Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Tjee, Drenthegirl, dat was wel even spannend dus. Goed dat het uiteindelijk overging.
Jeetje Drenthe, dat was vast erg schrikken! Gelukkig mocht je weer naar huis en gaat het weer goed. Die kleine mag toch echt nog wel een week of tien blijven zitten!

Wat is er trouwens veel geschreven in korte tijd zeg! Dat over katten herken ik van een vriendin. Die vertrouwde ze bij voorbaat niet, gewoon omdat een dier onberekenbaar is (een klein kind (broer, zus) trouwens ook...). Dus baby's nóóit alleen gelaten met die beesten. En die mochten sowieso al niet boven komen, dus de nachten waren geen probleem bij hun.

Wij hebben ook zo'n strakke klamboe voor een ledikantje, kun je gewoon bij de diverse babywinkels kopen. Evt onder de poten haken zodat er echt geen beweging in zit. Je kunt 'm hooguit vastpakken door de spijltjes heen, maar hij kan echt niet in het bedje komen. En baby's zijn de eerste tijd nauwelijks mobiel, dat scheelt ook.

Ik heb ook de Etosdoos gekregen, zat inderdaad zoiets in als Wendy beschreef. Toch nog wel een paar leuke dingen dus (heb die billendoekjesdoos nota bene meteen in gebruik genomen).

Gisteren hebben wij dochterlief naar mijn schoonouders gebracht voor twee of drie nachtjes slapen (voor het eerst!). Ze wonen een aardig eindje rijden bij ons vandaan en zien haar lang zo vaak niet als mijn ouders. En zij vindt hen helemaal geweldig, dus we hebben goede hoop dat ze het leuk blijft vinden tot zondag. En ondertussen genieten wij van het vrije leven, haha! Maar het is hier wel errug stil hoor zonder haar...
Ik breek even in! (ben zelf ook in augustus uitgerekend, dus vandaar dat ik hier wel eens meelees)

Ik heb van iemand gehoord dat je de box op tijd in de kamer kunt zetten en er dan aluminiumfolie in kunt leggen, dat schijnen katten ook niet leuk te vinden.

Het helpt niet in alle gevallen, maar ik vind het de moeite van het proberen waard, wie weet....

Succes allemaal met jullie zwangerschap!

Breekt weer uit
Fijn al die tips voor de box, in combinatie met katten.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met de combinatie katten en baby. Het zijn zulke lieve katten en ze zullen eerder bang zijn dan andersom.

Drenthegirl; dat was wel even schrikken zeg. Zijn ze er nog achter gekomen wat het was? Of is rust ook hiervoor de oplossing. Doe in ieder geval rustig aan!!

Hier gaat alles goed. Merk wel dat omdraaien in bed en opstaan vanuit bed, door een hele stijve vastzittende rug, steeds wat lastiger wordt. Maar het hoort erbij en als ik eenmaal op gang ben, gaat alles weer helemaal goed.

Laatste werkweek en dan lekker 2 weken vakantie. Heb er heel veel zin in. Nog even relaxen en vakantie vieren met z'n tweetjes.
Oef Drenthegirl, dat zal wel even flink schrikken geweest zijn zeg! Gaat alles ondertussen weer beter?

Ik heb volgens mij iets verkeerds gegeten, heb echt last van m'n buik en dat straalt uit naar m'n rug. Daarnaast al de hele dag last van steekjes/lichte krampjes onder in m'n buik...

Eigenlijk begint het nu wel aardig onconfortabel te worden en dan moet ik zo nog in de auto (door de file) naar m'n zwangerschapscursus.

Waarom moet de GVB nu juist vandaag staken? Ik ben altijd zo blij als ik gewoon met het openbaar vervoer ergens heen kan...

En of ik nu de snelweg linksom, of rechtsom neem, allebei kom ik in de file terecht...
He Biebel; is de kramp in je buik al weer weggetrokken?

Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mijn rug.....al vrij snel op een werkdag weet ik niet meer hoe ik moet zitten. Echt vervelend, maar gelukkig kan ik veel van mijn werkzaamheden ook thuis doen en dan kan ik meer houdingen afwisselen dan alleen op een bureaustoel zitten (even zwart-wit weergegeven natuurlijk).
Ja, de pijn van m'n darmen is gelukkig verdwenen.

Heb wel erg last van m'n banden, maar voornamelijk 's nachts. En die steekjes horen bij de langzame indaling (heb vandaag met VK gesproken).

Dus allemaal weer heerlijk standaard zwangerschapskwaaltjes.
Oh, is zo'n skippybal niks voor je? Daar hebben wij gisteren tijdens de cursus mee "gespeeld". Dat zit echt ontzettend lekker!!!
Ik heb gisteren van een collega zo'n skippybal gekregen......moet 'm nog opblazen en eens kijken of me dat bevalt. Heb 'm nu thuis liggen. Ben benieuwd.

Vandaag gaat het gelukkig al weer iets beter met mijn rug. Heb vannacht stukken beter geslapen en dat doet toch altijd wonderen.

Ah een langzame indaling. Hoe ver ben jij nu? Je bent geloof ik wat verder dan ik......het is namelijk altijd handig om alvast wat verhalen van ervaringsdeskundigen te horen
haha, ik ben nu 31 weken en 5 dagen. Heb dus nog wel even te gaan.

Heb bij de VK aangegeven dat ik wel bang was voor een vroeggeboorte (eigenlijk alles voor die 40 weken). Maar volgens haar was ik al goed op weg en moest ik het gewoon rustig aan doen.

Ze had nog even gecontroleerd hoe de baby lag, en dat was netjes met het hoofdje naar beneden.

Ik moest alleen wel alert zijn op bewegingen, of eerder, het gebrek aan beweging. Maar als hij netjes bleef hikken (bijna dagelijks) dan was dat ook al prima in de categorie "beweging".

Wat ik me dan wel afvraag: als je als "mens" op de kop staat dan loopt al het bloed naar je hoofd. Waarom is dat bij een baby blijkbaar niet zo terwijl die toch een groot deel van z'n tijd op de kop doorbrengt?

Gisteren geleerd hoe we moeten persen... Hahaha, je zag iedereen een beetje benepen kijken. Kan dat echt geen kwaad? Iedereen was toch wel bang dat ze de baby er nu al uit zouden persen. hahaha.....
Wat vervelend, rugpijn, Assie! Hier helaas ook, het is bij mij gewoon bekkeninstabiliteit. Wat mij goed helpt, is een warme kruik. Ik heb er nu 2, waarvan 1 op mijn werk ligt. Het is zo'n plastic geval (Blokker ofzo), die je goed kunt 'vormen'. Thuis loop ik haast de hele dag met een warme kruik in een draagdoek tegen mijn onderrug aan.
quote:Biebeltje schreef op 08 juni 2011 @ 12:13:

haha, ik ben nu 31 weken en 5 dagen. Heb dus nog wel even te gaan.

Heb bij de VK aangegeven dat ik wel bang was voor een vroeggeboorte (eigenlijk alles voor die 40 weken). Maar volgens haar was ik al goed op weg en moest ik het gewoon rustig aan doen.

Ze had nog even gecontroleerd hoe de baby lag, en dat was netjes met het hoofdje naar beneden.

Ik moest alleen wel alert zijn op bewegingen, of eerder, het gebrek aan beweging. Maar als hij netjes bleef hikken (bijna dagelijks) dan was dat ook al prima in de categorie "beweging".

Wat ik me dan wel afvraag: als je als "mens" op de kop staat dan loopt al het bloed naar je hoofd. Waarom is dat bij een baby blijkbaar niet zo terwijl die toch een groot deel van z'n tijd op de kop doorbrengt?

Gisteren geleerd hoe we moeten persen... Hahaha, je zag iedereen een beetje benepen kijken. Kan dat echt geen kwaad? Iedereen was toch wel bang dat ze de baby er nu al uit zouden persen. hahaha.....

Hihi! Ja ik heb ook veel van zulke vragen.

Waarom mag een pasgeboren babytje niet zo vaak in bad (tenminste liever niet) omdat het slecht is voor 't huidje terwijl ze 9 maanden rondzwemmen in vruchtwater?

Tsja. Tis vast een heeeeele domme vraag haha, maar vraag het me wel echt af.
allemaal trouwens!

Jeej 32 weken alweer, wat vliegt de tijd. Hebben jullie dat ook?

Drenthegirl hoe is het nu?
quote:[message=9264932,noline]Biebeltje schreef op 08 juni Wat ik me dan wel afvraag: als je als "mens" op de kop staat dan loopt al het bloed naar je hoofd. Waarom is dat bij een baby blijkbaar niet zo terwijl die toch een groot deel van z'n tijd op de kop doorbrengt?Dat zat ik me laatst ook af te vragen inderdaad
Wij hebben weer 3 nieuwe fototjes gekregen bij de placenta lokalisatie echo net :D

Leuk om 'm weer eens te zien,wat een stuk groter zeg...hij was al flink gegeroeid,kwam nu op 2 dagen eerder uit dan de uitgerekende datum.

En over 5 weken weer een echo.
Het schiet op, dames! Ik las gisteren op de website van de vlos dat ik toch nog een echo krijg: liggingsecho met 36 weken. Dat wordt dan de 3e en laatste.

Wij gaan wel nog een zwangerschapsfotoreportage laten maken, wie ook? Ik vond het eigenlijk niets voor ons, maar heb foto's gezien van een vriendin en ben overstag gegaan. Dit is zeer waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap en ik vind dat toch een mooi aandenken. Vriend en dochter gaan ook mee voor een paar foto's met elkaar.

Met mij gaat het matig. Woensdag heeft de fysio me gemasseerd, heel fijn! Gisteren tot in de namiddag zelfs helemaal klachtenvrij geweest en lekker met dochtertje op stap geweest (speeltuintje van de Zweedse meubelgigant, daarna tomatensoep gegeten en ranja gedronken en tot slot vormpjes gekocht om zelf ijslollies te maken. Toen ik bij het naar bed brengen tegen haar zei dat ik zo'n fijne dag had gehad riep ze 'Kea!'). Helaas daarna weer veel klachten. Slechte nacht gehad en vanochtend misselijk van de pijn wakker geworden. Om 11 uur gaat het zwembad open, ik heb net besloten dat ik niet naar mijn werk ga zodat ik vanochtend nog de pijn er uit kan zwemmen.

Zo, klaagmodus uit. Gaat iemand nog wat leuks doen dit lange weekend? Wij gaan eindelijk de babykamer leegruimen, vriend is mijn gezeur zat. Komende week dus weer naar de Zweed voor een commode, wieg ophalen bij mijn schoonouders en de nesteldrang kan los!
Is het nog gelukt in het zwembad Lou?

Wij hebben gisteren weer wat baby inkopen gedaan. Heb nu eindelijk een matras voor het ledikant. Ook maar gelijk begonnen de babyspullen te wassen. Heb nu een rek met minikleertjes in de woonkamer staan...

En gisteren maar vast de Bugaboo in elkaar gezet.

Wil nu nog een keer lekker naar de sauna. Dat kan met die bonnen van de C1000, maar ik vind er niet echt iets bijzonders bij zitten (je krijgt alleen korting op de entree en wij willen meestal een compleet arrangement).

Dus ga liever naar de sauna hier in de buurt...
Hallo allemaal!

Hier is alles weer rustig. De klachten zijn gekomen van het indalen, het is al ingedaald dus blijkbaar?! Het ligt gelukkig met het hoofdje naar beneden, dus dat ik wel fijn. De ene dag is de kleine er rustig en moet ik hem / haar ff wakker porren en een andere dag doet hij/zij niet anders dan trappelen en draaien.

Voel me verder goed, maar ben toch halve dagen gaan werken.

@ lou ik wil ook graag een zwangerschapreportage, manlief wil niet mee. Dus ga denk ik alleen. Ook vind ik een gipsafdruk leuk....

As weekend gaat manlief hopelijk eindelijk met het kamertje bezig, 2 juli worden de meubeltjes gebracht.Ik moet ook bekennen dat ik gister mijn eerste babywas heb gedaan.... alle luiers, hoeslakentjes ect gewassen. Straks ff netjes in een doos opbergen en dan alles straks direct de commode in.

Toch maar besloten een wiegje te kopen, toch een hangwieg.... op mp 1 gevonden die slechts 6 maand is gebruikt en voor een heeeeeeele schappelijke prijs!!! We zien straks wel hoelang de kleine bij ons slaapt, in iedergeval niet te lang;)!

Gister op kraambezoek geweest bij schoonzus, ze is gister bevallen van een hele mooie meid!! Toch bijzonder dat er zoiets ook in onze buik groeit! Best onwerkelijk allemaal!!!

Ik moet nog 8 dagen werken en dan lekker met verlof. We gaan nog ff met zijn 2en op vakantie en jullie?
Hier nog 15,5/16,5 dag te gaan...

Wij zitten ook nog een beetje over een wiegje na te denken. Maar ik denk dat we gaan proberen het ledikant in de slaapkamer neer te zetten... Tenzij m'n moeder nog een leuk goedkoop wiegje tegen komt bij de kringloopwinkel.
Heb net een bondolino goa besteld, en hij gaat vandaag nog op de post. Verder gaan we zaterdag toch nog een 3d echo laten maken.

Nog 4 weken werken, dat is nog 12 keer. Verder gaat het hier zn gangetje. Werken wordt wel wat zwaarder vooral omdat ik veel sta en loop. Maar mijn collega's zijn heel aardig en springen in als ik het tempo niet kan bijbenen.
Hi dames,

Wij gaan morgen lekker op vakantie. NOg even genieten met z'n twee in een omgeving met lekker weer, lekker eten, etc. Heb er zin in!

Na de vakantie (we gaan 11 dagen), moet ik nog 4 weken werken --> dus 20 dagen. Ik ga 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Zijn er meer die tot dan fulltime werken, of nemen de meesten eerder verlof?

Verder een familiedrama, dus vannacht praktisch niet geslapen.....vandaag 8 uur reizen om naar familie toe te gaan, maar heb het ervoor over.

Morgenochtend koffer inpakken en dan hop naar het vliegtuig.

Vanochtend trouwens de 30 weken echo gehad. Alles zag er goed uit; helemaal gemiddeld (of ietsje boven gemiddeld). Het was nog steeds een meisje en ze weegt ongeveer 1700 gram.

Idd heel onwerkelijk dat er echt een kindje in ons groeit. Ben wel heel benieuwd hoe het straks zal zijn. Ik kijk nu eigenlijk nog niet verder dan tot de bevalling
Helly; ik hoop dat je nog een paar mooie plaatjes uit de 3d echo krijgt. Mij viel vandaag op dat je niet meer zo gek veel kan zien, omdat het kindje al te groot wordt. Het is ook al deels ingedaald (maar ligt nog niet vast), dus 3d echo's worden steeds moeilijker.
Assie: Ik ben vooral benieuwd naar het gezichtje. En of het idd nog steeds een meisje is . Bij 20 weken echo kwam het geslacht maar 3 sec in beeld en ik heb met een 3d echo toch het gevoel dat je het dan echt zeker weet wat het wordt. Verder vond ik de 3d vooral te duur. Hier in de buurt 125 euro maar we hebben nu 50 km verderop voor 70 euro een afspraak.
Oja, ze ligt of in een stuit of dwars en is dus nog niet ingedaald (hoewel gister even met hoofd naar beneden, maar nu weer dwars).
Assie, ik werk ook full time tot 4 weken. Alleen wel met aangepaste werkzaamheden. Lekker vooruitzicht nog even op vakantie.

Succes met je familiekwestie. Wij hadden gisteren ook even wat paniek in de tent, maar is gelukkig allemaal met een sisser afgelopen. Was aan het einde van de dag wel helemaal uitgeput en afgemat.

Helly, hopelijk heb je straks gewoon een mooie echo en laat de baby zich goed zien.

Bij mijn 30 weken echo kreeg ik geen foto's meer mee, ze konden toch geen mooie kiekjes meer maken nu meneer z'n hoofd zo in mijn bekken verstopt had.

Merk dat ook heel erg als hij de hik heeft, alsof je een tijdbom onder in je buik hebt zitten. En verder kan hij zijn kont? soms behoorlijk pijnlijk door m'n buikwand naar buiten proberen te steken. Dan voel je echt zo'n hele harde punt.

Ik kijk trouwend ook niet verder dan die 40 weken grens. Daarna zien we wel weer, dat is nog te abstract.

Volgens mijn pa komt de baby al tussen 22 en 29 juli. En van m'n zusje moet hij ook ergens eind juli komen i.v.m. haar vakantiedagen.

Maar als het aan mij ligt blijft hij lekker lang zitten. Ik kom nu namelijk een berg vakantiedagen te kort en 10 extra dagen zou me al een heel eind uit de brand helpen.

Dus ik vind 15 augustus wel een mooie datum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven