Uitgerekend eind augustus 2010!!!

22-12-2009 12:54 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het lijkt mij erg leuk om te schrijven met allerlei mensen die ook eind augustus uitgerekend zijn, natuurlijk sept. ook goed.

Ik ben 32 jaar oud en zwanger van ons tweede kindje ik ben uitgereken op 27 aug. Ik weet dat er nog een topic is, maar die is al zo vol dus ik dacht laat ik een nieuwe openen.

Wat is het toch bijzonder om zwanger te zijn!

padi25-082e kindjeTorrimolinos27-083e kindjeLisey29-082e kindjemamavanamy29-082e kindjelarissa7702-092e kindjemelissa8325-081e kindjepatasa29-082e kindje789
Hallo, hier ben ik ook weer een keertje.

Ben echt vanaf vrijdag ziek zwak en misselijk geweest dus had geen fut om de pc aan te zetten.

Had daarbij ook nog eens een ziek kind dat niets binnenhield, manlief moest heel het weekend werken dus het was een topweekend

Maargoed nu gaat het wel weer! We hebben het toch maar aan mijn ouders verteld, altijd makkelijk om een keer een back up te hebben voor de oudste indien nodig!

Eten en drinken is bij mij met vlagen, de ene keer honger als een paard en de andere keer krijg ik met moeite een cracker wegge"knauwd". En wat drinken betreft ben ik net als bij de eerste weer helemaal into appelsap. Geen idee waar dat vandaan komt, maargoed het is vocht he!

Babyspulletjes wil ik ook nog niet echt gaan aanschaffen, heb ook bijna alles nog van de eerste, dus heel veel zullen we ook niet nodig hebben.

@Lisey: veel plezier bij de vk vandaag! Ik vond het zelf altijd erg leuk zo'n bezoekje aan de vk!
Lisey, hoe was je VK afspraak?

En is er een echo gemaakt.

PaTaSa, balen dat je zo ziek was. En je kind ook nog. Dat kan je er dan niet echt bij hebben, lijkt me. Griep heerst...

Hoe reageerde je ouders?

Torre, Padi, Melissa83.... hoe is het bij jullie?

Hier rustig, vandaag een tutdagje met mijn dochter, die vanmiddag duidelijk niet lekker in haar vel zat en de hele tijd moest huilen. Toen oma binnenkwam was eht even goed en toen papa binnenkwam was alles vergeten en vergeven. Nu zit ze lekker voor Sesamstraat te kijken (neem het op). We gaan zo lekker eten. Het ruikt lekker vanuit de keuken. hmmm.
Het was alleen een intakegsprek bij de vk, dus geen echo. Eerste indruk was goed. Verder valt er dus weinig te vertellen. Bloeddruk was goed, gewicht iets minder

Hoe is het met iedereen? Vertel, vertel!!
Hoi,

Ik heb de afgelopen week weinig achter de computer gezeten, had het erg druk met mijn werk. 's Avonds moet ik echt rond 9 uur in bed liggen anders trek ik het echt niet. Met de misselijkheid valt het wel mee, soms een vlaag, maar dat is niet heel vervelend.

Ik heb nog geen behoefte om dingen voor de baby te kopen, dat is toch anders bij de eerste, toen wilde ik van alles kopen.

@lisey, ik schrijf ook bij babyopkomst misschien heb je me daar gezien?

Ik mag 21 jan. naar de vk voor een intakegesprek, hopelijk gaat ze ook het hartje proberen te vinden, dan kan ik het even horen. De echo staat pas 8 feb. gepland dus nog even wachten.
Hallo allemaal!

Daar ben ik ook even weer! Ben ook steeds heel moe en probeer dan ook vroeg naar bed te gaan iedere avond. Ik slaap heel onrustig en word regelmatig echt wakker en kan dan maar weer moeilijk inslapen. En ik heb ook heel erge dorst Lisey! Wel lastig dat slaapgebrek, maakt het werken overdag niet makkelijker. met de misselijkheid valt het gelukkig mee.

Ben ondertussen ook bij de VK geweest. Intake, dus niet heel veel bijzonders. Volgende week de echo! En daar kijk ik heel erg naar uit. In de laatste week van januari naar het ziekenhuis voor informatie over de prenatale testen, en dan hoop ik een keuze (wij) te kunnen maken.

Spannende weken dus. Gaat best snel, alweer bijna 7/8 weken zwanger! (ongeveer).

En verder.......... De lente mag voor mij nu wel komen! Weg met de sneeuw en de kou!

O ja, uit welke regio komen jullie dames?? (even om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen!)
We hebben de eerste aankoop gedaan voor de nieuwe baby: een nieuwe fiets voor mij ! Ben er helemaal blij hahaha.

@Padi: ik dacht dat ik je voorbij zag komen op babybytes, kan dat ook kloppen?

21 januari naar de VK, dan ben je, even rekenen... zo'n 9 / 10 weken zwanger? Is het dan al mogelijk om het hartje te horen? Ik dacht pas rond de 12 weken? Zou wel leuk zijn, de bevestiging!

@ Torremolinos: vervelend he, die onderbroken nachten :-S Juist nu je je slaap zo goed kunt gebruiken. Wel 'fijn', die herkenning.

Ben het helemaal met je eens: weg met die winter, laat de lente maar snel komen! Ik ben de sneeuw spuugzat!

Hoe gaat het met jullie groeien? Ik merk dat mn gewone broeken echt te strak zitten nu, moet op naar een maatje groter. Heb nog 1 nette broek die me goed zit, voor de rest thuis lekker in een joggingbroek.

Torremolinos, je wilde weten uit welke regio. Ik kom uit Friesland, daar wil ik het eerst even bij laten

Wat voor werk doen jullie? Ik werk 2 dagen per week op de administratie. Moet morgen weer aan de bak. En dan lekker weekend!!!
Hey hallo meiden,

Ik heb al een paar dagen last van een steek in mijn zij, zeg maar in de buurt van mijn eierstokken. Hmm.... maak me wel een beetje zorgen... is het normaal of toch maar even met de HA of VK bellen?

Torremolinos; ik kom uit Brabant

Lisey ik heb een eigen bedrijf. Ik werk drie dagen door de week en vaak nog in de avonduren en weekenden. Erg leuk.

Ik ga slapen. Trusten
Hallo meiden,

Lisey: leuk Friesland! Ben dol op die provincie en dan met name op 1 van de waddeneilanden!

Larissa:heb je die steek constant of af en toe? Ik zal je niet gelijk teveel zorgen maken hoor. Bij mij steekt en krampt er ook van alles. Is volgens mij vrij normaal.

Met mij gaat het allemaal weer wat beter, slaap de laatste 2 nachten weer wat rustiger en ben wat minder misselijk. Ik merk ook inderdaad dat ik al iets begin te groeien, vind het wel heel vroeg hoor. Herken het niet van mijn vorige zwangerschappen. Maar heb nog geen speciale positie kleding, dat komt nog wel. Ach, een legging met een jurkje kan je natuurlijk heel lang doordragen, toch?

Ik werk 32 uur (detailhandel) en dat is best wel veel. Hele dagen staan en veel lopen enzo. Maar goed, s'avonds maar behoorlijk vroeg op bedje, dan is het wel vol te houden. En die moeheid zal ook wel weer verdwijnen na een tijdje.

Nog 2 nachtjes en dan de echo, ben er toch wat lichtelijk nerveus over. Toch spannend, je weet natuurlijk nooit wat je te zien krijgt. Ik hoop op een mooi kloppend hartje! Dat zal me toch wat meer rust geven, denk ik.

Zo meiden, ik wens jullie een fijne zondag!
Hoi!

Hebben jullie nog een plekje voor mij in de tabel? Vind het ook wel leuk om mee te schrijven hier. Ik ben ook eind augustus uitgerekend. Als ik het zelf op internet uitreken ben ik 28 augustus uitgerekend. Ik ben 27 en dit is ons eerste kindje. Mijn vriend heeft wel al een zoontje, dus voor hem is het de tweede.

Ik had dit topic wel al gezien, maar wilde niet gelijk gaan meeschrijven. Heb ik oktober een miskraam gehad en was toch wel een beetje bang dat het weer mis zou gaan. Maar goed inmiddels ben ik al 9 weken en woensdag avond hebben we de eerste afspraak bij de VK. (echo en intake gesprek)

Gelukkig vallen de kwaaltjes bij mij tot nu toe mee. Heel klein beetje misselijk geweest, maar niet zo erg dat ik boven het toilet hing. Verder ben ik wel erg moe en vaak 's nachts last van mijn buik.

bye, izzyz
Hey izzyz, leuk dat je ook mee komt schrijven . Kan me voorstellen dat je eerst wat afwachtend bent, na een miskraam. Na hoeveel weken ging het fout als ik vragen mag?

He Torre, wij zijn ook gek op 1 speciaal waddeneiland haha. Misschien komen we elkaar nog eens tegen. Over de eilanden gesproken: zijn jullie ook van plan dit jaar in de zomervakantie nog weg te gaan? Wij slaan het maar een jaartje over. Misschien dat we in de meivakantie een paar dagen gaan, maar dat zien we nog wel. In de zomer zie ik echt niet zitten, wil het liefst wat in de buurt blijven van ons eigen huisje en ziekenhuis

Larissa, hoe gaat het met je? nogsteeds last van die vervelende steken? Hoort er geloof ik ook wel een beetje bij, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Patasa, Padi, MVA en Melissa, hoe gaat het met jullie?

Ik ga morgen bellen om een afspraak te maken voor de echo. We willen graag inde 12e week, maar als er eerder plaats is, weet ik niet of ik me kan inhouden haha. Wil nu ook wel graag de bevestiging dat alles goed is.

In de 2e zwangerschap blijk je sneller te groeien dan de eerste. Bij mij is dat iig wel waar Pas mn broeken echt niet meer, heb al een goedzittende positiebroek aangehad Thuis houd ik het nog even bij joggingbroeken, maar op mn werk wil ik toch wel wat leuk voor de dag komen. Binnenkort maar even te shoppen. Idd een rokje met legging, maar al mn leggings snijden nu in mn buik, dus ok die moeten een maatje groter.

hier nogsteeds moe moe en misselijk. Al wordt dat laatste geloof ik wel iets minder. En best wel humeurig nogsteeds. Hopen dat dat met een weekje of 4 weer beter gaat.
Welkom Izzys! Leuk dat je mee komt schrijven!

Lisey, toevallig ook het 2e waddeneiland van rechts? Oftewel Ameland? Haha!

Je schrijft dat je ook nogal humeurig bent. Nou, ik ook, om gek van te worden.

Hoop dat ik snel weer vrolijk en blij ben. Het is waarschijnlijk een bakerpraatje. Maar ben je erg humeurig in het begin van de zwangerschap dan krijg je een meisje. Ben benieuwd! Onzin natuurlijk......

Ik heb trouwens ook erg last van pukkels, erg vervelend. En om nog even door te zeuren, ben ook weer erg moe vandaag.

Hoe is het met Padi? En met de andere meiden?
Hallo meiden!

Even snel wat van mij laten horen!

Heb weinig tijd, dus zal een andere keer even op jullie reageren!

Maar hier gaat alles hartstikke goed! Totaal niet misselijk.

Alleen wat sneller moe en me borsten zijn gegroeid.

Af en toe een steekje of krampje maar niet echt heel erg.

Voel me nog steeds heel onzeker, ben blij als ik een goede echo heb gehad.

Vorige week hebben we onze intake gehad en de 28e hebben we de echo!

Hoop dat dan het echte genieten kan beginnen!

Ik kom snel weer terug!
Meiden, wat is het hier rustig. Alles goed met jullie?

Ik heb de eerste echo gehad vandaag! Ik zag een heel klein proppie met een mooi kloppend hartje!! Ik ben blij.

Mijn humeur is stukken beter nu
Super Torre, dat de echo goed was

Klopte de termijnberekening met jouw datum? Wanneer ben je nu 'officieel' uitgerekend?

Ik mag volgende week woensdag voor de eerste echo. Hoop net zulk goed nieuws te hebben Het gaat het trouwens ineens beter met het misselijk-zijn, gelukkig!

Ja, hier is het ook Ameland Maar we slaan dit jaar dus een keertje over. Waar zitten jullie altijd?
Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer! Na wederom veel ziek zijn, had ik vorige week vrijdag intakegesprek en de vk adviseerde toch echt om tabletjes te gaan halen bij de huisarts. Dat heb ik gedaan en ik moet zeggen, da's goei spul Ben nog wel moe maar hou alles weer lekker binnen dus dat is wel fijn!

Welkom Issyz! Snap het helemaal dat je nog even hetbt afgewacht om mee te schrijven. Hopelijk gaat nu alles goed!

@Torremolinos, super dat je een echo hebt gehad en het hartje al hebt gezien! Lekker genieten!

Mijn vk is bezig met een opleiding voor echoscopiste en ze wil veel oefenen dus ik mag vrijdag om 12u even langskomen. Afgelopen vrijdag intake gehad maar daaruit kun je idd niets opmaken.

Verder kom ik ook uit Brabant en werk ik op kantoor.

Mijn ouders en schoonouders reageerden heel enthousiast, aankomende weekend willen we het onze vrienden gaan vertellen.

Wij willen misschien ook in april of mei nog op vakantie gaan. Toch nog even er tussenuit!
Hoi!

Termijndatum is een paar dagen verschoven, ben 3 september uitgerekend. Ik krijg volgende week wederom een echo, dus misschien dat het dan weer iets afwijkt. Schijnt te kunnen als het nog zo klein is, iedere millimeter is een wereld van verschil. We zullen zien. Ben in iedergeval superblij dat ik het hartje zag kloppen. Mijn angst om een miskraam is wel iets heviger nu. Weet niet zo goed waarom, maar je leest het hier op het forum zoveel. Ben pas rustig als ik de 12 weken ban gepasseerd, denk ik.

Wat grappig Lisey dat jullie ook altijd naar Ameland gaan! Echt een paar weken in de zomervakantie zit er ook voor ons dit jaar niet in, Maar wil zeker nog een weekje of weekendje ergens in het begin van de zomer ofzo. Kan echt niet een jaar zonder. Meestal verblijven wij in Buren, vlak bij zee. Maar eigenlijk is het gehele eiland een favoriete plek van mij. Heb de wens om er ooit nog eens te gaan wonen, maar zal wel bij een wens blijven hoor...

Verder, best nog wel erg moe. Hele dag gewerkt en dan toch bekaf thuiskomen. Vandaag ook weer erg misselijk geweest. En een vreselijk opgeblazen gevoel, met enorme buik.

Maar goed, tis voor een goed doel!

Zijn er nog meer die binnenkort een echo hebben??

LIsey, jij woensdag! Spannend hoor! Wel gelijk ff hier neerzetten wat je zag hoor! ben erg nieuwsgierig.
Hoi allemaal!

Gisterenavond heb ik de eerste echo gehad en een intake gesprek. We zagen gelijk een kindje zitten, dus dat was een hele opluchting. Verder een kloppend hartje, 2 armpjes en benen! Jeej, echt zo fijn dat het allemaal goed is. Daarna nog een intake gesprek gehad met allemaal info. Toen we thuis waren kwamen mijn ouders en schoonouders nog even langs om de foto te bekijken. We hebben gelijk de eerste babykleertjes gekregen. (echt super schattig) Ik had zelf nog helemaal niks gekocht. Ik ben nu 9 weken en 2 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 23 augustus.

@Lisey: De vorige keer ging het mis met 6/7 weken, dus ik was daar nu wel al voorbij.
Gister oefenecho gehad. Uitgerekende datum is verschoven naar 3 september. Op 17 feb. heb ik officiele eerste termijnecho, dus dan weten we meer!
ha meiden,

na opnieuw veel gedonder met de computer meld ik mij weer. Afgelopen week ook een zeer drukke week gehad en ben dus echt bek af. Gisteren avond naar show van Top gear geweest in de rai. Hoewel ik niet zo'n autofreak ben, was deze show wel gaaf.

Om 12 uur thuis, dus vandaag gesloopt. Ga dus vroeg naar bed, dat is het voornemen althans.

De steken zijn afgenomen. Gelukkig. Ik denk dat het te maken had met de spijkerbroek die ik die dagen aan had.

Sindsdien heb ik katoen en andere soepelzittende broeken aan.

Verder hier nog prima op gewicht zoals 8 weken geleden. Paar ons aangekomen.

Onze echo is de 29e. Spannend. Het blijft allemaal zo onwerkelijk. Ik heb geen enkele zw-kwaal, behalve vermoeidheid. Dus ik wil nu wel echt even zien dat er iets in mij groeit.

Na 't weekend meer.
Iedereen een fijn weekend gehad?

PaTaSa, leuk hoor, die echo-oefening van je VK Zo kun je eens vaker!

Izzys: super dat de echo goed was! Moet een hele geruststelling zijn. en leuk hoor, de eerste kleertjes!

Hier alles goed, wel nogsteeds moe moe moe. En de misselijkheid is gevorderd tot overgeven Goed teken zullen we maar denken

Woensdag echo, spannend hoor! wachten duurt lang haha.
veel plezier met je echo morgen, Lisey!!

hier een goed en rustig weekend. Niets bijzonders.
De echo was goed, we hebben het hartje gezien, en de uitgerekende datum klopt precies! helemaal op schema dus
Dag meiden,

Ik had vandaag mijn 1e afspraak met de verloskundige. Helaas is het niet goed met het vruchtje. Officieel zou ik nu 9 weken zijn. Maar het vruchtje heeft de grote van vijf weken. De suggestie van de VK was nog even dat ik me misrekent heb, maar dat kan niet. Ik weet het 100% zeker. M.a.w. wordt er dan gezegd dat ik rekening moet gaan houden met een miskraam....

Jullie kunnen je indenken dat mijn dag niet zo heel prettig is verlopen. Loop een beetje met m'n ziel onder mijn arm. Over twee weken moet we terug voor een 2e echo. Mits niet eerder de miskraam heeft plaats gevonden.

Ben erg verdrietig en weet niet echt meer wat ik moet vertellen. Het kindje was (is) erg welkom.... Het zullen een paar spannende weken zijn.

Lisey, gefeliciteerd. Fijn dat het goed is met jullie kindje!
Jeetje Larissa, wat heftig, sterkte

zullen inderdaad 2 lange weken worden
Lisey, dank je wel voor je lieve bericht. Merk dat het fysiek erg veel impact heeft. Ben nog moeier, dan ik al was.

VK net gesproken en er is een kleine heel kleine kans dat het positief afloopt. Ergens is er dan ook een sprankje hoop, maar moet me op het ergste voorbereiden. Ik hou jullie op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven