Uitgerekend Mei 2009

15-09-2008 13:53 10741 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje Uitger. datum Afspraken Bijzonderheden Kaatje_82 26 2e 30 april 24 mrt VK Jongen Candy15 24 1e en 2e 1 mei Jongen + Meisje Snok 37 1e 2 mei 3 apr gyn Jongen Elza35 39 1e 3 mei 18 maart VK Meisje Chicaa 32 2e 3 mei Verrassing Sanne069 39 1e 4 mei 24 mrt VK Meisje Helemi 32 1e 6 mei 24 mrt VK Jongen Verwachtingsvol 27 1e 6 mei 18 mrt VK Verrassing Visje1 31 2e 7 mei 27 mrt gyn Meisje Doggie 33 1e 9 mei 3 apr VK Jongen Luna2006 25 1e 9 mei 18 mrt VK Jongen Foxymama 2e 10 mei 31 mrt VK Jongen Jackie30 30 1e 10 mei Jongen Guusje 35 3e 10 mei Jongen Janets 33 4e 11 mei 25 maart VK Verrassing Suzzel 26 1e 12 mei 18 mrt VK Jongen Fien1 35 1e 12 mei 24 mrt prof Verrassing NetjeNetje 30 1e 12 mei Jongen Midejo 40 4e 16 mei 26 mrt VK Jongen Watertje 33 1e 24/11 geboren LIV Potsiedikkie 31 3e 19 mei 30 mrt VK Meisje Twinkel 33 2e 20 mei Verrassing Schabolleke 34 1e 22 mei Meisje Julia1979 30 1e 23 mei 2 apr VK Meisje Mimidepimi 29 3e 24/1 geboren MAAS HippiechickNYC 38 3e 23 mei 23 mrt VK Meisje
Janets ik WIL onder controle blijven van de gyn Tis echt een topper dus ik vind het allemaal prima....

Hier nog niets aangekomen...Gelukkig Ik hoop dat ook zo lang mogelijk uit te kunnen stellen...Die buik dat die groeit vind ik prima hoor maar de bijkomende kilo;s mogen nog wel ff wegblijven....Overigens denk ik ook wel dat niet alleen die internist maar ook de gyn zal zeggen dat ik op gewicht moet letten. Door trage schildklier etc. toch wat zwaarder als normaal met start zwangerschap (nog maar heel kort medicynen) en daarna moet het er ook weer af.....

Sanne dat idee is echt geen feestje he? Maar toch....Ik denk dat ik toch die zekerheid wil hebben van de punctie.

Helemi en Twinkel spannend voor jullie morgen!

Twinkel niet druk maken over ff niets voelen...bij mij is het ook up en down ..zegt niets....

Ik las inderdaad dat Doggie bruinverlies had...Moeilijk....Ik had het ook 2x en was begin van het eind. Nooit rood bloed gezien maar ging wel mis...ook geen krampen.

Daarentegen ken ik zat verhalen bij wie er niets aan hand was....

Nee denk dat het hier wel bij blijft...vind het wel moeilijk mensen te weigeren.Gesloten kan niet...tis openbaar forum

Maar goed zoals we al zeggen....er is al juni topic!!

Zijn er nu nog mensen die in schema staan maar niet schrijven?
Verwachtingsvol, die pukkels op mijn tepelhof heb ik van in het begin van de zwangerschap, net als de pukkels in mijn gezicht. Had ik ook al een hele tijd niet meer gehad

Ik ben eigenlijk nog niks aangekomen. Buik is wel 3cm dikker, maar qua gewicht ben ik nog steeds hetzelfde als toen ik me gewogen heb, de dag dat ik wist dat ik zwanger was. Ik heb niet het gevoel dat mijn buik vlugger dikker aan het worden is, dus hopelijk houdt de vleesboom zich 'koest' ik noem het al 'de grote baby' en het kleintje 'de kleine baby' als ik erover praat hehe. Lijkt nu toch alsof ik zwanger ben van een tweeling ;)
Ohhh, nou ik ben wel flink aangekomen al hoor.....een week voor mijn vakantie getest en toen woog ik 65 kilo. Bij de vk van de week woog ik 71 kilo (wel met kleren en laarzen aan).

Nou zitten er ook wat snaaikilo's aan van de vakantie dus ik denk dat het zo'n kilo of 2 is...volgens mij ook een hoop vocht want de ene dag ben ik dikker dan de andere....

Nee Snok, daar moet je nog maar ff niet te lang bij stilstaan bij dat idee....heb nu nog zoiets van...zorgen voor later...

Maarja, ben je straks die 12 weken door dan staat die punctie je weer bij 15 weken te wachten en daarna nog 2-3 heel onzekere weken. Het voordeel is weer, als ze geen afwijkingen vinden, je wel bijna zeker weet dat je een gezond kindje krijgt. Dat is dan weer de andere kant....

Twinkel, idd niet te druk maken.....ik voel me de ene dag totaal niet zwanger en een dag erna heb ik alle zwangerschapsklachten weer tegelijk.

Nu ik dat al een paar x zo heb ervaren durf ik wat meer te genieten van een "goeie dag"
Ik weet niet of ik ben aangekomen, ik heb net vorige week een weegschaal aangeschaft (om de reistas te kunnen wegen, we vlogen met Ryanair en die zijn nogal streng op het gewicht). Meteen mezelf maar eens gewogen en ik weeg anderhalve kilo zwaarder dan ik dacht (maar ja, had me dus al een jaar niet meer gewogen, dus dat zegt niet zoveel).

Ik heb al pukkels sinds ik ben gestopt met de pil. Vind dat echt vreselijk, voel me lelijk. Krijg zeker een jongetje

O, ja, en dat emotionele herken ik zeker ook. Heb in Rome flink lopen huilen op straat omdat we buskaartjes gingen kopen in een winkeltje waar twee oude mensjes werkten. Ik vond het zo zielig dat zij op hun leeftijd om elf uur 's avonds aan het werk waren

Elza, sterkte vandaag!
Schabolleke volgens mij is het zo dat een meisje je schoonheid neemt dusss???

Al die bakerpraatjes over wat het wordt....

Gek he dat tranen veel hoger zitten als normaal...vind ik ook heel herkenbaar...

En oh ja die "pukkeltjes/bultjes"op je tepels zijn heel normaal....scheiden straks olieachtige stof af of zoiets...googlen maar
Nou, ik ben er weer na een mega druk weekend. Ik heb ook mijn huis te koop staan en had ook dit weekend open huis. Bij mij heeft dit 3 kijkers opgeleverd en dan nu maar weer wachten of die ook nog een bod gaan doen. Verder had ik nog een verjaardag en is mijn dochter vandaag op kamp (3 dagen groep 8) gegaan.

Mijn kids zijn idd. al een beetje aan het puberen, maar dat levert ook leuke situaties op... ik moet er altijd een beetje om lachen om dat plotselinge dwarse, chagerijnige gedrag. En alle leeftijden zijn leuk...!!! Ik kijk ook echt weer uit naar zo'n kleintje en de daarbij behorende zorg.

Heb net even bij zitten lezen en ik twijfel zelf nog heel erg of ik wel of geen vruchtwaterpunctie wil. Vorig jaar toen ik te horen kreeg dat het mis was lag ik bij de gynacoloog om een punctie te laten doen. Toen moest ik ook gewoon bevallen en ik wil dat eigenlijk niet nog een keer mee moeten maken. Wel laat ik een tripletest doen en ik denk dat ik het daar vanaf laat hangen of ik wel of geen vruchtwaterpunctie laat doen.

En over de klachten.. ik heb ook last van de gebruikelijke ongemakkelijkheden. Vlagen van misselijkheid (gelukkig niet overgeven), bandenpijn bij plotseling omdraaien in mijn bed en de vermoeidheid.... ik lig bijna elke dag voor 10en in mijn bed en dan ook nog gelijk in slaap vallen.

Volgens mij ben ik weer een beetje bij zo... zal proberen een beetje regelmatiger in te loggen en zo dus bij te blijven.
snok, dat klinkt wel een beetje eng van dat bruin wat je zei. maar ik heb nu al 2 dagen geen bruin meer gezien. (hoop hoop)

Oh en die tranen zitten hier ook abnormaal hoog. Heb net zelfs zitten janken op mijn werk....... Kreeg ruzie met lief aan de telefoon en kon daarna de tranen niet inhouden. Erg he?
Spannend hé Midejo of de kijkers ook daadwerkelijk gaan reageren....

Over die vwpunctie.....wij hadden eigenlijk al besloten om een punctie te laten doen maar verloskundige raadde het me ook echt aan.

Het is voor ieder natuurlijk persoonlijk maar ik ben zelf best wel geschrokken van de cijfers dus voor mij geen twijfel meer mogelijk.

Het lijkt me ook echt vreselijk om bij 20 weken gewoon te moeten bevallen !!

Maar het lijkt me ook vreselijk als ik een kindje krijg wat een leven moet leiden als een kasplantje. Punctie is niet alleen om te kijken of het een mongooltje is want de kans op andere afwijkingen zijn nog groter.

Volgens mijn vk is tripletest een kansberekening dus zegt weinig. Ik had ook gehoopt dat ik na een tripletest en nekplooimeting een goede beslissing kon maken maar volgens vk geven beide testen niet genoeg zekerheid.

En die willen we eigenlijk wel.

Ik probeer er nog niet al teveel over na te denken eigenlijk...
Wat ik toch niet helemaal snap, met die vruchtwaterpunctie: waarom zou je niet eerst nekplooimeting e'/of trippletest doen, en pas als daar verhoogde kans uit komt de VWP? Want t is idd een kansberekening, maar als er de kans 0 uit komt dan is de kans toch wel heel klein dat er tóch wat is? Of snap ik iets niet goed?

Oh ja, wie schreef t? Ik heb soms ook erge steken in mn buiks als ik snel op sta. echt felle steken. Had t mijn vorige zwangerschap ook. Sla er soms even dubbel van.... best vervelend.
Doggie DAT klinkt heel goed...bij mij bleef het doorgaan...het vloeien....dan is het wrs gewoon echt oud bloed geweest...anders blijft het echt doorgaan!!

Ruzie met je liefje? Niet doen Soms kunnen ze je tot waanzin drijven he? Of wij hun

Sanne denk er zon beetje zelfde al jij over..maar goed blijven lastige zaken. Eingelijk wil je hier niet over nadenken
Twinkel het blijft een kansberekening....dus je weet het pas zeker met vruchtwater punctie.....maar snap ook jouw gedachtengang. Nogmaals ik ga me eerst goed laten informeren...
quote:Snok schreef op 06 oktober 2008 @ 12:22:

Doggie DAT klinkt heel goed...bij mij bleef het doorgaan...het vloeien....dan is het wrs gewoon echt oud bloed geweest...anders blijft het echt doorgaan!!

Ruzie met je liefje? Niet doen Soms kunnen ze je tot waanzin drijven he? Of wij hun

Ik vooral hem, hahaha, hij wordt gek van mijn hormonen, bijt iedere verkoper de strot af en kan erg weinig hebben sinds dit weekend.
Lieverds, ben ik weer!

Echo was helemaal goed!!!!!!! pfffffff ik lag te huilen op de tafel.

Ons ukkie lag lekker actief te zijn, armpjes en beentje volop aan het bewegen. zo bijzonder!

hartje is goed en van de bloeding (dus de wollige baarmoederslijmvlies) was minder te zien, kleintje heeft er in ieder geval geen last van.

Zag zelfs al de navelstreng, en die kleine voetjes!

Ik heb nu 'nog' maar 2 tot 3 procent kans dat het fout gaat.

3 mei is nog steeds de datum. Nu krijg ik in week 12 de nekplooi en bloedonderzoek, dus op naar het volgende spannende...

Zucht....

Lees zo even terug hoor....
Super Elza!!! Gefeliciteerd!!!!!
Oooo Elza, wat fijn, gefeliciteerd! Sja, het blijft spannend allemaal hè? Maar het lijkt allemaal goed te zijn, dus weinig reden tot zorg voorlopig toch?

Ik had net tot mijn schrik wat rozigs op mijn wc-papiertje zitten (en het was geen bloemenpatroontje helaas). Had vanochtend ook flinke buikpijn. Nou ja, even afwachten maar. Maar ik ben er wel een beetje van van slag. Zo balen dat ik op mijn werk zit en het aan niemand hier kwijt kan!
super Elza!!!!! Ik zou ook zo kunnen janken denk ik
@ Sanne, dat emotionele ... komt nooit meer goed.....

Ik heb dat ook, zwanger of niet.

Laatst bij een concert van K3..Moesten ook alle kinderen + ouders gaan springen op hun nieuwste nummer. Dus hele Ahoy stond op zijn kop. Honderden kinderen zo blij....

en ook elk jaar weer bij de intocht van onze goede Sint.....

Ben benieuwd naar je echo Elza!!!
Goed he doggie!

Enne... zo zie je maar, ik had ook een beetje bruinverlies en zelfs wollige toestanden van binnen... Kleine gaat als een speer!
Oh ik heb er een beetje lang over gedaan om dit bericht te typen (kids thuis tussen de middag) en zie ondertussen je bericht!!

Gefeliciteerd!!!! Heel blij voor je!
doggie, goed dat er geen bruin slijm meer is. No worries!

Oh en schabolleke, voor jou nog n keer: heb bij 1e zwangerschap 2 mnd lang af en toe bruin of rozig slijm gehad en toch was alles ok. VK zei dat ik me pas zorgen moest gaan maken bij n halve maandverband vol bloed.

maar ik snap je zorgen heel goed, je ziet liver helemaal niks rood-achtigs.

Ik vond nog dit, voor wie er wat aan heeft:

Ook de kans op een goede voorspelling door de triple-test is afhankelijk van leeftijd. Hoe hoger de leeftijd van de vrouw, hoe groter de kans dat de voorspelling juist is:

Leeftijd vrouw Kans op juiste voorspelling

tot 25 jaar 35%

25-29 jaar 40%

30-34 jaar 54%

35-39 jaar 76%

40-44 jaar 93%

en voor nekplooimeting geldt ongeveer t zelfde
mmmm dan wordt het voor mij geen tripple test denk ik....
quote:Schabolleke schreef op 06 oktober 2008 @ 12:35:

Oooo Elza, wat fijn, gefeliciteerd! Sja, het blijft spannend allemaal hè? Maar het lijkt allemaal goed te zijn, dus weinig reden tot zorg voorlopig toch?

Ik had net tot mijn schrik wat rozigs op mijn wc-papiertje zitten (en het was geen bloemenpatroontje helaas). Had vanochtend ook flinke buikpijn. Nou ja, even afwachten maar. Maar ik ben er wel een beetje van van slag. Zo balen dat ik op mijn werk zit en het aan niemand hier kwijt kan!

Oh dat is schrikken!! was het een beetje rozig slijm?

Hoe erg was je buikpijn?.. Maak je niet te veel zorgen hoor, anders bel je naar de VK ??
oe helemaal overheen gelezen!

Even bellen Schabolleke! Mij vertelde ze tijdens mijn belletje voor een afspraak al dat mocht er iets zijn: BELLEN!
quote:verwachtingsvol schreef op 06 oktober 2008 @ 13:05:

mmmm dan wordt het voor mij geen tripple test denk ik....

nee, alsop n foute uitslag gróter is dan op een goede uitslag.....

Dan ehhhh... kun je beter van d etegenovergestelde uitslag uit gaan, dan is de kans groter dat t klopt ...
quote:75twinkel schreef op 06 oktober 2008 @ 13:14:

[...]

nee, alsop n foute uitslag gróter is dan op een goede uitslag.....

Dan ehhhh... kun je beter van d etegenovergestelde uitslag uit gaan, dan is de kans groter dat t klopt ... Heuh????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven