Uitgerekend Mei 2009

15-09-2008 13:53 10741 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje Uitger. datum Afspraken Bijzonderheden Kaatje_82 26 2e 30 april 24 mrt VK Jongen Candy15 24 1e en 2e 1 mei Jongen + Meisje Snok 37 1e 2 mei 3 apr gyn Jongen Elza35 39 1e 3 mei 18 maart VK Meisje Chicaa 32 2e 3 mei Verrassing Sanne069 39 1e 4 mei 24 mrt VK Meisje Helemi 32 1e 6 mei 24 mrt VK Jongen Verwachtingsvol 27 1e 6 mei 18 mrt VK Verrassing Visje1 31 2e 7 mei 27 mrt gyn Meisje Doggie 33 1e 9 mei 3 apr VK Jongen Luna2006 25 1e 9 mei 18 mrt VK Jongen Foxymama 2e 10 mei 31 mrt VK Jongen Jackie30 30 1e 10 mei Jongen Guusje 35 3e 10 mei Jongen Janets 33 4e 11 mei 25 maart VK Verrassing Suzzel 26 1e 12 mei 18 mrt VK Jongen Fien1 35 1e 12 mei 24 mrt prof Verrassing NetjeNetje 30 1e 12 mei Jongen Midejo 40 4e 16 mei 26 mrt VK Jongen Watertje 33 1e 24/11 geboren LIV Potsiedikkie 31 3e 19 mei 30 mrt VK Meisje Twinkel 33 2e 20 mei Verrassing Schabolleke 34 1e 22 mei Meisje Julia1979 30 1e 23 mei 2 apr VK Meisje Mimidepimi 29 3e 24/1 geboren MAAS HippiechickNYC 38 3e 23 mei 23 mrt VK Meisje
zo, je gaat een dagje werken en direct een paar blz bijlezen.

Welkom voor alle nieuwen.

En iedereen gefeliciteerd met de goede echo`s.

moet zelf nog wachten tot 7 oktober pff dat duurt nog lang.

zoo leuk dat iedereen dezelfde kwaaltjes heeft, ik dacht dat ik het mezelf allemaal verbeelde omdat het nog te vroeg is, maar ik lees dat jullie allemaal hetzelfde hebben.

vandaag helemaal niks gevoeld das ook gek.
quote:doggie75 schreef op 18 september 2008 @ 17:09:

Klopt wel, de hele zwangerschap is wachten, wachten en nog eens wachten.En genieten, niet vergeten hoor Doggie. Wij zijn 'the lucky bastards', onze mannen kunnen alleen meegenieten. Voel me heel vereerd dat ik dit mag meemaken, echt waar. Ik zit er zowaar van te blozen
Fien, daar sluit ik me volledig bij aan. Ik begin er nu ook steeds meer van te genieten en besef steeds meer wat voor wonder het eigenlijk is. Kan soms nog in tranen uitbarsten als ik er over nadenk dat ik gewoon echt zwanger ben. mmm ligt misschien ook aan de hormonen hoor, ben normaal niet zo´n janker.

Watertje, beetje jammer dus wel dat er geen hartje was, maar gelukkig zag het er verder gewoon helemaal prima uit. Volgende week dus gewoon een hartje!

Snok, nee die werkgever vind het misschien wat minder, maar wij vinden je geweldig !

Ainoa en doggie, ik heb werkelijk helemaal niks van de pregnyl gemerkt. Helaas ook geen high gevoel dus, maar verder ook niet ziek of zo. Ik kreeg na de spuit het gevoel dat ik iets niet goed had gedaan of zo, maar dat viel gelukkig mee.

Morgen ga ik trouwens lekker een weekendje weg. Zal het dus helaas zonder jullie nieuwtjes moeten stellen, maar dat lees ik na het weekend dan wel weer. Als ik morgen geen tijd heb even te komen spieken hier dan wens ik jullie nu allemaal alvast een fijn weekend met hopelijk niet te veel kwaaltjes.
He meiden,

wow, wat wordt hier veel geschreven, gezellig hoor! Ben even druk geweest op mijn werk, dus nog niet alles bijgelezen.

Zag wel snel dat Ainoa een goede echo heeft gehad, gaaf hoor! Gefeliciteerd! Heb ook zooooveel zin in mijn echo, maar de datum staat nog niet eens gepland. Hier eerst intakegesprek bij de verloskundige en dan pas een afspraak maken voor een echo. Nog eventjes geduld dus!

Lotte78, wat leuk, bij ons zit er ongeveer even veel leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e. Mijn dochtertje zal 19 maanden zijn als haar broertje of zusje wordt geboren. Ben ook errug benieuwd hoe ze erop zal reageren hoor. Echt leuk! Ze hebben straks wel enorm veel aan elkaar, omdat er niet zoveel verschil in leeftijd inzit denk ik.

Wat doen er veel van jullie met MvM mee. Ik ga me er toch ook eens in verdiepen.

Hier trouwens misselijk, misselijk, misselijk. Standaard hang ik 's ochtends eerst even boven de pot... bah! Hopelijk trekt het snel bij. Ga even voor de buis hangen, man is trainen, dus kan heerlijk zelf kiezen wat ik ga kijken

xxx
Ow Suzzel, veel plezier met je weekendje weg. Waar ga je heen? T is iniedergeval mooi weer, leuk hoor! Geniet ervan!!!
hoiiiiii mag ik eerst even zeggen dat jullie ONWIJS veel schrijven zeg nou dat ga ik vrees ik niet bijhouden maar kom ik hier dan maar gewoon af en toe mijn kop boven water steken en voor zover mogelijk bijlezen, vinden jullie vast wel goed.

vanochtend had ik ook al een stuk getypt, komt kleine aap eraan met zn vlugge handjes op 1 of ander knopje en was alles weer weg.

anyway, ik ben sinds vandaag ook weer een groene-flessen-pieser doe weer mee omdat ik een paar meiden ken die zonder mvm nooit zwanger hadden kunnen worden, dus ik persoonlijk vind het een kleine moeite (en het is maar een paar maandjes).

nog een tip voor die vervelende geur, je mag de flessen best een uurtje zonder dop buiten luchten. het conserveringsmiddel wat in de fles zit droogt dan op en geeft minder geur af. zodra er dan urine in de fles komt lost het conserveringsmiddel weer op.

moet zeggen dat de geur mij nog niet tegenstaat maar ik weet dus wel wat ik ga doen als dat wel zover is.

verder wil ik iedereen feliciteren met de minikloppendehartjes! GEWELDIG!!! watertje, jij was gewoon nog net even te vroeg, gaat helemaal goedkomen.

fijne avond
Hey snok,

Thanks dat je me erbij hebt gezet. Ik ben inderdaad 30, 1e kindje. Heb nog geen afspraak bij de gynacoloog. Moet over twee weken voor een afspraak naar de huisarts en dan stuurt die me door denk ik naar de gynacoloog. Ben nog een echte beginneling he, ha ha.

Leuk zo zeg.
Nog even inloggen voor het slapen gaan. Leg lekker met de laptop en een kop thee in bed. Een belachelijk vroeg tijdstip 21.00 uur... haha.

Ik ben zowaar ietswat ongesteld geworden sinds vanmiddag 5 uur. Schreef al eerder dat ik al 12 dagen ofzo bruinige afscheiding heb. Had ergens tussen afgelopen zaterdag en gisteren ongesteld moeten worden, wat dus niet is gebeurd. Maar nu wel dus. Compleet met rugpijn en wat menstruatiebuikpijn. Ik heb wel al her en der op internet gelezen dat je nog wel eens een dagje of zo ongesteld kon worden rond je verwachte menses. Vraag me af of ik dat nu heb... of dat die menstruaties ook alleen bruinige afscheiding zijn... Het is nu namelijk ook met rood bloed. Rood bloed, bruinig bloed en slijm (excuse voor het gedetailleerde). Heeft iemand van jullie dit gehad?

Ik hoop (en denk) dat het gewoon nog een ongesteldheids-hick-upje is... en geen miskraam. Volgens mij heb je dan echt buikpijn en dat heb ik niet. Enkel menstruatiekrampen.

Nja, ik ga morgen even mijn collega (arts assistente gynaecologie) vragen.

Ik vond het zwanger worden al veel wachtwerk... hehe, maar het zwanger zijn an sich ook wel merk ik nu. En inderdaad, zoals Fien schreef, is het ook genieten nu...

Leuk om te lezen dat sommigen al hartjes hebben horen kloppen! Wat geweldig lijkt me dat!
quote:Schabolleke schreef op 16 september 2008 @ 13:49:

Ik zit op mijn werk en heb me opgesloten in een concentratieruimte, omdat ik een flink aantal stukken moet schrijven. Maar mijn concentratie is echt nul, ik zit alleen maar te googelen naar zwangerschapssites. Ik heb zoveel vragen, maar ik kan ze nu niet stellen aan vriendinnen en collega's, omdat ze nog niet weten dat ik zwanger ben.Haha, ik heb echt hetzelfde! Ik ben eveneens aan het promoveren op mijn werk, maar kan geen artikel lezen... surf ook steeds weer naar websites En inderdaad mensen weten het nog niet in mijn omgeving dus kan hen ook niks vragen...
Luaska, een vriendin heeft precies hetzelfde gehad. Ze kwam er daardoor pas na drie maanden achter dat ze zwanger was, omdat ze dus nog 2x een soort van ongesteld is geweest (het was wel wat minder dan een normale menstruatie). Volgens mij dus nog geen reden om je zorgen te maken.

Best fijn om pas na drie maanden te ontdekken dat je zwanger bent, hoef je i.i.g. niet zo lang te wachten :-).......

Truste...
Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt Lusaka, zou ik ook doen. Gelukkig kan je altijd op je werk vragen. Je kan ook de VK bellen hoor! Ze heeft mij al gezegd dat mocht er iets zijn ik altijd terecht kan.

Vriendin heeft ook zoiets gehad en is naar de VK geweest en heeft een vervroegde echo gehad om te kijken of alles goed was, lijkt mij wel fijn

Ik wens je een heel fijn weekendje weg Suzzel! Geniet ervan. Hopelijk niet teveel last van zwangerschapskwaaltjes!

Ik kan momenten echt beroerd en zweverig zijn, iedeereen merkt dat. Volgens omstanders (hihi) wordt ik ook bleek. Tijdens mijn eerste bezoek aan de VK gaan ze ook bloed prikken, misschien ook even een suikertje en mijn ijzer ckecken?

Vandaag lekker thuis gebleven. Zal zo even boodschapjes doen en misschien verwen ik mezelf met een bezoekje aan de kapper Ben daar al veel te lang niet meer geweest

Ik ben ook aan het promoveren, maar heb een week of 7 geleden (tjong toeval? hihi) besloten ermee te stoppen. De titel dr. of drs. maakt mij niet veel uit en ik zag daarna toch een toekomst zonder dat ik iets met die titel zou doen. Mijn baas baalt als een stekker. Hij gaat opzoek naar iemand anders, maar heeft (naar mijn idee) daar weinig haast mee. Ik heb hem wel verteld dat ik eigenlijk niet langer dan 6 mnd wil blijven, maar binnenkort hoort hij hoe strikt die deadline is

Hoe gaan jullie dat straks doen met werk, oppas, etc?
Goeiemorgen!

hoera, vandaag komt mijn vriend weer terug uit china. ben blij, want hij is weg gegaan de dag na mijn positieve test, dus we hebben nog niet echt samen blij kunnen zijn.

ainoa efeliciteerd met je moie echo!!

Luaska, als de hoeveelheid bloed/slijm meer dan een halve maandverband vol is zou ik toch even de huisarts/ verloskundige bellen als ik jou was. Tenminste, dat is de richtlijn die mijn vk aanhoudt. Rood bloed kan helaas in mindergoed teken zijn, al komt t idd ook af en toe voor dat iemand een soort lichte mmenstruatie heeft aan t begin van de zwangerschap.

ik hoop dat t bloeden inmiddels gestopt is!!

ga vandaag hard werken hoor!
Goeiemorgen!

Watertje wanneer moet je weer voor echo? Wel spannend dus even bij jou maar goed het gebeurt veel vaker dat je wat korter bent dan gedacht....

Luaska dat was ff schrikken neem ik aan? Ik hoop dat het is wat jij zegt maar helaas heb ik het twee x meegemaakt en was het foute boel; wat overigens niets hoeft te zeggen want ken inderdaad ook mensen bij wie er niets aan de hand was....

Twinkel mijn mannetje komt morgen terug.....fijn hoor.....zoals jij zegt...hij is gelijk na positieve echo weggegaan dus wil het nog wel f met hem gaan vieren dit weekend.....
Goedemorgen dames!

Ainoa, van harte!! goed nieuws zeg... lekker opgelucht?

en Watertje, jammer meid dat je nog geen hartje kon zien, maar alles zag er gelukkig goed uit, dus nog even tandjes op elkaar en geduld!! De tijd tikt gewoon door :-)

Luaska, ben je erg geschrokken? Je hoort idd vaker dat een vrouw nog licht door menstrueert.. ik sluit me aan bij Twinkel, als ik jou was zou ik even bellen met de HA of VK....

Ik heb een slechte nacht gehad, gisteravond al heel emotioneel en huilbui gehad (had ik nog niet eerder) en vervolgens werd ik vannacht wakker van een enorme krampen in mijn onderbuik, het leken wel weeen, met tussenposes van ongeveer 20 sec. jeee ik ben geschokken!! Ik vloei niet gelukkig en na een kwartiertje hield het op....maar wat kan dit nou zijn geweest??
NIET NORMAAL, ben ook een dagje werken en ik moet echt pagina's bijlezen. Echt super al die enthousiaste meiden.

Welkom aan alle nieuwe en gefeliciteerd voor alle kloppende hartjes! Watertje volgende x zal je vast een prachtige hartje horen/zien kloppen.

Nog een paar dagen en dan zijn de volgende weer aan de beurt voor een echo (waaronder ik zelf EINDELIJK). Ik heb er zo veel zin in. Met de vorige zwangerschap ging ik er naar toe om het slechte gevoel te bevestigen maar nu heb ik er echt zin in!

Dit weekend zal in ieder geval wel snel gaan want we zijn het hele weekend weg. Morgen lekker naar vrienden in Friesland (wonen zelf in Brabant dus even een stukje rijden) en dan 's avonds op de weg terug langs de buren want die zitten in de Eemhof (center parcs) en dan daar blijven slapen en zondag nog even genieten daar.

Iedereen alvast een prettig weekend!
Visje fijn weekend alvast..have fun.....

Elza das ff minder.....joh wrs niets bijzonders. Zal er ook wel bijhoren. Ik heb ook wel opeens buikkrampjes, trekkerig .....een zal dat erger hebben als andere? Mischien toch al oprekken van??
ha Visje, veel plezier!! volgens mij blijft het wel lekker weer.. dus geniet lekker!

Snok, zeker minder, het voelde niet als het normale trekkerige gevoel.... maar je hebt vast gelijk, ik heb er nu geen last van en geen bloed verloren dus waarschijnlijk is het heel normaal.

In dit soort gevallen (en dat geldt ook Luaska) moet je trouwens vooral niet gaan google-en!! Jemig
NEE!! Niet google gebruiken...dat heb ik vorige twee x-en TE veel gedaan....echt dan wordt je gek.

Ook bij mij gaat het nu soms door me hoofd hoor...t zal toch wel goed gaan (geen bloed, geen gekke dingen maar toch)....denk dat die onzekerheid erbij hoort......

Hoop dat het snel 25e is....hoop dan 2e mijlpaal te hebben....weer 2 weken verder en kloppend hartje again...
Dank jullie wel voor de lieve geruststellende woorden.

Ik heb dus gisterennacht een tampon gedragen en die zat vanmorgen helemaal vol. Ik heb hem uitgedaan om 8 uur vanmorgen en ben weer in bed gaan liggen . Heb me trouwens ook ziek gemeld van werk, omdat mijn hoofd nu echt even niet naar werken staat en het gisteren, qua concentratie, ook al geen grandioos succes was..hehe

In ieder geval stond ik om 9 uur weer op en ging naar de wc. Het wc papiertje zat aardig vol met rood bloed. Toen ik me omdraaide zag ik ook twee druppels (rood-bijna paarsig) bloed op de toiletrand zitten en 1 druppel op de muur (hoe ik dat nu geflikt heb...mag joost weten...). Flink geschrokkken, naar de etos gelopen voor maandverband (las gisteren dat dat beter is dan tampons tijdens de zwangerschap, maar bah wat heb ik een hekel aan die dingen). Dus die draag ik nu. Ik heb de VK gebeld, maar zij kon me niet vertellen of dit nu een miskraam is, of toch een hick-upje van een menstruatie.... pffff. Ik heb zeurende menstruatiebuikpijn, en dat wees meer op een menstruatie dan op een miskraam volgens haar. Als ik krampen zou krijgen (en een paracetamol zou willen nemen) dan gaat het meer richting miskraam. Ook als het bloedverlies meer wordt en aan blijft houden moet ik een miskraam in gedachten houden. :( Maar ze kon het nu niet vertellen. Dusss hoop ik maar ten ganser harte dat het niet erger wordt en hierbij blijft en snel wegtrekt.... Ik ben normaal gesproken nooit heel heftig ongesteld en dit is voor mij wel zoveel als een gewone menstruatie (misschien ietsietikkie meer).

Zouden degene die een miskraam hebben gehad, kunnen vertellen hoe dat voor hun ging? Hoe herken je het namelijk??

De VK zei wel dat als ik nog een paar daagjes bleef bloeden ze wel de echo zouden vervroegen naar 7 weken (dus rond 7 oktober voor mij) om te checken of er een hartje is. Het is dus wederom afwachten....

Jeee Elza, dat is ook schrikken...

Snok en twinkel, wat fijn dat jullie mannetjes weer terugkomen!! Kunnen jullie het eindelijk samen delen (live!). Ik ben blij dat mijn mannetje in de buurt is... zou hem erg missen als ie er nu niet zou zijn...

Verwachtingsvol, ik las gisteren inderdad al ergens in een eerdere post dat je gestopt was met je promotietraject. Van de ene kant vind ik het erg leuk, maar van de andere kant kan het soms erg saai zijn (zoooo veel te lezen). Ik promoveer binnen een commercieel bedrijf (en supervisie vanuit universiteit), maar niet op een universiteit... ik denk dat dat ook wel een verschil maakt. Volgens mij zou ik daar nooit op tijd promoveren haha. Werk je op een uni?
Nou echt, je wordt helemaal gestoord van Google! Ik probeer er ook maar niet meer aan te beginnen..

Meid, als ik niks voel maak ik me zorgen, als ik wel wat voel ook (heb google geloof ik niet meer nodig om gek te worden )

Wat ook meespeelt is mijn leeftijd; 39.. dan gaat het eerder mis zegt men.

Maandag dus de eerste echo, dan ben ik 8 weken dus als het goed is, heb ik mijn eerste mijlpaal te pakken!
Luaska ik heb bij beide miskramen NOOIT buikkrampen gehad ...dus vind het nogal makkeljik van je VK....Ik zou als ik jou was, en het blijft zo, toch aandringen op een echo????
luaska.. . ik hoop van ganserharte dat t mee gaat vallen!

Ik heb ooit n zeer vroege msikraam gehad, de dag na n positieve test. Dat was toen wel direct heftiger dan een menstruatie. Ik had al de hele dag zware hoofdpijn en buikkrampen en snachts werd ik wakker echt in n plas bloed (sorry)

Ik vind t heel naar voor je, t kan 2 kanten op en ik hoop de goede!!
Och Luaska......

Dat klinkt wel heel heftig!!

Ik kan je niet echt helpen, mijn miskraam was een 'missed abortion' dus geen bloedverlies, dat kwam pas na de curretage.

Heb je alleen helder bloed of ook veel stolseltjes?

Dat je nog tot 7 oktober moet wachten meid.. dat is toch geen doen. Goed dat je maandverband hebt gehaal en lekker thuis bent gebleven, probeer je te ontspannen, zoek wat afleiding en blijf met je vingers van die google machine he!

Hou je taai....
Elza, vorige week zaterdag kon ik het bijna niet meer houden van de krampen in mijn buik, ik zag lijkbleek en voelde mij enorm misselijk. Dat was vooral 's avonds en 's nachts. Een kersepittekussen heeft mij enorm geholpen. De dagen erna ook wat steken maar stukken minder. Ik had de nachten ervoor niet al teveel geslapen en had ook niet echt gerust (zaterdag nog op boodschappen geweest). Sindsdien doe ik het een pak rustiger aan en gaat het stukken beter. Misschien had ook jij teveel hooi op je vork genomen?
nb: ik denk dat een echo nu nog niet zo veel zin heeft. Je bent nog zo pril zwanger dat er ook als t goed zit misschien nog niks op de echo te zien is. Helass denk ik dat er niet veel anders op zit dan afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven