Uitgerekend Mei 2009

15-09-2008 13:53 10741 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje Uitger. datum Afspraken Bijzonderheden Kaatje_82 26 2e 30 april 24 mrt VK Jongen Candy15 24 1e en 2e 1 mei Jongen + Meisje Snok 37 1e 2 mei 3 apr gyn Jongen Elza35 39 1e 3 mei 18 maart VK Meisje Chicaa 32 2e 3 mei Verrassing Sanne069 39 1e 4 mei 24 mrt VK Meisje Helemi 32 1e 6 mei 24 mrt VK Jongen Verwachtingsvol 27 1e 6 mei 18 mrt VK Verrassing Visje1 31 2e 7 mei 27 mrt gyn Meisje Doggie 33 1e 9 mei 3 apr VK Jongen Luna2006 25 1e 9 mei 18 mrt VK Jongen Foxymama 2e 10 mei 31 mrt VK Jongen Jackie30 30 1e 10 mei Jongen Guusje 35 3e 10 mei Jongen Janets 33 4e 11 mei 25 maart VK Verrassing Suzzel 26 1e 12 mei 18 mrt VK Jongen Fien1 35 1e 12 mei 24 mrt prof Verrassing NetjeNetje 30 1e 12 mei Jongen Midejo 40 4e 16 mei 26 mrt VK Jongen Watertje 33 1e 24/11 geboren LIV Potsiedikkie 31 3e 19 mei 30 mrt VK Meisje Twinkel 33 2e 20 mei Verrassing Schabolleke 34 1e 22 mei Meisje Julia1979 30 1e 23 mei 2 apr VK Meisje Mimidepimi 29 3e 24/1 geboren MAAS HippiechickNYC 38 3e 23 mei 23 mrt VK Meisje
Elza wat goed!!!! Helemaal top....heerlijk gevoel....ben ook zo benieuwd naar mijn echo donderdag...dat ik echt nu wrs beeb ook ga zie bewegen.....armpjes..benen...hoe ver was je? En wanneer (datum) volgende afspraak?
Hee Elza, wat een goed nieuws....ik ben echt ontzettend blij voor je......en een tikkeltje jaloers ook wel

Bij goed nieuws as vrijdag lig ik ook de boel bij elkaar te janken hoor en anders doet mijn vriend dat wel....

Ik weet niet meer precies hoe het ging bij vk, maar ik dacht ook eerst triple test te doen en nekplooi en dan pas kijken voor punctie. Maar zij stuurde mij eigenlijk wel richting punctie, ik geloof ook omdat als je op de triple test wacht en de nekplooi en je moet dan nog 's een afspraak maken voor een punctie dat je nog later dan 20 weken pas de uitslag hebt.

Want ik moest meteen afspraak maken zei ze dan kon ik nog ronde de 15e week voor een punctie.

De kans op miskraam bij een punctie, als je daarna rust houd, is tegenwoordig zo klein dat ik geen enkel risico ga nemen.
Wij doen de tripple-test (dacht ik, da's bloed afnemen voor de 14de week he?), maar voor de rest niks meer denk ik. Die vruchtwaterpunctie kan leiden tot miskramen, en met die vleesboom wil ik dat risico niet nog groter maken, dus daar blijf ik liever af.
tikvout

ik bedoel:

als de kans op n foute uitslag groter is dan op een goede uitslag ,

dan kun je beter van t tegenovergestelde uit gaan, dan is de kans groter dat t klopt.
Elza, wat goed. Super he als je dat zo allemaal ziet :D
Elza... GEFELICITEERD..!!!

En Schabolleke.... als je bloedverlies googled dan zal je zien dat het heel vaak gewoon goed zit, maar ik begrijp je onrust. Ik had aan het begin van mijn zwangerschap wat bloedverlies en ik kon pas weer een beetje gerust zijn toen ik een week lang niks meer had gezien.

En Twinkel... BEDANKT voor je percentages. Gezien mijn leeftijd heb ik dus een grote kans op een juiste uitslag.. voor mij weer een reden toch eerst de triple-test te doen.
Nou ja wij gaan dus eerst voor de bloed en nekplooi, dan zien we verder.. Ben nu even nog te opgelucht :-)

Snok, het gaf 10 weken precies aan, maar de VK vertelde dat de eerste echo de meest betrouwbare meting is, dus dan ben ik 10.1 (hihihi wat een verschil) dus we blijven op 3 mei.

Over 2 weken dus echo in het ZH (die ze toch nog even laat kijken naar de wollige baarmoedervlies -ze prak over venus lake, dat is een soort bloedholte in de placenta en kan geen kwaad- en de week daarop weer naar de VK.

Hihiiiiiiii Twinkel... ik snap je nonnie.....
quote:Elza35 schreef op 06 oktober 2008 @ 13:47:

Hihiiiiiiii Twinkel... ik snap je nonnie..... ja daar was ik al bang voor. t is n beetj eingewikkeld. daarom had ik die rollende oogjes al bij de oorspr. post gezet.

Ik bedoel:

stel je bent 24 en je hebt dus 40% kans op n goede uitslag. En stel de uitslag is 'het is een kindje met down syndroom'. Dan heb je dus 40% kans dat het inderdaad een kindje met downsyndroom is, en dus 60% dan t géén kindje met downsyndroom is. Dan kun je er dus beter vanuit gaan dat t geen down is, de kans dat dat klopt is het grootst

Snappie???

t klopt trouwens denk ik niet helemaal omdat volgensmij de kans op vals positief groter is dan op vals negatief, maar nou maak ik t nog ingewikkelder....
Ik snap je 'al'....

Nou ja, ik ben dus 39 dus de kans dat de uitslag betrouwbaar is, is dus best groot... weet het niet meer zeker, maar 75 % kans. Dus als de uitslag een kindje met down is, is het maar voor 25% kans geen kindje met down.

En dus andersom...

Maar goed dan weet je nog niet van andere afwijkingen.

Beh wat een gedoe, ik ga snel het ZH bellen voor de afspraak
Jee Twinkel, dat wist ik niet, dat de kans op een foute uitstlag zo groot is! Lijkt me dan voor mij niet zo nuttig, zo'n test (ik ben 34).

Midejo, ik heb inderdaad even gegoogeld (doe bijna niets anders de hele dag ) en maak me voorlopig maar niet al te druk. Ik weet hoe het voelt om een miskraam te krijgen, en dit voelt weer anders. En toen verloor ik bruin bloed, en nu inderdaad wat rozig slijm. Maar pfffffffffffff, wel even schrikken hoor.
Altijd als je iets voelt of als je afscheiding wat anders van kleur is schrik je! is het nu weg? beetje raar misschien, maar ik heb toen ik het had even een tampon ingedaan om te zien of daar wat meer bloed aan zat...

Oh en voor het schema: 20 oktober ZH voor de nekplooi en bloedtest... doodeng.
Staat erin....Spannend....jeetje jongens we gaan al zo heel stilletjes aan met alleen naar die 12 weken....
elza, gefeliciteerd met je beweeglijke mini! wat een wonder he om dat zo te zien, kan me voorstellen dat je ging janken haha (je bent in ieder geval niet de enige )

zoon is even bij buurmeisje spelen, ik heb weer wat meer energie (thank GOD!) dus ga nu maar es door het huis knallen (volgens mij is hier al een week of 4 niet meer gedweild schaam schaam schaam)

oh ja, en even de vlag uit, ik ben niet meer misselijk!! yeah! wel bij vlagen af en toe beetje niet zo lekker maar als ik dan even wat eet gaat het weer, zou het dan toch echt beter worden zo na de 10 weken?

ga ff poetsen, gaat 10x zo snel zonder peuter die met alles wat ik doe "zelluf wil doen"......
he elza, zie net in de tabel dat we echt helemaal gelijk op gaan, heb 20-10 ook de nekplooi-echo en 27-10 afspraak bij d gyn, vond het wel geinuggggg.

zo nu ECHT poetsen (zuchtt)
Chica, dat is leuk!! kunnen we elkaars handje vasthouden ;)

Trouwens, ik was gisteren een beetje jouw avatar (schaam). Weer volledige hormonenbom, zelfs vanmorgen nog voordat we naar de VK gingen.

Ik voel me ook beter, meer energie en minder misselijk, dus we gaan de goede kant op! Ik hoop straks ook mijn sport weer een beetje op te pikken.

O ja, VK legde nog uit dat de pijntjes in je liezen idd bandenpijn is en dat ongesteldgevoel ook heel normaal...

Wisten we eigenlijk al, maar je kan niet genoeg geruststelling hebben.
Ík heb enorme zin in HEMA rookworst!!
Hihihihiii Hmm lekker Twink! ik doe met je mee (lust die dingen normaal niet eens... maar zou er nu ook wel een lusten!

En dan op een broodje met dik boter, zodat de boter lekker smelt...
Ik lust ze normaal ook niet!

heb sowieso nogal veel zin in vet en hartig nu. Vorige zwangerschap had ik heel veel zin in zuur, maar nu totaal niet.

Zoet (chocolaaaaa) helaas beide zwangerschappen wel... en altijd wel eigenlijk.
Zoiets?

oei wat gemeen schabolleke

Wij eten de hele week al stampot voor die worst hihi.

Verder ben ik enorm voor zoet! Alles wat zoet is kan ik wel eten....
Oh echt lekker!! Vanavond komen neefje en nichtje + schoonzusje eten, kids mogen kiezen, ik hoop stiekum op een stamppot ;))

En wat zeggen de bakerpraatjes van trek in worst?

zuur was toch een jongen?? en zoet zeker een meisje?....
Oh Elza, die hormonenbom heb ik nu.....zie je klopt precies, ben ook een dag later uitgerekend

Mijn vriendje belde net en ik heb ruzie gemaakt met hem. Ik heb zo de hoorn erop gegooid.

Ik had een hele goede ochtend, geen klachten en opeens in de middag slaat mijn stemming om.....kan er niks aan doen maar ben opeens megachagarijnig.
Goed bezig dames...ik knabbel wel ff verder op mijn appeltje Dit weekend heb ik redelijk gesnoept dus voor mij ff helemaal niets extra's
Ik neig erg naar zuur/zout, heb opeens trek in Heinz sandwichspread terwijl ik dat al minstens 10 jr niet heb gegeten.

Hoewel ik gisteren na het eten ook nog 4 salmiaklolly's heb weg zitten knagen.

Verder snoep ik eigenlijk weinig.....dus dan wordt het een jongen
wahhahah sanne ik at dit weekend zon goor huzarenslaatje....had ik helemaal trek in...vind ik net zoiets vies als sandwichspread....

Maarruh goed neig ook naar chocolade hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven