een de baby zo goed voelt en de ander een stuk minder. Zou het dan toch met de eerste en tweede te maken hebben? Of drukte van het kindje?

Hoe laat mag jij morgen, Engeltje? Wij om 14u. Ik zal voor je duimen!

Ga mijn meisje naar ballet brengen!
Hoi allemaal,

Even vanaf mijn werk.... Marie en Engeltje, veel plezier/succes bij jullie 20-weken echo's! Spannend?

Merel: was de check verder goed?

Ik heb op dit moment bandenpijn, echt niet lollig meer. Ik doe maar even rustig aan, maar loop echt als een oude sok....

Trouwens, wij hebben een Koelstra kinderwagen gekocht. Hoefden verder niet echt rekening te houden met lengte oid. Ik vind het wel prettig dat er een dubbel zwenkwiel voor zit en de wagen ziet er wel robuust uit. Wij zijn echt buitenmensen, dus kunnen dat ook wel gebruiken. En ik vind het zwarte frame wel erg mooi!

Tot later!
Hoi allemaal!

Ben ik weer... Het ging hier ff wat minder allemaal maar inmiddels gaat 't wel weer. Had (heb nog steeds) last van een heel hoge hartslag, 120 in rust, en hartkloppingen en daar word ik nogal moe van. Er is een ecg gedaan en daaruit kwam niets verontrustends. Ik ga me er dus ook niet meer druk om maken Volgende week wordt er alleen nog een bloedonderzoek gedaan om te kijken of m'n schildklier wel normaal doet.

Leuk dat de eerste 20-weken echo's goed zijn, vandaag moesten er weer een paar dacht ik, ben benieuwd!

Fijn weekend!
Hallo!

We hebben de echo gehad vanmiddag! Alles helemaal goed met onze kleine! We weten wat het wordt! Maar ik mag het aan niemand vertellen, dus ik ga hier ook proberen me aan deze afspraak te houden. De echoscopiste die de echo maakte doet dit werk al 30 jaar als zelfstandige. Bekijkt alles (volgens eigen zeggen) nog uitgebreider dan in het ziekenhuis of wat volgens het protocol moet. We hebben de vingertjes kunnen tellen! Kindje is nu 28 cm en 370 gr. Helemaal gemiddeld. Het is echt een druktemakertje, maar dat vond ik zelf ook al! Ben helemaal blij, je gaat er van uit dat het allemaal goed is, maar het is toch wel heel erg fijn dat de echo er zo mooi uitzeg. Hebben een dvd'tje mee naar huis gekregen, dus we kunnen nog eens rustig terugkijken. En nu kan ik lekker los met kleertjes kopen!!!! hahaha!

Engeltje: ik hoop snel van jou ook goed nieuws te horen.

Gazelle: doe maar rustig aan en laat je maar goed vertroetelen!

Hila: vervelend dat je zo'n bandenpijn hebt, met een warme kruik op de bank vanavond?!

Fijn weekend allemaal (lekker zon!)
Hey dames,

Mooi om te lezen dat de echouitslagen van kike, merle en maire allemaal goed waren! Ben imiddels ook wel benieuwd aan het worden maar moet nog 2 1/2 week wachten. Heb wel a.s. dinsdag weer een afspraak bij de vk, dus dan kunnen we de kleine ook weer even zien.

Hier gaat alles verder goed voel de baby nu elke dag wel een paar keer, maar alleen als ik zelf rustig zit of lig. Verder wel onwijs last van bloedend tandvlees, altijd met tandenpoetsen maar de laatste week zelfs met eten soms. En dat is toch best wel smerig.

Zo nu maar eens lekker weekend vieren, morgen gaan we lekker wandelen en langs de babydump.

@gazelle en hila: Zo veel mogelijk lekker rustig aan doen hoor!

@engeltje: Hoe was jullie echo?

FIjn weekend,

Speesjaal
*Even inbreken*

Wat heerlijk dat de dames tot nu toe allemaal een goede echo hebben gehad!

Ik lees stiekum mee met jullie verhalen...

Zelf heb ik aanstaande dinsdag de 20-weken echo, ik hoop dat alles goed is en dat we te weten komen wat het wordt!

*En weer weg...*
Hallo allemaal,

Hie ook een goede echo achter de rug!!! Het wordt een jongetje en alles zat er op en er aan!! Leuk was het. Ook hartje gezien, wat ik zelf altijd weer het mooiste deel vind!!!

Het enige wat ze opmerkte was dat ik over 10 weken weer moet. De placenta lag nog een beetje te laag en moest nog optrekken, dat wilde ze dan over 10 weken checken. Ze dacht dat het nog wel omhoog zal trekken als de baarmoeder groter wordt.

@ Marie:super dat je echo ook goed was!

@ Gazelle, doe rustig aan met je hartslag. Gelukkig is het weekend

@ Hila: sterkte met je bandenpijn.

@ Sjeesjaal: veel plezier bij de babydump!!

Groetjes

Engeltje
De laatste check was ook goed. We konden mooi zo nog extra echo tijd krijgen. Mijn zoon vond het fantastisch om te zien.

@hila vervelend bandenpijn, sterkte.

@marie dapper hoor om niets te vertellen. Hoe vond je vriend het om het toch te weten nu?

@engeltje leuk zo'n goede echo, fijn dat ze het extra goed in de gaten houden met de placenta.

@speesjaal, vervelend van tandvlees. Helpt extra flossen/tanden stoken? Hoe was het bij de babydump?

Lalie, succes met de echo dinsdag, hoop dat je ook een hele goede en leuke echo hebt.

Wij hebben een xadventure wagen gekocht. We vonden het vooral belangrijk dat de stang verstelbaar is. Mijn vriend is vrij lang en mijn zoon wil ook graag achter de wandelwagen. Zo kunnen we alle 3 erachter :-)

Fijn weekend allemaal!
Wat een goede berichten allemaal van de echo's! Goed om te lezen. Wij hebben as vrijdag de 20 weken echo en willen niet weten wat het geslacht is.

@Engeltje: leuk dat je over 10 weken nog eens naar je kleintje mag kijken. Hopen dat de placenta dan hoger ligt.

@Gazelle: lekker rustig aan doen van 't weekend.

@Hila: succes met de bandenpijn, hopelijk neemt het snel weer af.

Vandaag zijn we (ook) bij babydump geweest, in Hellendoorn. Speesjaal, was jij ook bij die babydump toevallig? We hebben een kinderkamertje besteld, box en kinderwagen. Een Mutsy 4-rider. Over 10 weken wordt het bezorgd, dus voor die tijd moet het kamertje afwezen.

Van de week dacht ik ons kleintje te voelen, maar de afgelopen dagen niks gevoeld, dus geen idee of het echt zo was. wel groei ik flink op het moment, dus maak me nog geen zorgen, hoewel het me erg prettig lijkt om je kindje te voelen, toch een extra bevestiging.
Hoi allemaal,

Iedereen lekker weekend aan het vieren? Ik heb gisteren heerlijk in de zon op een terrasje ontbeten. Superfijn! Daarna lekker de stad in geweest. Mijn zwager en schoonzusje trouwen in juni en ik wilde op zoek naar een geschikte outfit. En die heb ik gevonden! Ben er echt superblij mee. Nu nog een mooie sjaal/stola & schoenen en dan ben ik er klaar voor!

Gisteren trouwens weer bandenpijn... Maar dat nam in de loop van de ochtend af. (Het hielp ook wel dat man even mijn rug en onderbuik gemasseerd heeft, kan het allemaal even lekker ontspannen!)

Ik merk trouwens ook wel dat ik de laatste dagen enorm gegroeid ben, ik denk dat dat vooral de oorzaak is van al het "leed". Vandaag lekker niets voor de boeg. Lekker met de krant op de bank...

@MarieG en Engeltje: wat fijn dat de echo goed was, gefeliciteerd! En Marie, wat knap dat je niet gaat vertellen wat het wordt..

Wij hebben trouwens definitief besloten dat we het niet willen weten!

@Gazelle: dat lijkt me schrikken. Had je hier al eerder last van? Of is dit echt tgv de zwangerschap?

Fijne zondag!
En de nieuwe tabel:

http://i646.photobucket.c ... a79_photo/090322tabel.jpg
Hoi,

Hila, ik had laatst toch ook zo'n last van bandenpijn? Ik heb een elastische buikband, die je onder je kleren draagt, die ondersteunt je buik. Volgens mij ooit bij prenetal gekocht. Echt heerlijk en helpt enorm goed tegen de bandenpijn. Ik heb hem niet structureel elke dag om, maar wel als ik bijvoorbeeld de stad in moet. Ik kijk een beetje hoe druk de dag is en of ik veel moet lopen. Misschien een idee voor jou?

Aankomende week weer een aantal echo's in dit clubje, ik zal voor iedereen heel hard duimen dat het allemaal goed is.

Ik ben gisteren met mijn dochter de stad in geweest en we vertellen haar niet wat het wordt. Ik vind het allemaal nogal lastig, van mij mag iedereen weten wat het wordt, maar moet natuurlijk ook respect hebben naar mijn vriend toe. In ieder geval: kon ik dus nog niet los met kleertjes kopen, want mevrouwtje zit daar natuurlijk met haar neus bovenop! Ik heb haar verteld dat we niet weten of het een jongetje of meisje is, want anders is ze natuurlijk boos dat ze het niet mag weten! Van mijn vriend mag mijn dochter het uiteraard wel weten, maar je kunt niet verwachten dat een meisje van 6 jaar 20 weken haar mond moet houden tegen de rest van de wereld, dat is echt te veel gevraagd!

Fijne zondag!
Hai Meiden,

Gefeliciteerd met de goede echo's!

Zoals speesjaal moet ook ik nog een paar weken geduld hebben.

Ik ben op het moment ziek. Een paak keer vannacht eruit om over te geven. En ik voel me nu nog misselijk. Hopelijk is het morgen over, want dan heb ik weer een sollicitatiegesprek.

Nou, ik ga mijn bed weer in.

Tot de volgende keer,

Diana
Goedemorgen Ben net uit bed, heb lekker de hele dag geslapen! Van die snelle hartslag heb ik dus vandaag geen last gehad hihi... Bedankt voor de bemoedigende woorden trouwens allemaal. Ik heb dit nooit eerder gehad en het was vooral schrikken toen ik het na een tijdje maar 's ging opmeten en bleek dat m'n pols 120 was. Nou ja, het zal wel weer over gaan...

Marie en Merel gefeliciteerd met de echo's! Ik kan niet wachten tot ik aan de beurt ben, wat duurt het toch een eeuwigheid!

Ook heb ik nog geen beweging van de baby gevoeld, ik zit al weken goed op te letten maar nee hoor..Het lijkt vast op mij, lekker slapen de hele dag

Diana wat vervelend dat je ziek bent, ik hoop dat je je morgen weer goed genoeg voelt om naar je sollicitatiegesprek te gaan.

Marie het lijkt me moeilijk om het voor je dochter geheim te houden, dan zal je de kleertjes die je koopt ook moeten verbergen en zo?

Engeltje leuk dat je over 10 weken weer een echo hebt, wat is het gevolg dan als de placenta zo laag blijft?

Nou ik ga eten, viend heeft lekker patat gehaald!

Tot later!
quote:marieg33 schreef op 22 maart 2009 @ 11:24:

Van mijn vriend mag mijn dochter het uiteraard wel weten, maar je kunt niet verwachten dat een meisje van 6 jaar 20 weken haar mond moet houden tegen de rest van de wereld, dat is echt te veel gevraagd!

Hier een mannetje van 6 jaar wat de mogelijke namen al weet. Ik heb erbij gezegd dat het een geheim is wat alleen wij drietjes mogen weten en hij snapt het helemaal! Mijn broers en zussen wisten niet dat zoonlief het al wist en zaten hem te dollen en te doen alsof ze hem aan het uithoren waren. Zoonlief hield zich aan zijn woord en zei: "Ik weet nog helemaal niet wat voor naam de baby gaat krijgen hoor". Ik heb ze onlangs verteld dat hij het al láng wist en ze stonden versteld.

Morgen (om half 4 pas!) de echo. Ik ben behoorlijk zenuwachtig, vriendlief nu ook. Door mij. Vandaag een enorme huilbui gehad, ik haat die hormonen... We hebben steeds gezegd dat we niet willen weten wat het is, maar beginnen daar nu ineens over te twijfelen. Nou ja, we zien morgen wel.

De eerste baby-was hebben we iig al gedraaid, hier hingen vanmiddag al wat witte rompertjes, hemdjes en broekjes aan de lijn, zó leuk!

Ik duik mijn bed in nu. Tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven