Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Langzaam aan beginnen de weken te tellen bij iedereen. Heel herkenbaar. Vorige week ook huilend van vermoeidheid thuis mijn bed ingedoken na het werk. Er was een collega ziek wat inhield dat ik voor 2 tegelijk aan de slag moest. Gelukkig heb ik deze week het wat rustiger.

Bij mijn verloskundige ben ik niet op de weegschaal geweest. Ook nog niets gehoord over bloedprikken of urine controleren. Maar ik was sowieso zelf van plan om m'n ijzer nog even te checken (that's my job ).
Wat lees ik veel over vermoeidheid zeg. Ik moet zeggen dat het met mij echt veel beter gaat sinds ik 2 uurtjes per dag minder werk en af en toe een dag thuiswerk. Het feit dat ik nu nog wakker ben zegt genoeg!

Klop aan bij je leidinggevende en de bedrijfsarts (als die er is) wanneer het een dagelijks probleem wordt (of liever nog eerder). Er viel bij mij echt een last van mijn schouders, mijn leidinggevende was heel meelevend.

Het voelt veel rustiger, terwijl ik net zoveel doe op het werk, omdat ik niet zo moe ben! Dus je werkgever heeft er ook iets aan. Bovendien, het UWV vergoedt de doorbetaling van je salaris aan de werkgever als het om zwangerschapsklachten gaat.

Dus dames, pas op jezelf! O ja, en een dikke voor iedereen die het moeilijk heeft.

Hier ook geen 30-weken bijzonderheden op stapel bij de VK. Bloedsuikertest van vorige week (vanwege mijn grote gewichtstoename) heb ik niets meer over gehoord, dus neem aan dat dat goed was.
anoniem_114525 wijzigde dit bericht op 25-05-2011 23:22
Reden: 30 weken dingen
% gewijzigd
Hallo allemaal,

alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Al lees ik tussendoor wel jullie berichten. Zelf zit ik al thuis.. ik ben vorige week afgestudeerd! Het vinden van een baan als orthopedagoog is niet gemakkelijk en al helemaal niet in mijn zwangere toestand! Ik kan tijdens het sollicitatiegesprek gelijk mijn verlof aanvragen.. dat schiet niet op. Misschien vind ik nog een baantje voor 6 weken. Dat hoop ik eigenlijk wel een beetje want thuiszitten vind ik vreselijk! Het huis is op een gegeven moment ook wel schoon en de babykamer af. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten met aan het werk te gaan, maar misschien piep ik straks nog wel anders zodra de baby er is.

Succes nog allemaal!
Gefeliciteerd met je afstuderen inkzwanger! kan me voorstellen dat het solliciteren niet zo lekker gaat.
Inkzwanger, gefeliciteerd!!!

Assie, haha, nee gelukkig alleen informatie opdoen. Ik ga echt niet zelf presenten op zo'n groot landelijk congres...

Poepie, ik zou ook best 2 uur per dag minder willen werken, maar dan moet ik ook verplicht 6 weken voor de uitgerekende datum met zwangerschapsverlof. En dat wil ik nou juist niet. Die weken heb ik aan de achterkant hard genoeg nodig.

Over die vermoeidheid, die heb ik hoofdzakelijk overdag. Uiteindelijk heb ik dan tegen 22/23 uur moeite om in slaap te komen. Terwijl ik overdag m'n ogen niet open kan houden en me zwaar ellendig voel.

Misschien toch proberen eerder te gaan slapen en niet op verzoek van manlief nog even beneden TV te komen kijken samen. Maar anders zie ik hem ook de hele week niet...

Vanmiddag 30 weken echo!!!!! Lekker half dagje werken.

Manlief gaat ook mee. En dan gelijk aansluitend gaan we kijken voor een kledingkast voor de slaapkamer.
@ ink: gefeliciteerd met je diploma!!

@ biebeltje: ik lig er soms wel voor 21.30 al in, ik ben dan zo moe. Dan is voor manlief ook niet gezellig. En wetende dat er na juli een tijd komt dat ik een halfjaar vrij ben, vind ik het dan wel ff goed. Het fijne is wel dat manlief ook rond 22u naar bed gaat ipv 23u.

'goed' om te lezen dat iedereen die periode van moeheid heeft. Ik dacht dat ik de enige was.. niet dus!

30 wkn echo hier op 8 juni. Nog maar 8 wkn werken, zo'n 32 dagen!!! Ik kijk uit naar mijn verlof, misschien achteraf wel met 6 wkn eruit gewild...
Oh, dat is een goeie!!! Ik moet nog (maximaal) 26 dagen.
Hi dames,

Ink; van harte gefeliciteerd met je diploma. Hopelijk vind je snel een baan, maar kan me voorstellen dat dit niet de meest ideale periode is om aangenomen te worden

Drentegirl en Biebel: ah, de 30 weken echo. Maandag ga ik weer naar de verloskundige, ik zal direct even vragen of ik er nou ook een krijg.

Gisteren het kraampakket ontvangen; heerlijk die grote kraamverbanden e.d. Kan niet anders zeggen dan dat ik er erg veel zin in heb

Heb afgelopen week ook de bon voor de prenataldoos gekregen. Ga ik dit weekend ook even ophalen; ben benieuwd wat erin zit. Voelt toch elke keer als het krijgen van een cadeautje

En dagen tellen....dat is een goede.....mmmm.....nog 29 dagen werken. Dat is het betere aftelwerk! Maar eerst aftellen tot mijn vakantie; na vandaag nog 9 dagen werken. Beter.

Ik ben nu echt heel moe....en heb hoofdpijn. Toch moet ik een aantal dingen voor mijn werk doen. Bah, hopelijk vind ik snel inspiratie en anders zal mijn zondag er voor een deel aan moeten geloven.
Wij hebben trouwens ook ontzettend veel geluk met de kinderopvang. Er wordt binnenkort een kdv geopend; 1 straat bij ons vandaan. Zodra ik dat doorkreeg had ik me ingeschreven en gisteren heb ik het contract al ontvangen!

Gelukkig is het gelukt om voor 3 dagen per week opvang te krijgen, alleen is het onze 2e keuze geworden qua dagen. Maar daar valt ook prima mee te leven! Ben helemaal blij. Van alle andere kinderdagverblijven waar ik me had ingeschreven, heb ik nog niets gehoord en was de kans groot dat ze ook geen plek hadden vanaf januari. Weer een zorg minder.
Inkzwanger: van harte gefeliciteerd met je diploma! Knap hoor, tijdens je zwangerschap nog even de hele handel afronden.

Biebeltje: ik begrijp wel dat je graag tot 4 weken voor je verlof wilt werken, maar als je helemaal bek-af je verlof in gaat, dan heb je echt tijd nodig om te herstellen. En je weet natuurlijk niet of je kindje eerder komt. Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook 'geen keus' omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zat. Dochter kwam 10 dagen te vroeg, wat was ik blij dat ik toen al ruim vier weken uitgerust had! Dit keer heb ik dan ook bewust gekozen voor 6 weken vooraf verlof. Nou moet ik zeggen dat ik de luxe heb dat ik mijn vakantie achter mijn verlof aan kan plakken en pas 5 december weer ga werken. Is ouderschapsverlof opnemen na je zwangerschap niet een optie voor je? Dat kan bijv ook voor 2 maanden achter elkaar.

Ik merk dat de rust me goed doet. Ik heb minder last van mijn bekken, vooral omdat ik thuis beter kan afwisselen (zitten, liggen, lopen, fietsen) en 's middags 1 tot 2 uur slaap. Dan nog lig ik om 22.00 wel in bed hoor!
Assie: fijn dat je al kinderopvang hebt! Dat is bij de tweede meestal gemakkelijker, omdat broertjes en zusjes voorrang hebben. Ik weet nog wel dat een vriendin van mij bij 12 dagverblijven stond ingeschreven maar geen opvang had toen ze het nodig had. Kindje is toen een jaar naar een gastouder aan de andere kant van de stad gegaan.
Gelukkig hebben wij geen kinderopvang nodig maar het lijkt me wel fijn als er dan een in de buurt zit.

We hebben hier vlakbij een boerderij wat ook kinderopvang is.

Ik denk dat we misschien ooit nog wel gebruik van willen maken voor 1 dageje maar dan pas na 1,5/2 jaar voor de gezelligheid zo tussen de dieren en andere kinderen.

Ik merkte net dat mijn hartslag nogal snel leek te gaan.

Ik zit toch al zeker 2 uur op de bank,dus dat is in rust,heb ik hem opgemeten,112 ipv tussen de 60 en de 100 gemiddeld.

Zou dat ook gewoon bij de zwangerschap horen?

Ik vind het wel apart omdat ik niks gedaan heb.
Je hart moet harder werken omdat je ongeveer 1 liter extra bloed hebt tijdens de zwangerschap. Je longen dus ook, daardoor ben je sneller kortademig als je bijv. de trap oploopt of tegen de wind in fietst. Als je je verder goed voelt, geen zorgen dus. Anders even met de verloskundige of huisarts bellen maandag.
Ja das waar,ik merk het idd wel met traplopen enzo.

Ik vond het alleen apart omdat ik helemaal niks deed.

Later is het nog opgelopen tot 120 in rust,maar nu voel ik me weer normaal en is hij 84.

Misschien is het gewoon eenmalig een rare uitschieter geweest.

Als het vaker terug komt bel ik de verloskundige even.
Lou, ik moet nog even uitzoeken hoe ik het ouderschapsverlof ga regelen. Ach, ik denk dat ik het wel ga redden. Vooral in het weekend m'n rust zien te nemen (oftewel, m'n ouders al het sjouwwerk laten doen en zelf een beetje toekijken).

Spannend: Heb net m'n nieuwe draagdoek voor het eerst in de wasmachine gestopt.

Wij gaan dinsdag kijken bij een KDV wat heeft aangegeven plek te hebben per 1 januari. Ik had me bij 3 instanties ingeschreven (in totaal 5 locaties). Zou wel ideaal zijn dit KDV. Kan manlief de baby iedere dag afleveren op weg naar z'n werk (en ophalen natuurlijk). Maar mocht ik het moeten doen, dan kan ik er makkelijk met de fiets heen. Zelfs lopen zal nog wel gaan, denk een half uurtje.

Wendy, ik heb af en toe wel last van hartkloppingen voor mijn gevoel, maar als ik dan m'n pols voel gaat het niet veel harder dan anders. Ben wel snel buiten adem.

Even in de gaten houden lijkt me...
Hier ook nog steeds last van vermoeidheid, vooral omdat ik 's nachts slecht slaap, moet er minimaal 3 keer uit om te plassen of vanwege het maagzuur!

Dat maagzuur is zo naar, ik gooi er bijna elke dag wel minimaal 1 maaltijd uit, heel vervelend. En ik let erg goed op wat ik eet en drink. Ik drink eigenlijk alleen nog maar water en als tussendoortjes appel of meloen. Verder wel gewoon avondeten, maar zeker zonder al te scherpe kruiden en zo lief mogelijk niet te vet. maar helaas... helpt wel iets, maar niet genoeg!

Zwangerschapsverlof is bij mij een ander verhaal. Ik heb 2 eigen webwinkels en werk vanuit huis, nu tijdens schooltijd van de andere kinderen. Heb nu voor mijn ene winkel nog voor een maand aan opdrachten liggen, maar ik neem al geen nieuwe meer aan! en mijn andere winkel houd ik zo lang mogelijk open. Ik kijk wel hoe lang ik door kan gaan! Stoppen met werken betekent bij mij helaas ook tijdelijk geen inkomen...

Hoe het straks gaat met de baby is ff afwachten. Ik denk vooral 's avonds werken en tijdens slaapjes. Voorlopig in ieder geval nog geen kdv. We zien het wel!
Hoi Fachat,

Kom je niet in aanmerking voor de zez-regeling? 4 Maanden geen inkomsten is wel erg lang en misschien heb je de rust straks wel heel erg nodig.

Vanmiddag contact gehad met het kdv. We krijgen precies de dagen die we op hadden gegeven. De dinsdag per 1 nov en de dond per 1 dec. Ik ben hier heel blij mee.

Het kamertje gaat de goede kant op. Alles is gestuct en geschilderd, nieuw laminaat erin. Nu de deur nog geschilderd en ik kan de meubels van zolder gaan halen.
@ azzie: dus jij hebt de prenataldoos al? Dat is toch de blije doos? Ik heb er nog geen bericht van gehad? manlief wilde het kraampakket al weggooien haha hij dacht dat het de blije doos was.

@ wendy: je hormonen veranderen dus wellicht daardoor een tachycardie? Ik zou het wel in de gaten houden en anders contact opnemen met VK.

@ fachat: er is voor zelfstandigen toch een speciale verzekering zodat je wel inkomen krijgt? Is er niet iemand die je winkel tijdelijk kan overnemen?

Wij hebben ons in feb al ingeschreven bij 2 creches. En mijn voorkeur creche kon een plekje garanderen, dus in april ofzo hadden we dat allemaal al geregeld. Ik neem na mijn verlof nog verlengd zw verlof op en vakantie. Dus voor mij geen werk meer in 2011. Nu nog 25 dgn werken!!!!

Vandaag was de kraamzorg hier, veel info maar niet heel veel nieuws. Wel gehoord dat de kleine absoluut niet in de kinderwagenbak mag slapen 's nachts, overdag mag het wel. Mmm moeten we dan toch een wiegje kopen??
Zo, net voor manlief ook een babydrager besteld (Bondolino). Hij had me gisteren met de draagdoek aan de gang gezien en begon weer te vragen naar zijn eigen drager.

Het wassen is goed gegaan, nu moet het allemaal alleen wat soepeler worden. Had de pop gisteren even snel voorgeknoopt. Lang niet strak genoeg, maar even voor het idee. Maar die doek mag wel een stuk soepeler worden anders gaat het knopen nog moeizaam worden. Misschien maar een paar daagjes onder m'n hoeslaken leggen. Van het "vingerhaken" etc. kreeg ik spierpijn...

Maar het zat eigenlijk best lekker.
.
Haha Biebel, ik zie dat je het weer verwijderd hebt. Vond je het toch te ranzig?? Ik weet het niet hoor, trouwens. Zou het gewoon even aan je VK vragen. (Lekker geheimzinnig he dames?)
Haha, ja, had het ondertussen ook al even gegoogeld. Die vraag was al vaker gesteld. Beantwoorde wel gelijk al mijn vragen op dat gebied. (Dat het dus normaal is).
Een van die zwangerdozen heb ik maanden geleden al gekregen. Kan me nauwelijks nog herinneren wat erin zat eigenlijk... was niet zo heel boeiend. Kraampakket moet nog komen.

Ik zit momenteel een beetje met de thuisbevalling. Wij hebben namelijk een nogal groot bed dat niet op klossen kan of kratjes (durf ik echt niet). Dat betekent dus iets anders verzinnen voor de bevalling. Maar ik kom niet verder dan een kraambed huren (wil ik eigenlijk niet, en komt volgens mij altijd 1 dag na bestellen) of een eenpersoonsbed aanschaffen (evt. tweedehands) en dat dan op klossen zetten. O ja, een extra matras boven op eigen matras, maar dat schijnt erg slecht voor je rug te zijn. Ik wil wel graag op de baarkruk, dat scheelt misschien alweer. Toch maar eens navragen bij de VK.

@KDV: Ons KDV doet de plaatsing pas veel later, maar sowieso hoeven wij daar pas vanaf 1 maart een plekje te hebben. Tot die tijd heb ik heerlijk vrij! (En daarna zijn mijn vakantiedagen en levenslooptegoed weer zo'n beetje op...)
@drenthegirl: dus 's nachts in de kinderwagenbak mag niet? Waarom niet? 2,5 jaar geleden mocht het nog wel. Denk dat wij dat gewoon gaan doen, de (familie)wieg is erg groot voor zo'n kleintje. Oudste heeft de eerste 4 weken alleen in de kinderwagenbak geslapen, ook 's nachts en kraamhulp heeft er nooit wat van gezegd. Wel adviseerde zij de kap omlaag te doen i.v.m. luchttoevoer. Tja.

@poepie: maar even vragen aan de VK. Weet je heel zeker dat jullie bed niet omhoog kan? Is er niet een mouw aan te passen met zelfgemaakte klossen? Vriendin van mij had heeeeel veeeeeel kratjes nodig voor haar auping, maar het ging prima. Dus op tijd kratjes verzamelen
We hebben afgelopen weekend eindelijk de kinderwagen uitgezocht! Heel erg blij dat dat geregeld is. Het is de Icandy Peach geworden. Man zijn ogen begonnen te glinsteren toen hij hoorde dat er een bekerhouder als assessoire bij zat...

Over slapen in de reiswieg/kinderwagen; het viel me wel op dat het matrasje van de kinderwagen een stuk dunner is dan het matrasje in mijn wieg, misschien dat het daarmee te maken heeft.

Ik heb ook een kraampakket van mijn verzekering ontvangen. Man had ook de blije doos besteld, maar die hebben we nog niet gezien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven