Uitgerekend september 2010!!!

08-11-2009 13:11 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha, jullie zullen wel denken... Dat kan nu toch helemaal nog niet? Nee dat kan nu inderdaad nog helemaal niet.

Maar ik wil het wel! Daarom dit topic. We doen ons best ervoor! (Eens moet het toch goedkomen?) Titel kan elke maand gewijzigd worden

Dus interresse in een kind in september 2010? Schrijf lekker mee. Anders loop ik hier zo in mezelf te ouwehoeren.

Alvast even een linkje naar het nieuwe topic:

Komt allen tezamen....

Oeeeeh, dat had die van mij ook kunnen verwachten!

Deur op slot, is ie nou helemaal van het potje gerukt???????
20.30 rtl 5 vanavond.

(Ik ga niet kijken, want hij zit al in mijn collectie. Heb 'm nu al zeker 3 keer gezien. Blijft leuk, vooral nu de dagen wat korter worden.)

Sjesus Marielle, als je nu al zo reageert, wat gebeurt er met jou als je zwanger bent? Dan wordt jij echt een gevaar voor je huisgenoten volgens mij. Last van je hormonen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.

Ook zo'n lekker hapje!

Ja, maar dit waren pre-zwangerschapshormonen. Die zijn het ergst. Hahahaha!
Oeh, Marielle, die is ook niet verkeerd inderdaad!

Oh! Ik ben vanavond alleen thuis!

Kindjes logeren bij opa en oma, echtgenoot komt pas diep in de nacht thuis...

Ga ik lekker film kijken!!!! Wie kijkt mee?

(Synchroon glijden, weer iets nieuws! )
Ja ik ben ook alleen. Nou ja alleen?? Lien ligt te slapen, manlief is te voetballen. Tuurlijk kijk ik synchroon met je mee.

Heb net hefitge discussie met collega gehad over Hugh Jackman? Heet ie zo?? Collega vind hem heerlijk, ik niet zo. Maar collega verafschuwt mijn WV Jack Black. Dat vind ik niet door de beugel kunnen. Hands off my Jack!

Ik heb werkelijk geen idee wat ik vandaag op het werk doe. Ja forummen.

Nog even speiken voor positiekleding. Opdracht: zoek de lelijkste positie-zomerjurk! Want die hebben we nodig!
Oh kut! Die keuvelkoters komen vanavond vals aan de deur zingen en snoep te bietsen.

Vanaf 20.30 uur doe ik niet meer open hoor! Gordijnen dicht en soppen maar!

Maar is niet eerlijk, want deze vind ik wel mooi. Nu op zoek naar aftandse jurk!
Die is leuk inderdaad!

Wat vind je van deze?

Gelukkig hier geen lampionnen aan de deur hier!

Pfff, elke keer van de bank komen... moet er niet aan denken!
Oe diesniebest Sproet. Ik kom eigenlijk maar weinig lelijke jurken tegen.

Denk dat ik er van de zomer zo bijloop:

Dit is handig!!!! Die wil ik ook!
Ah, de SugarLee-look!

Ook met badmuts, of laat je je echt kaal scheren??

Lelijke positiemode is lastig te vinden inderdaad, ga nog even op zoek naar een paar juweeltjes!

Je moet uiteraard vroeg inslaan, die handel!!!! Al die voorgroeiende buiken hier!

Vind ik toch nog een fotootje van mezelf over 30 jaar! Krijg je van 6 kinderen die je allemaal met den bursten gevoedt hebt. En al die rose werkt ook niet echt mee!
Bevallende man????

Die wil je niet, die denkt dat ie doodgaat als ie één wee heeft gevoeld!

Die moet je constant achterna rennen met washandjes, sinaasappelsapjes (vers geperst!), ijsblokjes, warme sokken.... brrrrr...!!!

Doe ik het liever zelf, zonder gezeur!
Hahahaa, Marielle, van borstvoeding krijg je geen slappe theezakjes hoor, dat gaat vanzelf, haha!!
Even de musthaves voor komende zomer:

lekker frivool 60's:

roezeltjes en pofmouwtjes mogen niet ontbreken:

als je buik te groot wordt: knip gewoon een gat in je bestaande kleding! (lekker ook als het wat warmer is in de zomer!)

hotpants mogen natuurlijk niet ontbreken voor de hippe zwangere van nu!

Oh jij bent hier beter in dan ik! Die met open buik is echt te erg!

Je hebt gelijk. Mannen moeten niet bevallen. En ik wil het zeker mijn lieve Jack Black niet aandoen.

Ben nodig toe aan pauze. Even een broodje en een soepje eten.

Heb trouwens ook alvast de kraamzorg geregeld. Ze reageerden eerst een beetje raar. Maar toen ik het uitgelegd had, snapten ze het wel. Krijg een weekje extra! Lekker!
Goed geregeld!

Oeh, deze is ook een musthave voor de septembermama's!

Je wil er natuurlijk wel lekker en lustopwekkend uitzien in je kraambed terwijl je met tepelkloven zit te voeden!

Oh dan wil ook zo'n matching stoel!

Zit trouwens ernstig te twijfelen over het wel of niet geven van borstvoeding. Ik bedoel, moet toch blijven zuipen!
Ja, snap je dilemma volledig!

Kun je geen min inhuren, zij de lasten, jij lekker zuipen, en baby toch gezonde borstvoeding!
Even gegoogled op min, want het werkelijk geen flauw idee!

Wikipedia zegt:

Een min, ook genoemd stilster, zoogster of zoogvrouw, in verouderde vorm minnemoeder of minne, is een vrouw die het kind van een ander (meestal tegen vergoeding) borstvoeding geeft.

Ondanks de grote voordelen van de borstvoeding is het niet altijd en overal populair geweest om het eigen kind te voeden. In de geschiedenis zijn er perioden geweest dat vrouwen uit de adel en de bourgeoisie het stillen overlieten aan betaalde hulpen, Minnemoeder of min geheten.

De band tussen min en zuigeling werd, omdat men de moedermelk ook karaktervormende eigenschappen toedichtte, een familieband waarin ook de natuurlijke kinderen van de min een rol speelden. Tot in de 20e eeuw is het kraambed omringd geweest met mythen en bijgeloof. Daaraan hebben ook de moedermelk en de min deel. De uitdrukking "dat heeft hij met de moedermelk meegekregen" verwijst daarnaar.

De min werd dus met zeer veel zorg uitgezocht. Uiteraard moest zij kort van tevoren zelf een kind hebben gebaard dat meestal werd uitbesteed om de opdrachtgevers te verzekeren van het exclusieve recht op de melk van de min. Verder werden de smaak en het volume van het zog beoordeeld. De min diende ook een goed karakter te hebben omdat men in een invloed op het karakter van de zuigeling geloofde.

Ook in de Nederlanden heeft men gebruikgemaakt van minnen. Prinses Anna van Hannover gaf haar kinderen daarentegen zelf de borst, een voorbeeld waarin Koningin Wilhelmina haar anderhalve eeuw later volgde. In navolging van Koningin Victoria, die het zogen "minderwaardig en afschuwelijk vond", zagen veel aristocratische vrouwen in de late 19e eeuw af van borstvoeding.

--------------------

Tja, dat is natuurlijk een goede oplossing!

Zal het met manlief bespreken!
quote:Sproet schreef op 11 november 2009 @ 12:53:

Goed geregeld!

Oeh, deze is ook een musthave voor de septembermama's!

Je wil er natuurlijk wel lekker en lustopwekkend uitzien in je kraambed terwijl je met tepelkloven zit te voeden!

[afbeelding]heej, zo'n beha heb ik nu aan (nouja, dan een gewone, maar zelfde foute printje )
Ik heb trouwens een keigoeie tip voor het geboortekaartje:

Laat je buik beschilderen en dan zet je die op het kaartje!

O, maar DJMomo, met die print is niks mis, ik stel me er alleen een zogende, uitgeputte kraamvrouw in voor...

Iedereen die een septemberbaby wil, moet juist zo'n lekker printje aantrekken, voor de beruchte kerstwip!
mag een retro-tuinbroek nog? verkrijgbaar in mini-variant voor matching dochters!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven