uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Sem je hoeft niet perse weg hoor.. Er zijn nog 2 dames die in de eerste dagen van juli zijn uitgerekend waaronder blaumeertje en ik..

Fijn dat t hartje klopt gefeliciteerd !
Sem, je kunt zoals zespri zegt ook best hier blijven hoor, net wat je zelf wilt (en waar je het gezellig vindt)! Laat je het nog even weten ivm de tabel? Veel sterkte met het overgeven.

Frenkie, jee meis wat vervelend zo vaak overgeven. Slik je ook emesafene? Misschien een idee om toch te halen (en als je het al slikt: geen idee wat je dan moet doen sorry). Want zo hou je toch ook geen calorie binnen.... veel beterschap!

Babykleren: bello je brengt me op een idee. Vriend is bijna jarig en ik ga denk ik ook maar iets babyachtigs kopen naast zijn normale kado, goed idee!

Maar een normale babymaat begint dus vanaf 62? Ik ben echt een nerd op dat gebied...

Zespri: wat doe je met zwangerschapszwemmen eigenlijk? Is dat gewoon banen zwemmen of meer een aerobics achtig iets? En is het echt een cursus waarbij je bv 15x les hebt? Of kun je, net zoals met banen zwemmen, kijken of en wanneer je gaat/ zin hebt?

Ik durf het bijna niet te zeggen na Frenkies verhaal, maar ik voel me vandaag erg goed! Weer meer energie. Vanmorgen zelfs wezen zwemmen en ook nog was gedaan, bed verschoond en zit zelfs te overwegen om iets te gaan bakken! Maar ja, straks is het af en ben ik misselijk, dus misschien is dat wel de kat op spek binden...
Frenkie wat vreselijk dat je zo misselijk bent! Ben je nu wel uit de nacht of heb je je ziek gemeld voor komende nacht? Sterkte hoor!

Ik durf het ook bijna niet op te schrijven, maar ben nu 10 weken zwanger en ben nog geen enkele keer misselijk geweest. Ik ga wekelijks naar de acupuncturist, dus misschien is dat een idee voor degenen die het niet meer zien zitten?

Nakur, heerlijk joh lekker wat bakken! Hmmm, heb ook wel zin in een lekkere cake of taart. De gemiddelde pasgeboren baby is 50 cm, en de kleding is dus ook in cm aangegeven. Dus in het begin het je 50-56 nodig, maar die kleintjes groeien als kool en zijn daar vaak snel uit. Ach, kleertjes zijn ook zo gekocht hoor. Vorig jaar ben ik nog snel de stad in gegaan voor vrienden, die waren net bevallen en hun kleintje paste dus erg goed in maat 50 en daar hadden ze maar 1 pakje van. Ik heb toen even een aantal dingetjes gekocht. Ik maak me daar niet zo druk om hoor, zeker omdat we lekker in de zomer bevallen. Een rompertje is dan i.p. ook voldoende (als het tenminste een warme zomer wordt)

De cursus die ik wilde gaan doen zit al vol jammer genoeg. Wel erg jammer, want dat was specifiek om je bekken sterker te maken en goede houding aan te leren. Moet dus op zoek naar iets anders.

Sem, gefeliciteerd met je kloppende hartje! En blijf gerust schrijven hoor, wie weet beval ik ook wel in juli.

Ik zit nog steeds met die vervelende koortslip, hij voelt echt gigantisch aan. Hopelijk is hij morgen wel een eind weg, of in ieder geval een goede korst erop anders kan ik niet werken. (ik werk met baby's dus dan is het veels te gevaarlijk)
Hallo Dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? ik ben uitgerekend op 11 juni 2011. Dit wordt mijn vierde kindje, voor mijn vriend is het zijn eerste Vandaar ook het grote leeftijdsverschil met mijn andere drie: die zijn nl 10, 12 en 14. Ikzelf ben net 40 geworden.

Het hartje van kruimeltje klopt goed, we hebben hem of haar al een paar keer kunnen bewonderen op de echo, vorige week de termijn echo gehad. Volgende week heb ik de combinatietest. dat vind ik wel spannend....We weten dus nog niet of het een jongen of meisje is, ik hoop eigenlijk dat we dat dan kunnen zien. Maar nog meer hoop ik natuurlijk dat alles goed is, het voelt toch wel een beetje als risico als zo'n bejaarde (ahum) moeder. Nou ik hoor wel of ik mee mag doen of dat jullie het lijstje al een beetje op slot hebben gezet.....
anoniem_110834 wijzigde dit bericht op 25-11-2010 16:22
Reden: aanpassing ivm tabel
% gewijzigd
Annali: gefeliciteerd en tuurlijk mag je meeschrijven!

11 juni is een leuke datum om te bevallen. Tenminste om op jarig te zijn ;) Hoop alleen niet dat ik op 11 juni ga bevallen haha.

Dank jullie voor jullie mentale steun. Heb mij voor de andere nachtdiensten ziekgemeld. Lig nu al de hele dag op de bank te slapen en sinds 9.00 uur niet meer overgegeven *jeej*

En mensen die geen klachten (meer) hebben: Geniet er lekker van. Schrijf maar gerust op hoor!
Dolfijntje, goh... eigenlijk logisch met die babymaten, waarom heb ik dat zelf nou niet bedacht .... jammer dat je cursus vol zit. Weet je al wat je nu wil gaan doen?

Annali, lekker meeschrijven, gezellig! Als je ook in de tabel wil, dan je gegevens even vetgedrukt typen voor pluis. Wel bijzonder dat je nu weer zwanger bent. Mag ik vragen hoe oud je vriend is? En wat vinden je andere kinderen ervan?

Ik heb gisteren combitest gehad (ben 30), kan me voorstellen dat je het heel spannend vind. Hoop voor je dat alles goed is!

Vind je het nu anders zwanger zijn dan met de andere kinderen, nu je ouder bent en al oudere kinderen heb?

(Ahum nee ik ben helemaal niet nieuwsgierig, kijk maar waar je antwoord op wilt geven )
Annali, welkom en gefeliciteerd! Wat bijzonder dat je weer zwanger bent! (en de jongen/meisjes in de tabel zijn de chinese voorspellingen, wij weten het allemaal ook nog niet hoor)

Frenkie, goed zo dat je je ziek hebt gemeld. Rust en zo prikkelarm leven schijnt goed tegen de misselijkheid te zijn (schijnt hè) Ik hoop dat het ergste nu voor je voorbij is.

Nakur, soms zijn dingetjes logisch maar jammer genoeg vaak niet Ik denk dat ik nu toch "samen bevallen" ga doen en nog yoga oid. Gewoon om dus meer mensen te leren kennen en intensief bezig te zijn met de zwangerschap. Haptonomie lijkt me dan weer erg zweverig, hebben jullie daar al ervaringen mee of iets van gehoord?

Oh en nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen (ideaal forum hier!) Ik heb een commode op het oog, maar die heeft deurtjes ipv lades. Handig? Of zijn lades echt zoveel makkelijker?
Dolfijntje, ik ga definitief niet samen bevallen doen. Had er toch niet zo'n fijn gevoel bij en toen ik man vroeg en hij zei dat hij het ook niet zag zitten was de keuze snel gemaakt. Ik denk nu over gym of zwemmen.

En ja, een heel ideaal forum! Ik ben er ook erg blij mee! Zowel zwangeren van 1e, 2e tot 4e kindjes, mensen die al wat verder zijn met zwangerschap en niet, en dan toch allemaal gelijk kwakkelend, ideaal! Hopelijk voelen we ons allemaal ook straks wat beter, dat zou dan wel weer fijn zijn
@Nakur ik heb de gegevens aangepast, voor de tabel. Mijn vriend is 44. Mijn andere kinderen vinden het helemaal leuk, het zijn alledrie meisjes en ze leven vreselijk mee. De oudste vroeg zelfs of ze bij de bevalling mag....nou daar moet ik nog even over nadenken hoor.....weet niet of dat nou direct goed is voor een meisje van 14.

Ik merk vooral dat er heel erg veel is veranderd ten opzichte van 10 jaar geleden. Al die echo's! ik heb van de meiden van elke zwangerschap 1 foto, en nu van deze al drie! (dat kwam weliswaar doordat ik een bloeding had, maar evengoed...) en ik merk dat ik veel nog wel even wil uitstellen: dikker worden (pas gelukkig nog in spijkerbroek) maar ook u al kraamzorg aan vragen en kinderopvang regelen, het lijtk zo vroeg terwijl ik dat de vorige keren volgens mij ook al voor de derde maand gedaan heb.

@dolfijntje Volgens de chinese berekening krijg ik geloof ik een meisje, maar daar geloof ik zelf geen zak van! Na drie meiden voelt deze heeeeel anders. (maarja ook andere papa...) Ik heb bij mijn oudste klassieke zwangerschapsgym gedaan (was meer praatgroepje) en bij de tweede erg leuke yoga. Bij de derde wilde ik dat weer, maar de yogales in deze regio vond ik toen niet zo leuk (ben intussen verhuisd) dus heb het verder zonder gedaan. Wat ik dit keer wil weet ik nog niet. Maar VK zegt wel dat na tien jaar je in feite weer uit moet gaan alsof het een eerste zwangerschap is....dus cursus zal wel goed zijn.
Annali welkom! Spannend hoor, maar wel erg leuk, ook voor je andere drie meiden! Dat wilde ik vroeger ook altijd; maar mijn moeder zei dat kun je wel vergeten haha.

Dolfijntje, wbt commodes; goeie vraag. Heb er ook geen verstand van. Het moet makkelijk zijn om er iets uit te pakken terwijl je kind erop ligt en jij er voor staat; hmm lijkt me allebij beetje lastig; alhoewel; deurtjes kun je van te voren openzetten, en als je een lade open hebt kun je er niet meer voorstaan.

Frenkie; ik leef met je mee. Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent en het gaat over! Emesafene helpt bij mij ook goed trouwens! Weet niet of dat voor iedereen geldt. Maar het kan zo kut voelen. Geef daar gewoon aan toe. Goed dat je vrij hebt genomen!

Oh......eindelijk 5 uur.......WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!!!

Lfs Bello

Ps. hier heeft het al een beetje gesneeuwt vanmiddag; mooi!
Ik had vandaag een echo van mijn onderbuik ivm al 3 jaar lang buikklachten.

De radioloog die de echo deed herkende mij (ik werk tenslotte in het ziekenhuis) en heeft gelijk ook uitgebreid naar de baarmoeder gekeken.

Dus heb nu alweer foto's van de beatle-baby in wording!

Hartje klopte nog steeds.

Het was wel grappig want de radioloog moest aan de assistente vragen of hij ook een beeld kon afdrukken (doen ze anders natuurlijk nooit). Erg leuk dus.

Gelukkig geen afwijkingen aan mijn darmen oid te vinden.

Alleen wat is dan wel de oorzaak van de onstipatie klachten en buikpijn afgelopen 3 jaar!
Beatle wat vervelend van je klachten! Is het cyclus gerelateerd? Ik heb endometriose en heb dus ook altijd onverklaarbare buikpijn gehad. Op echo's was niks te zien en pas bij een laparoscopie schrok de gyn over hoe vol mijn buik zat. Ik heb daar ook vaak obstipatie van samen met veel andere klachten, maar wellicht heb jij het ook? Hoop het niet natuurlijk.

Wel leuk dat je weer wat fotootjes rijker bent

Bello geniet van je welverdiende weekend!

Ik lig op de bank te wachten op mijn man, ik heb trek dus twijfel of ik niet alvast wat yoghurt pak. Straks duurt het nog een uur voor hij thuis is... Denk dat ik het maar gewoon ga pakken. Wat een dilemma hè?
He verdorie... weer vergeten op te schrijven waar mijn bizarre dromen over gingen...

@dolfijntje: ik twijfel daar ook wel eens over (wel of niet eten) en dan doe ik het meestal niet. Gevolg is dan altijd dat ik me naar en misselijk ga voelen, want Rare Man blijft altijd te lang weg. Gevolg daar weer van is dat ik op hem ga zitten vitten. Mijn recept: eten!

@beatle: wat mal dat ze dan nog niet weten wat je hebt?!? Heb je er ook medicijnen voor? En heb je het elke dag? Wel leuk dat je kleine beatle weer gezien hebt!

@annali: welkom! Leuk dat je al drie grote meiden hebt! Zou dat ook een hoop schelen in de verzorging van de nakomer?

@frenkie: knuffel! (je hebt het zwaar zeg, maar het komt goed!) en zorg dat je beetjes blijft eten he, anders blijf je misselijk.

@sem: hoera voor het hartje! Niet hoera voor het overgeven... blijf hier joh!

Wat fijn trouwens al die goede echo’s van iedereen! Vanmorgen zelf ook echo gehad en Grote Boon zag er goed uit, hartje gezien, hij maakte een soort zwembewegingen met voor- en achterpootjes, zo lief! Ik heb meteen bloed laten tappen voor de combitest. Die is op 9 december. Vind het wel heel spannend, maar ik probeer me geen zorgen te maken en het gewoon te zien als een extra bevestiging dat het een mooi gezond kindje wordt. (nakur: fijn dat jouw voorlopige uitslag goed was!)

#erkenning: wij hebben drie jaar geleden nog een samenlevingsovereenkomst gesloten waarin we wat dingen apart wilden houden (sommen geld uit erfenissen ed), maar ik ben nu zeer geneigd om ipv de hele riedel erkennen, testament aanpassen enz gewoon op maandag te gaan trouwen. Mal he! Ik wilde namelijk nooit trouwen/getrouwd zijn. Nu nog niet, maar het lijkt het me gewoon makkelijk...
Ameli welkom, heb je in de tabel gezet!

Sem fijn een goede echo.

Zespri en blauwmeertje willen jullie nog een keer jullie nieuwe uitgerekende datum neerzetten, kan ik deze aanpassen.

Pluiszoon heeft geloof ik wel een week of 5/6 in maatje 50/56 gezeten dus was heel blij dat ik al die kleine maatjes niet had laten hangen nu had ik genoeg kleertjes.

Hier een commode met laden, vind ik heel fijn. Maar moet zeggen doen het meeste in de woonkamer. Badkamer is op de woonverdieping en ik had geen zin om voor elke luier heen en weer te gaan. Heb gewoon een 2e aankleedkussen in de woonkamer net als luiers en doekjes.

Frenkie vervelend die misselijkheid, hopelijk is het snel minder.

Raar fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij 2 dagverblijven.

Nakur lekker een positieve uitslag van de combinatietest.

Hier ook een piep klein beetje sneeuw. De slee en sneeuwlaarzen staan al klaar voor de winter voor pluiszoon, moet alleen nog een sneeuwbroekje maar die zijn overal uitverkocht.
Ik ben nog niet klaar voor sneeuw, moet nog een slee voor mijn niet-lopende dreumes!
@ raarmaarwaar: jij hebt dus ook van die geweldige dromen?

Sinds ik zwanger ben droom ik de meest geweldige en bizarre avonturen. Het slaat meestal nergens op, maar hilarisch als je het de volgende ochtend verteld aan anderen!
Annali gefeliciteerd en welkom !

Pluis. 1 juli is de uitgerekende datum tot nu en 7 dec weer naar de verloskundige voor een echo.

Beatle leuk he die dromen. Hetis nu 2 dagen rustig met dromen.

Ik word een beetje onzeker merk ik. Af en toe wel zwangerschapsverschijnselen. Maar wanneer ik een dagje niets of weinig voel of merk dan ga ik mij gelijk zorgen maken of het allemaal nog wel goed zit. En dan hoop ik gewoon weer op zwangerschaps verschijnselen. Dat bevestigt dan weer mijn zwangerschap.
raarmaarwaar, ik heb jammer genoeg gisteravond toch niks gegeten en mijn man kreeg een erg warm welkom van mij toen hij er eindelijk was.... volgende keer toch maar wat eten dus.

Zespri, dat heb ik ook hoor, die onzekerheid. Ik vergeet ook zo vaak dat ik zwanger ben omdat ik nergens last van heb. Vannacht heb ik ook weer de hele nacht doorgeslapen, zonder pijn in mijn borsten of zonder te plassen. Heerlijk, maar dat geeft me dan toch weer wat zorgen. Zal blij zijn als mijn buik gaat groeien en als ik de kleine voel bewegen! Maar dat duurt natuurlijk nog wel een paar weken...
hoi meiden,

rustig dagje hier op ons topic

@Zespri en Dolfijntje; die onzekerheid hebben we allemaal, het is niet leuk, maar het hoort erbij. Waar ik zo bang voor ben is dat het niet minder gaat worden gedurende de zwangerschap.

Die eerste kritieke maanden zijn bijna voorbij; maar dan krijg ik al weer horrorsenario's van tevroeggeboorte e.d. Pas als het er echt uit is en het is gezond, dan kunnen we opgelucht adem halen. En dan beginnen de zorgen pas...zoals velen zeggen..haha.

Vanmiddag hebben we het grote nieuws aan dochter van Belloman verteld. We hadden een barbiepop gekocht die ook zwanger is, met een babietje erin die eruit kan.

Ze moest raden om welke speciale reden ze de pop kreeg..en toen ze het hoorde was ze echt heel blij. Nu nog, ze speelt steeds met die pop, had hem al mee naar de winkel en ze stelt veel, heel veel vragen (hebben jullie het gedaan? was het leuk? hoe ziet ie eruit? hoelang duurt het nog? jongetje of meisje? hoe groot is ie nu?) en ze zegt steeds; ik ben blij...jij krijgt een babie.

Het is echt heel speciaal om te vertellen en dat ze zo blij is...

Kan niet wachten om de rest van de familie in te lichten dit weekend......

Fijn weekend allemaal.........

Lfs Bello
Bello wat een leuke reactie! Hoe oud is het dochtertje van belloman?

Doubledutch wij hebben een opvouwbare slee gekocht, ideaal kan je hem makkelijk opruimen de rest van het jaar.

Onzekerheid blijft maar vind ik wordt wel wat minder naarmate het meer tastbaar wordt. Dat je je kindje voelt, de buik groeit, de controles vaker zijn, je lijf steeds meer zegt ik ben zwanger, en tja angsten blijven is soms maar net wat je er van maakt.

Heb bij pluiszoon zwangerschapsyoga gedaan en nu 2 jaar later nog steeds contact met de club, echt leuk. Spreken paar keer per jaar af en mail contact. In het verlof toen nog met allemaal een dikke buik wezen high teaen, super gezellig hangt denk ik echt van de groep af hoe het contact verloopt.

Morgen naar een sintfeest met pluiszoon en oma en neefje, ben benieuwd.
Hoi Pluis...dochter Belloman is bijna 9 jaar...ze snapt het dus al heel goed en gaat het ook aardig bewust meemaken..we gaan haar er zoveel mogelijk bij betrekken..ze is zo blij dat ze straks niet meer 'alleen' is..zo schattig....

Goed om te horen dat jouw ervaring is dat onzekerheden wel minder worden........

Veel plezier morgen bij het sinterklaasfeest!
Fijn om te lezen dat er meer zijn met die onzekerheden.

Houd mij de laatste 2 dagen best wel bezig.

Bello.. wat leuk hoe bellodochter reageerde ! Lief !

Ik duik mijn bed in , mijn ouders zijn hier om 8uur om mij te helpen met 30 dozen oud papier aan de straat te zetten haha... heb geloof ik alles opgespaard van t afgelopen jaar. Telkens kwam ik er te laat achter dat t opgehaald werd , of ik had er geen zin aan om smorgens voor dat ik naar mijn werk moest het aan de straat te zetten om half 7 smorgens.. Dus morgen maar even doen. Daarna met ouders naar de gamma om muurverf te halen en materiaal om een tussenmuur te maken voor een extra slaapkamer.
@ pluis: wil je naar de tabel kijken? Ik sta er niet meer tussen.
Zo ouders zijn geweest en hebben geholpen met zo'n 40 dozen met oud papier buiten te zetten.

Daarna de kelder opgeruimd en vervolgens 1 bankstel uit huis gegooid. Nu heb ik een balzaal in huis wat een ruimte zo.... Straks naar de Gamma en verf halen voor de 1e lik verf op de muur.

Zo'n ukkie brengt nogal wat teweeg hier in mijn huis.. Leven op de kop gezet en ook nu mijn huisje..

Zal blij zijn als het klaar is..
Zespri, sjonge wat een opruiming! Heerlijk gevoel toch? En dat extra kamertje, straks ben je er vast trots op Klussen in je huis is ook altijd wel weer leuk.

Ik voel sinds gisteren een lichte harde bobbel waar normaal het stofje van je ondergoed zit, zal dat mijn zwangerschapsbuik zijn? Vind het eng en spannend tegelijk. Voel het alleen wanneer ik net geplast heb.

Vandaag experiment dag zonder emesafene, ontbijt is goed gegaan, nu de rest van de dag nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven