uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Ooh ik heb mij ff teveel gekocht geloof ik , Prenatal had flinke uitverkoop en kon nog leuk jurkje vinden in mijn maat.

Toen nog een andere positiewinkel ingedoken en daar 1 jurkje van Noppies van afgelopen winter weten te scoren voor 15 euro , een shirtje met rozen en een legging.. Ik kom komende maanden wel door geloof ik..

Die paars rode is leuk!!
Leuk zespri! Zeker nu de lente er weer aankomt lekker vrolijk!

Heb gister op de beurs een spijkerrokje gekocht... Ik twijfelde eerst..nog 4 maandjes en straks past ie volgende maand al niet meer.. Maar bedacht me ineens dat ik natuurlijk niet direct na de bevalling mn ouwe kleren weer aan kan...maar dus dat rokje nog de hele zomer!
Beatle, zie andere topic.

Zespri, ha wat moest ik knikken bij jouw berichtjes en lachen om de shop onder de kont. Natuurlijk heb je groot gelijk, maar ja, wat in het hoofd zit. Gelukkig heb ik daar op dit moment op werkgebied geen last van.

Bello, (wil je niet jaloers maken)maar ik heb een vriendin dit een quilt gaat maken voor het op babykamertje. Ik vind het vooral zo ontroerend omdat zij bij de gyn loopt omdat het zwanger worden niet lukt en nu gaat ze voor ons babytje dus iets maken. (en ze kan ook kussentjes maar misschien moet ik dat hier niet zeggen haha). Ik kan echt NIETS op naaigebied, als er wat kleins is doet MIJN MAN (jaja) het en voor iets groters ga ik hier naar de superturk, die kan alles maken. Misschien een idee voor je kussentjes, als je gewoon stof aanlevert wil zo iemand het vast wel doen.
Superturk??
nakur.. haha zo'n superturk hebben we hier ook.. Ideale vent , nieuwe rits , broek stuk korter. Voor een habbekrats is t voor elkaar. Misschien kan zo'n superturk (of naaiturk zoals we m hier noemen) ook wel kussentjes maken.

Jah die paars rode was in de aanbieding voor 15 euro.

Die ga ik denk ik morgen maar aantrekken naar de kroeg ,zwarte legging eronder , bruine laarzen .. staat vast goed niet ?
Leuke kleren Zespri!
Bello, de superturk is meer als compliment dan als discriminatie bedoeld hoor

Zespri, dat jij nog puf en zin hebt in de kroeg. Ik ben s avonds toch wel op.

Ik heb een nieuwe verslaving: beschuiten met hagelslag, echt erg. Waarom kan ik nou niet eens een gezonde verslaving hebben aan sinaasappels ofzo?

Verder steeds wakker met erge rugpijn. Ik lig niet lekker ofzo door die groeiende buik. Iemand nog tips? Kussen onder mijn buik ligt wel lekker maar verplaatst de rugpijn naar boven.
Ha Nakur, dat had ik al wel begrepen hoor, dat het niet discriminerend bedoeld was...maar had van de term nog nooit gehoord! Wel grappig. Denk niet dat wij in ons dorpie zo'n superturk hebben...wel ouwe vrouwtjes waarschijnlijk...zal gaan zoeken..bedankt voor de tips! zelf stof uitzoeken is nog het leukst ook denk ik!

Die rugpijn 's nachts herken ik wel...ik moet ook vel meer draaien op een nacht...ik wordt dan wakker van het niet meer lekker liggen en dat voel ik in m'n rug..tis bij mij ook altijd laag onderin....heb gister bij het bed verschonen de matrassen maar weer es omgedraaid, want de kuilen worden wel steeds dieper, haha..dat zal door het gewicht komen

(toch heel dure matrassen....)

verder heb ik geen tips voor je...maar als iemand anders ze heeft hoor ik ze ook graag...

hebben jullie ook soms het gevoel dat je had wanneer je ongesteld moest worden: bij mij: hoofdpijn, nekpijn, chagrijnig...kort lontje...heb dat nu en dacht misschien gaat dat wel gewoon door die cyclus.......en zou ik anders nu ongesteld gaan worden......
zespri leuk geshopt!

Hihi hier niet het naaiprobleem. Red mezelf prima op de naaimachine( mijn ouders vonden ooit kleedgeld een goed idee en daar ik meer wilde kopen dan ik geld had bedacht ik me kan het ook zelf maken, tante wilde het me wel leren en heb dus echt een aantal jaren heel veel kleding zelf gemaakt) is meer de energie en fut die ontbreekt. Moet al 1,5 maand een broek korter maken. Maar goed heb mezelf echt beloofd te gaan starten.

Wil ook lakentjes, boxzak, boxkleed, aankleedkussenhoes, kruikezakken ed maken. De ideeen zijn er, de stof ook en ik heb nog 14 weken en een dag

Hier verder weinig nieuws te melden. Doen even rustig aan wil morgen naar de beurs.
@ zespri: leuk kleren. Vooral die paarse!

@ nakur: nou aan jouw verslaving ga ik niet beginnen.

Dan kan ik helemaal neit meer naar de wc. Zit nu al op 2 zakjes movicolon per dag :D

@ pluis: fanatiek hoor. Om dat allemaal zelf te maken. Ik ben te gemakzuchtig en koop alles!

Laat je wel foto's zien als het klaar is.

En dames, bedankt voor de schoppen onder de kont.

Ben nu eenmaal een persoontje met een mega verantwoordelijkheidsgevoel en een kopje wat maar blijft malen.

Maar heb een nieuwe verslaving gevonden.

Draagdoeken en katoenen luiers.

Ben dus druk aan het shoppen, orienteren en bieden op 2e hands artikelen. Helpt bijzonder goed om niet aan werk te denken.Whahahaha
Beatle, wat vervelend dat je een slechte stoelgang hebt. Hier is het hollen of stilstaan wat dat betreft.

Pluis, leuk dat je zelf veel maakt. Ik kan echt niets op dat terrein en koop ook gewoon alles. Lijkt me wel leuk als je het zelf kunt (en er de tijd voor hebt, die ontbreekt me ook).

Bello, soms het gevoel van menstruatieachtige pijn. Hoofdpijn vooral in begin, nu gelukkig weg. En ik zou bij god niet weten wanneer ik ongesteld zou moeten worden in theorie, had altijd onregelmatige cyclus van 5-8 weken.

Rugpijn: ik ga vannacht eens proberen met voedingskussen in mijn rug te slapen. Het bed zal er wel vol van worden maar tis te proberen.

Vanmiddag muur in de babykamer knalrood geverfd en het is supergaaf geworden! Ben er helemaal blij mee. Daarnaast vanmorgen flink geshopt bij de hema en nu is het meeste in huis aan hydrofielluiers ed. Geeft een lekker gevoel.

Met die muur af bedacht ik mij opeens dat het ik echt moeder wordt over nog maar 15 weken! Toch een beetje enge gedachte.
Zoooo, hehe, de eerste muur in de babykamer is geschilderd! Zo fijn om aan de slag te zijn! Vannacht voor het slapen gaan ineens een brainwave: we maken de muren van de kamer betongrijs in combinatie met de kleur blauwgroen van dit plaatje: http://www.huisstijl-woon ... el/artikel/kleur-in-huis/ Dan kunnen we daarna los met accesoires in het oranje of rood. De blauwe muur zit er nu op en hij is echt impressive, we zijn er heel blij mee! Morgen weer verder. De witte meubels zullen er wel mooi bij afsteken.

Van de week bij de mondhygienist geweest. Je reinste bloedbad daar zeg! Ik heb erg last van bloedend tandvlees, hoe voorzichtig ik ook poets. En ik heb normaal van die gezonden tanden. Baal ik wel van. Hoe is dat bij jullie?

Verder alles goed hier! Van de week ineens wel nare pijn in mijn schaambeen waardoor ik heel moeilijk liep, maar dat is nu al weer over (gelukkig!). Kan dat hetzelfde zijn als jij had Joda? Kind op zenuw – is au!? Ik voel me eigenlijk prima! Krijg ook veel complimenten dat ik nog zo hard werk en ook van Rare Man dat ik het zo goed doe. Een flinke dosis geluk denk ik en ik realiseer me ook dat het zo om kan slaan naar zwangerschapssuiker, bekkenpijn en andere narigheid. Maar voorlopig ben ik blij dat ik me – op wat kleine pijntjes na – goed voel! Ik rende van de week trouwens naar een bus en de buschauffeur grapte al: “Haha, dit was echt op topsnelheid he?” Grmpf...

Bedankt voor het helpen met de namen trouwens! Ik heb bedacht dat het nog wel gaat lukken met het vinden van DE naam. Eigenlijk is het maar wat mooi dat ik zoveel leuke namen op het lijstje heb! Er zijn we wel weer een paar afgevallen. Maar voor nu laten we het weer even rusten.

Zijn jullie eigenlijk al aan cursussen begonnen? Ik begin over een week of drie aan een Zwanger&Fit.

Hoe zit het met de meisjes- en jongensmoeders? Hebben de meisjesmoeders af en toe zo iets van: ‘Ik hoop maar dat haar later niet iets vervelends gaat overkomen, het is zo’n slechte wereld met enge mannen’ En de jongensmoeders: ‘Ik hoop maar dat hij geen foute vrienden krijgt en het slechte pad op gaat.’ (ook om te draaien natuurlijk ) Ik vind het nu al geen leuk idee dat Rare Zoon op een gegeven moment een vriendinnetje krijgt en dat ik dan schoonmoeder word en mijn kind moet loslaten en niet meer de belangrijkste vrouw in zijn leven ben.... aaaaah! Hihi

@Zespri: dat tshirt met die roosjes heb ik ook! En ook bij de Hema hebben ze de laatste tijd vergelijkbare leuke tshirts. Het jurkje is ook leuk, maar je zal altijd zien: voor mij te kort!

#naaien: ik heb een dekbed bij de ikea gehaald en ga volgende week leuke stofjes uitzoeken. Dan is het idee dat ik ZELF een boxkleed ga maken. Maar dat doe ik dan wel op de dag dat mijn moeder er zowiezo is om te helpen met het schilderen van een kastje

@beatle: juist, that’s the spirit! Kopen kopen kopen haha! Ik kan me er ook helemaal in verliezen: uitzoeken, vergelijken, nog een keer over na denken en dan... kopen!

@Nakur: gefeliciteerd met jullie grotemensenstap: GP! En ja... het wordt echt he? Ik las ook dat Pluis over 14 weken uitgerekend is en daar schrok ik ook een beetje van... dat is echt... snel! Is je muur in een keer rood geworden?
Beatle, loslaten is ook niet makkelijk. Maar zoals gezegd werd - de wereld vergaat echt niet als jij er even niet bent (wellicht een hele harde les.. sorry! ). Misschien vinden je collega's het wel even vervelend dat je uitvalt, maar ze begrijpen vast ook diep in hun hart wel dat jij nu even andere, belangrijkere dingen aan het hoofd hebt! Zet hem op!

Raar, ben benieuwd naar het eindresultaat! Wordt vast een vrolijk kamertje! Voor wat betreft tandvlees - vorig jaar al van de tandarts gehoord dat ik moet gaan stoken (nooit gaatjes btw), dus dat doe ik nu braaf elke avond in bed voor het slapen gaan. Zou ik je zeker aanraden, mijn tandvlees is er met sprongen op vooruit gegaan!

Nakur, ik heb dat met gele m&m's. Vreselijk !

Even een vraag aan de busty ladies... Ik heb normaal 80f. Draag nu een noppies beha, 85e (want: nog geen f van in de markt, schijnt binnenkort te komen), maar het gaat zo niet langer....

Vanmiddag bij de Prenatal (vreselijk - twee paskamers is echt veel te weinig, goede oefening voor mijn veel te afwezige geduld ) een paar beha's gepast (zonder beugel, voelt bizar voor zo'n gevel), maar ook daar was geen f beschikbaar. Nu zegt men dat de boel de aankomende maanden nog harder gaat groeien, dus ik zoek een goede, niet te dure tussenbeha... Tips?? Begin nl. een beetje desperate te worden...

Enne... Als jij wij wordt?! Echt de meest :puke: slogan ever als je het mij vraagt...
Raarwaar.. t jurkje is mij net wat te lang. Niet voor de zomer , maar voor nu met lange laarzen eronder is er nog maar een klein stukje knie te zien haha.. Dus voor jou met een zwarte legging o.d er onder zal t dan precies goed zitten zoals op de foto.

Jaaa vriend en ik hadden t er net nog over tijdens t eten. Dat we een meisje hardstikke leuk vinden en ik maakte t grapje dat ik op zoek ga naar een felroze shirtje met bling bling letters met Slut erop (grapje hoor)

Van de week was erg grappig toen ik op een site leuke meisjeskleding zag en een leuk kort rokje echt zo'n minimaatje 62. Zegt vriend : Ben je belazerd veeeeeeeel te kort voor mijn dochter haha

Coltje.. ik heb een zgn tussen bh gehaald bij Henk ten Hoor , de Hema en zag een goedkope bij de de H&M. (nu weet ik niet of ze daar ook jou maten hebben maar allicht t proberen waard)

En ik heb geen zgn voedings of zwangerschapsbh's , wil er graag ook voor vriend nog zo lang mogelijk vrouwelijk uitzien en niet als zwangere big met melktieten *lol* En ik geniet zo van mijn dikke tieten dat ik gewoon bh's met push up heb.. Hahaha... staat zooooow mooi dat spleetje

Beatle.. 2 zakjes movicolon .. jeutje.. ehm heel veel drinken roosvicee lacto , lactulosestroop of zakjes lactulose misschien niet beter ? Ik heb er af en toe ook wel last van , maar neem dan van mijn werk een zakje lactulose of paar cupjes lactulosestroop mee en kan ik weer naar de plee..
Coltje.. ik ben dus niet de enige die zo raar tegen die slogan aan keek..

Hier ook bloedend tandvlees , flos mij zowiezo al jaren helemaal suf. Maar nu heb ik heul snel bloed.. Met zachte tandenborstel ook.

Wel heb ik van de mond hygieniste paradontax tandpasta gekregen heeul zout maar tandvlees wordt daar door ietsje minder gevoeliger en t voorkomt ontstekingen.
Woehoe wehkamp heeft onder lingerie grote maten een noppies beha in F! Een weliswaar maar, wel de ene die ik al heb en die zit lekker en is niet afschuwelijk!

Zespri, dank voor de tips, maar ook daar geen F...
Slogan: helemaal mee eens! Heb ook zoveel vreselijke zinnen en gedichtjes gelezen voor op geboortekaartjes waar ik echt zwaar jeuk van krijg!! Snap dat niet.......

Bh: ik heb er een van Anita, zit erg lekker.ondanks dat ik ook beugel gewend ben....

Gelukkig heb je er een gevobden coltje...

Tanvleesproblemen: nog geen last van.

Ontlasting: gaat prima!

Zespri: als je meisje nog zo klein is kan een kort rokje heel goed hoor! En als ze een jaar of 7/8 zijn willen ze toch niet meer! Tot ze 13/14 zijn dan ineens wel weer.... Dan is het tijd voor je vriend om op te treden!!!

Nu terug naar All you need!!
Raar, dus jij ook al aan het verven, leuk! Muur is nagenoeg rood. Het was een witte gestucte muur en zuigt als een gek. Nu wel rood maar her en der nog witte puntjes te zien. Dus die morgen bijwerken + nog een keer verven.

En tja, 14 weken he, gaat wel weer erg snel. Hier nog geen gedachten over foute vrienden gelukkig. Maak me meer druk om de bevalling, kan er nu nog niet echt naar uitkijken.

Zespri, handig dat je zo wat zakjes lactulose op je werk mee kunt nemen.

BHs kan ik niet over meepraten, althans niet over cup F. Ik zit weer met een ander dilemma namelijk die aan de onderkant van de maten haha! Had AA, nu A, misschien kleine B maar ik heb vandaag een meegroeibh gekocht want dacht ook al te horen dat ze nog veel groter kunnen worden. Probleem was dat ze vanaf B begonnen. Heb altijd 75 gehad dus nu maar 75B gekocht. Moet hem thuis alleen nog wel passen, straks is ie veel te groot. Had ook gehoord dat voedingsbhs makkelijker te kopen zijn na de bevalling omdat je dan weet welke maat je moet hebben. Pfff borsten, wat een gedoe.

Tandvlees: geen problemen meer mee sinds ik electrisch poets, misschien nog een idee? Ik heb eind dec een vulling laten vervangen en nu nog steeds zenuwpijn ervan, bv met yoghurt en zelfs een sinaasappel op kamertemp doet al pijn. Erg vervelend, hoop dat dat na de bevalling wegtrekt.

He jongens (oh dames) wat een kwaaltjes hebben we toch allemaal weer.

Vreselijke teksten: ja die heb ik ook genoeg gezien. Ben ook geen fan van foto baby op kaartje (maar ieder zn smaak). Bello, misschien leuk voor jou: man vond jouw tekst met ‘voor de wereld ben jij o zo klein, voor ons ben jij de wereld’ ook echt superleuk dus hoogstwaarschijnlijk gaan we dat op ons kaartje zetten! Dus nogmaals echt superbedankt!
Nakur belloman en ik zeiden vandaag hetzelfde tegen elkaar: geen foto van de baby op het kaartje!! Grappig.....

En die tekst: mooi is 'ie he...leuk hoor dat jullie die doen. Wij zijn er nog niet uit, maar het wordt iets kort en krachtigs....

Slaap lekker allemaal!

( behalve zespri die is nu in de kroeg pffff )
Ik ben weer thuis... samen met andere zwangere vriendin die 5 dagen na mij is uitgerekend de kroeg in gedoken.

Er was een soort van dragqueen avond in onze stamkroeg. Vriend deed natuurlijk mee , aantal jaren geleden heeft ie m zelfs gewonnen. Dit jaar niet gewonnen maar was weer superleuk om hem en andere bekende mannen uit de kroeg te zien als vrouw met hun act en optreden. Maar ben kapot , veel gestaan , gedanst en onnozel gedaan. Merk toch wel dat ik dat allemaal iets minder trek.

En 1uur is mooie tijd om naar huis te gaan voor een zwangere dame

Nu doggies uitlaten en dan lekker douchen en mijn bed in duiken.. vriend zal wel heul laat thuis komen.
@foto op babykaartje. Het kan mooi zijn, ik vind het heel erg van de foto afhangen. Soms heb je van die verfrummelde babies met boze rimpels. Die pas na een paar dagen wegtrekken, maar ja dan heb je kaartje al verstuurd. Heb ook een paar geboortekaartjes met foto in huis waarvan ik denk "die foto had ik echt nooit gekozen!" Soms zijn ze bijna eng. Maar heb er ook een paar met hele mooie foto.

Vriend heeft meteen gezegd dat hij foto niet mooi vindt, dus dat is hier geen optie meer, want moeten het beide leuk vinden.

@tekst op geboortekaartje, die Nakur gaat gebruiken was ik ook al ergens tegengekomen, hij is mooi. Kreeg gisteren een heel mooi houten kaartje. Maar met een tekst die ik bovenaan mijn lijstje had staan...zal hem hier nog eens plaatsen.

@ik heb H&M beha, zwart grijs gestreept maar kwaliteit is niet zo goed. Zag dat er een plastic dingetje op schouderband waarmee je kan schuiven kapot was gegaan. Ding koste ook niks, maar voor nu is hij nog goed genoeg.

Gisteren een hele leuke middag gehad. Samen met vriendin uit andere stad afgesproken in Gr. Zij is in verwachting van de 2e en net met verlof. Wij zouden dus haar verlof in gaan luiden. Had als verrassing twee vriendinnen van haar ook uitgenodigd waarmee we bij eerste kindje van haar een soort van babyshower (picknicken in park met zelfgemaakt kwartet met persoonlijke foto's en cadeautjes, heel geslaagd) hadden gehouden. Dit keer niet een uitgebreide babyshower maar wel een gezellig samenzijn. Hadden in Zomers afgesproken om te lunchen. Was zo leuk om vriendin daar met smoes heen te loodsen en even later kwamen die andere twee vriendinnen binnen. Vriendin was helemaal verrast. Hebben heerlijk geluncht en heel gezellig gezeten. Had een Beebbox cadeau gedaan, box samengesteld uit zelfgemaakte spulletjes. Erg leuk. En het leuke was, ik werd ook ineens verrast. Hadden die vriendinnen voor mij ook cadeautjes gekocht, hele lieve kleertjes en een tijdschriften pakket. Vriendin met wie ik had afgesproken bleek ook nog eens cadeautjes te hebben, dus ik ben ook helemaal verwend. Kreeg er een kleur van (had ik eerst nooit, sinds ik zwanger ben, stijgt het bloed mij heel snel naar mijn hoofd en word ik rood, haha).

Verder bij leuk winkeltje (Wijsneus) geshopt voor babykamer accessoires en hele leuke strijkapplicaties gekocht voor op effen babyshirtjes die ik al had.

Zo nu ga ik maar eens douchen en op naar mijn ouders. Zeven dozen met boeken en andere spullen daar tijdelijk op zolder zetten. Tja, moeten ruimte maken voor de kleine die op komst is
@beatle, ik eet tegenwoordig elke ochtend vanille yoghurt met cruesli en twee eetlepels zemelen en drink veel water vanwege de vertraagde spijsvertering. Helpt bij mij redelijk. Twee zkjes Movicolon lijkt mij best veel. Maar misschien had je zelf ook al van alles uitgeprobeerd....
@ Saartje en Nakur: ik gebruikte voor de zwangerschap al dagelijks een zakje movicolon vanwege zeer trage darmen.

Ook ik eet elke ochtend muesli (geen cruesli, want minder vezels), eet fruit, tegenwoordig een vezel koekje bij de thee (ipv chocoladekoekje) en ipv water drink ik veel rooibosthee. Maar helaas, ik zat vorige week weer lekker vast, dus movicolon naar 2x daags opgehoogd.

Ach ik werk zelf in de apotheek en zie mensen met 3x daags movicolon, dus het kan erger :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven