Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
zo meiden, nadat ik Tess in badje had gedaan en gevoed had is ze lekker weer in haar bedje in slaap gevallen. Ik ben er op uit gegaan in mijn eentje en mijn moeder bleef thuis. Heerlijke pedicure gehad, prachtige voeten met mooie rode nagels...! Ben weer helemaal bijgekomen. Zo lekker dan even tijd voor jezelf...! Nu thuis en ze ligt nog steeds lekker te pitten! Toch een idee om haar in haar bedje te leggen elke keer.

Weer een hectische nacht achter de rug. Ze werd echt elke 2 uur zo'n beetje wel wakker..... en vervolgens zoonlief die om 6.15 wakker werd. Dat is echt VEEL te vroeg. Hij lag nog even bij me maar lag zo te draaien.... om 7.15 mocht ie opstaan van me.....

*** inmiddels meer dan een uur later ****

ze werd natuurlijk toch net wakker. zul je altijd zien !

nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen...

suzzel bedankt voor je begrip.... haha! ik zeg ook meestal gewoon ja, maar kan het soms niet laten om te zeggen wat ik er van vind en waarom..... ach nou ja.

De zwangerschap mis ik ook niet hoor! Ben juist zo blij dat ik DAT niet meer hoef te doen!!!

helemi wat een verhaal zeg met die osteopaat! heel wat anders dan je dacht maar wat fijn dat hij er zo relaxed uit kwam!! Ga je nog een keer terug?

nou ik ben het alweer kwijt verder..! hoe vaak moeten jullie allemaal naar het cb? het lijkt of de beebs zo vaak gewogen worden! Ik ben 2 dagen nadat ik thuiskwam uit het ziekenhuis geweest en nu met 2 maanden weer. Daar tussendoor niet.

Die pukkeltjes heeft Tess nu ook. Paar in haar gezicht en ook een paar in d'r nekje.

Elza, toevallig een vriendin van mij hier wotdt ook op 22 juli 40...!! Feestje? of misschien wel een supriseparty....;)

Manlief werkt in publishing. kantoren wereldwijd en klantenbezoek...Het is nu bekend dat we hier nog wel 2 jaar blijven.... leuk!

Tess slaapt weer even dus ik ga gauw nagels lakken. Voeten al netjes, kunnen mijn handen niet achterblivjen natuurlijk!!!
Fien, ik moet ook nog ongeveer 7 kilo kwijt. Ik heb wel een paar dingetjes in een grotere maat gekocht hoor! Dat deed ik na de eerste ook (bij de 2e was het niet nodig). Je moet toch iets hebben om te overbruggen. Ik heb gewoon van de H&M wat gekocht. Kost niet veel en dan kan je toch heel even vooruit...

En ik let nu echt op wat ik eet. Ik lunch standaard met 2 boterhammen maar ik zou er wel 4 op kunnen!!! verder probeer ik niet teveel tussendoor te eten en te snoepen....

nou had mijn moeder wel net een heerlijke grote zak drop voor me meegenomen, ja .......... die eet ik wel op natuurlijk!!!!!
Fien ik koop GEEN broeken...eerst maar afvallen maar wel jurkjes, leggings, wijdere jurkjes...dat soort dingen. Ben fan van merken als humanoid, made, amercian vintage...dat soort kleding....weet niet of je dat kent? Nou dat past altijd...rekt prima mee Ik wil ondanks dat ik nu zwaarder ben en nogh buikje heb er wel leuk uitzien (in zoverre dat gaat) anders dan wordt ik echt sjaggie...en schoenen he? Koop ik me ook gek aan whahaahahah

Ok die slaapzak lijkt precies op die van mij...alleen die an mij is met mouw.....dus kan mooi romper zonder mouw onder dan toch ? En dan nog dekentje lijkt me toch? anders wat kouid?
Dus...maw...ik stop die slaapzak in zeg maar als een laken en daarover doe ik nog een dekentje dan toch nu? wnat zo warm vind ik het niet
hoihoi!

Heerlijk gereden!! Moet wel even wennen. Ik met mijn slappe benen en het paard is na al die weken vakantie ook niet meer van het niveau waarop ik haar had.. Maar lekker hoor! En nergens last van!! (vertel jullie morgen wel hoe het dan gaat)

Over die slaapzakjes; hebben jullie ook een dekentje over dan? En waarom de slaapzakjes?

Sanne; ze was even heel erg van slag door de prikjes, maar kon haar goed troosten. Mocht een half Zpilletje paracetamol geven als ze koorts kreeg, maar dat had ze niet nodig. Tip: Nat koud washandje direct erop en de borstvoeding erna geven om te troosten..

Fien ik heb wel broeken gekocht. Hier nog 6 kilo, maar de oude broeken zaten te strak en de zwangerschapsbroeken hadden de boord exact op mijn litteken. Beide deden de wond niet goed... Was een aanbieding met 2e artikel 1 euro dus 2 spijkerbroeken gehaald...

Fijn Helemi.. Lijkt me wel raar om te zien, zo gecontroleerd laten huilen..

Hihi snok inderdaad, dan mogen we aan de slag voor een 2e,,, Snap je dat ik niet zo zag zitten?...

Hier echt weinig honger,,,,
Als Abby haar slaapzakje aanheeft, dan gaat er gewoon een lakentje over. We zorgen ervoor dat het op haar kamertje altijd tussen de 18 en 20° is. Beneden ligt ze zonder slaapzakje, maar dan met een lakentje en een dekentje boven. Als ze te warm hebben, is er meer kans op wiegedood is mij verteld...

VWV, Ik heb ook last van mijn litteken met die zwangerschapsbroeken waar ik nog in kan, maar voorlopig draag ik toch die als we weg gaan. Thuis loop ik in een joggingbroek.

Ik probeer nu heel veel water te drinken, snoepen doe ik sowieso al niet veel, dus ik hoop toch 'snel' mijn kilootjes kwijt te zijn en mijn 'oude' broeken terug te kunnen dragen... Hoop doet leven?
ik merkte dat mijn litteken direct rustiger werd met mijn nieuwe broeken..

Ik hoop dat ik ze maar een maandje nodig heb...

Passen de rokkem ook niet? Die kan ik al wel weer aan namelijk
Ok thx voor reacties! Nog 1 ding wat eronder? Alleen romper in die slaapzak?
Hoi hoi,

Even een kort berichtje van mij.

We genieten volop!! Fenne is een super tevreden meisje, de kraamhulp is super, de borstvoeding loopt goed, grote broers zijn trots en papa en mama zijn gelukkig! Kortom... het kan niet op!!!

Bevallingsverslag en foto's volgen nog.
klinkt super Maike!

Geniet ervan!!
Maike, fijn dat het zo goed gaat en jullie enorm genieten met elkaar!!! Vast houden dat gevoel (en die kraamverzorgster!!!)

Heb ook de groeicurve ingevuld, Watse zit wat onder het gemiddelde qua gewicht, maar de eerste week heeft hij ook niets gedaan, behalve afvallen, de ouder en kindverpleegkundige zei ook al dat hij eigenlijk een week achterloopt qua groei. Hij haalt nu bijna de 4 kilo!!

Vwv, weer paardrijden helemaal super dus!!

Helemi, heeft echt iets weg van de babyfluisteraar!! Geweldig dat het nou al helpt!! Inderdaad wel sneu om hem zo te laten huilen maar als hij daar beter van in zijn vel gaat zitten (en dat is wel duidelijk dus) doe je het ergens voor. Fijn dat hij geholpen wordt!!

Hippie, heeeeeeeerlijk zo'n ochtendje, daar knapt een mens van op. Ik ga maandag weer naar de schoonheidsspec. en donderdag naar de kapper. Kwam er vandaag met zoonlief en kreeg van haar mooie houten klompjes met friese vlag erop, zo leuk!!

Had het net nog met manlief erover dat zijn gewone leventje weer lekker door ging en ik avond aan avond thuis zit, terwijl ik de laatste maanden min. 3 keer per week naar vergaderingen enz. moest. Nu begin ik dat te missen. Nog drie weken school en de kids zijn 6 weken thuis, dat is wel heerlijk hoor maar met vier kids (van deze leeftijden) is het niet handig om in mijn uppie even naar de kinderboerderij ofzo te gaan. Aangezien manlief misschien zijn werkplaats moet verhuizen in de drie weken bouwvak zie ik er wel tegen op om 6 weken alleen met de kids te zijn en ze al die tijd moet helpen te vermaken. Zaterdag weet manlief of hij daadwerkelijk kan verhuizen met de werkplaats of dat de huidige werkplaats "alleen maar" leeg hoeft en hij zodra de nieuwe ruimte voor hem beschikbaar is moet verbouwen en aansluiten. In dat laatste geval kost het hem veel minder tijd en houden we twee weken vakantie over, dat zou zo heerlijk zijn, dan gaan we w.s. nog lekker op vakantie en anders tenminste wat dagtochtjes maken met de kids. Duim ,duim!!!

Einde ego bericht.
Snok, Abby draagt een rompertje en nog een pakje erboven. Als je alleen een rompertje aandoet, misschien toch beter een licht dekentje bijleggen. Het is natuurlijk ook te zien hoe 'dik' het slaapzakje is. Wij kregen de raad mee van die van Kind en Gezin dat we ons kleintje moesten kleden zoals we onszelf zouden kleden. Dus als je denkt dat een lakentje alleen te koud is, kan je er nog altijd een dekentje bijleggen. Niet té hard aanspannen, zodat ze het kunnen wegduwen als het te warm wordt. En als ze te koud hebben, dan hoor je het heus wel hoor
Snok: Hier ook een slaapzak met korte mouw met alleen een rompertje met lange mouwen.......Als hij een rompertje met korte mouwen aan had laten wij vaak zijn t-shirtje gewoon aan. Wij hebben er een dun dekentje overheen om hem een beetje strak in te stoppen omdat wij het idee hebben dat hij dat fijn vind.

Maike: Alles klinkt helemaal goed....een echte roze wolk....

VWV Heerlijk dat je alweer paard mag rijden. Hier nog veel bekkenklachten dus eerst naar fysio voor ik weer echt lekker kan gaan sporten.....

Ik schrijf de rest van mijn verhaal nu even op prive
Janets, dat 'gewone' leventje, wat missen we dat toch he Had het er onlangs ook met vriendlief over, dat ik mijn leven van 'vroeger' soms wel miste. Ik ging toen regelmatig met vrienden iets drinken op vrijdagavond, dat waren zalige momenten. Maar aangezien dat steeds mannen waren, die soms wel andere dingen voor ogen hadden dan ik (toen was ik wel nog bij mijn vorige vriend), nam hij het een beetje verkeerd op. Vond ik wel jammer, kon hem niet echt duidelijk maken dat hij wel met zijn leven van vroeger kon doorgaan (ook niet 100% natuurlijk maar toch) en ik niet, aangezien ik dag in dag uit thuis zit met Abby. Je hoort me er niet over klagen hoor, ik zou haar voor geen geld van de wereld willen missen, maar toch... dat 'figuurtje' van vroeger, het onbezorgd weggaan... Het komt wel allemaal terug, maar nu effe niet. En dat mis ik soms wel. Vriend is nochtans heel begrijpelijk over verschillende dingen, alleen niet het feit dat we al 9 maanden niet echt meer konden doen wat we wilden (ik ging amper nog uit, en dronk zeker niks meer van alcohol of zo) en dat dat nog effe niet kan. De eerstvolgende keer dat ik met vriendinnen wegga, ga ik zoooooo genieten
Helemi, klinkt goed die behandeling. Ik hoop zo dat het helpt voor die kleine! Heb je vandaag al de hele dag een ander kind? Of gaat dat niet zo snel? Dat mannetje van jullie heeft natuurlijk ook zoveel meegemaakt.

Vwv, paardrijden.....heerlijk voor je!!

Hippy, dat soort dingen mis ik nu ik niet werk. Dat doe ik altijd overal in het buitenland.

Vanavond weer contact gehad met de lactatiekundige. De pijn in mijn borsten is na 2 weken medicijnen voor spruw is niet echt minder geworden. Nu moet ik bij de ha vragen om Fluconasol. Een zwaarder medicijn, zal ong 7 dagen duren voor het werkt. Ook is het geen probleem om 1 a 2 voedingen te vervangen door flesvoeding omdat ik zo moe ben. Als het maar hypoallergeen is en ik blijf kolven. Morgen toch maar voeding kopen. Wat gebruiken jullie? Ga nu de voeding van 24.00 / 0.30 uur vervangen door een flesje.
Oh, wij bakeren nu in, dus doen een romper korte mouw aan, inbakerdoek en nog gewoon een deken met lakentje erover heen. Is dit te warm? Raam staat ook op een kier en gordijnen ervoor.
Ik blijf bezig met posten. Maar iemand had het over een nacontrole. Ik heb volgende week een nacontrole in het ziekenhuis. Wil ook meteen mijn hechtingen inwendig laten controleren.
Hee doggie hier nutrilon hypo allergeen..kan aan binck liggen maar hier zelden krampjes..

Overigens geen kutnacht haha maar lief laat uit werk dus nog ff babbelen en een vriendin kwam eten dus nu pas op bed. Ben overigens begonnen mwt meer voeding en vinck slaapt alleen nog maar ..blijkbaar weer f heel wat voor zon ventje..
Hippie ik moet niet vaak naar CB maar loop soms even binnen op inloopspreekuur. Weeg dan f en stel vragen als die er zijn..

Overigens ga ik wrs ook in najaar naar ny! Leuk vooruitzicht! Dus nog meer dropkoeriers voor jou hippie
gaaaapp net wakker, manlief was thuis ivm tandarts en die was al met zoon naar beneden gegaan. kom ik net beneden met jolijn, is manlief al gevlogen en zit zoon onder zijn fleecedekentje op de bank heel zoet tv te kijken, hihihi.

sanne, over de nacontrole, ze heeft wel even gevoeld of buikspieren weer bij elkaar stonden (en ja hoor, ik mag ze weer trainen ) en bloeddruk gemeten. verder ff kletsen enzo, dus nuttig?? beetje!

snok vlgs mij hebben we hier niet zo'n inloopspreekuur bij CB, maar wel handig als je vragen hebt.

hier sinds paar dagen slaapzakje, alleen 's nachts. madam trapte zichzelf steeds bloot dus lag ze misschien wel paar uur zonder dekentje. nu in slaapzakje blijft ze in ieder geval warm. ik hou romper (korte mouw) en shirtje gewoon aan en heb dan net zo 1 als fien.

doggie, klinkt mij niet als te warm hoor. ik leg jolijn in haar slaapzak ook nog onder dekentje, als het straks wat warmer wordt kan het dekentje wel weg, alleen lakentje. zoon heeft maaaaaanden alleen in slaapzak in ledikant gelegen, wel makkelijk

hier trouwens ook nutrilon hypo allergeen en ik heb ook niet het idee dat jolijn last heeft van krampjes. zou wel goed voor je zijn, even wat rust inlassen door af en toe een flesje te geven!

helemi, wat klinkt dat bijzonder zeg die man. nou maar duimen dat ishan er baat bij blijft houden!

alarm gaat af, ff fles maken!
Even een ontzettend asociaal egobericht, maar ik heb toch lekker geslapen. Om 9 uur laatste fles en om 5.45 vanochtend meldde ze zich pas weer. Werd zelf wel even om 3 uur wakker, maar hoorde niets dus lekker doorgemaft. Zalig. Ga er maar vanuit dat het een eenmalige actie was... Ik kan hier maar beter nog niet aan wennen.

Dadelijk ga ik naar een bijeenkomst van zwangerschapsyoga. Ben benieuwd wat de rest van de meiden voor kroost op de wereld heeft gezet. Tirza is de oudste. Ben benieuwd of je dat goed ziet.

Hier af en toe een slaapzakje en af en toe gewoon een pyamaatje. Net hoe mijn pet staat en hoe koud ik het vind. Tirza trappelde zichzelf ook bloot. Ik heb er 2 van de Hema, maat 68/70. Beetje lang, maar verder zitten ze wel goed.

Doggie> ik moet maandag naar controle bij de gyn. Ik dacht dat ze sowieso altijd ff kijken toch? Of is dat niet zo?

Janets> 6 weken alleen met 4 kids lijkt me ook wel lastig. Tenminste, wel met zo'n heel kleintje erbij. Je kunt dan ook niet ff een stuk lekker gaan fietsen ofzo. Of je moet zo'n fietskar hebben?! Ik duim voor je dat je man lekker ook twee weken thuis is.

Fien> Ik mis het ook soms hoor, mijn oude leven. Of meer dat je gewoon ff spontaan weg kunt gaan ofzo. Manlief gaat regelmatig nog even met vrienden de hort op, dus die ervaart dat minder en begrijpt het ook niet zo goed. En misschien ligt het ook wel een beetje aan mij en moet ik ook gewoon een flesje afkolven en lekker weggaan... Vind ik nog moeilijk. Jij geeft flesvoeding toch? Of ook borstvoeding?

Wat gaan jullie eigenlijk doen deze zomer qua vakantie? Nog leuke suggesties?
Goedemorgen,

Vannacht hebben we maar 3 uur geslapen door een veel huilende Tim. Niets was goed en hij was ook nog verkouden. Ben zo moe!

Heb vanmorgen besloten de bv af te bouwen en langzaam over te gaan op flesvoeding. De bv loopt door alle vermoeidheid heel erg terug en ik kan gewoon niet meer, ben zo op door alles. Had het heeeeel graag 6 maanden gedaan maar moet nu even voor mezelf kiezen, hoe moeilijk ik dat ook vind. Ik wil het beste voor hem, maar een moeder die door de vreselijke vermoeidheid helemaal niets kan hebben is ook rot voor hem. Kan gewoon niet genieten van ons mooie mannetje. Op zich wel opgelucht nu dat de kogel door de kerk is!

Rozerood, wij gaan waarschijnlijk begin oktober nog even naar de zon. Man kan door werk nooit in juli, augustus of september. Normaal gaan we de eerste 2 of 3 weken van juni naar Italie of Frankrijk, maar nu met zo'n kleintje wil ik niet zo'n lange autoreis maken. Dus vliegen we in okt waar er nog zon is op dat moment. Boeken pas in september.
Doggie, ik vind het goed van je hoor dat je voor jezelf kiest. Ook met flesvoeding worden ze wel groot en het moet ook voor jezelf wel te doen blijven.

Rozerood, klinkt goed die nacht van jou!

Hier even ook niet zo lekker. Gisteren weer een aanval van verkrampte spieren gehad. Had ik in de zwangerschap ook een aantal keer. Super vervelend want ik ga dan alles overgeven en krijg het super benauwd. Was ook nog eens alleen met Lucas dus vond het maar niks. Nu alleen nog spierpijn maar verder weer oke gelukkig. Huisarts was ook nog geweest maar die kon verder ook niks doen. Vraag me echt af waar dat nou toch steeds vandaan komt.
Suzzel, wat vervelend zeg! Heb je al eens extra calciumtabletten geprobeerd? Dat kreeg mijn vriendin voor die verkrampingen.
Doggie, je moet zeker voor jezelf kiezen. Je kleintje heeft er trouwens ook niks aan als jij kapot bent. Iemand zei me vlak voor de bevalling: een blije mama is een blije baby. Kleintjes voelen stress-situaties heel goed aan, en zeker als de mama zich niet zo lekker voelt, kunnen ze daarop reageren.

Rozerood, ik geef inderdaad flesvoeding. Maar aangezien ik nog een hele dikke buik heb (van iemand die minstens 4 maand zwanger is), en ik me nog niet op en top voel in mijn nieuwe lichaam, blijf ik liever nog effe thuis. Volgende week zondag is het kraamfeest, ik kijk er wel naar uit, maar niet naar de reacties die ik (alweer) over mijn buik zal krijgen. Begin het een beetje moe te worden. Hoewel mijn buik echt al een pak minder dik is dan na de bevalling hoor. Maar toch, aangezien mensen mij een goede bevalling wensen, zegt genoeg hé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven