uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Oh ik ga ook kijken naar de foto's!

Gisteren echo gehad, wat een prachtig meisje groeit er in mijn buik :-)

ze weegt ongeveer 1216 gram nu!

Ze lag in stuit en met haar handjes voor haar gezicht, erg onpractisch voor de echo, maar gelukkig heeft ze een aantal keer haar armpjes omlaag gedaan.

Ons kamertje is zo goed als af!

Ga ook zo foto's plaatsen van ons babykamertje!

Vriendlief vandaag jarig dus ik hoop dat ie zo belt dat hij me komt halen.. Wil hem graag feliciteren.
Oh, net even op hyves gespiekt en wat staan er toch allemaal weer een leuke foto’s bij! Van zowel kamertjes als buiken. En... (roffel), onze babykamer is ook af! Nou ja, op een plankje ophangen na dan. En ook foto’s op hyves gezet! Verder ook een buikfoto met 10 en 27 weken zwanger. Kan me nu al niet meer voorstellen dat ik zo’n platte buik had vroeger (en toen vond ik hem dik haha). Ben ook blij dat de kamer nu af is, want al dat zware gesjouw en getrek heb ik wel gemerkt in mijn rug (net zoals jij Coltje, doe je rustig aan?) Ha Zespri, ik heb ook al zo’n minibabykamer als jij, knus en gezellig! Hoe groot is die van jou?

Jee, Dos, al ruim 1200 gram! En wat leuk een echt minidosje ;) Stuitligging hoef je je nog geen zorgen om te maken toch? En draait de baby niet meer zo snel nu?

Pluis, weet jij eigenlijk het geslacht al? Ben toch wel benieuwd.
Ha Dos, fijn, zo'n goede echo! En gefeli met je vriend!

Nakur, wij zijn aardig opgeschoten met de grote meubelstukken, nu de rest nog, maar het vraagt wel heel veel van me idd. Jij ook rustig aan he ;).

Zal ook de hyves checken en wat foto's uploaden...
Ooh mijn babykamer is 170x310.

Aah door t zien van jullie kamertjes ga ik nu twijfelen over mijn rode klamboe en drukke gordijnen ... *grmbl* maar misschien moet ik t gewoon allemaal ff bij elkaar zien haha

Dos.. leuk weer een echo .. En een stuit ligging nu zegt nog niets , kan nog alle kanten op.
En mijn kgs gaan op mijn kont zitten , ipv buik ofzo.. Lijkt wel of ik 2x zo groot/breed ben geworden bij mijn heupen en kont
Hi meiden, ik ben er ook weer eens.. Niet zo vaak, maar lees regelmatig mee.

Een wijntje op zijn tijd zou er hier ook wel ingaan.

Gister kwamen er twee vriendinnen langs en we hebben dan ook degelijk aan de jip en janneke champie gezeten.

Als ik bv ga geven ga ik ook echt wel eens een wijntje drinken, kolf dan gewoon een aantal uur melk af en gooi het weg.. Vorige keer ook gedaan, was goed te doen.

Babykamer; wij hebben m gis opgehaald. Een hele leuke en vooral complete van BAMBAM via marktplaats.

Echt voor een leuk prijsje, met 4 opbergkasten. Erg blij mee.

Hoe gaat het met alle meiden die gedeeltelijk in de ziektewet lopen?

Van de week ga ik met een vriendin schilderen, kijk er naar uit, maar ook weer moeilijk. Ik moet papa zijn kamer er voor leegruimen.. *slik*

Oja, meiden, mag ik me ook nog aanmelden op hyves bij jullie? Ik kan de link niet meer vinden.

Verloskundige; van de week geweest, kleine man ligt erg hoog en dwars in mijn buik. Ik heb er ook echt wel een beetje last van met slapen en bukken enz..

Pff hoe makkelijk mijn eerste was, hoe vol klachten deze tweede zwangerschap.. Maarja, heb dan ook behoorlijk wat voor m'n kiezen gehad, zal er misschien ook allemaal mee te maken hebben.

Harde buiken bij jullie?

De discussie in hond kan ik me niet in aansluiten, wij hebben een (schuwe) poes.

Ik ben ook begonnen aan de grote schoonmaak. Luna man heeft zich lang gebogen over de maxi cosi vandaag, wat een gedoe om daar de bekleding van af te krijgen, maar met veel hulp van internet tips is het toch gelukt. Maar makkelijk was het niet.

Vandaag aangekomen in week 27, gaat snel allemaal...

Tot gauw!
Lieve meisjes,

Alle hondenverhalen laat ik maar even aan me voorbij gaan. Wat een hoop hondenliefhebbers hier! Met wie deel ik het kattenliefhebberschap?

Alles goed met de bee-bee: groeit hard door, schopt stevig verder. Buik groeit ook hard door, ik ben echt goed zichtbaar zwanger. Maar omdat ik echt meer dan een kilo aankom de laatste vier weken denk ik toch echt dat ik de recordbuik van 25 weken heb Ben al meer dan 11 kilo aangekomen. Ik ga het de volgende keer toch maar even aan de VK melden. Niet dat ik me ongerust maak, maar ik denk dat het toch goed is als ze op de hoogte is. Zij wegen mij nooit daar namelijk!

Gisteren een lekkere emo-huilbui gehad die ik vandaag nog eens dunnetjes overdeed. De kamer is namelijk bezorgd en mijn papa en Rare Man waren hem in elkaar aan het zetten maar ineens wassie zo groot... en plastic achtig... en lomp... en helemaal niet geschikt voor kleine lieve jongetjes. En toen hingen de laadjes ook nog scheef. En toen konden ze de grote kast niet afmaken omdat daar een onderdeel scheurde. Nu moeten we dus bellen en hopen op een vervangend onderdeel. Zie daar een beetje tegenop, want wat als ze zeggen dat het onze schuld was? En ik zat daar maar en kon niet helpen. Voelde me nutteloos in een lelijke kamer. Die nota bene nog duur was ook!

Vanochtend veel te vroeg wakker. Heb ik in mijn eentje gordijnen lopen ophangen, met het vloerkleed van de woonkamer naar de slaapkamer gesleept, met fotolijstjes, bedje opgemaakt, laadjes ingeruimd et voila, het lompe glanzende begint te wennen Nog even en ik vind het zelfs weer mooi Duidelijke een betere dag dus! Het moet gewoon nog echt aangekleed worden denk ik. Volgens mij moet er nog wat steigerhout en stoerderigs in, dus dames die noodgedwongen thuis zitten en zin hebben in online zoeken, be my guest

@Nakur: tijdelijke leegheid vullen met kleine plantjes, kaarsjes, je zwangerschapsboeken, knuffeltjes die je al hebt, rompertjes die je al hebt aan haakjes? Ik heb nu de rest van het huis afgestruind naar dingetjes voor de babykamer. Nu is de woonkamer dus weer heel kaal haha! Wat jij zegt over je platte buik die je vroeger dik vond... dat heb ik precies zo! Ik zat net ook te kijken, tjee. Ik zal nooit nooit nooit meer klagen over mijn buik als die weer net zo mooi plat wordt als toen!

@Dos: wat is ze al groot! Ik leef nog steeds in de veronderstelling dat die van mij nog maar 600 gram max is. Ik loop natuurlijk ook wel op jou achter, maar dit getal heb ik van babybytes en ik heb toch het idee dat het niet helemaal overeenkomt. Wanneer gaan jullie samenwonen?

@Saatje: je lampjes zijn uebercute! Soms vind ik ze te lief voor mijn jongetje, aan de andere kant denk ik... wat maakt het uit als IK het leuk vind, ik ben toch een meisje!

@Annali, ik vind het fijn dat je af en toe iets van je laat horen! Maar ik vind het zo zielig om te lezen dat je het lichamelijk nog zo voor de kiezen krijgt (laat dat je niet tegenhouden om het juist wel te vertellen hoor !) . Ik ken toevallig iemand die ook een longembolie heeft gehad na haar bevalling en die is nu 4 maanden later pas klachtenvrij. Neem het dus alsjeblieft serieus en hou je een beetje rustig! (en dat zegt waarschijnlijk ook iedereen tegen je)

@Bello: wij zijn ook van die veel-en-ver-reizers normaalgesproken. En ik was bang dat ik dat vreselijk zou gaan missen. Wat denk jij? Ga je als jullie kleine een jaar is weer ver weg?

@All: hoeveel kleertjes hebben jullie inmiddels al in huis? Eerlijk?

Kramp: ik heb het heel af en toe en stap dan uit bed. Dan gaat het door het gewicht van mijn lichaam snel over. Wel jammer, want ik word er heel wakker van. Maar ik heb het niet vaak. En, ik eet elke dag een banaan en drink veel melk. Misschien heeft het toch met elkaar te maken? Snappen jullie nou dat het iets met oefenweeen te maken heeft? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Stagaire kraamhulp: ik denk dat ik een goede meer dan genoeg vind Natuurlijk zou het heel goed zijn om een stageplaats te bieden, maar... als ik heel eerlijk ben... wil ik vooral rust die eerste week!

Zwangerschapsverlof: hoe gaan jullie dat aanpakken? Meteen vanaf het begin? Hoeveel uur per week? Kan iemand mij vertellen wat de (fiscale) voordelen zijn?

Kinderdagopvang: we hebben een eerste aanbod binnen: voor 3 dagen per week, alleen dan vrijdag ipv donderdag. Als het echt niet lukt om een ander aanbod te krijgen, weten we in ieder geval dat Rare Jongen toch een onderdak heeft. Dat voelt wel fijn! Maar we hopen nog op het KDV aan de overkant van de straat, lekker dichtbij en daar zijn we ook langsgeweest om de sfeer te proeven.

Had ik verteld van die collega met zwangerschapsvergiftiging? Zij is 4 dagen na de opname in het ziekenhuis met een keizersnede bevallen omdat ze te snel achteruit ging. Met 26 weken bevallen dus. En ze heeft de eerste 3 dagen haar kind niet gezien omdat ze op bed moest blijven (in een donkere kamer?) Ik was zo bang dat haar zoon het niet zou halen en zij hem dan niet eens zou hebben gezien! Maar gelukkig, naar omstandigheden gaat het goed. En inmiddels heeft ze hem kunnen zien. Hij heeft de eerste dag zelfstandig geademd, ligt nu wel aan de bademing om het hem wat te vergemakkelijken en tja... 26 weken is heel erg vroeg... Ik heb ook niet langer de neiging om volgende week opgelucht te zijn dat ik ook op de 26 weken zit! Ik denk dat ik pas bij 34 weken echt even opgelucht adem haal. Want man, wat heeft zij (en haar man) een zorgen om die kleine nu!

Warm/koud: ik heb het standaard warm tijdens deze zwangerschap! Ik noem het ook de 5 graden bonus. Collega’s zitten te bibberen, ik zit in en tshirtje. Of ik zit in het weekend uren in blote benen zonder sokken op de bank. Dan vraagt Rare Man zich ook af waar die koukleum is gebleven! Ben wel een beetje bang voor de zomer... zit nu al af en toe te puffen achter een zonnig raam... Hoe is dat bij jullie?

Dagen vrij: wij denken nu aan de kraamweek 50% vrij en daarna 2 volledige weken.

Leuk om te zien dat iedereen een andere naam van mijn drie voorkeuren als favoriet heeft (Olivier, Thijs en Teije). Ik merk dat het moeilijk is om jullie de keus voor me te laten maken. Dat doe ik dus niet haha! In plaats daarvan... misschien kunnen jullie me helpen met een evt tweede naam: hoe zouden jullie Hendrik en Willem vernoemen tot 1 leuke (of als het echt niet anders kan 2 leuke) moderne naam / namen? Ben benieuwd!

Heb helemaal geen zin om morgen weer te gaan werken... dat ligt deels aan de sfeer na reorganisatie, maar deels denk ik ook dat het met de zwangerschap te maken heeft. Misschien begin ik me nu al meer en meer terug te trekken in mijn eigen wereldje? Hebben jullie dat ook?

Alle dames die minder kunnen dan ze zouden willen: sterkte!

Ps: kunnen jullie me nog eens vertellen hoe ik op hyves kom? Dan doe ik toch graag mee!
http://goudenboekjes2011.hyves.nl/

En wanneer je aangemeld bent door (Saartje en/of Nakur ??) kan je alles zien op de hyves en dan is t fijn dat je even je voorstelt in t voorstel topic daar.. (wijst zich vanzelf als je beetje scrolt )
@Nakur/Saarje: ik denk dat jullie mijn naam wel herkennen!
@ raar: hier inmiddels ook 11 kg zwaarder bij 25 weken :D

En ik deel je passie voor poezen, wij hebben er 3. Zie de foto's op hyves, ook van mijn buik.Ben benieuwd wie er wint!

Enne wat betreft reizen, zit stiekem te fantaseren dat we eind september al 2 weken wegkunnen met de kleine (met vliegtuig).

Ik ben ervan overtuigd dat je het jezelf heel moeilijk kan maken met een baby erbij, of gewoon go with the flow. Wij gaan dan voor het laatste en zien wel hoe baby erop reageert. Kan me niet voorstellen dat hij het niet leuk vindt om 24 uur met zijn ouders op pad te zijn (over 16 jaar is dat natuurlijk een ander verhaal).

En volgend jaar (voor 1e verjaardag) zouder we ook erg graag weg willen met een camper door Canada oid. Veel plannen dus. Maar we wachten eerst de geboorte even af.
Zo wat is er veel geschreven, leuk!

Hoop dat ik het heb onthouden allemaal.

Zespri hoe gaat die nu met je nichtje en zusje?

Heel veel babykamers gezien, leuk, en allemaal al zo ver. Hier is nog niet eens al het behang eraf. Voordeel is wel meubels zijn er al en in elkaar.

Beatle op een ander topic waar ik schrijf, is ook iemand met een kindje van rond het jaar wezen trekken met camper in canada en was hele gave vakantie. Gaat er vooral om dat je je aanpast aan je kindje.

Hier ook een honden liefhebber. Mijn ouders hebben nog een hond en die heeft pluiszoon na de geboorte uitgebreid begroet ergens in de kraamweek. En die 2 zijn superdol op elkaar. Pluiszoon doet niet liever dan meegaan met de hond uitlaten of leest hem boekjes voor. Zal an de week een foto plaatsen op hyves.

Raar je babykamer wordt vast helemaal leuk als die helemaal af is (herken het wel dat ik dat lieve kleine bedje opeens zo groot vond in ons kamertje) zet je foto's op hyves kunnen we makkelijker meezoeken naar leuke stoere dingen.

Hoe is je boxkleed geworden?

Heftig van je collega, hopelijk gaat he tnu de goede kant op.

nakur hier is het geslacht nog steeds een groot vraagteken, wie weet met de 30 weken echo.

Vandaag alweer precies 29 weken.

Dos gefeliciteerd met je vriend.

En tja stuitligging kindje kan nog draaien maar kan ook zijn voorkeur al bepaald hebben. Pluiszoon lag vanaf 17 weken in stuit en heeft zich ook door niets laten draaien. En deze eigenwijs is ook in stuit dus ben benieuwd.

Hier een wisselend weekend. Gister met pluiszoon naar kinderdijk geweest, hij is echt stapeldol op molens en vond het dan ook helemaal fantastisch!

Mindere was/is dat ik al vanaf vrijdag niet meer naar de wc kon. Blijven persen, geen resultaat. Hele nacht bezig geweest en ondertussen veel pijn.

Vanochtend hap gebeld en klysma gekregen, geen resultaat. Weer gebeld, mocht nog 2 klysma's gebruiken vandaag en anders moest ik toch maar langskomen. Na klysma 3 en veel moeite uiteindelijk naar de toilet gegaan. Hopelijk gaat het nu weer beter. (ondanks de aambeien die zijn ontstaan)

Heb nu geloof ik alleen een perstrauma opgelopen....................

oja hier 6,5 kilo erbij met 29 weken, best aardig dus.
Leuke kamertjes allemaal!!

En wat mooie buikjes dames!!

Morgen uitgebreidere reactie van mij!

Morgen komt ons kamertje plus al het andere spul...dus van de week ook foto's van hier!!
@beatle en pluis: even geduld he, ik ben nog niet officieel goedgekeurd maar als het zo ver is komen buik en kamer (alleen de hoek die niet met een half afgebouwde kast vol staat) er op! boxkleed is nog niet af. sterker nog... ik durf er niet aan te beginnen heb niet veel naaiervaring en ben bang dat ik het verpruts. maar er komt een moment... van grote durf... en dan gebeurt het gewoon haha!

@pluis: vroeg ik me ineens af, kan je aan de hand van de positie van trapjes in je buik halen of je kind in een stuit ligt? dus als je hoge trapjes (navel en later ribben) voelt ligtie goed en als je lage trapjes (blaas) voelt ligtie in een stuit? en als je het beide voelt, dan ligtie nog te draaien? (grr voor klysma's... zo maar ineens?)
Ahh... vervelend Pluis... Herkenbaar. Hier is het nog steeds op te lossen zonder klysma's, gelukkig. Ik vrees dat ik een blaasontsteking heb. Veel harde buiken, vaak plassen, soms ook pijnlijk en.... soms wat urineverlies... neeee! Wat verschrikkelijk zeg, ik voel me een bejaarde...

Wij hebben eindelijk het behangetje voor de babykamer uitgezocht. Lekker knal: eiffinger, petit fours serie en dan het groene behang met een geel/wit/blauw motiefje... (zie google).

Ben blij dat ik daar uit ben! Jullie zijn al ver zeg, zag ik op hyves. Mooie kamers allemaal!

Over gewicht: ik zit nu op mijn startgewicht. Kom waarschijnlijk net als bij de jongens een kilo of zeven aan. Dat is er met de bevalling dan weer af. Maar nogmaals: ik zou liever tijdens mijn zwangerschappen meer aankomen, als ik daar als ik niet zwanger ben een normale verbranding etc. voor terug zou krijgen.

Raar: wat een naar verhaal van je collega. Hopelijk gaat alles goedkomen, maar het zullen heel spannende maanden worden.

Over de namen: Willem vind ik zo al leuk. Je zou er ook Dylan van kunnen maken (is dezelfde naam), maar dat past niet bij Olivier, Theije en Thijs. William misschien een optie?

Hendrik: Rik? Olivier Rik William bijvoorbeeld. ??? Ik doie ook maar een gooi... Hopelijk went je kamer snel.

Qua kleertjes: ik heb vijf vuilniszakken gekregen van schoonzus, met kleertjes tot en met maat 92, een groot deel is van mijn jongste geweest, daarna door haar jongste gedragen en mag nu weer voor onze baby... Schoonzus is niet zo'n wastalent (understatement) dus ik moet nog even een goede scheiding maken. Zelf heb ik gekocht; 3 rompers, 2 broekjes, 2 pakjes aan 1 stuk, 2 shirts met korte mouw van Jip en Janneke, 2 shirts lange mouw, sokjes, spuugdoeken, hydrofielen, beetje beddengoed.

Ik ga mijn laatste werkweek in. Heerlijk. Kijk er erg naar uit om straks lekker thuis te zijn.... Babykamer in elkaar knutselen, huis op orde, jongste zoon naar de kleuterschool, zonnetje, lente... heerlijk...

Fijne week allemaal!
raar, je bent toegevoegd! En leuke lampjes he! Ik denk dat het heel goed kan voor een jongen (en anders bestel je een andere kleur, bijv. die mooie groene, die ik pas later zag) en je maakt het met andere spullen evt weer stoerder.

Pff, bij mij wisselen de goede dagen en de minder goede dagen elkaar af. Gister een goede dag, weinig last van buik en bekkenbodem. Vandaag weer wel last. Lig nu op de bank en het voelt van onderen echt vervelend. Veel druk op bekkenbodem. Vind het eigenlijk soms ook een eng gevoel. Eng in die zin dat ik soms bang ben dat het kind er uit komt, te vroeg geboren wordt....Stom he. Ben blij dat ik woensdag naar fysio ga en naar vk s avonds.

Op de rest reageer ik later, weltrusten!
Wie is degene met een naam die begint met een J, en heeft zich net aangemeld voor hyves?
Heb trouwens gisteren voor het eerst een middagdutje gedaan! Ik ga wel vaak op de bank liggen, maar ben gisteren echt op bed gaan liggen en heb anderhalf uur geslapen!! En had vannacht ook geen enkele moeite om te slapen. Merk echt dat alles energie gaat vreten! Maar middagdutje beviel goed dus wie weet, ga ik dat vanaf nu vaker doen

Morgen 27 weken!! Nog een week en dan alweer in het derde trimester...
Beatle, Raar: hier ook een kattenliefhebber hoor. Mijn ouders hadden wel honden, maar daarna eerst 20 jaar samen geweest met man die allergisch was voor honden en nu met een die er gewoon niet van houdt. Ik heb zelf twee katten (eerst drie maar eentje is onlangs doodgegaan) en vriend heeft er ook eentje.

Raar: ik had bij dochter 3 veel trapjes onderin...dacht ik. later bleek zij met haar handje boven haar hoofd te liggen, langs haar oortje, maar dan wel met hoofd beneden (als je me nog volgt) wat ik voelde was dus haar hand. Dochter twee schopte regelmatig blauwe plekken in mijn ribben....

pluis, ik leef met je mee....ik kan ook al een tijd niet naar de wc, door de medicijnen. Heb wel laxeermiddel gekregen maar merk hier nog weinig van tot nu toe. Vanmiddag naar de longarts, ben benieuwd wat hij zegt. Sinds zondagochtend gaat het wel weer een stuk beter.
@ Annali: succes bij de longarts vanmiddag.
Raar ik herken nu vooral de trapplekken van pluiszoon. O

Links onder hard en rechts boven wat zachter (handjes).

Mijn buik is ook echt scheef daar het hoofdje rechts boven ligt en de billen rechts onder en dan de voeten zo naar voren dus op links.

En kun je anders niet even een proeflapje maken op de naaimachine. Gewoon even bochtjes oefenen en dat soort dingen?

Dan zou het toch moeten lukken?

Annali succes vanmiddag!

Saartje vervelend dat jezoveel last hebt.

En luna gign zich ook aanmelden op hyves...................

Sosofie succes met je laatste weekje en dan genieten!

Ga zo eens googlen op je behang.
Haha Zespri, twijfel en zwangerschap gaan bij mij ook erg veel samen. Gewoon doen wat je eerst op het oog had met de kamer, komt vast goed! Ik was ook alweer aan het twijfelen door al die leuke kamertjes.

Luna, leuk om te lezen dat je er nog bent en hoe het met je gaat. Hoe gaat het met je in combinatie met het overlijden van je vader? Wil het een beetje? Aan de ene kant wellicht moeilijk zijn kamer leeg te ruimen om te verven. Aan de andere kant is het ook wel weer bijzonder dat daar dan een nieuw leven komt te liggen. Wat voor last heb je van je zoontje met slapen en bukken?

Oooh Raar, wat jammer nou dat je nu anders tegen het kamertje aankijkt dan toen je hem kocht! En ja, daar zou ik ook een huilbui om hebben. Hopelijk kun je het nu al wat zonniger zien… is de winkel al gebeld? En misschien, als alles er staat en leuk aangekleed is ziet het er al heel anders uit.

En ik was zelf inmiddels ook op de plantjes gekomen : ) En als de plank hangt kan ik daar weer kleertjes enzo aan hangen, goed plan!

Volgens mij heeft beenkramp niets met oefenweeen te maken hoor, ik dacht alleen buikgerelateerde zaken zoals harde buiken of kramp. Of heb ik het mis?

Warm: hier dus ook warmer maar ik ben heel blij dat we in juni al bevallen en niet pas in augustus ofzo. Dus voorzie niet zo heel veel problemen en anders is het maar eventjes warm, alleen in mei/juni.

Kleertjes: aangezien wij alles van een collage hebben gekregen + nog 3 setjes kado van anderen, hebben wij vreselijk veel kleren, rompertjes enzo, maar ben daar wel erg blij mee, hoef zelf niets bij te kopen. Gisteren het kleinste maatje gewassen, ik kon me niet bedwingen… was een hele trommel met broek/trui/sok/rompertjes (om een beetje beeld te geven van hoeveel het is).

Gewicht: wat een verschillen hier. De een is een paar kilo aangekomen en de ander 11 terwijl we ongeveer even lang zwanger zijn. Gek he. Vraag me af of er een soort van gouden standaard is en of je dus ook te weinig of te veel al kan zijn aangekomen nu. Ik zit nu op 8 kilo, morgen 28 weken.

Trouwens, moest wel bij dat babygewicht van dos denken dat de baby (en dus wij ook) nog wel ca 2,5 kilo aankomen. Hmmm.

Beatle: over 16 jaar is het denk ik geen ander verhaal inzake vakanties hoor, ik denk dat hij dan ook niet 24 uur met zijn ouders op pad wil zijn haha!

Pluis, hmm nog steeds niets bekend over geslacht, wel jammer hoor. Hopelijk dan volgende week! Zijn die extra echo’s toch ergens goed voor. En wat vervelend met je verstopping! Nu is het dus wel wat beter? Oh, ik hoop dat het eenmalig was voor je, je voelt je dan zo ellendig en vol. En jouw gewicht klinkt goed toch! Lijkt me ook fijn nu niet teveel aan te komen omdat je ook al overgewicht hebt (of ben ik in de war met een ander? Dan heb ik niets gezegd).

Raar, ik voel vooral rechtsboven en linksonder veel trapjes. Bleek kind daar met hoofd en kont te liggen. Dus volgens mij voel je trapjes van zowel armen als benen, maar hoe het kindje dan om ligt kun je niet echt zeggen lijkt me. Bovendien bij mij placenta aan voorkant waardoor ik bij navel weinig voel. Sinds een week is mijn buik wel asymetrisch en rechts dikker dan links dus ik vermoed dat daar de kont zit. Maar zeker weten doe ik het niet.

Sosofie, jee je laatste werkweek al! Dan ben je de eerste die officieel met verlof is, lekker hoor.

Annali, fijn te lezen dat het wat beter met je gaat. Ben benieuwd wat longarts zegt.
Pluis, zal ook eens letten op kracht trapjes linksonder en rechtsboven want VK kon vorige week niet zeggen of hoofd/kont onder lag alleen hoe de lijn van het kindje liep. Heb jij dan met je scheve buik een bobbel rechts op links op je buik? Mijn buik is rechts dikker, is dat dan hoofd of kont?
@gewicht; ik ben nooit gewogen tijdens de zwangerschap, en ook niet kort daarvoor, maar ik was vorige week in het ziekenhuis net zo zwaar als een jaar geleden. (ik denk dat ik daarna iets ben afgevallen, dus dat er nu nog een beetje extra op zit)

Abel woog 800 gram, ik ben 900 ml bloed verloren, vruchtwater minimaal een liter, placenta 500 gram... dus zeg maar 3,5 kilo wat ik gelijk kwijt was. Ik schat dat ik nog een kilo of twee zwaarder ben dan vlak voor de zwangerschap (dus dan was ik 5,5 a 6 kg aangekomen)

overigens vind ik gewicht minder belangrijk dan goed in je kleren passen
nakur hier liggen hoofd en billen aan dezelfde kant vandaar die scheve buik. En tja door al die echo's kan ik idd kijken of mijn gevoel qua ligging klopt, en klopt nog steeds

En idd vind het niet erg nog maar zo weinig erbij, want d kilo's van pluiszoon zijn zwangerschap zijn er nog niet af moet er zeker nog 12 van die zwangerschap kwijt.

Dus geloof niet teveel in de fabel dat je door bv makkelijk afvalt. Hier een half jaar volledige bv gedaan maar de kilo's bleven.

En door de burn out van vorig jaar heb ik er ook weinig aandacht aan besteed (hoop na deze zwangerschap wel weer op de goedee weg te gaan qua kilo's.
@ pluis: nu heb je mijn droom in diggelen uiteen laten vallen. Ik hoopte dt die kilo's eraf zouden vliegen zodra de baby eruit is en ik borstvoeding geef :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven