uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@Sosofie, die sluitband werkt hetzelfde als een sluitlaken.

Het zorgt ervoor dat je minder last hebt van je naweeen en je sneller een strakkere buik hebt.

Ik heb er nu vele vrouwen over gehoord en allemaal raden ze het aan. Je hebt hem geloof ik maar max 2 weken na geboorte aan.

Balen dat die Lilypadz niet werkten... ik hoop bij mij wel, want ik ga onder geen beding met bh aan slapen.

Moet er werkelijk niet aan denken.

Hopelijk lek ik gewoon helemaal niet haha...

@Bokito, ik ben echt heel erg tegen medicijnen omdat die bij mij toch nooit werken, ik heb voor het eerst paracetamol in huis

genomen. Verder heb ik malox forte in huis, maar dat mag je pas 1 uur na een maaltijd innemen... werkt overigens wel super goed.

Zolang ik melk in de buurt heb ben ik niet misselijk, dus doen we het maar zo.

@Nakur, Over de namen op je kaartje, je moet doen wat bij jezelf het fijnste voelt. Als dat beide achternamen zijn dan is dat toch goed?

Ik stuur ook geen kaartje naar mijn huisarts of naar de verzekering hoor, nog nooit van gehoord

En wat heerlijk dat het kamertje af is! Joepie! en voetjes in de buik, vind het knap dat jij dat al kan onderscheiden. Ik heb werkelijk geen enkel idee welk lichaamsdeel voorbij komt zetten haha...

@Pluis, snap dat je dan zelf ook moeilijk je traantjes kunt bedwingen als je kind zo overstuur is. Gelukkig viel het allemaal mee en voel je je vast beter nu je weet dat hij lekker aan het spelen is.

Mama komt zo, helpen met wat poetsen etc.

Hondje wat ik had geplaatst kan haar plekje niet vinden en is helemaal losgeslagen, ze wordt morgen weer terug gebracht.

Ben bijna ten einde raad.....

Nou ja, kan er toch niets aan veranderen dus het zij zo.

Hoop dat ik nog wat kan doen vandaag. Vanavond komt een kennis van me die ik al heel lang niet gesproken heb dus dat is wel gezellig...
Dos, wat balen dat de herplaatsing niet gelukt is! Wij hebben ook een herplaatshond en zijn nog elke dag blij met haar. Ze is inmiddels acht, dus we genieten van haar zolang het nog duurt...De labradors van mijn ouders zijn allemaal 8 of 9 jaar geworden...

Ik ken geen enkele bvgevende vrouw zonder kompressen, wat lijkt me dat heerlijk pluis! Ik loop sowieso de eerste week (weken?) met een sportbh aan, 24 uur per dag, om de stuwing tegen te gaan...

Mijn vader is nu de babykamer aan het witten... dan kan volgende week het behangetje op de muur, de meubeltjes geverfd en dan kunnen we beginnen met inrichten en creatief doen... heb ik zin in.... Heeft er iemand van jullie ervaring met spuitbuslak? Ik heb een metalen spijlenbedje, wat ik eigenlijk nog een kleurtje wil geven en vraag me af hoe ik dat het makkelijkst ga doen... Als jullie tips hebben...

Sinds gisteravond zijn we toch weer over de naam aan het bakkelijen... we weten het allebei niet meer. Hahaha.... ik heb echt de neiging om mezelf ontzettend uit te lachen. Het ene moment ben ik ergens zeker van, het volgende moment ben ik nergens zeker van... komt goed.. Maar schrik niet als het opeens een heel andere naam is in juni... ;)

Ik zal de hyves weer eens checken, merk dat ik niet zo hyverig ben...
sosofie leuk dat je vader zo bezig is in het kamertje.

En heb ooit een plantenzuil gespoten en weet daarvan vooral nog dat de afstand belangrijk is en niet te dik spuiten maar liever 2 keer, zaten nu allemaal zakkers in.

En ja die namen die weten wat, we laten ons verassen in juni

En stuwing ook niet tot nauwelijks gehad, had de grootste moeite om een productie te krijgen. Heb menig avondje zitten clusterkolven. En dan roepen ik stop ermee. Maar ja als zo een kleintje dan weer bij je drinkt en groeit van jou melk ga je toch weer door. Totdat meneer zelf bedacht bij 6 maanden het is genoeg en duwde zo de borst weg.

Dos wat ontzettend balen van het hondje, het klonk zo goed!
Zo, fanatiekelingen! hahaha, jullie bijhouden is een sport :)!

Dos, wat balen zeg. Je kunt niet anders dan je er maar bij neer te leggen maar is toch jammer!

Sosofie, spuitlak op babymeubels? Is dat spul niet hartstikke giftig? Ik weet het niet hoor, maar ik zou eerst eens uitzoeken of het niet schadelijk kan zijn.

Bokito, gefeliciteerd! Leuk hoor.

Zespri, klinkt pijnlijk. Ik zou dit zeker bespreken met de fysio. Zijn behandelingen moeten je helpen deze periode te verlichten, niet nog zwaarder te maken.

Nakur, wat Dos ook zegt: knap dat jij dat kan onderscheiden. Ik voel nog steeds "iets" bewegen...

Maagzuur heb ik (nog) geen last van.

Kramp in de kuiten 's nachts, gelukkig tot nu toe steeds net niet. Heb er een gewoonte van gemaakt om bij het draaien mn tenen naar mn knie toe te trekken, dat gaat tot nu toe steeds goed.

Sluitband ga ik zeker bestellen! Ik maak me stiekem best zorgen hoe die kilo's er straks weer af moeten. In mijn omgeving is bijna niemand echt veel aangekomen (max 10 kg) en ik ben daar al overheen en volgens ingewijden moet het ergste nog komen (slik!).

Vanavond de eerste yogales, al begrijp ik van jullie dat de eerste les vooral een voorstelronde is. Pfff, ben niet zo geduldig van mezelf en lang zitten is ook geen hobby op dit moment. Hoop wel dat we ook iets doen vanavond.

Wilden zondag gaan zwemmen, maar bij aankomst was het zo druk in het zwembad, dat we rechtsomkeer gemaakt hebben Doen jullie nog iets aan beweging???
Hoi allemaal, daar ben ik ook weer eens....

Boito, gefeliciteerd met je huwelijk! ik hoop je snel te volgen, maar we weten nog niet wanneer....(en tja als je dat nu gaat afspreken, ben ik straks misschien wel weer zwanger en ik wil graag een leuke jurk en een feest al hoeft dat niet groot te zijn (had ik vorige keer beide niet namelijk) pff...

ik hoor jullie over borstkompressen en niet willen slapen met bh...ik had zelfs al stuwing na 23 weken.......heb ook toen een week met bh aan geslapen maar dat hielp wel....bij mijn eerdere bevalling had k zoveel stuwing dat ik niet eens meer een bh paste, kraamhulp moest er een maken van een luier met navelbandjes (enige nuttige toepassing die ik ooit heb gevonden van navelbandjes....) Dus ik hoop dat jullie het zonder bh volhouden maar echt: een week met bh aan slapen is beter dan uit elkaar knallende tieten door stuwing....(nou heb ik normaal al 85d, dus met kleinere maat is het misschien beter...)

Dos wat jammer van het hondje....hoe lang moet je zoiets aankijken of het goed komt?

Sosofie, ik ben heel erg benieuwd naar jouw naam.......ik zie het wel in juni....
Dos, wat balen van je hondje! En wat een tip, die sluitband, had er nog nooit van gehoord!

Zespri, pas je goed op jezelf?

Sosofie, wat een gedoe met de naam! Succes daar!

Annali, ben je weer helemaal beter?

Blaumeertje, ik fitness elke week nog een uurtje onder begeleiding van de fysio en ga misschien nog zwangerschapszwemmen...
Saartje, voel je je goed genoeg voor vanavond? Tot zo!
@ Bokito: leuk dat je gaat trouwen. Gefeliciteerd. Maak er een mooi dag van. Klein kan ook zeer leuk zijn.

Heb je wel een jurk?

@ blaumeertje: beweging hier is 2x per week zwangerschapszwemmen en 1x per weeg yoga (geen zwangerschapsyoga). Voor de rest niks eigenlijk. Af en toe een wandeling door de winkelstraat :D

@ Dos: balen dat het hondje niet kan aarden.

@ sluitlaken/band: wat bestellen jullie dan. Zo'n belly bandit geval?

@ fysio: ik had in het begin ook de dag na de behandeling meer pijn. Daar vroeg ze ook na, schijnt napijn te zijn van de behandeling. Bij de cesar hoort het er blijkbaar bij. Bij fysio weet ik het niet. Toch maar bespreken lijkt me.

@ pluis: ik ben erg benieuwd naar de foto's. Dus mocht je ze willen delen. Hyves is gewillig :D
Baby voelen: sinds een aantal dagen voel ik bovenin mijn buik een bol iets (waarschijnlijk kontje), maar alleen als de baby zich er echt tegenaandrukt, dus niet de hele dag. En gisteren voelde ik een soort van half pingpongballetje van links naar linksmidden schuiven. Als ik erop drukte ging het weg maar kwam dan even later weer terug. En aangezien daar de voetjes liggen vermoed ik een hakje ofzo

Foto's babykamer op hyves gezet! Idd Pluis lekker gevoel dat het af is.

Beatle, nou je doet nog best veel. Maar ach in vergelijking met vroeger is het natuurlijk weer weinig. Vroeger deed ik aan hardlopen, zwemmen en fitnes. Nu 1x in de 2 weken zwemmen...
@ nakur: hahahaha. best veel!

Normaal werkte ik zo'n 40 uur per week, volgde 1 dag in de week school (6 uur college van 14-21 uur) en in de weekenden huiswerk. Daarnaast wist ik nog 2-3x per week te hardlopen (zo'n 10-12 km per keer) en 1x per week yoga.

Nu doe ik de hele dag niks (thee drinken met vriendinnen, tv kijken, internetten, wasjes draaien en een kleine boodschap doen in het centrum). En dan 2x per week zwemmen. En het zwemmen is qua intensiteit natuurlijk een bejaardeninspanning. Dus ach, het is maar hoe je het bekijkt :D

Zal je kamer even bewonderen op hyves!
Hela allemaal..

Ook weer een reactie vanuit het noorden

Heb wel regelmatig gelezen maar niet gereageerd. Had er de puf en energie niet voor. Zit nu bijna een week verplicht thuis vanwege duizeligheid. Mag niet werken, geen autorijden en in het begin zo duizelig dat ik ook niet wilde fietsen. Gelukkig gaat het sinds gisteren weer beter.

@ Bokito: Wat leuk... Alvast gefeliciteerd!!

@ sosofie: Ach ze zeggen niks voor niks, de definitieve naam komt pas als het geboren is. Dan kan je pas zeggen of het bij de kleine past.

@ ledematen voelen: dat is per persoon verschillend. Ik heb een bescheiden buikje wat één en al kind is volgens de vk. Zij stond er van te kijken hoe goed je mijn kindje kan voelen en dan echt een arm, been, hoofd etc. Ik merk dat de voorkeurshouding van ons kindje het volgende is: met zijn kontje rechts van mijn navel. Daar zie je echt een bolletje uitkomen. Soms voel je echt een arm of been langsschuiven.

@ Dos: balen van je hondje. Wel eerlijk van die mensen om het aan te geven ipv aanmodderen.

Gisteren een echte moederfiets gekocht. We hadden allebei een opoefiets wat we als stations/kroeg fiets gebruikten maar nu echte degelijke fietsen gekocht.

Helemaal blij mee!!
EGO: ik heb ook foto's op hyves gezet van de kamer. Is ook zo goed als af (YEAH!).

Vind de kamer zo mooi dat ik het bijna jammer vind dat de baby straks bij ons in de kamer slaapt
Mogguh ..

@Dos, vind dat ze wel snel opgeven met je hondje.. Hondje is er nog niet eens een week. En een hondje heeft al gauw 2 weken nodig om te *wennen*. Neem aan dat je hondje de basiscommando's kent , gebruiken de mensen die commando's wel of laten ze je hondje maar zijn/haar gang gaan ?

Succes

@foto's ga zo ff gluren op hyves.

@sluitband.. mij werd t ook aangeraden ook ivm mijn bekkenpijn. Nu op zoek naar een goede 2e handse of maar gewoon een nieuwe.. (40 euro las ik is nog eens te betalen) of zit er nog veel verschil in qua merk e.d ????

@ Obstipatie.. wordt daar ook tureluurs van. Vanmorgen huisarts gebeld , maar die wil mij er (nog) niets voor geven. Belachelijk vind ik dat , dus ben op zoek naar iets wat net zo goed werkt als lactulose e.d. en gewoon los te verkrijgen is bij apotheek of drogist.

Doet enorm pijn en als er danwat komt zijn t hooguit 10knikkertjes die kei en keihard zijn.

Ben zo bang om aambeien te krijgen. Heb dat ook tegen de huisartsassistente gezegd , maar huisarts vond t nog niet nodig. Pisseeedddd dusse alle tips zijn welkom , zojuist wel een eetlepel slaolie ingenomen.
Ha Beatle, ik bedoelde meer 2x zwemmen en 1x yoga per week als nog best veel

Frenkie, jeee wat vervelend die duizeligheid. Weten ze ook waar het van komt? En de burgelijkheid heeft definitief toegeslagen met de fietsen hoor ik Jammer dat je zo'n nieuwe fiets dan weer niet naast de kroeg durft te zeggen (naja, ik ben ook niet meer zo'n kroegtijger nu haha).

He bah Zespri wat onhandig die verstopping. BIj mij is het hollen of stilstaan dus netto nog wel in orde haha! Wat dacht je van: roggebrood, tuttifrutti/ gedroogde pruimen, lijnzaadolie lepel in yoghurt/ toetje. En chili con carne helpt bij mij ook altijd goed
Beatle, kijk vanavond even op hyves, ben benieuwd naar je kamertje!
Nakur.. neem elke dag al 2 pruimen , roggebrood vink zooo smerig..

Lijnzaad is een goede gai k halen vandaag..
Zespri: vreemde tip maar helpt bij mij echt super goed: op een warme kruik gaan zitten. Het liefst tijdens de maaltijden en tussendoor het liefst ook nog. Kreeg die tip van mijn bekkenfysio en het werkt super.

Vind het zo gek om te lezen hoe jullie buiken zo groeien, etc. Het gaat hier langzaam redelijk. Soms komt het besef ineens keihard binnen en soms lijkt het allemaal niet gebeurt te zijn. Ik mis vooral het gezellige getrappel, het gevoel hebben dat je niet alleen bent. Nu voel ik me zo leeg. Verder ben ik langzaamaan een beetje werk aan het doen. Doe nog niks met de ouders en kinderen, dat trek ik nog echt niet, maar ik doe wat administratie en dat soort dingetjes. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik weer helemaal aan het werk kan, want ik voel me nu zo nutteloos thuis zitten.
@ zespri: Ik gooi elke avond een aantal scheppen zemelen door mijn yoghurt. Lijnzaad kan idd ook.

Verder slikte ik al voor de zwangerschap 1 zakje movicolon per dag, en nu neem ik er 2 per dag.

Stoelgang is gelukkig al een tijdje regelmatig en soepel. Leve de movicolon, zemelen, pruimen, muesli, rozijntjes, ontbijtkoek etc.

Oja, heb bij de AH koekjes van kikker gevonden (volgens mij van zonnatura). Zitten vezels in en weinig calorien.

Zie link: kikker koekjes
Gaat richting winkel van vriend en de tuinen om dingen in te slaan ..
@Sosofie, ik heb spuitbuslak gekocht om de spiegel te “verven” maar ben er nog niet aan begonnen.

Maar volgensmij moet dat toch wel te doen zijn op een metalen spijlbedje? Even navragen in de winkel welke spuitbus daar het beste geschikt voor is.

En die namen, haha te grappig dat jullie maar blijven twijfelen. Hier geen enkele twijfel, vanaf week 8 staat de naam hier al vast.

@Blauwmeertje, over die kilo’s ach komt wel goed, ik weet zeker dat dat wel gaat lukken. Ik ben denk ik al 25 kg aangekomen haha, en froukje de both (BN-er) was 30 kg aangekomen, nou die ziet er toch ook weer strak uit.

Ik heb genoeg om me druk over te maken, als ik dat ook nog erbij neem word ik gek denk ik.

Hoe was de yoga? Hier 1x in de week yoga, en that’s it haha…

@Annali, wat erg stuwing zoveel stuwing. Ik hoop dat het me bespaard blijft, maar dat zal wel niet.

Hondje, tsja, ze is al bijna 4, dus 10 dagen is echt te weinig naar mijn zin om het te “proberen”. Maar een hondje bij mensen laten die dat niet meer willen is ook geen optie, dus dan maar weer terug.

Ze is hier meteen weer thuis, maar goed, dat was niet de bedoeling natuurlijk.

@Beatle, jee wat sportte jij veel zeg. Hier is sporten niet echt een hobby.

En ook al je kamertje af, ga zo meteen inloggen, voelt lekker he? Als hetzo goed als af is.

@Nakur, oh ga zo je kamer eens bewonderen op hyves. Wat leuk dat jij echt onderdeeltjes kunt onderscheiden! Wat een sportieve forumleden allemaal.

@Frenkie, wat vervelend zo duizelig, is je bloeddruk te laag? Ik weet wat het is, niet werken niet autorijden etc… heel erg frustrerend. Gelukkig gaat het al iets beter.

Grappig dat je je kindje zo goed “ziet” liggen in je buik. Lijkt me heel apart.

En een nieuwe fiets! Toe maar. Leuk voor straks met de kleine inderdaad. Die moet ik ook nog 1 hebben denk ik, maar op het moment hebben andere dingen prioriteit.

@Zespri, ja ik vind ook dat ze wel wat langer hadden kunnen proberen, maar zoals ik hierboven ook al zeg. Als mensen er geen zin in hebben dan heeft het weinig nut.

Ze was echt heel stout daar, happen naar andere honden en mensen als ze werd uitgelaten.

Nou blaffen doet ze bij mij wel, maar happen… nee echt niet.

Nu heb ik dus een “probleemhond” die met geduld en tijd waarschijnlijk wel te helpen is, maar waar ik echt geen tijd voor heb om dat te verhelpen. Vind maar eens een plekje voor een superlief mooi hondje wat blijkbaar buiten een loeder is en mensen die daar tijd in willen steken om het probleem op te lossen.

Zucht… ik vind het zo jammer, het is zo’n scheet en ik heb er echt geen problemen mee. Ik snap het gewoon niet.

Wat onwijs balen dat je zo verstopt bent. Kan me voorstellen dat je bang bent voor aambeien dan. Die zou ik er ook niet bij willen. Apart dat de dokter je niets wil geven.

Kun je niet naar de apotheek en daar iets vragen zonder recept?

Hmm, nou hier weer een aparte nacht. Werd om half 6 wakker en sliep pas weer om 7 uur. Zo vervelend vind ik dat. Baby is weer lekker actief en ik word wel vrolijk van dat heerlijke zonnetje.
@Dolfijntje, fijn om van je te horen! Wat vreselijk om je zo nutteloos te voelen. En alles om je zwangerschap zo te moeten missen. Dat heeft tijd nodig.

Snap heel goed dat ouders-kinderen nu geen juiste combinatie is om mee te werken. Fijn dat je toch nog wat anders kunt doen.

Knap dat je nog kunt lezen en schrijven hier, vraag me af en toe toch wel af hoe het met je gaat.
@dolfijntje .. dikke knuffel had je berichtje niet gelezen was geobsedeerd door de obstipatie
Zespri, hier eet ik elke ochtend een bakje yoghurt met twee a drie eetlepels zemelen en muesli of cruesli. Kan ook met lijnzaad idd. Goed consequent vol blijven houden. Scheelt ook in de buikpijn, harde buiken. Bruin brood, groente, fruit, rozijnen, pruimen, pruimenmoes. En een lauw glas water 's ochtends schijnt ook te helpen. Sowieso veel vocht, liefst twee liter (water) per dag!! Niet steeds 1 glas maar doe er dan meteen 2. Overal flesje water mee naar toe nemen. Ik ben er steeds meer aan gewend. Ondanks datje qua mobiliteit beperkt bent, toch die beweging meepakken die je mee kan pakken, ook al is het van de ene hoek van de straat naar de andere en weer terug. Hou evt. bij wat je op een dag hebt qua ontlasting, en noteer hoeveelheid, kleur, vorm. Net als op je werk misschien . Dan kun je daar mee als het nodig is naar de dokter. En de laatste tip misschien helpt het om je anus in te smeren met een beetje vaseline.
Sorry, had op iedereen willen reageren, maar ouders staan op de stoep...

Mijn moeder gaat vanavond mee naar vk, want vriend kan niet ivm werk. En vanmiddag gaan we een boerencamping bekijken hier in een dorpje bij Grunn. "Voor als de baby er is, dan zijn we lekker dichtbij" alsdus mijn moeder. Lief!

Over beweging gesproken. Ik sport op het moment niet, hiervoor deed ik aan hardlopen. Maar ga deze week wel zwemmen met Coltje en nog iemand van de cursus. Grappig he! @Coltje, ik heb nog zwemkleding gevonden die zwangerschapsproof is, dus ik ga gewoon mee. Tot donderdag!
Dolfijn, wat fijn om wat van je te horen... Dikke knuffel voor jou. Wat knap dat je al weer een beetje aan het werk bent! En nu thuiszitten met een lege buik, wat had je je dat anders voorgesteld! Ik hoop met je mee dat er (snel?) een broertje of zusje voor Jasmijn komt. Een moeder zonder kindje om voor te zorgen, dat moet niet mogen....

@ Zespri: Bij mij is 'voldoende beweging' altijd de sleutel tot wc-succes. Ik heb altijd last van obstipatie, behalve als ik zwanger ben... (ik ben echt een rare zwangere...) en bang voor aambeien? Misschien niet aardig van mij, maarre... die krijg je bij de bevalling cadeau. (ik en al mijn vriendinnen/schoonzussen etc wel in elk geval)

Dos, welk ras heb je? Bestaat daar een vereniging van, of een site voor liefhebbers? Wij hebben een labrador en daar zijn op internet wel fora en verenigingen te vinden waar je terecht kunt voor een oproep voor een moeilijke herplaatser... (heb je misschien al lang geprobeerd...)

Frenkie, die duizeligheid, dat had mijn schoonzus (de vk) ook elke zwangerschap... bij haar ging het na een tijdje weer over. Hopelijk bij jou ook! Lekker, nieuwe fiets! Ik heb zelf een Gazelle Cabby. Een bakfiets. Heerlijk ding, rijd er elke dag met veel plezier op en straks kan de maxicosi op het frame geklikt worden. Waar heb je je fiets gekocht? Middenmeer toevallig? (zoja, daar werkt mijn moeder...)

@Saartje, wat fijn dat je moeder lekker in de buurt is straks! Onze ouders werken allemaal nog (begin 50 en begin 60) en hebben dus niet alle tijd van de wereld om opa en oma te zijn, maar dat zijn we gewend...

Over aankomen; relax allemaal. Dat gaat er straks echt wel weer af. Neem de tijd straks....Een voordeel: tegen de tijd dat wij bevallen is het uitverkoop en kunnen we fijn kleren kopen die een blubberbuik of iets te dikke billen een beetje verhullen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven