Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
Weer terug van CB....Tess zit nog steeds wat boven het gemiddelde dus heel erg goed.

Ze is echt onwijs gegroeid de afgelopen 2 weken (was ons ook al opgevallen)...4 cm maar liefst....ze zit nu op 58 cm en weegt 5010 gram.

Ze vond haar een mooi gaaf huidje hebben, behalve de pukkeltjes dan in haar gezicht, maar die zijn dus normaal.

Voor de rest dus weer door de APK keuring heen...volgende keer de prikken.

Suzzel ik denk ook door de borstvoeding dat je als moeder een veel hechtere band opbouwd...vandaar hier ook weleens een flesje afgekolfd en wordt dan door vriend gegeven.

Als Tess huilt krijgt vriend haar ook niet zo snel stil als ik....ik doe een pinkje erin of leg haar even aan en dan is de rust al gauw wedergekeerd. Kan me voorstellen dat het weleens frustrerend is voor die mannen.

Chicaa, als het echt alleen een bevallingspraatje is dan hoeft het voor mij ook niet zo nodig. Had toch ook geen vk bij mijn bevalling uit die praktijk en verder voel ik me goed dus als ze mij niet bellen dan laat ik het maar zo denk ik...

Ga mijn dochter even flink toespreken....flink chagarijnig sinds we terug zijn.
hoihoi

Vanmorgen wezen kijken bij het babyzwemmen mag vanaf 3 maand. Zag er erg leuk uit!

Over die 2e heb ik hetzelfde als jij hoor Doggie. Denk dat het ook erg afhangt hoe het nu loopt. Ik ben de gehele dag met Daisy bezig en moet er even niet aan denken er iets naast te moeten.. Bovendien ook jong en we moeten toch minimaal een jaar wachten. Wel lekker, want manlief wilde er ongeveer 1 jaar tussen hebben, wat mij veel te weinig leek...

Ik heb de paarden aan huis Rozerood, maar ben overdag ook alleen. Hoop dat ze straks overdag een ritme vind waarbij ze een paar uur slaapt, dan nee ik de babyfoon mee..

1kilo in een maand, keurig zeg!! Daisy is in 3 weken van 3830 naar 4440 gegaan...
Snok, je had het laatst over maat luiers. Wij stappen nu al over op maat 3 van NewBorn Pampers. Is van 4 tot 7 kilo en hij weegt al 5190 dus vandaar dat we maat 2 overslaan. (die is van 3 tot 6 kilo)
zo Sanne, wat een groeispurt! Boven de 5 kg!! jeetje!!

En fijn dat alles goed is! Daisy heeft met 5,5 week haar eerst prikjes al gehad.Hoorde dat dat per regio erg verschilt...
Sanne op deze link http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ kun je aanmelden en invullen wat Tess elke keer weegt. De groeicurves van het consultatiebureau zijn gebaseerd op fleskinderen. Ik heb het ingevuld en Tim zit aan de bovenkant van de curve met zijn nu 62 cm en 5190 gram. (heel raar...!! )
Haai, nog niet alles bijgelezen maar wou wel al op een paar dingen reageren:

Snok, ik kan niet meer voor een tweede gaan (baarmoeder wordt weggehaald), maar ik denk niet dat er een tweede zou gekomen zijn. Vind ééntje nog zo leuk. Wij hebben trouwens ook een geschenkje voor mijn gynaecologe, zelfde reden als bij jou

Elza, de huid boven mijn litteken is gevoelloos. Ik voel er wel iedere dag eens aan, kwestie van die huid te 'prikkelen'. Of het helpt weet ik niet, je kan maar proberen he.

Sanne, met die buik paraderen is tot nu toe geen probleem voor mij, kreeg gisteren de vraag tijdens het boodschappen doen 'voor wanneer het was'. Ik dacht het kraamfeest want we hadden daar heel veel spullen voor mee (eten en zo), dus ik zeg: 'volgende week zondag'. 'Achzo, en is het je eerste?' 'Euch ja' (dus ik denk, nu gaat ze vragen: wanneer ben je bevallen, is het een jongen/meisje, hoe noemt het), zegt ze: 'Ach maak je geen zorgen, voor je het weet is het er uit, ik ben van 3 kinderen bevallen en die zijn er zo uitgefloept. Ik zal eens aan je denken volgende week zondag'. Najaaaaaa. 'k Vond het best wel grappig. Ik zal ook eens aan haar denken - LOL.
Ow en Doggie, super dat ze jou en je kleine man kunnen helpen

Ik mag trouwens met mijn keizersnede de maxi cosi dragen en Abby, maar niet Abby in de maxi cosi, dat zou te zwaar zijn. Maandag moet ik terug naar de gyn, ben dan 4 weken bevallen, eens vragen vanaf wanneer ik die dingen wél terug kan doen, want alleen op stap met Abby lukt nu jammer genoeg nog niet.

Ik vraag me eigenlijk af waarom je niet mag stofzuigen. Kost toch geen moeite (ik doe het ook hoor)?
Vraagje aan de dames die flesvoeding geven: geven jullie iedere dag op hetzelfde moment flesjes of gewoon om de 3à4u? Abby begint steeds langer te slapen (deze morgen was het half 9, gisteren 8u), ik kan haar toch niet wakker maken om een flesje te geven? Of doen jullie dat wel? Haar laatste flesje is steeds tussen 23u30 en 00u30.
Het cb vond eigenlijk dat 750 ml genoeg was bij 5 kilo (150 ml maal het aantal kilo) maar dan heeft hij echt honger, dus we moesten nog maar even niet verhogen. Op het pak Friso staat dat je bij 5 kilo al 5 keer 200 ml kan geven, maar daar wachten we dan nog maar even mee.

Heerlijk he, om al die complimentjes te krijgen. Wordt nog steeds met de dag verliefder op Julius, wist niet dat je zoveel van zo'n klein hummeltje kon houden.

Rozerood, ik vond het ook al erg veel...
Fien, ik geef om de 4 uur een flesje (tenzij hij eerder begint te huilen van de honger) en soms zit er ook wel meer tijd tussen, ik maak hem er niet voor wakker. Het ligt er een beetje aan, hoe lang hij 's nachts doorslaapt, verschilt nogal per nacht en ik probeer altijd tussen 10 en 11 's avonds het laatste flesje te geven. Af en toe redden we het niet met 5 flesjes en dan krijgt hij een 6e flesje, maar dan wel een stuk minder, anders krijgt hij wel heel veel. Maar nog geen strak schema dus.
Snok, kan inderdaad berg zijn, was bij onze zoon na een maand weer over. Hier alleen nog last van puistjes...

Ik heb vandaag alweer mijn eerste menstruatie gekregen precies 4 weken na bevalling.....gaan we weer....ben het nu al weer beu...misschien gelijk maar een derde
Zo, vanochtend met ons kleine reusje op het inloopspreekuur van het CB geweest, en meneer weegt al 5450 gram. Tjonge jonge, wat groeien ze als kool he. Echt niet normaal hoe hard dat gaat! Verder hier ook erg veel pukkeltjes op wangetjes en nu ook in zijn nekje. Hopelijk trekken ze snel weg...

Fien, hihi, wat een verhaal zeg. Je zal wel gelachen hebben in jezelf denk ik?!

Doggie, toevallig heb ik gisteren die groeicurve ook ingevuld. Wel leuk om bij te houden inderdaad. Hier nog eentje die bovengemiddeld is Is Tim nog lekker gaan slapen inmiddels?

Snok, ik kan er op de meeting niet bij zijn. Goede vriendin is dan jarig en zou met haar gaan lunchen. Jammer, want had het gezellig gevonden om iedereen inclusief baby's in het echie te zien! Hoe was het op het CB?

Helemi moest volgens mij vandaag voor het eerst naar de osteopaat, ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Verder even geen nieuws. De kleine man slaapt, ga eventjes met een boekje op de bank hangen. Merk de laatste dagen dat ik erg moe ben, terwijl ik eigenlijk niet zo heel veel bijzonders uitvoer. Meer mensen hier last van? xxx
Fien, ik maak haar in principe niet wakker voor een voeding. Eigenlijk komt ze altijd vanzelf om de 3 uur. Ik probeer alleen 's avonds rond 12u uit te komen net als jij anders loopt het echt in de soep voor de nacht en de volgende dag. 's Nachts komt ze dan rond 4u en 's ochtends rond 7. De rest van de dag rommel ik dan een beetje aan. Ze krijgt nog steeds 7 voedingen.
Nou even een kort verslagje van de osteopaat......Het is bij Ishan niet fysiek maar emotioneel....Hij heeft naar hem gekeken en herkende dat vrij snel. Die poses die hij doet is als het ware een soor vluchtgedrag, Ik moet zeggen dat het heel anders is als wat ik mij erbij had voorgesteld, MAAR.......Ik kreeg hem terug in mijn armen en een totaal ontspannen kind.... Hij heeft hem 15 minuten lang 'gecontroleerd' laten huilen....betekenend...'vast' in de foetus houding en hem al zijn boosheid eruit laten gooien. Daarna heel zachtjes wat oefeningen met hem gedaan......totale ontspanning. We gingen daar 5 voor 1 weg...heb hem even aangelegd voor we weer gingen rijden....in coma geraakt en slaapt nog steeds. Tussendoor zelf even wakker geweest....naar ons lopen kijken waar we waren en weer heerlijk in slaap gevallen.....ZONDER PINK!! Dus.....hoe vaag het allemaal leek....het werkt tot nu toe wel...!!!

De tip aan ons was ook om hem af en toe ook zo uit te laten razen, maar dan dus wel in onze armen in de feutus houding....totdat hij zelf zijn rustpunt kan vinden. Het is dus niet laten huilen want hij ligt als het ware wel in je armen en je blijft heel dicht bij hem.....en voor de rest toch veel bij ons houden, dus veel de draagdoek gebruiken......en hem op die manier zijn rust proberen weer terug te laten vinden. Hij heeft gewoon teveel meegemaakt die dagen voor en tijdens de bevalling.....eerst de dagen met de miso tabletjes.....toen dat balonnetje op zijn hoofd.....toen nog de vacuumpomp.....

Die man was echt heel bijzonder. Was af en toe net alsof hij met Ishan kon praten door aanraking......ik wou dat ik van die magische handen had.

Sorry...even ego....ga even teruglezen wat iedereen geschreven heeft.......
Helemi, fijn dat je in ieder geval nu al een verschil opmerkt. En toch gewoon lekker dicht bij je houden dus. Hopelijk is dit echt de oplossing...
Helemi, wat goed om te horen zeg je verhaal van de osteopaat. Hoop echt dat je nu de goede kant op gaat met Ishan. Het klinkt ook allemaal vrij logisch vind ik...

Moet je nou nog terug voor meerdere sessies of is het nu aan jullie als ouders om deze techniek toe te passen?

Doggie, net even gekeken op die groeicurve...leuk zeg !

Tess moet dus ook aan de grotere luiers...weegt ook meer dan 5 kilo...heb alleen nog een pak staan met die kleintjes....maar ff kijken, volgens mij past ze die nog net.

Het gaat wel hard hé zo....het gekke is dat maatje 62 echt nog veel te groot is voor haar....56 is nu precies goed.

En Elza had het laatst over dat alles sokjes te klein werden bij Joy....hier vallen alle sokjes juist nog van d'r voetjes af...liggen door het hele huis heen die dingen....dus waarschijnlijk kleine pootjes.

Ik krijg straks mijn collega's op kraamvisite...ze komen meteen uit het werk dus mijn vriend is nog niet thuis dan...

Geloof een man/vrouw of 6/7 dus hoop dat Tess een beetje relaxed is zodat ik wel de beschuit met muisjes kan smeren

Als ik dat van te voren ga doen dan worden het van die soppige dingen natuurlijk.

Vwv, ik las inderdaad al dat Daisy haar prikjes had gehad van de week....is dan zeker verschillend want arts begon er net wel over maar ze zei dat het nu nog te vroeg was, dus Tess krijgt ze pas bij ruim 8 weken.

Is Daisy er nog vervelend van geweest ?
Doggie en Helemi, wat een goed nieuws van de osteopaten, en wat vreselijk bijzonder he, dat ze dat voor je kleintje kunnen doen!! Wat voor oefeningen moet je thuis doen Doggie? Ik heb het idee dat Joy een voorkeurshouding met haar hoofdje heeft naar rechts...

Helem, klinkt een beetje als de baby fluisteraar he! echt heel bijzonder.

Een 2? Nou voor mij niet hoor! Ik mis de zwangerschap dus helemaal niet.. ben ook te druk om de schopjes in mijn buik te missen of zo. Ook wil ik de bevalling niet overdoen.. vind het wel best! hahah.. en ach, 22 juli word ik ucheuche40 dus voor mij geldt ook dat de leeftijd meespeelt.

Oh die schoonmoeders en moeders! Hippie, je mama is er net en je kan haar nu al zo nu en dan achter het behang plakken ? ze bedoelen het allemaal vast heel goed!

Joy heeft ook steeds meer pukkels, ik ben gebeld door de wijkverpleegkundige en dat is normaal, vooral bij BV baby's, Snok bij jou geldt dat dus niet... niks aan of op doen.. gewoon zo laten zeggen ze.

Ze heeft vannacht het klokje rond geslapen (oh ja wel 1 voeding tussendoor) Dus van half 11 tot half 11 en om 5:30 gevoed..Ik maak haar niet wakker, ze komt zelf wel en hoe meer ze overdag slaapt, hoe beter ze 's avonds slaapt.

Heb infacol gehaald, want gisteravond had ze echt krampjes, zo zielig! Wat hielp was fietsen met haar beentjes..

Ze heeft me verrast met 3 fikse poepluiers, waarvan 1 tijdens verschonen en 1 direct erna Maar goed, dat scheelt ook voor de krampen denk ik (laten jullie kleintjes soms ook van die enorme stinkwinden??)

Wat groeien de kleintjes allemaal hard! Ik ga volgende week naar het CB om te wegen, ben benieuwd!

Volgende week vrijdag hebben we de fotoshoot met Joy, leuk!!!

Oh ja, ik merk dat vriend haar juist wel snel kan troosten, met name 's avonds als ze huilerig is, krijgt hij haar beter in slaap dan ik! boehoeeeee...... waarschijnlijk ruikt ze melk bij mij!
O ja, Hippie klopt dat ik de robot stofzuiger heb, die staat geprogrammeerd om 5 uur 's morgens voor de woonkamer, dus aan het eind van de dag, met name als de zon op de ramen schijnt (shit die moet ik ook weer zemen!) zie ik altijd van alles liggen, pak daar nu de zwiffer voor. En de bank moet ook gedaan worden, vooral de loveseat die ingepikt is door Bram de kat, en daar komt de robot helaas niet :(
Hier ook pas prikken bij ruim 8 weken! (Volgende week is dat... brr)

VWV> heerlijk hoor, je paarden bij huis. Mijn babyfoon reikt helaas niet tot stal. (14 km verderop ) Is het nog droog geworden bij jou? Nog lekker gereden?

Sanne> leuk je collega's op kraamvisite. Inderdaad even hopen dat Tess lekker relaxed is. Maar anders is er vast wel eentje die haar even vast wil houden toch?

Doggie> Fijn dat Tim zo goed reageerde. Hoeveel behandelingen krijgt hij? En leuke tip van die groeicurve. Heb ook meteen een account aangemaakt. Heb alleen mijn boekje op het CB laten liggen volgens mij... lekker handig.

Helemi> Dus Ishan zit emotioneel een beetje in de knoei? Ben ook benieuwd naar die oefeningen en of je nog terug moet naar die man. Bijzonder he, mensen die dat zo kunnen aanvoelen. Bij mijn paarden was ook van de week een osteopaat geweest. Ze stonden daarna echt zo relaxed te slapen in de paddock. Heerlijk gezicht.

Ik begin het een beetje door te krijgen hier. Tirza is alweer aan haar tweede slaapsessie van vandaag begonnen. En nog wel in haar eigen bedje! Heel goed opgelet of ze moe werd. Op tijd in bedje gelegd en twee keer vrijwel zonder morren gaan slapen. Jippie! Nu de nachten nog.

Zo en dan ga ik nu maar even hartstikke fijn het huishouden doen. Hopelijk vind ik dan ook mijn huissleutels nog...
Oh en Hippie (2) Lief werkt en heeft in huis in het uiterste noorden van Schotland... ben trouwens ook gek op Edingburgh!! heerlijke stad.

En de Queens garden party uitnodiging is idd vanwege zijn werk (olie). Jouw man reist dus ook veel, welke business zit hij eigelijk?
hahaha Rozerood, last van zwangeschapsdementie? ;)

Wat lekker dat je een ritme begint te krijgen met je meisje, hier ook hard mee aan het werk.. na de voeding let ik goed op hoe ze is en als ik maar een beetje vermoeidheid zie leg ik haar in bedje, vanmiddag was dat niet naar het zin, bleeeeeh.. toen ik haar op de arm nam lag ze al te pitten! Dus even lekker bij me gehouden en toen hup bed in, daar ligt ze nu al zalig te slapen vanaf 3 uur. kan ik even wat in het huishouden doen! hoeraaaa!!! ;)

Ik heb het boek oei ik groei gekocht en las net even snel dat kindjes die 2 weken 'te laat' zijn geboren ook 2 weken eerder de sprongetjes hebben, dus Joy heeft haar sprongetje van 5 weken (gehad), zullen dat die lastige avonden zijn geweest??
Trouwens, ik vertelde eerder dat het vloeien bij mij gestopt was? Nou ik vloei nu gezellig weer helderrood bloed grrrrrrrrr..
Hee dames...

Ik ook weer terug van CB (enne nog ff stad in geweest en weer dingen gekocht...korting he...kan het niet laten)...

Bicnk zit net boven gemiddelde. Woog nu 5360 en is 62 cm lang...Hij werd helemaal goedgekeurd zeg maar. 19 juni krijgt hij overigens eerste prik. Dan over pukkeltjes....t was nu watminder maar ze zagen wel dat zijn gezichtje heel droog is dus moest ff langs apotheek om creme te halen...vaseline cetamacrogol???? Dat zou moeten helpen droogheid te voorkomen....dus geen berg maar gewoon schilfertjes door droogheid....nog niet...berg schijnen ze bijna allemaal te krijgen dus ach...dat zal ook nog wel

En dan voeding. Hij mag ook naar 5 flessen van 160 ml. Beginnen nu met 6 flessen van 150 ml...net gelijk gegeven en jahoor ging helemaal op. Ventje was gewoon toe aan volgende stap...wat meer eten....ligt ook gelijk plat overigens

Dus Deerne hier idem als bij jou.....

Ik ga gewoon kijken hoe hij reageert en hoe het loopt...

5 flessen wel lekker hoor als dat gaat lukken.....Toch weer net iets meer bewegingsvrijheid

VW een jaar ertussen??? Dat betekent dat je nu dan al bijna weer aan bak zou moeten whaahahahahah

Begrijp dat je het wel goed vindt....

Als er tweede komt zou ik iig minimaal 19 maanden tussen hebben zitten...dus pas NAdat Binck 1 jaar is zou ik er pas weer voor gaan...

Sanne bij jou groeit ze ook goed he? Lekker....

Helemi wat een topper die man of vrouw...wat is het whahahahah

Klinkt heel goed....hoop zo voor je dat dit het is en het nu beter zal gaan?

Fien probeer wel beetje zelfde tijden aan te houden maar in principe kijk ikgewoon telkens dat er max 4 uur tussenzit...dat gaat dan nu min of meer veranderen maar goed....dus niet zozeer op vaste tijden....
Vergat nog wat te vragen:

Wie gebruikt er al een slaapzakje? Ik heb er eentje van koeka...lijkt meer op heel lang t shirt met lange mouw met onderaan knopen....is voor 1 tot 4 maanden staat er en 65 cm? Mag dit nou al? wel fijn...dan kan je toch gewoon uitkleden en in romper erin doen? Tis van soort dikker t shirt spul....

wie o wie kan mij opheldering geven?
Snok, wij gebruiken hier van de eerste week een slaapzakje, maar eentje zonder mouwen, van 70 cm (zal eens kijken of ik er een foto van heb - gevonden, ik hoop maar dat die niet te groot uitvalt ). Heb nog een vraagje voor jou: jij past ook je broeken van voor de zwangerschap nog niet he? Koop jij dan nieuwe of wacht je nog effe af? Ik moet nog zo'n 7 kg kwijt, en blijkbaar zit er heel veel van dat gewicht op mijn billen. Maar ik heb echt geen zin om een broek in een grotere maat te kopen als ik die maar 2 maanden kan dragen...

slaapzakje:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven