Uitgerekend Mei 2009

15-09-2008 13:53 10741 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje Uitger. datum Afspraken Bijzonderheden Kaatje_82 26 2e 30 april 24 mrt VK Jongen Candy15 24 1e en 2e 1 mei Jongen + Meisje Snok 37 1e 2 mei 3 apr gyn Jongen Elza35 39 1e 3 mei 18 maart VK Meisje Chicaa 32 2e 3 mei Verrassing Sanne069 39 1e 4 mei 24 mrt VK Meisje Helemi 32 1e 6 mei 24 mrt VK Jongen Verwachtingsvol 27 1e 6 mei 18 mrt VK Verrassing Visje1 31 2e 7 mei 27 mrt gyn Meisje Doggie 33 1e 9 mei 3 apr VK Jongen Luna2006 25 1e 9 mei 18 mrt VK Jongen Foxymama 2e 10 mei 31 mrt VK Jongen Jackie30 30 1e 10 mei Jongen Guusje 35 3e 10 mei Jongen Janets 33 4e 11 mei 25 maart VK Verrassing Suzzel 26 1e 12 mei 18 mrt VK Jongen Fien1 35 1e 12 mei 24 mrt prof Verrassing NetjeNetje 30 1e 12 mei Jongen Midejo 40 4e 16 mei 26 mrt VK Jongen Watertje 33 1e 24/11 geboren LIV Potsiedikkie 31 3e 19 mei 30 mrt VK Meisje Twinkel 33 2e 20 mei Verrassing Schabolleke 34 1e 22 mei Meisje Julia1979 30 1e 23 mei 2 apr VK Meisje Mimidepimi 29 3e 24/1 geboren MAAS HippiechickNYC 38 3e 23 mei 23 mrt VK Meisje
quote:Mimidepimi schreef op 04 oktober 2008 @ 10:09:

Maar ik wel een beetje onzeker over ben is het feit dat ik rhesus negatief ben. In mijn eerste zwangerschap en net na de bevalling heb een injectie gehad met anti-D. Omdat mijn eerste dochter rhesus positief was en ons bloed waarschijnlijk tijdens de bevalling met elkaar in aanraking is gekomen. Anders zou je antistoffen aan gaan maken, wegens vreemd bloed. En dat is niet goed voor een volgende zwangerschap. Bij mijn tweede zwangerschap heb geen anti-d gekregen wegens schaarste (???) Dus misschien heeft mijn lichaam toen wel antistoffen aangemaakt (2e dochter was ook weer rhesus positief) Dus hoe zal dat nu gaan in deze zwangerschap??? Het is wel 4 jaar later... weet niet of dat uitmaakt...

Iemand hier ervaring mee???

Hebben jullie ook wel eens dat als je opstaat (meestal te snel) je naar je onderbuik moet grijpen omdat je zo'n pijnscheut krijgt? Zijn dit ook je banden?

Mimi, ik ben ook rhesus negatief, na de miskraam / curretage heb ik ook een injectie gekregen.. maar dat is in juni geweest, dus heel anders dan bij jou. Vreemd dat je die injectie niet hebt gekregen wegens schaarste!... Maar het zou zomaar kunnen dat 1x een inject voldoende is hoor.. ik zou maar even bellen met VK, niet wacht tot donderdag want dan maak je je alleen maar druk.

Of.. (durf het bijna niet te zeggen) google?

Trouwens, ik was er altijd van overtuigd dat ik O positief bloed had.. tot die curretage dan.. Raar he.
Oh en die pijnscheut, dat heb ik niet maar volgens mij zijn het idd je banden. Ik heb eigenlijk bijna voortdurend trekkende krampen, niet speciaal extra bij plotseling bewegen. Maar heb het wel vaker gehoord hoor..
quote:Elza35 schreef op 04 oktober 2008 @ 09:58:

[...]

Doggie, lieverd maak je niet te veel zorgen. Ik heb het ook gehad en dat ging gepaard met hele heftige krampen, en dan bedoel ik dat ik er van lag te puffen. Een dag of 3/4 erna had ik wat bruinige afscheiding. Dat is oud bloed.. en bij de echo had ik een keurig kloppend hartje. ik begrijp dat je schrikt.. maar bruine afscheiding hoeft niets te zijn. En lichte krampen heb ik bijna voortdurend... zie het maar als een goed teken, dan goeit het..

Dat lucht al iets op. Dank je wel!!!!!
zoooo, ik ben wakker! Dochterlief heeft me al een ontbijt op bed gebracht...mannetje is werken en zoon slaapt nog! Heerlijk zaterdagje voor de boeg!

Ik heb even teruggelezen en volgens mij is iedereen wel bang dat t niet goed gaat, dat is ook heel normaal dat je daar bang voor bent. Ik voel ook allerlei steekjes en krampjes enzo. Maar je bent zo blij dat je zwanger bent, dat je het wilt blijven uiteraard. Ik ben ook bang, maar in april (toen is het dus ook echt misgegaan) toen was ik anders bang. Toen las ik alleen maar op sites van overleden baby's...las ik allerlei spookverhalen en dan het ergste van het ergste en was er van overtuigd dat t bij mij ook niet goed zat. Ik heb toen niets positiefs gelezen of zoals nu op een forum meegepraat, ik was er toen op zo'n negatieve manier mee bezig, was gewoon tot die 14e week depressief!! Gynaecoloog zei na de curetttage dat t ws mijn instinct is geweest...

Nu sta ik er heel anders in (hopelijk ook mn instinct...;))

Ik kijk stiekum al op site met geboortekaartjes en bij de hema voor al die schattige spulletjes! Tis nog te vroeg, maar dit is wel relaxter dan dat je gewoon weigert te kijken naar zulke dingetjes!

Nou, beetje warrig verhaal misschien....

Ik ga even douchen en aankleden!

Liefs
Even een happy ego berichtje: Yihaaaaaaa de armpjes en de beentjes waren nog niet volgroeit maar verder alles prima met ons boontje'!!!!! Hartje ging flink tekeer!!

29 oktober opnieuw een termijn echo .....

Iedereen een fijn weekend!!!!
Wat leuk MissV !!!! Doet altijd goed omzoiets te horen!!

En bleef de uitgerekende datum hetzelfde??

Elza, ik dacht ook altijd dat ik O positief was (maar had het dan ook nooit eerder nodig gehad om te weten...) dus de eerste keer dat ik het hoorde (jaaa maar toen was ik pas 22....) dacht ik dat het iets héél ergs was. Nou ja als je er verder niets mee doet in geval van zwangerschap kan het slecht uitpakken natuurlijk...

Misschien ga ik even googlen... heel selectief
Mimidepimi.... Ik vind het persoonlijk heel vreemd dat je geen injectie heb gehad. Kan mij voorstellen dat je er druk om maakt. Zelf ben ik ook reshus negatief en heb 2x die injectie gehad.

De datum blijft hetzelde, dat echoding gaf 9w6d aan en de comp 10w1d. Dat is 1 mei dus daar blijven we bij. Vind vrijdag ook wel een mooie dag!! Aangezien het toch een geplande keizersnee gaat worden. Nu zal ik niet van die dag uitgaan maar zou wel leuk zijn!!

Jet ik heb ook tussen mijn twee boys een miskraam gehad en wist toen eigenlijk al dat het niet goed zat... Ik denk dat je dat voelt als moeder!
Miss V, yes een goede echo. Gefeliciteerd!

Dog, hopelijk gaat het alweer wat beter daar. Die onzekerheid is echt niet leuk en ik duim voor je dat alles gewoon goed gaat deze keer.

Ik heb vandaag een behoorlijk goede dag. Wat is dat fijn zeg. Wel een beetje misselijk, maar niet zo heftig als van de week. En rugpijn is ook al minder vandaag. Hopen dat het zo blijft!
Voor Doggie en Sanne een dikke knuffel,

Nieuwe zwangeren welkom en gefelicicteerd. Ik denk dat er nu ook niet veel meer bij zullen komen. Denk dat nu juni al aan de beurt is.

En ik las een hartje van MissV, heerlijk hoor! Die kun je maar mooi in je zak steken!

Verder veel over rhesus negatief, ik ben er ook zo eentje. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik twee injecties gehad. één met geloof 30 weken en één direct na de bevalling. Als je je zorgen maakt omdat je geen injectie hebt gehad zou ik de verloskundige bellen. Die kunnen je vertellen of je je terecht zorgen maakt.

Verder niks nieuws hier, we genieten wat van het weekend en ik ga zo even lekker plat.
[quote]MissV schreef op 04 oktober 2008 @ 11:28:

Mimidepimi.... Ik vind het persoonlijk heel vreemd dat je geen injectie heb gehad. Kan mij voorstellen dat je er druk om maakt. Zelf ben ik ook reshus negatief en heb 2x die injectie gehad.

Hmm nou ga ik me dan toch wel zorgen maken, ik ga NU googlen...
mimi, ik vind het ook erg raar dat je na de tweede geen injectie hebt gehad, ik ben 9 jaar kraamverzorgster geweest en het was standaard dat na de bevalling bloed werd getapt (als moeder negatief is) uit navelstreng om vast te stellen wat de bloedgroep van het kindje is. Is die positief dan krijgt de kraamvrouw een injectie om te voorkomen dat in een volgende zwangerschap de moeder antistoffen aanmaakt tegen het kindje in de buik.

Miss.v. fijn dat alles goed is!! Lekker genieten.

Doggie, sterkte en kop hoor!! Als ik de ervaringen van anderen lees, komt het dus best veel voor die bruine afscheiding.
Miss V gefeliciteerd met je goede echo, lekker joh !!

Elza, ik kan me je gevoel na de miskraam goed voorstellen....denk dat ik dat ook zo zou voelen. En die tijd hé.....ik zou nu nog op mijn 39e bevallen en dat zit natuurlijk tussen mijn oren maar dat klinkt zoveel jonger dan 40 !!

En het is nog op mijn 38e gemaakt haha.....

Wel grappig want volgens mij heeft ons kindje zich ingennesteld op mijn verjaardag......we waren in Caré en toen ik naar het toilet ging had ik een grote bloedvlek in mijn slipje en dat was ruim een week voordat ik ongesteld moest worden......ik snapte er niks van maar later (na ff googelen) is dat een innestellingsbloeding geweest.

Ik las hier ook bij iemand die het verteld had tegen familie en nu de druk wat groter wordt. Dat gevoel ken ik ook.....mijn vriend zijn moeder wordt nu toch nog oma (hij is enigs kind) dus die is door het dolle en mijn ouders hadden het niet meer verwacht bij mij maar zijn superenthousiast....

Heb soms het idee dat als het fout gaat, ik het wel trek maar vriendje, (schoon)ouders niet...alsof ik de verantwoordelijkheid bij mezelf heb neergelegd.

Heb vanmorgen de folder van het AMC doorgenomen over de vruchtwaterpuncie.....ik weet nu zeker dat ik die ga doen !

De andere testen zijn allemaal kansberekeningen en de kans op een mongooltje op mijn leeftijd is al 1 op 140 en 1 op 80 op een andere chromosoomafwijking. Weer ff schrikken van die cijfers......die test ziet er heel eng uit maarja, wel bijna 100% betrouwbaar.

Oja, ik heb nog niemand gezien voor mijn open huis....is tot 3 uur dus ben benieuwd.....

Heb van 11 tot 1 een tukkie gedaan........was pas om 10 uur uit bed maar toch weer moe.

En die pijn van die banden heb ik ook, net of er iets scheurt in je lies...
hoi janets,

Dank je!

Het word mijn 2e kindje ik ben 22 en heb een dochtertje van 20 mnd verder voel me extreem moe en de misselijkheid is gelukig al wat minder geworden.

En hoe voel jij je? en is dit je 1e of 2e?

Ps hoe kom ik bij die lijst te staan op de 1e pagina

gr
Vino, het wordt ons vierde. Ik voel mij heel goed, heel soms een vleugje misselijk, maar dat mag geen naam hebben en als ik wat eet dan is het gelijk weer over. Ik ben 1 keer op avond moe geweest maar verder eigenlijk niet. Ik kan het vergelijken met mijn eerste en tweede zwangerschap. Bij mijn derde ben ik bij vlagen erg misselijk en moe geweest, tot de vierde maand, dan kon ik hele dagen wel op de bank doorbrengen, vreselijk vond ik dat.

Wat betreft het lijstje dat houdt Snok bij. Waarschijnlijk leest ze jou berichtje de komende dagen wel en anders moet je maandag weer even schrijven (ik weet natuurlijk niet of Snok alles terug leest want dat is soms best veel)
Sanne, balen dat er nog niemand is langsgeweest, nou het heeft in ieder geval een schoon huis opgeleverd!!

Succes nog even.
hoihoi

Nou mijn eerste hormoonaanval is een feit

Merk dat ik heel raar kan reageren op moment. De meest snijdende opmerkingen zijn eruit voor ik het weet Manlief is volgens mij net gewoon het huis uit gevlucht..

Ik kon me er ook heel erg aan ergeren vanmorgen. Hij zit lekker achter de pc met de muziek keihard en ik ben aan het wassen, strijken, schoonmaken, opruimen... Vraag ik of er vandaag nog iets moet gebeuren (tja zaterdag, zondag zijn we winkels dicht) zegt hij; volgens mij niet...

Nou dan krijgt hij geen eten Ik heb geen trek...

Heb het gevoel alsof ik erg slecht ben... Normaal zorg ik gewoon dat alles aan kant is en dat er eten in huis is. Nu kan ik me er kwaad om maken dat ik niet net als hem kan uitrusten van een week werken
Nou, toch nog 2 enthousiaste kijkers gehad....acher elkaar nog wel...

Eén jonge jongen met zijn ouders en waren mega-enthousiast maar hadden nog 2 appartementen waar ze gingen kijken en net een ouder echtpaar die hier al in de flat wonen en die kwamen kijken voor een vriend van hun.....ook super-enthousiast....

Alle twee folders meegegeven dus nou afwachten......

In ieder geval niet voor niks de hele dag thuisgebleven en twee veren in mijn kont voor mijn gezellig ingerichte huissie !!

Herkenbaar hoor verwachtingsvol.....ik kan ook erg weinig hebben de laatste paar weken.....irritatiegrens ligt duidelijk veel hoger dan normaal.
dank je Sanne,

Voel me al een stuk beter als ik de hormonen de schuld kan geven

Super dat er enthousiaste kijkers waren. Nu hopen dat het wat wordt. Je hebt er maar 1 nodig
Leuk Sanne, dat er toch nog mensen zijn komen kijken. Heb je gisteren niet voor niets nog zo gesopt Nu maar hopen dat er wat uit gaat komen!

Hier trouwens nog iemand die rhesus-negatief is. Na mijn bevalling een prik gehad. Toevallig afgelopen week aan de verloskundige gevraagd, en die zei dat ik inderdaad tijdens en na iedere zwangerschap/bevalling een prik moet krijgen, als het kindje tenminste positief is. Erg raar dus Mimidepimi... Zou het zeker even navragen!

MissV, gefeliciteerd met je goede echo! Leuk hoor!!!

Straks een tuinfeest met een aantal buren. Hoe krijg je het verzonnen, in oktober een tuinfeest Maar ja, partytenten en gasbranders, wordt vast wel te doen. Wel leuk, iedereen moet zelf lekkere hapjes meenemen, ben benieuwd wat iedereen gemaakt heeft!

xxx
Oke, na jullie berichten ben ik mijn bevallingsverslagen gaan zoeken. Ook die lijst van de vk. Daar stond dus op bij de aantekeningen: mimi vroeg waarom geen anti-D, uitleg +

Daarom mijn twijfels.

Kijk ik in mijn bevallingsverslag, zit er ergen een heel klein stickertje gefrommeld met daarop kleine lettertjes: anti-rhesus-D en een barcode.

Nooit gezien en altijd gedacht dat ik het niet gehad had (waarschijnlijk ergens in mijn roes na de bevalling...?) Ik denk nu dus dat ik hem na de bevalling wel gehad heb, alleen niet met 30 weken (zoals bij de eerste)......

Donderdag toch nog maar vragen maar ben wel een beetje gerust gesteld, helemaal omdat ik na jullie verhalen begrijp dat je die wel móet krijgen!

Kaatje veel plezier op het tuinfeest, vestje aan??!!
Eindelijk weer eens tijd om wat te schrijven: het is zo ongelooflijk druk op mijn werk dat ik er door de week echt geen tijd voor heb. En 's avonds ben ik zo moet dat ik het liefst gelijk in bed duik.

MissV, wat leuk dat je met de echo zag dat alles goed was.

Hoe is met jullie kwaaltjes? Ik ben al stukken minder misselijk dan in de eerste weken. Soms nog een paar "vlagen" van misselijkheid, maar niet meer constant de hele dag. Nog 2 weekjes en ik ben op de "magische grens" van 12 weken. Mijn buik begint al wel wat dikker te worden, ik voel zelf precies waar mijn kindje zit. Geen beweging natuurlijk nog maar wel een steeds grotere baarmoeder.

Helaas heb ik wel last van mijn hormonen. Af en toe veranderd mijn stemming spontaan en vandaag had ik echt een opruim/schoonmaakbui. Mijn man was er erg blij mee ….
hahahah

Hier nog iemand met een schoonmaak/ opruimbui

Verder weinig klachten. Alleen als ik 's avonds warm eet, ben ik de rest van de avond en nacht niet lekker en slaap slecht.

Niet echt misselijk maar een bolle volle en zware buik en het eten komt steeds omhoog...

Weet nog niet of ik vanavond mee eet...
Miss V,gefeliciteerd met het mooie hartje!

Mimi, haha... nou ja waarschijnlijk heb je dus wel de injectie gehad, maar inderdaad goed om het even na te vragen. Ben je beetje gerustgesteld=

Doggie, hoe is het nu met de bruine afscheiding, ik hoop dat het minder wordt of gestopt is... nooit leuk als het anders dan anders is he!

Ik voel me wel goed, word wel nog elke ochtend misselijk wakker, maar als ik eenmaal wat gegeten heb gaat het wel.

Ja, eerder moe en wat last van mijn rug...

Meiden ik krijg nu ECHT een zwangere buik!! heb vandaag weer een jurkje gekocht en no way dat ik mijn buik nog kan verstoppen. Had altijd een strakke buik dus dat is wel wennen. Maaaaar... ook wel fijn, goed teken.

Hormonen gaat ook wel goed, ben best wel te genieten geloof ik (hopen dat het zo blijft, ook voor mijn vriend)

Heb trouwens net een fles alcoholvrije champagne van Vini Vici opgetrokken en jee dat is best lekker! Niet te zoet of zo, het benaderd echt.. jippie... snel een paar dozen bestellen...

Verwachtingsvol, en als je nou gewoon een klein beetje eet?'
Mmmm, Elza, waar bestel je die bubbels? Klinkt wel lekker!

Ik ben vandaag voor het eerst echt groen van misselijkheid geweest. Bleeeh, wat voelde ik me slecht. Ben in bed gaan liggen en heb meteen drie uur geslapen haha. Nu voel ik me een stuk beter. Wel stom: ik merk dat ik best moeite heb om zomaar overdag te gaan liggen tukken. Zal de calvinist in mij wel zijn die zegt: "Hee Watertje, moet jij niet iets nuttigs doen ofzo???". Ik houd het er voor mezelf maar op dat rust voor mij en Lassie toevallig hartstikke nuttig is :-)
Hallo, hier alles prima, vanavond even een kinderloze avond en lekker een hapje eten met vrienden.

Over die injectie, wel belangrijk!! Mijn schoonmoeder heeft dit namelijk nooit geweten (8 miskramen gehad met 2 na de 20ste week). Tot ze een aantal onderzoeken heeft gehad en hier dus achter kwamen maar toen was ze al wel 10 jaar verder. Maar goed dit is 40 jaar geleden en we leven nu, gelukkig!!

Ga me even omkleden en dan eten!

Fijne avond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven