uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@Zespri; grappig, dat dacht ik laatst ook; zou wel willen weten waar iedereen vandaan komt. Maar dacht dat sommigen misschien niet willen ivm privicy. Ik kom uit Groningen, dus al twee noorderlingen gesignaleerd,

@Beatle; zag jou schrijven over UMCG, kom je ook uit Groningen? en werk je in het andere ziekenhuis (M)?

daar lopen wij ook!

@Pluis: goed bezig met alles regelen, jij bent dan ook al ervaren

@Dolfijntje; badkamer mooi schoon geworden?

@Zespri; hier ook even verzekering gecheckt, wij zitten wel oke bij de onze.

@Nakur e.a.: ik wil ook wel zwangerschapsverlof, maar dan verspreid, bv 1 dag per week. Waar heb je recht op en hoeveel kost je dat? Heb me daar nog niet in verdiept.

@Frenkie: gefeliciteerd met je goeie echo! Balen dat je minder ver bent dan je dacht, maar hij doet het goed, dat is het belangrijkste!

Lfs Bello
Dolfijntje: ow... zorgverlof, bestaat dat ook nog. Tja, ik ben een beetje de nerd in zwangerschapsland geloof ik. Dus zorgverlof is voor ziek kind. Ouderschapsverlof is voor direct na de bevalling of wanneer je het nodig vindt gewoon 'leuk' thuis te blijven voor je kind? (of stel ik nu hele stomme vragen)

Frenkie, bij mij kwam de VK ook 1,5 wk later uit, bij de 2e keer was dit weer helemaal bijgetrokken naar 'mijn' meting. dus even afwachten maar! Wel fijn een kloppend hartje, dus nu ook eentje achter jouw naam, joehoe!

Bello, ik neem aan dat je ouderschapsverlof bedoelt en niet zwangerschapsverlof. Tja eea hangt af van aantal uren dat je nu werk en inkomen. Soms krijg je een deel vergoed door werkgever, meestal niet. Dus dan is het onbetaald en heb je dan geen inkomen. Voordeel is wel dat je pensioen doorloopt. Kijk anders eens op tipswerkendeouders punt nl slash Ouderschapsverlof. Ik laat het voor mij persoonlijk uitzoeken door pz, want ik weet ook niet exact hoe het zit.
@ Bello: wij wonen in Friesland. Maar omdat wij zo'n speciale echo krijgen met 20 weken moeten we naar het UMCG.

Kan helaas niet in Friesland gedaan worden.
Ik kom uit Noord Holland, vlakbij Alkmaar.

Heb het vandaag op mijn werk verteld. Werd goed op gereageerd, leuk hoor. Het wordt dan weer veel echter opeens.

Ik heb weer steeds meer energie, erg fijn! Moet nog steeds wel rustig aan doen, maar hoef niet meer elke avond om acht uur te slapen...

Ouderschapsverlof gebruik ik niet. Ik werk maar 2 of 2,5 dag per week, dus i zou niet weten hoe ik dat in moest zetten....

Ik probeer steeds te onthouden wat jullie schrijven, maar ik vergeet het steeds... dat reageert lastig...
Sosofie, haha, al zwangerschapsdementie? Ik lees een stukje, scroll dan naar boven om wat te typen voor die persoon en lees daarna weer een stukje.

Leuk he op werk vertellen? Dan heb ik vorige week gedaan. 1 collega (in de 50) reageerde een beetje lauw (oh, ik had gedacht dat je dat pas over een paar jaar zou doen). Ik snap niet waarom ze zo reageerde, niet echt leuk, maar de rest vond het wel heel leuk.

Hebben julie de tabel al goed bekeken? Bijna allemaal hartjes!

Ik voel me goed vanavond. Heb zelfs gekookt en het met smaak opgegeten. Nu al een halve zak tumtums weg zitten kanen, piano gespeeld, greys gekeken en zonder dutje nu pas een beetje moe te worden. Wat heerlijk. Wat kun je eigenlijk veel doen op een avond als je niet de halve avond ligt te pitten of misselijk bent. Hopen dat het zo blijft!
Ik hoop het ook voor jou, Nakur.

Je speelt piano! Leuk! Alleen thuis, of doe je er verder ook nog iets mee?

Stomme reacties kun je krijgen he? Toen ik zwanger werd van de eerste was ik 21 (stond al wel een tijdje voor de klas) en toen zeiden collega's: Goh, je bent net geen tienermoeder...

Tsss...
Sosofie, stom is dat he, die ene reactie blijft meer hangen dan al die andere leuke reacties. Ik probeer het maar van me af te zetten.

Ik speel piano inderdaad. Van mijn 8 tot 18e orgel, daarna studeren en niet meer wat mee gedaan. Tot 2 jr geleden, piano gekocht en nu les. Erg leuk maar kost ook veel tijd, hoop dat ik met een kleine ook de tijd vind. Verder speel ik ook nog djembe, daar hebben we ook optredens mee (zie ook avatar, dat zijn de dununs, het 'drumstel' van het gebeuren zeg maar). Gelukkig hoef ik voor djembe niet te oefenen. Hoop ook niet dat het kind last krijgt van die bassen, een collega van mij had steeds een schoppend kind met een workshop maar zij speelt geen djembe.

Bespeel jij ook in een instrument? Zo ja, veel oefenen?
Nakur, mijn man speelt orgel, piano en gitaar (en verder alles wat hij in handen krijgt) en heeft conservatorium gedaan. Ik zing. Veel in kerkdiensten, af en toe eens iets anders.

Kids houden allebei van muziek en van de oudste weten we al dat hij muzikaal is. (toen hij twee was en ik de begintune van megamindy zong en de transponatie (schrijf ik dit goed?) vergat, werd ik verbeterd...)

Tijd voor jezelf (en voor muziek maken) moet je maken als je kinderen hebt. Dat lukt in het begin waarschijnlijk moeilijker dan een tijdje later...

Iemand anders vroeg naar cursussen. Daar ben ik te nuchter voor. Nooit gedaan, nooit gemist. Het enige wat je moet kunnen tijdens je bevallen is ontspannen en ademen. Mijn adem weet ik goed te vinden doordat ik zing.

KDV/gastouder zijn we nog niet mee bezig. De jongens zijn altijd naar een gastouder gegaan, maar zij stopt ermee als onze jongste naar de basisschool gaat, in april dus.

Voor het eerste jaar heb ik in elk geval het liefst een gastouder, we moeten maar even kijken wat we doen....
Breek even in

Sosofie ben je nu 27/28? Ik ben 27 en ken niet veel moeders die voor hun 30ste 3 kinderen hebben (ja m'n zusje en een vriendin van haar, die waren met 25 al klaar!)

Ik wilde hier eerst nog wel meeschrijven maar mén wat gaan jullie hard zeg.

Ik ben ook de 12de uitgerekend, 3 op een rij

Nou ja lees af en toe wel mee, vind het wel heel erg leuk om te lezen hoe aanstaande junimoeders zich voelen en wat er allemaal door jullie hoofd spookt.

Merk dat het bij de 3de toch allemaal een beetje op de achtergrond raakt. Gister trok ik een jurkje aan en 5 sec lang dacht ik dat het eigenlijk niet kon met zo'n buik. Was even vergeten dat ik zwanger ben en dat het nu mag
Goedemorgen

Menn blijft altijd vroeg 5.15 je bed uit. Gelukkig gisteren er wel op tijd in gegaan maar toch nog slecht mijn bed uit komen.

Vandaag en morgen nog vroeg eruit en dan kan ik 2 dagen langer blijven liggen ivm avonddiensten. Heerlijk !

Ik ben A muzikaal , gelukkig heb ik een goed werkende home cinema set die altijd de prachtigste liedjes afspeelt voor mij haha. Zag laatst wel dat er weer gitaarlessen worden gegeven , dat is iets wat mij wel leuk lijkt.. Gitaar leren spelen.

Wie had het ook alweer over rare dromen ? Vannacht had ik er 1 , 3 x wakker geschrokken omdat ik dacht dat die rare man die in mijn droom voorkwam in mijn huis was. Een man die zwangere vrouwen een chip in wilde brengen en dat wilde ik niet.. (hoezo onnozel dromen ?)
Haha, Bokito... grappig, dat verhaal over je buik.

Ik ben nu 28. Vlak voordat ik 29 word, word de kleine geboren.

Ik ken ook weinig mensen die voor hun 30e drie kinderen hebben. Vriendin van mij had er vier voor haar 30e, schoonzus krijgt vlak voor haar dertigste de vierde.... Maar verder: veel van mijn vriendinnen hebben/rkijgen nu net de eerste. Ik vind het erg leuk, hoe het gelopen is, dat ik een erg jonge moeder ben. t Zorgt af en toe wel voor bijzondere gsprekken... (als moeders op het schoolplein (40ers) met mij gaan praten over muziek uit onze tijd... waarbij ervan uitgegaan wordt dat hen jeugdtijd ook de mijne is... no way...)

Zespri, jij droomt echt raar! Lachen!

Bokito, blijf vooral gezellig meedoen, he. t geeft niks als je bijna nooit iets schrijft...
Zo bokito en sofie, en ik maar denken dat ik zielig ben dat ik om 7 u op moet iedere dag! Respect bokito,in deze tijd is dat extra zwaar..gelukkig kan je straks weer uitslapen!

Fijne dag. Allemaal! ik kom later nog wel even gluren.......
Ik bedoel natuurlijk Zespri!!!

Bokito: lekker mee blijven lezen en gewoon schrijven als je zin hebt!
Dank voor het respect, Bello, mijn mannen zijn vrijwel elke dag om zes uur wakker... ach, alles went...
Sosfie, goed dat jij geen behoefte hebt aan een cursus. Ik was degene met die vraag. Twijfel nog. Kost veel geld en tijd en beide kan ik nu wel anders gebruiken. Maar goed ik heb nog even om te beslissen.

Gisteren veel ernergie gehad 's avonds! Niet eens op de bank gelegen. Helaas nu weer erg moe... maar ik ben dan ook geen ochtendmens. Wordt nog leuk als de baby er is.
gister bij de gyn geweest en alles was gewoon goed met de baby. Lag heerlij kte draaien en spartelen. Had eerst een gyn in opleiding nog niet zo bedreven in echo's dus extra lang kijken

Ben weer gerust gesteld voor een week.

Hier ook een a muzikaal type. Al zing ik wle veel met pluiszoon en blijkbaar vind hij het nog meevallen want het moet altijd nog een keertje.

Frenkie ik laat je ud nog even staan in de tabel tot je volgene echo, goed?

Tjee zespri zijn toch geen starttijden meer voor een mens.

Pluiszoon slaapt momenteel tot 7.30/7.45 , heerlijk. Paar maanden geleden was hij er steeds om 6.00.

En nakur ik ben ook geen ochtendmens maar zelfs de maanden dat hij om 6.00 kwam trok ik. Je vind samen een ritme wat werkt.

Als ouderschapsverlof niet wordt betaald door je werkgever kun je nog wel een deel terugvragen bij de belasting. Verder even googlen naar de formule op hoeveel uur je recht hebt.

En ouderschapsverlof kun je inzetten als je tijdelijk minder wil werken om bij je kind te zijn (daarvoor is het bedacht) je kan het opnemen tot je kind 7 jaar is. Zijn ook ouders die het gebruiken als hun kind naar school gaat en zo de dagen korter zijn en er geen bso nodig is.

Pakte net mijn doos met positiekleding van de eerste uit de berging. Had nog meer dan ik dacht. Nu ook een lekkere positiebroek aan. Ook truitje aangedaan. Wel maf lijk in positiekleding opeens veel verder zwanger...................
@Pluis: is goed hoor dat je mij laat staan. Anders blijf je bezig. We zien het wel weer verder over 2 weken.

@ Zespri: ik heb vannacht gedroomd over een overstroming en dat een vriendin van mij moeilijk het water uitkwam en dat ik haar ging helpen. Inmiddels liep het water ook de auto in maar we konden er nog wel mee rijden ofzo... later weer in een hotel. Het was Vaag!

@Muziek: A muzikaal haha. Kan totaal geen noot of iets houden.

@Wonen: ik kom ook uit NH. Meer uit de omgeving van Hoorn.
Sofie, ja dat is ook zo. Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken, als de baby er straks is en hij/zij vroeg wakker is.

Hopelijk lijkt hij/zij op mij en houdt het ook snel van uitslapen

Wat muzikaliteit betreft: sinds anderhalf jaar heb ik pianoles.

Moet zeggen dat het de laatste tijd niet goed gaat, heb weinig geoefend, een keer gemist, doordat ik me niet zo super voel.

Woensdag weer les, dan maar even weer een frisse start maken.

Erg leuk trouwens!

Pluis, zou je mijn UD willen veranderen in het tabel? Gisteren is 'ie officieel vastgesteld op 17 juni ipv 20.

Pluis bedankt voor je info over ouderschapsverlof, ga me er even in verdiepen!

Heb net vergadering gehad hier op mijn werk, en kreeg even de kriebels bij de 'mededelingen'. Ik wilde het wel uitschreeuwen: ik ben zwanger! Maar nog twee weekjes wachten heb ik met mezelf afgesproken. Eerst aan dochter van Belloman vertellen dit weekend, en zondag aan mijn ouders/broer/schoonzus.

Dan door naar familie man en vrienden e.d. Ik heb er zo een zin in!
Nakur, ik had precies hetzelfde. Gisteren zo'n goede dag gehad dat ik het nu moet bekopen. Dom van me. Vanmiddag vergadering op mijn werk en vanavon dmet havo 3 uit eten (op mijn vrije dag) dus net maar even bijgeslapen, jongste zit nu op de peuterspeelzaal.

Baby's vroeg wakker? Euh... baby's zijn 's nachts vooral ook veel wakker. Elke drie a vier uur voeden, luiers verschonen, troosten etc. En ja, ook 's nachts...

Frenkie, ook uit NH! Heb je in Hoorn op school gezeten toevallig?
Jups in Hoorn op school gezeten. Frenkieman ook.

Jij dus ook begrijp ik?
Nee, ik heb er lesgegeven. In 2001 begonnen op de copernicus.

Ik ben geboren en getogen in de Wmeer...
Sofie; ben helemaal in shock, baby's 's nachts wakker?

als ik dat geweten had............................................

bedoel natuurlijk wanneer ik weer in mijn ritme zit (werk e.d.) en baby beetje door kan slapen dat ie lekker uitslaapt, net als z'n mama.
Bello je kan geluk hebben hoor. Pluiszoon sliep in de kraamweek alvan 00.00 tot 6.00 dan voeden en hup de wieg in en slapen tot 8.00 vond ik best luxe. Is nog steeds een goede slaper. Ik vrees dan ook voor nummer 2 die is vast niet ook zo makkelijk
ik heb op het Oscar Romero gezeten.

Frenkieman heeft op het Copernicus gezeten. Maar die was er niet meer in 2001. Broertje van Frenkieman heeft ook op het Copernicus gezeten en dat was wel in jouw tijd.
He ladies, vandaag ook weer een redelijke dag tot nu toe! Zullen alle kwalen dan toch zo langzamerhand verdwijnen? Krijg er helaas wel andere voor terug zoals mijn ontlasting die ergens in mijn maagdarmkanaal stil is blijven staan. Maar ik zal blij zijn als ik van de misselijkheid en moeheid af ben straks. Was vanmorgen ook 3 ons aangekomen dus ik val gelukkig niet meer verder af.

Pffff hebben jullie dat ook, dat je zo'n kwabbuik hebt? Het zet zo op gedurende de dag als ik gegeten/ gedronken heb. Ik voel me niet zwanger nu maar gewoon vet. Net of ik 5 kg zwaarder ben geworden... bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven