Uitgerekend tweede helft oktober 2008 DEEL II

10-03-2008 21:45 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUD # kidsVK 20 weken echoOverig Jetje7235 jaar1 nov1ste27 mei18 junibevallen van zoon Liam op 1 november Superletje25 jaar29 okt1ste GYNbevallen van dochter Ayla op 27 oktoberRikst29 jaar26 okt2de23 mei19 junibevallen van zoon Mees op 30 oktoberDroops77 31 jaar22 okt1ste27 mei30 meibevallen van zoon Tim op 9 oktoberRian_8324 jaar22 okt1ste4 juni2 junibevallen van zoon Tom op 1 oktober

Ladies,

Hierbij dan een nieuw onderwerp geopend waarbij de tabel boven aan staat! Vonnie bedankt voor het openen van het eerste deel van de tweede helft oktobermoeders 2008!

Wijzigingen of aanvullingen kun je sturen naar oktobermoeders2008@live.nl

Trusten
Jeeeee ik ben de eerste!!
Jetje, super, mooie tabel! Bedankt voor de moeite namens ons allemaal!

Rian, ja inderdaad een spannende dag voor ons, volgende week! Wij hopen dan een hartje te horen/zien. Dat zou echt een mijlpaal zijn.

Jullie hebben ook nog je oma/'s. Mijn oma is 94! en in augustus wordt ze 95. Ik wil haar volgende week vertellen dat ik zwanger ben, als we het hartje hebben gehoord. Het is, naast dat ons kindje gezond mag worden geboren, mijn grootste wens dat mijn oma nog mee kan maken dat ze overgrootmoeder wordt, op haar 95e... Ze is geestelijk nog heel erg fief, heel erg bij de tijd. Het voelt echt als een soort race tegen de klok, leven en dood... Heel tegenstrijdig.

Droops, wat jij zegt over eten, zo is het bij mij precies zo: ik ben normaal echt een alles-eter, snaaier, de hele dag door en altijd in voor een lekker hapje of snapje. Maar sinds ik zwanger ben heb ik helemaal geen eetlust meer, hoef ik de koekjes, chocolaatjes, snoepjes, etc niet meer! Gewoon geen zin in. Geen honger-gevoel. Ik ben er wel blij mee en hoop dat het zo blijft, want het is een goede manier om mijn gewicht netjes op peil te houden.

En een Tupperware-party? Het is wel een bekend begrip, maar ik kan me er nooit wat bij voorstellen. Dan zie ik allemaal vrouwen in stijve kokerrokjes op de bank met kopjes thee en koekjes en zo'n dame die met een kanten bloesje gaat demonstreren hoe je zo'n doosje open en dicht doet... Of heb ik het helemaal mis en is het eigenlijk heel hip???

Rikst: Fijn dat jullie het leuk hebben gehad op Terschelling. En ik moest ook lachen om je verhaal in de supermarkt! Jeetje ik heb het nog niet zo erg meegemaakt, ben eigenlijk helemaal niet misselijk, maar het is niet leuk. Aan de andere kant, het is dus wel weer een zichtbare bevestiging van je zwangerschap terwijl er verder nog weinig zichtbaar is, dus zo bekeken is het wel weer leuk..

Babelicious, wat 'grappig' om te lezen dat jij -en Droops ook- zo bang zijn voor bloedprikken! Dat is dus echt een angst die ik niet kan begrijpen. Wel dat je bang bent voor de pijn van de prik, maar mijn ervaring na heeel veeel prikken dat een simpel bloedprikje nooit pijn doet..? Komt jullie angst doordat jullie pech hebben gehad met slecht-prikkend z.h.personeel, of is het gewoon een irrationele angst?

Je vraagt hoe wij/ik het grote nieuws geheim hou. Maar wij hebben het eigenlijk direct verteld aan de directe familie. Dat hebben we gedaan omdat we wilde voorkomen dat als het weer mis zou gaan, we weer achteraf moesten vertellen wat er gebeurd was. Mijn moeder heb ik dus toen ik een week overtijd was al gebeld. De rest van de familie en vrienden weten het ook allemaal al, om dezelfde reden.

Mijn werkgever vertel ik het als ik de 12weken haal, maar ik verwacht dat hij het via via al te horen krijgt, want ik woon in een dorp waar het nieuws heeeel snel gaat!

Trouwens, ik ben blij dat wij met een klein groepje zijn! Met ons zessen is het overzicht ook goed te houden. Soms zijn die kletsgroepjes zoo groot dat ik niet eens weet tegen wie ik praat. Dus, ik ben blij met ons!

Meiden, ik ga naar bed.

Liefs, Let
Hoi Jetje,

Perfect hoor, de tabel. Lekker overzichtelijk.

Superletje, wat leuk dat je ook nog een oma hebt. Mijn angst voor prikken is volledig irrationeel en komt eigenlijk nergens vandaan. Ik ben niet bang voor de prik zelf maar bang dat ze de ader niet kunnen vinden en dat ze dan heel vaak moeten prikken. Dat was gelukkig niet zo.

Tupperware party, ik weet het ook niet hoor, is de eerste keer dat ik er naartoe ga. Zal donderdag uitgebreid verslag doen. Weet wel dat mijn vriendin geen truttig typje is, ik ook niet hoor. Vind het wel grappig dat ik daar nu voor uitgenodigd wordt. Zal wel een bepaalde periode in je leven zijn. Anyway, weet nu niet zo heel veel meer te vertellen dus laat het hier even bij.

Groetjes en een fijne dag!

Droops
Hey meiden,

blijkbaar word je ook vergeetachtig wanneer je zwanger bent. Belt een vriendin op met de opmerking dat we afgesproken hadden. Dat klopte ook alleen was ik dat glad vergeten! Gelukkig maak ik deze weken weinig afspraken omdat ik merk dat ik graag op tijd naar bed ga dus we zijn alsnog gezellig gaan eten. Maar echt super stom dit, want dat is me nog nooit overkomen.

Goed ik had beloofd te reageren vandaag, maar dat wordt dus morgen want duik dadelijk maar weer eens lekker mijn bedje in!

Morgen wel echo...ik hoop echt dat we een hartje gaan zien!!

Tot morgen,

Jet
Jetje, heeeeel veel plezier en succes met de echo vandaag!!!!
Woehoe, een nieuw topic! Ziet er mooi uit hoor, zo met tabal, maakt 't helemaal af!

Hier vandaag vrije dag, pfff, moe moe moe, kom net pas uit bed, nergens puf voor. Bloedverlies wordt minder, ook geen rood bloedverlies meer nu (let erg op wat ik eet), en 't bruin wordt steeds minder. Maakt dat ik gewoon weer ga twijfelen of 't nog goed is. (prik echt ieder half uur bijna wel in m'n borsten om te voelen of het nog pijnlijk is! :-D erg eigenlijk.

Nu alweer 7 wk en 4 dg zwanger, wat klinkt dat toch he?

Babilicious en Droops; bloedprikken is dus zeker niet jullie hobby. Ik moet zeggen, fijn is anders, maar het is nog nooit verkeerd gegaan bij me, en ik vind 't niet echt pijnlijk. (moet er niet naar kijken, dan word ik wel wat ontoepasselijk!). Droops hoe was je Tupperware party? Ik heb er nog nooit een gehad, vind 't ook ontzettend duur voor plastic, maar de service moet wel erg goed zijn!

Superletje: Al tegen veel mensen verteld dus, hoe waren de reactie? En dat van je oma is inderdaad wel heftig, kan me voorstellen dat 't zo voelt. Mijn oma is inmiddels 80 jaar, en nog helemaal bij de tijd, woont nog op zichzelf en alles. Nuchtere dame, dus wel leuke reactie, maar nog wat afwachtend (en ze meldde ook meteen: maar je had toch nog tijd zat?! Je bent nog zo jong!) Nou, nog maar 5 nachtjes slapen en dan hebben we een echo, ik duim voor een kloppend hartje bij je! (en natuurlijk ook voor mezelf,een gegroeid kindje en een nog steeds kloppend hartje)

Rikst: Wat een verhaal, zo misselijk! Dat je dat ook nog volhoudt om het dan in te houden...hihi, achteraf kon je er misschien om lachen, maar als je zo loopt lijkt 't me dus echt eventjes niet leuk! Fijn dat Terschelling zo leuk was, kon je nog wel lekker uit eten, of smaakt 't je allemaal niet?

En natuurlijk Jetje, hoe was je echo? Ben echt héél erg benieuwd hoor!!!

Dames, ik ga weer eventjes beetje aanrommelen, maar vrees dat er weer weinig van gaat komen. Nou ja, het is voor een goed doel!!!

Tot snel!

Liefs
Hallooo!

De tabel is echt super!!! Goed gedaan, Jetje!!! (hoe krijg je trouwens van die mooie gekleurde lettertjes??? ).

Ben echt ontzettend benieuwd hoe je echo was!!!!

Heb je wel een beetje bij kunnen tanken vandaag Rian??? Of heeft het uitslapen ook niet geholpen? Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je je onzeker voelt, hoor! Hartstikke logisch! Je hebt een supergoed gesprek gehad met de vlk en natuurlijk voelt dat goed, maar snap best dat je het liefst NU een echo wilt...Wachten duurt dan lang, he....

Letje, hoe gaat het nu met jou?? Voel je je nu wat zekerder naar die goede echo?

En Babelicious, hoe is het daar???

Droops, ik vind het wel grappig, dat je een Tupperwareparty hebt eigenlijk! Sinds ik een kind heb, ben ik ook al eens op een houten-speelgoed-party geweest. Klinkt ook echt supersuf en burgerlijk, maaaaaar het was echt door een leuke meid georganiseerd en ben zelf ook geen muts ofzo. En.....het was nog wel geinig ook. Best mooi speelgoed allemaal!

Dussss...ben benieuwd hoe het wordt bij jou!

Hier alles ok! Gelukkig geen misselijkheidsacties meer!

Groetjes!
Jetje, hoe was je echo??

Bij mij alles goed, wij wachten ongeduldig op volgende week dinsdag 18maart. In de tabel staat nog 17, maar het wordt dus de 18e.

Ik voel me goed, maar heb wel last van een enorme opgezwollen buik, die daardoor echt enorm lijkt. Het voelt alsof mijn buik een ballon is die ik niet echt kan inhouden. Daardoor voel ik me dik en vet, mede omdat ik niet zo strak in mijn vel zit als ik zou willen. Ik draag dus dikke truien om mijn buik te verhullen, maar elke dag een sweater aan staat zo slonzig.

Als ik nou dik was door mijn echte zwangere buik, voelde het anders, maar dat is nog niet zo.

Mijn vriendin is nu 23wk zwanger en heeft al een enorme buik, en zij had nog een positiespijkerbroek die haar te klein was geworden. Ze vroeg of ik die wilde, omdat ik mijn broeksknoop open deed toen ik zo'n buikgasbel kreeg (dat zakt na paar minuten weer af). Ik heb de broek gepast en hij zit heerlijk!! Dus ik draag met 6wk al positiekleding...

Morgen gaan die vriendin en ik samen de stad in om te gaan babyshoppen. Ik ga zelf echter nog niks kopen, daarvoor vind ik het echt nog te vroeg. Maar ik geef mijn ogen de kost en doe vast ideeen op! En het is een fijn dagje uit.

Er is iets wat ik nog niet heb verteld, namelijk dat ik niet in Nederland woon. Ik woon in Turkije, en mijn man is Turks. Ik woon sinds 2003 in Alanya, waar ik mijn man in 2001 heb leren kennen op vakantie. Ik heb als reisleidster gewerkt voor NL-operators, bij makelaarkantoren en voor een NL-meubelbedrijf hier in Alanya. Dit jaar ga ik weer als reisleidster aan de slag, wat ik erg leuk vind, zeker in vergelijking met de kantoorbanen die ik heb gehad. Die bevielen mij niet zo.

Mijn baan voor dit seizoen is mij toebedeeld op de dag dat ik er achter kwam dat ik zwanger was. Dat is nu niet zo praktisch, want ik zal de volledige zomer dikker en dikker worden, met temperaturen van +/-50C met een baan die erg veel inspanning vereist en onregelmatige werkuren heeft.

Waarschijnlijk zal ik het seizoen ook niet kunnen afmaken, want het loopt tot 31oktober, en ik ben 4november uitgerekend!

Ik ga er nu vanuit dat ik tot ongeveer 1 augustus blijf werken, als ik dat volhoud.

Het feit dat in Turkije geen verloskundigen zijn, maar enkel gynaecologen in ziekenhuizen, is dus ook de reden dat ik bij de gyn loop ipv vlos. Ik bedoel, zonder bbz zou ik ook bij de gyn lopen. Een enorm voordeel hiervan is, is dat ik heel veel echo's krijg, want die maken ze te pas en te onpas. Dat vind ik wel erg fijn. De ziekenhuizen hier zijn trouwens erg goed, met name de priveziekenhuizen; die doen zeker niet onder voor NLziekenhuizen. Kraamzorg bestaat hier trouwens ook niet (nergens buiten NL), dus ik zal hulp krijgen van mijn (schoon)moeder.

Nou, nu weten jullie weer wat meer over mij!

Welterusten!

Liefs van Let
Hallo allemaal,

Nou, de tupperware party was uiteindelijk best gezellig. Ik vind het ook wel erg duur spul hoor maar vond wel dat ik iets moest kopen. Ik wilde een drinkbeker kopen om mee te nemen naar m'n werk, maar die ik al had hadden ze niet meer. Nu heb ik dus een superdure cakebewaardoos. Moet dus maar gaan bakken als ik hem heb of zo. Ik had het wel helemaal gehad 's avonds. Lag pas om 22:30 in bed, en dat is voor mij nu erg laat. Vandaar dat ik nu dus zo duf als een konijn achter mijn bureau zit. Dan maar ff lekker forummen.

Rian, nog maar 4 nachtjes slapen tot je echo. Spannend hoor. Ik zal in ieder geval voor je duimen dat het allemaal goed is. Ik wil ook een echo, maar moet nog 3 weken wachten, en geduld is meestal niet mijn sterkste kant...

Superletje, Turkije, wat leuk om ook eens een andere kant te horen. Vind je het niet erg dat je in deze periode van je leven zo ver weg bent van je familie?

Rikst, voor jouw heel fijn dat je niet meer misselijk bent, maar je verhalen zijn wel erg grappig!

Jetje, hoe was je afspraak geweest?

Nou, moet nou echt eens even gaan werken, heb nog niets gedaan vandaag!

Groetjes, Droops
We zijn niets ongeduldig, maar ik ben ook erg nieuwsgierig hoe 't was Jetje!

Superletje, wat leuk zeg, dat je in Alanya woont! Dat worden dan inderdaad pittige temperaturen zeg, neem aan dat je er over het algemeen wel aardig aan ben gewend nu? Maar zwanger is dat dus wel een ander verhaal vrees ik. En een opgeblazen buik, ik heb 't vaak aan het einde van de dag een opgeblazen buik, maar valt over het algemeen aardig mee nog. Voel wel een soort druk helemaal onderin m'n buik, maar dat zal wel van 't groeien zijn denk ik.

M'n (.)(.) worden alleen maar pijnlijker, en bh's passen nu echt niet zo goed meer, denk dat ik toch maar zo'n meegroeiding ga halen, want heb 's avonds de afdrukken in m'n huid staan. Bloedverlies is gestopt trouwens!!! Woehoee....ben er wel héél erg blij mee, eindelijk! Nu nog maar 3 nachtjes en dan de echo, wel spannend, maar heb er nu eindelijk eens een goed gevoel over!

Meiden, tot snel weer!

Liefs!
Hallo!!

Jeetje, Letje, wat gaaf, dat je in Alanya woont! Het lijkt wel een film...tijdens je werk verliefd geworden op een Turkse jongen!

Hahaha! Leuk hoor! Niks mis mee, dat je daar zoveel echo's krijgt....Heeeerlijk toch? Vind dat wij er dan maar bekaaid afkomen met (standaard) 2. ; ).

Wel leuk om te horen hoe het daar allemaal gaat!

Lijkt me straks inderdaad behoorlijk pittig...met een dikke buik en die hoge temperaturen aan het werk!

Hoe is het eigenlijk geregeld met zwangerschapsverlof in Turkijke?

En ook al je eerste zwangerschapsbroek! Lekkerrrrr!

Droops, al lekker cake gebakken??? Mmmmmm, mjammie!

Rian, jaaaaaa, wat fijn dat het bloeden is gestopt! He, wat heerlijk voor je! Joepie!!!! En gelukkig ook alweer bijna een echo!!!

Jetje???

Vandaag alweer 2x boven het toilet gehangen! Weeeeeh!

Merk dat het goedbeter gaat als ik 's ochtends rustig aan kan doen. Vanmorgen moest ik met mijn zoontje bloed gaan prikken in het ziekenhuis. Dus opstaan, eten, douchen, aankleden, in de auto en wegwezen....Mmmmm, dat ging dus even niet zo goed....Het zijn echt momenten, want even later voel ik me weer prima!

Had trouwens eergister nacht gedroomd dat ik een echo kreeg en dat het hartje niet klopte....Wat een nachtmerrie....werd helemaal onrustig wakker. Bah!

Liefs!
Hey meiden,

excuus voor de late reactie maar hier komt dan mijn echo ervaring! Ik mocht op de tafel gaan liggen met mijn buik zo bloot mogelijk. Dus ik gaf al bij de vk aan dat ze zich niet moet laten misleiden door mijn buik aangezien die er al langer zit dan ik zwanger ben . Ze zei toen dat ze het eerst zo ging proberen en anders via de binnenkant ging kijken. Nou na enkele seconde zagen we de baarmoeder waarbij ze gelijk aangaf dat die nog niet zo groot was en daarom vermoedde dat ik tussen de 6 en 7 weken ben (wat natuurlijk klopt) en direct daarna zei ze dat ze een hartje zag kloppen. Nu ben ik blij dat zij weet waar ze naar moest kijken want ik zag alleen maar een zwart gat! Ze zoomde in en toen liet ze het ons horen, dus ik heb ook 4 hartslagen gehoord. Ik begon te lachen van opluchting en tegelijkertijd schoot ik helemaal vol dus we waren het ook vrij snel weer kwijt omdat ik daar lag te schuddebuiken maar goed we hebben vastgesteld dat er een levende worm in mijn groeit en dat is al een hele opluchting!! We hebben nu voor 9 april de volgende echo. Dan wil ze de termijn bepalen. Dus ik mag fijn nog een keer terug Heb het al aangepast in de tabel.

Let: heb jouw dag ook aangepast in de tabel! Wat leuk dat je in Turkije woont! Mijn vader en zijn vrouw wonen daar ook. Tenminste vlak bij Alanya. Het heet mamutlar (geen idee of ik het goed schrijf). Je zit er iig op steenworp afstand van Alanya. Ik ga ze zelf begin juni opzoeken met mijn vriend en de twee meiden.

Heerlijk trouwens al die echo's, volgens mij kun je niet genoeg bevestiging krijgen gedurende je zwangerschap dat het gewoon goed gaat! Wordt denk ik wel heftig voor jou om die zwangerschap te combineren met het werk! Kennen ze daar ook zoiets als verlof?

Rikst: nou de kleurtjes.... de basis voor het gebruik kleurtjes is de volgende: [ fgcolor=#000000]TEST[/fgcolor] . Dit is de basis (er zit nu een spatie tussen '[ fgcolor' maar dat moet even omdat ik anders de tekst niet in het bericht kan opnemen, in je eigen tekst moet die spatie er dus tussen uit) Je moet nu daar waar er allemaal nullen staan een kleurcode invullen. Die vind je op verschillende websites waaronder deze: http://www.barefootsworld.net/hexcolors.html

Als je dus de 000000 vervangt door FFFF00 dan zou in bovenstaande voorbeeld de tekst TEST in het geel verschijnen.. Ben benieuwd of je het gaat lukken!

Droops: wat goed zeg..een tupperwareparty :D ! En dan ook nog weg gaan met een cakebewaardoos! Nou wij komen wel cake eten hoor (of laat ik gewoon even voor mijn zelf spreken, Ik kom wel je wel helpen)! Heb het idee dat ik wel een cake per dag op kan (heb je nog niks aan die doos )

Rian Wat ontzettend fijn dat die bloedingen gestopt zijn! Ik heb echt het idee dat het gewoon goed komt met jou en die kleine en dat je in oktober gewoon een kleintje in je armen mag nemen.

Goed, nou hier verder alles ok dus. Nog aan het nagenieten van het geluid van dat hartje;-] . Gaan jullie nog een combinatietest doen? Wij hebben besloten dat we dat wel gaan doen. ik ben natuurlijk ook iets ouder en dus is kans dat je een ongezond kindje kan krijgen groter. Niet dat dit verder in de familie aan de orde is oid, maar ik wil graag de keuze hebben om een gezond kind op de wereld te zetten. Mocht uit de ombinatietest blijken dat er een verhoogd risico is dan ben ik ook van plan een vruchtwaterpunctie te doen om zeker te zijn. Hebben jullie daar al een besluit in genomen?

Ok ik ga maar eens opzoeken wat we dit weekend gaan doen, wil nog even maximaal genieten van onze tijd samen!

Ik spreek jullie later weer, geniet van het weekend!!

Liefs

Jet
Rikst..je hebt zelf al ondekt hoe het moet!!! hihi ik hele verhaal bedenken...niet meer nodig. Goed gedaan

Liefs

jet
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Komt 1 van onze katten net miauwend binnen met.....een ENORME ZWARTE SPIN in zijn bek.....AAAAAAAAAAH!

Ben echt zoooooooooo'n mietje op het spinnengebied....Brrrrr! Uiteraard ben ik nu net alleen thuis. Dus ik die kat maar aanmoedigen om em op te vreten....maar nee hoor, hij bleef er leuk een beetje leuk mee spelen...Ieieieieieieieieie! En dat monster maar weg proberen te lopen.....Uiteindelijk heb ik maar de stofzuiger gepakt, want hij was ech TE eng en wilde blijkbaar absoluut niet dood en opgegeten.....Heb de stofzuiger minuten lang aan laten staan, prop erin en naar buiten gezet....Mag mijn vriend zich straks mee gaan bemoeien....

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Ok...beetje off-topic, maar hij was ENG!

Jetje, gefeliciteerd met je supermooie 'zwarte gat' En wat geweldig dat jullie ook het hartje hebben gehoord! Echt super!!!!!

Wij willen trouwens ook de combinatietest laten doen. Vorige keer was ik 25 toen ik zwanger was. Ik had echt zoiets van ik ben jong, dus dat zit wel goed. Daarnaas had het een jaar geduurd voordat ik toen zwanger was dus echt niet dat ik me dat kindje nog liet afnemen. Gezond of niet. Met 30 weken bleek alleen tijdens een echo dat hij er wat vreemd bij lag en zijn tong uit zijn mond had. Mogelijk syndroom van Down dus. Heb wel nog vervolgecho's gehad, maar daar kunnen ze natuurlijk geen Down mee uitsluiten. Heb toen dus bijna 10 weken in spanning gezeten voordat ik een gezond jongetje in mijn armen had. Echt...en in die weken ga je zoooo nadenken. Als ineens blijkt dat je kindje mogelijk Down heeft, ga je je pas realiseren wat dat ECHT voor de toekomst gaat betekenen. Daarvoor weet je het natuurlijk wel maar toch niet als op die manier. Daarom stond voor ons beiden nu ook vast dat we nu de testen wel willen. Net als jij willen wij graag de kans om een gezond kindje op de wereld te zetten.

Tuurlijk is het maar een risico-analyse, maar bij een groot risico willen wij nu ook de vervolgonderzoeken. Gek eigenlijk he...dat het zo kan lopen. Voorheen dacht ik altijd dat het me niet uitmaakte, maar als het zo dicht bij komt....

Nou, ik ga zo maar eens richting mijn mandje.....Heb nog helemaal de 'vieze zwarte dikke spinnen-kriebels'....

Doei!
erg gelachen om je spin verhaal Rikst!! Kan me helemaal voorstellen hoor, ik heb ook helemal niks met spinnen. Toen ik nog alleen woonde liet ik de buurman gewoon komen om boven op de spin te gaan springen. Mijn katten hadden laatst ook een cadeautje in de woonkamer achter gelaten...een dode vogel . Daar heb ik toen ook gewoon een papiertje over heen gelegd in afwachting van mijn vriend

Nou dames. ik ga maar weer eens mijn plasjes afleveren op het afleveradres en nieuwe kannen halen!

doeiiiii
Jet, wat heerlijk dat jullie het hartje van jullie kindje hebben gehoord! Dat moet een enorme geruststelling zijn! Het schijnt dat als er eenmaal een hartslag waargenomen is, de kans op een miskraam nog maar 5% ofzo is.. Tenminste, dat heb ik ergens gelezen. Ik hoop ook zoooo dat wij dinsdag een hartslag horen/zien!

En je vader en zijn vrouw wonen in Mahmutlar! Wat leuk, en wat een grappige toevalligheid! Wonen ze permantent in Mahmutlar? Er zijn daar de laatste jaren enorm veel appartementen gebouwd, de meesten erg mooi. Als jullie in juni komen, kunnen we misschien wel wat afspreken om elkaar te ontmoeten? Lijkt me leuk!

Ik ben mijn man niet tijdens mijn werk tegen gekomen. In 2001 ging ik daar op vakantie en heb ik hem leren kennen, ik was toen 18. Toen is er niks voorgevallen, waren niet verliefd maar konden het gewoon erg goed met elkaar vinden. De twee jaar die volgenden hebben we per mail en sms contact gehouden, en in 2003 ben ik in mijn eentje een weekje naar Alanya gegaan om hem op te zoeken, zonder verwachtingen ofzo. Maar toen we elkaar weer zagen vloog de vlam in de pan, en ik ben vervolgens nooit meer weggegaan. In die eerste week hebben we besloten echt voor elkaar te gaan, en heb ik alles in NL opgezegd. Toen ben ik pas als reisleiding gaan werken. Vorig jaar zijn we getrouwd, en nu verwachten we dus ons eerste kindje.

Zwangerschapsverlof kennen ze hier wel, maar alleen bij grotere bedrijven waar men met arbeidscontracten werkt. Hier in Alanya werkt bijna niemand met arbeidscontracten omdat 90% van het werk uit seizoenswerk bestaat, en dan werkt men op basis van vertrouwen. Dus er zijn ook geen uitkeringen, WAO, WW, ziektegeld, etc. Als je een been breekt, heb je gewoon pech, voor jou 10 anderen. Dat is dus gelijk de keerzijde van het leven in Turkije, dit gebrek aan sociale zekerheden.

Droops: Normaal gesproken mis ik mijn familie natuurlijk wel, maar we zien elkaar gemiddeld 3 a 4 keer per jaar; of ik ga naar NL of zij komen hier. Maar nu ik zwanger ben mis ik mijn moeder zeker wel meer dan normaal. Er zijn zoveel kleine dingetjes die ik wel zou willen bespreken, en dat gaat niet anders dan per email of over de telefoon. Ik heb ook van niemand de gezichtsuitdrukking kunnen zien toen ik vertelde dat ik zwanger was, en dat vond ik wel jammer. (Ik weet dat je tegenwoordig met webcam kan bellen, maar zo hi-tec zijn wij nog niet.. ) Maar mijn moeder komt in mei op bezoek, en misschien kan ik in augustus nog een weekje overkomen, en ik ga ervan uit dat mijn moeder ook hier zal zijn bij de bevalling. En verder moeten we het gewoon doen met telefoon en email. We vinden de afstand zeker nu er een kleinkind komt beiden jammer, maar we zijn er na 5 jaar wel aangewend, het is iets wat we gewoon moeten accepteren. Het hoort bij de keuze die ik heb gemaakt.

Rikst, wat lijkt me dat vreselijk, om al die weken in onzekerheid te moeten zitten of je kindje gezond is of niet! Oh ik hoop echt dat niemand van ons dat hoeft mee te maken.. Mijn man en ik zijn het ook eens om die testen te laten uitvoeren. In mijn kant van de familie komt een agressieve stofwisselingsziekte voor, een neefje en nichtje zijn eraan overleden. Dat is ook zeker iets wat ik wil melden bij mijn gyn als we het over deze zaken hebben.

Mocht het zo zijn dat ons kindje Down, of een andere ernstige afwijking heeft, zou ik de zwangerschap willen afbreken. Zeg ik nu. Misschien voelt het allemaal wel heel anders als je kindje al 20weken oud is, maar nu denken we er zo over. Voor een kind lijkt me zo'n beperkt, afhankelijk leven niet fijn, maar voor ons als ouders ook niet. Klinkt misschien egoistisch, maar ik stel ons 'levensgeluk' misschien wel boven dat van een ongeboren gehandicapt kind. Nu wil ik geen mensen voor het hoofd stoten, want natuurlijk kun je ook heel gelukkig zijn met een gehandicapt kind, maar als we de keuze hebben, kies ik bewust voor niet.

Babelicious, heb je ons topic deel II nog niet gevonden? Hoop dat alles goed gaat!

Rian, wat fijn dat het bloeden gestopt is! Zo'n meegroei-bh moet ik ook maar gaan kopen, want ik heb net als jij de afdruk van mijn bh in mijn huid staan. Mijn borsten zijn echt net ballonnetjes geworden, mijn man vind het alleen maar leuk!!

En dat verhaal van die spin!! Haha, heb ik ook een keer meegemaakt.. Ik vond het gelijk niet meer schattig als mijn kat me een likje op mijn wang gaf...

Fijn weekend allemaal!

Groetjes uit een zonnig Alanya!
Hallo allemaal,

Zo eventjes bijgeslapen op de zondagmiddag, kon me ogen niet meer openhouden net! :-) En nu maar eens eventjes reageren op iedereen! (ben trouwens ook echt blij dat we niet met z'n 20en zijn, zou niet weten hoe we dat zouden moeten doen!

Jet: Wat ontzettend fijn zo'n goede echo! Geweldig vreemd, maar ook mooi, om zo'n klein levend wezentje in je te zien! Meis, geweldig hoor. Heb idd ook van vlos gehoor dat na het zien van kloppend hartje de kans 3 tot 5% is op miskraam, maar zoals zij me vertelde: 95 tot 97% dat het goed gaat dus! Dit heeft mij wel heel erg gerust gesteld! En tussen de 6 en 7 weken dus, heeft ze 't kindje nog opgemeten ook? Onze puk was met 6 weken 0,42 cm groot!

Superletje: Een zonnig Alanya....grrr, hier regent 't al de hele week! maak ons maar jaloers! :-D Wat een mooi en romantisch verhaal zeg, je vertrek naar Alanya. Je familie achterlaten lijkt me echt wel heel moeilijk ja, is het een beetje makkelijk om daar vrienden te maken? En werk je via een Turks of Nederlands reisbedrijf?

Rikst: haha...een spin dus, geweldig he die katten? Ik ben zelf niet heel erg bang voor spinnen (vriendlief rent gillend weg, dus moet dat zelf oplossen), maar heb een enorme hekel aan muizen. Nou, die kwam een paar maanden terug ook dus binnen met katerlief....en rende vervolgens m'n hele woonkamer door, want die was dus ook nog niet dood. Ben nog nooit zo snel naar boven gerend, en gegild dat vriendlief dat beest moest pakken. Irritant dat die beesten dan ook niet luisteren en gewoon zo'n beest dan doodmaken ipv ermee spelen! Heb je trouwens 1 kat of meer? Ik heb er 2 rondlopen hier, ben wel erg benieuwd hoe dat zal gaan met beeb, want ze functioneren nu als baby (er ligt er hier een geperst tussen mij en de laptop op schoot...:-) ) Hoe is het afgelopen trouwens, heeft je man/vriend nog de stofzuiger uit elkaar gehaald?

Droops: en wel een beetje zin in cake? Och, en anders straks toch handig voor de babytraktaties ofzo? Alles goed?

Nou....volgens mij heb ik iedereen gehad! Als ik iemand ben vergeten, sorry! Morgen om kwart voor 4 naar de vlos voor de termijnecho. Duimen jullie voor me dat alles nog steeds goed is? Heb er nu wel een goed gevoel over, maar blijft toch een beetje spannend, ben zo bang dat je daar ineens ligt en dat het gewoon niet goed is...Maar ja, ga mezelf maar niet gek maken, dat hebben we nu wel genoeg gedaan! Laat 't nog even weten hoor!

Liefs!
Rian, ik wil je alvast heeeeeeeel veel succes wensen voor vanmiddag!!! Ik duim vor een prachtige echo!!!
Zo, er is echt veel geschreven afgelopen weekend. In het weekend heb ik meestal geen zin meer om achter de pc te kruipen omdat ik er door de week al 40 uur achter zit, ik zit nu dus weer illegaal op m'n werk op het forum.

Rian: spannend, vandaag de echo. Ik zal vanavond even kijken hoe het gegaan is. Ben blij voor je dat het bloeden eindelijk gestopt is.

Jetje: wat een heerlijk verhaal van je echo. Ik ben zo blij voor je!

Rikst: wat een super verhaal over je spin. Zelf ben ik niet bang meer voor ongedierte, ik heb een aantal zomers op summercamps gewerkt in de USA en daar kom je vanalles tegen...

Superletje: is wel een superromantisch verhaal over hoe jullie elkaar hebben leren kennen. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt in Turkije. Lijkt me best lastig, de cultuur is er zo anders dan in Nederland.

Ego: heb nog geen cake gebakken, de schaal komt pas over een week of 2. Daarna ga ik zeker wel bakken, en lekker opeten natuurlijk. Nadeel is dat ik het beslag zo lekker vind, en dat ik dat nu natuurlijk niet mag oppeuzelen ivm de rauwe eieren. Ik heb een heerlijk rustig weekend gehad. Zaterdagavond uit eten geweest met vrienden. Had lekker tortillas als hoofdgerecht besteld. Er lagen er twee op mijn bord, normaal geen enkel probleem, maar kwam niet verder dan 1 halve tortilla. Echter wel nog een toetje gedeeld (was ook veel te lekker, notenijs met caramel in een krokant chocolade laagje). Gek he, hebben jullie dat ook dat je zo snel vol zit? Verder hebben we de eerste kado's mogen ontvangen. Twee rompertjes en een spiegeltje wat je aan kan zetten waar dan een liedje uit komt en er zitten knopjes op met dierengeluiden. Echt superleuk (ken het liedje al bijna uit mijn hoofd van het vaak afluisteren, hihi).

Nou, ik moet echt even wat gaan doen!

Groetjes Droops
Thanks voor het duimen dames! Alles is helemaal goed, ben zelfs nog wat verder dan eerst werd gedacht, nu 8 wk en 5 dg. (ipv 8 wk en 3 dg) uitgerekende datum 22 oktober. Hartje klopte netjes, en we zagen de dooierzak goed zitten, ook zagen we al kleine armpjes en beentjes! Woehoee...genieten kan beetje gaan beginnen! (nu nog de komende 3 wk en 2 dg doorkomen tot week 12!

Reageer snel weer!!!
Kan 't emailadres niet meer vinden!

Dan maar zo:

Leeftijd: 24

UD: 22 oktober

1ste kind

VK: 9 april

Echo: niet bekend! (2 gehad)

Overig: geen bijzonderheden!
Rian, gefeliciteerd, wat een heerlijk nieuws! Ik ben zo blij voor je Ga maar lekker genieten op je roze/blauwe wolk!
He Rian, gefeliciteerd!!! Heerlijk, dat jullie nu een beetje meer ontspannen kunnen gaan genieten, en echt fantaseren over de nabije toekomst!
Hallo dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben 22 oktober uitgerekend (volgens eigen berekening) en zag dat er nog twee van jullie op 22 oktober zijn uitgerekend, lijkt me heel erg leuk om ervaringen uit te wisselen en lekker te kletsen en te miepen.Rian wat leuk om te lezen dat de echo goed was, was dat de eerste keer dat je een echo had? Ik heb de eerste woensdag en donderdag meteen de eerste afspraak bij de VK, dus kan dan meteen het hartje horen. Spannend allemaal! Het is voor mij het eerste kindje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven