uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@Bokito, dat vond ik 2 weken geleden ook, maar nu ben ik er klaar mee...

Gek he? Ben ineens ook weer veel emotioneler dan daarvoor... geen idee hoe het kan.

Schoonzusje loopt 3,5 week voor op me, dus die is ook echt aan het aftellen!

En pas met wk 38 striae krijgen, dat is echt een domper zeg. Hoop niet dat dat hier gebeurt. maatje 32 ga ik nooit krijgen, maar wil graag weer terug naar mijn oude maatje 38-40.

Gisteren een kennis gezien die ik voor mijn zwangerschap voor het laatste tegen ben gekomen. Het eerste wat ze zei was "ZOOO jij bent aangekomen".... en bedankt....
Oh Dos wat erg.. ik schrik nu wel hoor elke keer als ik in de spiegel kijk. Heb sinds vorige week denk ik echt een zwangergezicht. Volgens anderen niet dik maar gewoon 'zwanger'. Ik noem het gewoon een plofkop

Ikeakinderstoel is super, zeker voor in de tuin/visite.

Raar je doet echt veel zeg.. heb net een vierkante meter in de tuin onkruid weggehaald en ben al gesloopt! Doe je een beetje rustig aan?!
Jo dos dat is hem, die hebben wij ook, ideaal!

Hihi ik vroeg ook gister aan pluisman vind je niet dat mijn buik opeens zo gegroeid is, nou antwoord ie is al een poos een zwangere buik hoor!

Ja dat snap ik maar opeens lijkt die zo groot.

En de box heb ik pas eergister gekocht en komt de woonkamer nog niet in. Bij pluiszoon ook pas in elkaar gezet na de geboorte week of 6 erna). Nu wel eerder natuurlijk, maar niet ver voor de geboorte.

Was zo blij toen die de woonkamer weer uitging na 11 maanden.

Bokito ja maagzuur luid en duidelijk aanwezig.

En de intake ja ze belde dat ze langskwam, nou prima kom maar langs. Kamertje niet hoeven zien, gelukkig is nog niet af.

Net wel de gordijnen op maat gemaakt, toch nog iets nuttigs gedaan vandaag.
@Bokito, hier ook een bolle kop haha

@Pluis, mooizo, gordijnen op maat, hier niets nuttigs gedaan vandaag... grbl

Baby is vandaag echt SUPER actief, ik zie mijn buik gewoon echt op en neer gaan voor het eerst. Ze is echt al uren aan de gang met gek doen.

Super grappig, maar ik krijg er wel lekker maagzuur voor terug.

Morgen even naar de dokter (dat is echt JAREN geleden), mijn navelpiercing is ontstoken, en ik heb sinds 2 weken een bultje achter mijn oor dat almaar groter wordt.

Normaal had ik er niets mee gedaan maar nu ik zwanger ben (heel apart) vind ik dat ik ook op mezelf moet letten omdat ik nog een leventje in me draag
Bokito,herkenbaar!

De box laten we bij vrienden staan (van wie we hem overnemen) tot wk 35 denk ik zo. Morgen komt mijn vader de babykamer schilderen, behangen wordt dan volgende week. Dan de week erna nog beslissen of de commode wit blijft of niet. En oja, ik wil ook nog een kast voor op de babykamer...

Geboortekaartje en tekst en adressenlijst: nog niets aan gedaan. Naam: toch weer twijfel...Studeerkamer is een bende, evenals de administratie. Huis moet nodig een grote schoonmaakbeurt....

En dan denk ik: als ik wel met 38 wk ingeleid word, heb ik nog maar 8 weken!
Haha Sosofie, je denkt idd te simpel want de commode staat in een hoek haha! Maar dat had ik er niet bijverteld natuurlijk! Zowel commode als plank beginnen nu in de hoek van de kamer en zijn rechts uitgelijnd. : )

Kramp: bij mij helpt het met omdraaien om niet op je benen te steunen qua spieren. Maar buikspieren kun je natuurlijk ook niet gebruiken. Dus nu schuif ik zoveel mogelijk bv naar rechts in bed, rol dan om naar links en schuif dan weer op naar het midden (jaja). En als ik kramp aan vol komen met je been gaan schudden zodat de doorbloeding beter wordt, dan trekt het vaak ook weer weg.

O ja en wat die zeep heb ik ook al geprobeerd, zeep in washandje en dan in bed. Eerste nachten spontaan minder kramp, ik snap ook al niet hoe het werkt. Echter nu paar nachten weer zonder zeep (wilde het tohc wel eens bewezen zien) en nu ook minder kramp dus misschien toch placebo-effect, maar ja, stukje zeep is zo gekocht nietwaar?

Wel grappig dat we allemaal zo vol zitten qua maag, blaas etc. Niet leuk maar gedeelde smart…

Dos, misschien toch omeprazol slikken? Evt kun je ook Losecosan 20 mg zonder recept kopen, dat is hetzelfde als omeprazol 20 mg via de huisarts. Werkt als een trein.

Bello, bij ons past kinderwagen exact onder de kapstok, er moet wel een plant voor weg en dan staat gang ook vol. Vrienden van ons hebben de eettafel loodrecht op de muur en aan de rechterkant van die tafel dus eerst de stoelen en een meter daarvandaan de kamermuur. Kinderwagen staat daartussen want ze avondeten toch nog maar met z’n 2-en en dus maar 2 stoelen nodig, waarvan er eentje op de kop staat.

Dos, ik zie jullie samen al staan huilen bij de box. Wel grappig hoor.

Probleem plank is dat een lack van de ikea is, met 5 gaten. En daaronder het ‘behang’ bord met nog eens 4 gaten. Nou ja, misschien wen ik er nog wel aan.

Bultje in oor kan verstopte talgklier zijn. Had ik vroeger (pubertijd) enorm veel last van, kon zelfs niet op dat oor liggen. Uiteindelijk poliklinisch verwijderd en ook nog gehecht (maar dat hoef jij vast niet neem ik aan). Meestal trekken ze vanzelf weer weg.

Hmm hier ook minder zin in zwangerschap door alle kwalen en emotioneler. Aan de andere kant klinkt bevallen over 9 weken ook wel weer angstaanjagend dichtbij!

Hier ook al weken een bolle kop en ook mijn kont wordt dikker…ondergoed knelt opeens.
Oh ja, vraagje over tekst geboortekaartje. Ben benieuwd naar jullie mening, het gaat over ons adres. Sinds geregistreerd partnerschap heb ik dus mijn eigen naam O. (lengte xxxxxxxxxx) en mans naam A. (lengte xxxxxxxx)

Wat zullen we op het kaartje zetten:

1. Nakurman A. en Nakur O.- A. (erg lang)

2. Nakurman en Nakur A. (feitelijk niet juist)

3. Nakurman A en Nakur O. (maar dan mist er voor mijn gevoel een deel, vind ook wel leuk zijn naam erbij te zetten)

4. Nakurman en Nakur (zonder achternaam, erg kaal)

Daaronder komt natuurlijk het adres en telnr.
@nakur, ik zeg 1 of 4.
@Sosofie, ook wel een lekker zo'n heerlijk relaxte forummer die zich niet druk maakt om al die gekke dingen. Vind het knap

@Nakur, over het kaartje, ik en vriend hebben ongeveer hetzelfde, wij hebben besloten enkel onze voornamen erop te zetten.

Iedereen die een kaartje krijgt weet toch wel wie we zijn en die 2 verschillende achternamen irriteren me.

Bultje zit trouwen echt achter mijn oorschelp. Niet echt veel last van maar het is van 1 mm naar 1cm gegroeit in 2 weken..

Vertrouw het niet helemaal. Piercing is echt ontstoken, net weer met dettol gespoelt... zucht...

Dadelijk ook mensen die een kast op komen halen die ik op MP had gezet, dus dat is weer minder zooi in huis haha.

En ook de bank van vriendlief staat sinds gisteren op MP en ik heb al een koper (joepie).
@ Nakur: optie 1 of 4.

Wij zijn getrouwd en ik heb mijn mans naam aangenomen en die van mij erachter. Maar op gebooortekaartje noemen we alleen zijn achternaam.

Dus Beatle en beatleman Z.
Nakur, kan me voorstellen dat je je irriteert aan die plank! En ik zou voor optie 1 kiezen, heb de indruk dat je dat het liefste zelf wilt uit je stukje tekst .

Dos, dank voor de tip, zal wel in wat grotere maten zoeken naar gewone jurkjes. Vervelend dat je je zo vervelend voelt nu, hoop dat je je snel weer lekkerder in je vel voelt! En om het nog even erger te maken die opmerking van je kennis erbij!

Grappig he, die bewegingen?! Hier zie ik soms echt golfbewegingen in mijn buik. Maar voor de andere dames, bij mij varieert de hoeveelheid beweging ook per dag hoor! Succes met je oor en navel!

Pluis, vervelend he, dat vocht vasthouden?! Hoe is je gordijn geworden?

Bokito, wat een vervelende dromen heb je!
nakur.. wij zitten met t zelfde.. (zie ons kaartje op hyves)

We heben nu alleen onze voornamen en niet onze achternamen er achter.. Maaarrrr nu twijfel ik omdat wanneer je een kaartje stuurt naar je huisartsenpraktijk dat ze daar denken ahrdstikke leuk maar wie is Zespri en wie is Zespriman ?

Kortom daar kunnen ze geen kaas van breien , idem dito bij de verloskundige praktijk bv.. Of je verzekeraar .. Dus nu zitten we er aan te denken om toch Zespri + Achternaam en Zespriman+achternaam te zetten

*ondertussen druk bezig met alle adresssen in een bestand te zetten zodat ze straks heel simpel op etiketten afgedrukt kunnen worden*
@Zespri, daar heb je een punt.

Gelukkig komt mijn naam zelden voor dus ik denk dat ze het wel snappen, maar toch... hmmm ik vind het echt niet mooi 2 verschillende achternamen op het kaartje.
@ namen op kaartje - wij zijn niet getrouwd, dus wij kiezen wel voor onze beide namen volledig op de kaart...
Namen; ga ik eens even opzoeken hoe we dat gedaan hebben. Maar we trouwen volgende week en nu komt er wel te staan: Vriend en Bokito Vriendjes-Bokitoos,

Zoon en zoontje

Waar zijn de kaartjes van de jongens?!
@Bokito, trouwen volgende week?? Wat leuk, waarom heb ik dat niet meegekregen (of zijn het mijn gekrompen hersenen)?

Spannend joh! Maak je er een groot feest van of gewoon lekker klein?
Bokito, van harte alvast! Leuk man!
Oh en ik heb vandaag weer geshopt op het internet, heb een sluitband Louise gekocht. Ben veel te bang dat ik dadelijk eerder zou bevallen en dat ding niet in huis heb.

Volgens de fysio ga ik er niet alleen qua baarmoeder en buik veel plezier van hebben, maar ook voor mijn bekken.

Ook maar meteen 3 Breastflow flesjes van 150ml gekocht. Die mag ik namelijk wel erbij gebruiken als ik borstvoeding ga geven omdat die hetzelfde mechanisme als een echte borst hebben.

En op de bv cursus hoorde ik over de LilyPadz zoogcompressen en aangezien die me ideaal leken (hoef ik tenminste geen bh aan 's nachts en hoef ik me niet druk te maken dat ik ga doorlekken ofzo) mochten die er ook bij.

En 5 oerlelijke weggooi (of gebruik max 10x) onderbroeken, echt hilarisch zijn ze

Als het goed is zijn ze al onderweg, dus ik ben benieuwd!
Ik heb de uitwasbare bh pads van medela ? (geloof dat ze zo heten gehaald bij de Icare thuiszorgwinkel met korting omdat ik lid ben van icare)

@kramp.. merk t nog niet dat ik mega krampen heb snachts. Wel dat ik smorgens wakker wordt met mega spierpijn in mijn kuiten. Voorbode van krampen ???

@maagzuur.. wordt er tureluurs van. Met was uit de wasmachine halen huppa komt t alweer naar boven dat maagzuur. Ff stofzuigen . hoppa komt t ook naar boven. Lang leve Antagel.

@Dos wanneer jij naar de therapeut bent geweest heb jij dan die dag en 2 dagen er na ook mega pijnen en kom je nog slechter uit de voeten dan voordat je er heen ging ?

Donderdags heb ik uurtje therapie , savonds , vrijdags en t hele weekend barst ik van de pijn. En maandag t/m donderdag gaat t aardig redelijk.

Vrijdag niet naar mijn werk gegaan omdat ik mijn bed amper uitkwam. Zat te denken om krukken te halen want kon amper vooruit bewegen. Eenmaal opgestart ging t wel weer.
@Zespri, dat ligt eraan wat ze doet. Meestal gaat het echt slechter de dag naderhand en gaat het daarna weer langzaam de goede kant op. Maar nee ik heb geen 3 dagen nog meer pijn... dan zou ik vriendelijk bedanken voor de moeite.

Ze masseert mijn liezen of mijn billen en het begin van mijn rug.

Dat doet wel echt heel erg zeer, maar ik merk wel dat het dan op de lange duur heel fijn is.

Je klinkt wel heel erg zoals ik me 's ochtends voel Zespri, niet meer je bed uitkomen...

Doe je voorzichtig? Jammer dat we zover van elkaar vandaan wonen...

@maagzuur, hier ook nog altijd vreselijk, had geen melk meer in huis dus me de hele dag misselijk gevoeld van het maagzuur dat de hele tijd omhoog kwam... Zal zo blij zijn als ik daarvan af ben.

Heb nooit begrepen wat ik me nou moest voorstellen bij last van je maagzuur, maar nu ik het weet ben ik blij dat ik daar normaal echt geen last van heb.
Jemig Zespri, heb je dit met je therapeut besproken? Klinkt mij niet bekend. Bij mij helpt fietsen altijd erg goed. Door het zadel (niet te smal) blijft mijn bekken recht en gebruik ik alle spieren, ik heb het idee dat door de goede doorbloeding door het bewegen, in combinatie met het ontlasten van het bekken zelf (je zit immers) het helpt. In bad liggen helpt ook goed bij mij. Door de warmte en de gewichtloosheid (we hebben een groot diep bad) denk ik. Wie weet heb jij, of een van de anderen hier ook iets aan.

Zaterdag even geshopt in een klein stadje in de buurt, twee winkels, 1 terrasje en een stukje lopen en ik heb zondag amper kunnen lopen van de pijn... vandaag niet gelopen, wel weer 10 km gefietst.

Bij mij is spierpijn in de kuit juist het gevolg van de kramp. Misschien slaap je erdoor heen?

Dos, lekker geshopt. Hoe werkt zo'n sluitband? Leg je dan niet juist alle spieren stil? Lily padz vond ik ondingen. Ik moest ze altijd tussen het beddengoed gaan zoeken en sliep dus gewoon met een bh, kompressen, hemdje en dan op een dubbelgevouwen strandlaken... (altijd? nee, die acht weekjes toen ik de oudste voedde)

Bokito, gefeliciteerd je gaat trouwen! Wordt het een groot feest, of een klein intiem gebeuren? Of een zakelijke aangelegenheid ;).

Kinderwagen: wij hebben een koelstra k73. Die kun je in 1 keer opklappen en dan staat hij rechtop tegen de muur. lekker handig dus. Deze wagen was vooral bij de jongste (binennkort middelste) erg handig omdat de jongste zo onwijs groot was...

Nakur, ik zou kiezen voor voornaam en achternaam, gewoon hoe jullie jezelf noemen als je de telefoon op zou nemen.
Spierpijn is volgens mij ook na de kramp hoor

Dos waarom haal je geen rennies in huis? Heb standaard een doosje naast m'n bed liggen en beneden, in m'n tas ook een paar zodat ik altijd wat bij me heb.

Over het trouwen, heb ik wrs niet gemeld.. haha we trouwen heel klein, maandagochtend, dan is het gratis

Maar heb er wel heel veel zin in :-D

Nu nog even de bak halen en zoontje in z'n eigen bed leggen, hij is snotverkouden en wilde bij mij in bed liggen. Ach nu kan het nog dus vooruit!
Bokito groot of klein trouwen is altijd leuk, alvast een fijne dag!

Zespri hier juist verlichting na de fysio, merk juist dat ik er na een paar dagen weer aan toe ben.

hier nog niets aan pads in huis. Zo gehaald ne pluiszoon ook nooit nodig gehad. Lekte alleen als ik echt heel lang niet voedde of kolfde maar dat is geloof ik 2 keer gebeurd in 6 maanden tijd.

Had wel altijd een schoon truitje en bh bij me als ik werkte, gewoon voor het geval dat.

nakur ik zou de beide namen op de kaart zetten heb het idee dat je dat het fijnst vindt.

Gisteravond de bv avond. Was wel weer nuttig even opfrissen van alles en weer wat nieuwe dingen gehoord.

Geven ook info over flesvoeding en cb. Soort van algemeen stukje.

Net pluiszoon naar het kdv gebracht, hij riep thuis al dat hij niet wilde, en ook dikke tranen bij het afscheid. Moet zo zelf naar de fysio maar denk dat ik hem daarna maar even lekker ga ophalen, kort dagje dan voor hem. Zal wel even met de medewerkers zo telefonisch overleggen.

Kan er nooit goed tegen maar nu helemaal niet. Zou zo met hem meedoen doen.
Ha allen, bedankt voor jullie meningen over de achternamen! Beatle, bij jullie kan ik me voorstellen dat je 1 achternaam noemt, jij bent dan ook zijn naam + jouw naam. Ik heb het precies andersom dus eerst mijn naam en dan zijn naam, dat maakt het lastiger. En Coltje, ja stiekem vind ik beide namen het mooist, is alleen erg lang.

Zespri, de meeste kaartjes gaan naar vrienden dus als je gevoel alleen voornamen zegt zou ik dat zeker aanhouden. Huisarts kan ook wel op adres zoeken hoor. Maar, ik stuur helemaal geen kaartje naar huisarts, moet dat?

Hmmm als ik al jullie reacties zo lees ga ik denk ik voor Nakurman A & Nakur O.-A.

Wel lang, maar wel volledig en weten mensen direct hoe ik heet, volgens mij heeft niet iedereen het geregistreerd partnerschap meegekregen.

Bokito, ga je volgende week trouwen?! Wat leuk! Ga je ook zijn achternaam aannemen? En wij hadden op wo-ochtend, was ook gratis. Daarna nog wel een leuke dag van gemaakt met ouders, taart en uitgebreide lunch. Ik kijk er leuk op terug.

Oh Pluis wat zielig van je zoontje, kan me voorstellen dat je helemaal mee wilt doen nu met die hormonen… maar ja, dat vind hij waarschijnlijk dan ook weer gek, een huilende mama : )

Trouwens, het kamertje is af! Gister behang gekocht en tussen commode en plank gedaan, plank opgehangen/geverfd/met haakjes, maak binnenkort foto!

Terwijl ik dit typ voel ik een voetje verschuiven boven in mijn buik, zo schattig! Nog maar 9 weken… ! Nu + 10 kilo.
Vanochtend nog even het dagverblijf gebeld, en meneer was heerlijk aan het spelen en had dikke pret. Dus haal hem nu vanmiddag maar vroeg op.

Nakur lekker dat het kamertje klaar is, geeft een goed gevoel he?!

Net de foto's van de fotoshoot binnen gekregen, super gaaf geworden. Zal even kijken of ik iets op de hyves kan zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven