Uitgerekend tweede helft oktober 2008 DEEL II

10-03-2008 21:45 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUD # kidsVK 20 weken echoOverig Jetje7235 jaar1 nov1ste27 mei18 junibevallen van zoon Liam op 1 november Superletje25 jaar29 okt1ste GYNbevallen van dochter Ayla op 27 oktoberRikst29 jaar26 okt2de23 mei19 junibevallen van zoon Mees op 30 oktoberDroops77 31 jaar22 okt1ste27 mei30 meibevallen van zoon Tim op 9 oktoberRian_8324 jaar22 okt1ste4 juni2 junibevallen van zoon Tom op 1 oktober

Ladies,

Hierbij dan een nieuw onderwerp geopend waarbij de tabel boven aan staat! Vonnie bedankt voor het openen van het eerste deel van de tweede helft oktobermoeders 2008!

Wijzigingen of aanvullingen kun je sturen naar oktobermoeders2008@live.nl

Trusten
Hey dames,

Korte update: suiker was toch niet helemaal goed, zat om 2 uur aan 6,8, terwijl je tot 7 'mag' gaan. Was dus wel aan de hoge kant. Hoor er volgende week woensdag bij de verloskundige meer van. En wordt waarschijnlijk halverwege zwangerschap weer getest. We zullen wel zien hoe het loopt, hoef nu niet per direct iets te doen, dus ga me er zeker ook nog niet al te druk om maken.

Stom misschien, maar zie dit aan de ene kant wel als bevestiging dat er nog steeds van alles aan de gang is daarbinnen, en zie het dan wel wat positiever in....nog 9 dagen, en die zijn zo voorbij, de vorige 40 ben ik ook doorgekomen sinds ik het weet, dus ga maar zoveel mogelijk genieten!

Meiden, tot snel!

Liefs,

Rian
Hallo lieve meiden,

Even een teken van leven van mij. Na twee lange, lange weken ben ik echt uit-geblust. Vandaag was de laatste dag van de bejaardenreis, en na lekker met het team uit eten te zijn geweest ben ik nu op de bank geploft en check jullie berichtjes van de afgelopen week.

Nu houd ik het kort, maar het gaat prima met me. Morgen haal ik de resultaten op van de testjes en daarna zal ik over mijn week schrijven.

Dus, morgen meer...

Welterusten!

Liefs, Let
week 12 is aangebroken, nou nog een weekje en dan bén ik ook echt 12 weken. Vertellen het nu tegen steeds meer mensen, zo leuk... begin er nu wel echt van te genieten en naar alles uit te kijken zeg! Mijn buikje word ook erg mooi, zat er eerst tussenin nog een (vet)hobbel, nu trekt dat allemaal beetje strak, tot een lief klein buikje. Hebben jullie dat ook?

Superletje, uitgeblust...kan me er een voorstelling van maken! Pfff...wel heftig hoor! Ben erg benieuwd naar de uitslagen!

Nou...eventjes snel hoor, wilde 't even met jullie delen!
Hallo allemaal,

Ben nog steeds snif snotterig maar nog wachten om je verhalen te horen, zullen vast grappige voorvallen gebeurd zijn.

Rian, hier ook 11 weken + 1 dag, zal idd blij zijn als het woensdag is, maar na het hartje van vanochtend geloof ik het geloof ik wel. Wel balen van je suiker, maar wel goed dat ze het in de gaten houden.

Mijn bloeddruk was nog steeds normaal maar aan de hoge kant, dus geen dropjes meer voor mij. Dat gaat heeeeel erg moeilijk worden. Verder was ik een kilo afgevallen, maar heb de afgelopen week nauwelijks gegeten omdat ik daar de puf niet voor had. Bwel gewoon aan het werk. Heb vanochtend eindelijk m'n echo gehad en we hebben een mooi hartje mogen bewonderen. Ben helemaal gelukkig! Komend weekend gaan we iets leuks kopen voor de baby. Van mijn directe collega's kreeg ik vanochtend spuugdoekjes kado, zo lief!

Superletje, goed uitrusten hoor! Ik kan niet en ik niet meer misselijk, ben ik gewoon snotverkouden.

Kan nog geen buikje ontdekken maar ik heb al best een buik dus dat zal wel wat later komen. Het voelt wel allemaal niet meer zo 'zacht' (rare omschrijving, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel).

Nou, ga nog even aan het werk. Heel veel groetjes van Droops.

PS volgende afspraak bij de verloskundige is op 6 mei
Hallo meiden,

Moest ff bijkomen hoor, en nog steeds ben ik moe. Zal niet alleen komen door het werken, maar ook door de vorderende zwangerschap. Ik ben nu 9w2d. De uitslagen van de testjes die ik heb laten doen waren goed, maar er moesten nog een paar extra gedaan worden, dus vandaag weer bloed gegeven.

Mijn twee weken werken was echt zo leuk. We hadden dus twee bejaardengroepen die ieder een week in een hotel verbleven. Met 3 andere collega-reisleiding hebben we ze per week 4 dagen op excursie meegenomen, begeleid, ondersteund, geholpen met rolstoelen en rollators, verhalen over kleinkinderen aangehoord, snoepjes gekregen, etc. Ik ben dan reisleidster maar ook gids, ik moet vanalles vertellen over de omgeving, de cultuur, locale bevolking, geschiedenis, etc. Het was zo leuk, want je trekt de hele week met zo'n groep op en aan het eind van de week heb je echt het gevoel dat je elkaar een beetje kent. Mijn collega en ik allebei zwanger en dat gooide hoge ogen, en na afloop wilde iedereen onze adressen hebben om na de geboortje kaartjes te sturen enzo. Ik heb bewust niemand om adressen gevraagd, want om 280 kaartjes te gaan sturen aan relatief onbekenden.. heb ik geen zin in. Maargoed, heel hartelijk en al met al namen de oudjes veel energie maar gaven ze er ook veel dankbaarheid voor terug.

Grappige voorvallen? Oh ja genoeg, maar omdat het hier toch een openbaar forum is wil ik niet in detail treden, uit respect voor hen. Maar we hebben veel lol gehad! En natuurlijk is het een leuk extra zakcentje geweest dat goed uitkomt met de dure uitgaven die op de planning staan dit jaar.

Mijn normale werk begint 14 april, dan begin ik als hostess. Dat is toch weer anders dan reisleidster, want als hostess ben ik grotendeels gewoon in Alanya. Ik haal de groepen van de luchthaven, breng ze naar hun hotel, geef informatiebijeenkomsten, doe citytours en ga twee keer per week op hotelbezoek. Dan heb ik spreekuur zeg maar in de verschillende hotels waar mensen naar mij toe komen als er problemen zijn of als ze excursies willen boeken.

Ach, iedereen weet wel zo'n beetje wat een hostess doet, toch? Hostessen hebben vaak een bepaald image, mantelpakjes met pumps en elke avond lazarus in de disco's en de vele (lokale) mannen die ze afwerken... Die zijn er zeker.. maar ik heb mezelf daar nooit mee geidentificeerd. Gelukkig hoef ik voor het bedrijf waar ik werk geen mantelpakje te dragen maar een vlotte blouse en mag ik zelf een rokje of broek kiezen met leuke slippertjes. Wat ook echt een heeeel fijn is, is dat ik een auto van de zaak krijg. Dus voorlopig niet meer zeulen met plastic boodschappentassen, gewoon lekker inladen in mijn autootje en zondags lekker de bergen in voor verkoeling!

Nu heb ik dus nog een dag of 10 vrij, en mijn man en ik gaan dan ook 3dagen er op uit! Vanavond gaan we met de bus naar Izmir, waar mijn man zijn broer woont met zijn gezin. Het is dus familiebezoek, maar we gaan ook een dagje shoppen!! Hier in Alanya is namelijk niet zoveel te vinden op babygebied, in Antalya ook niet zoveel, maar hopelijk in Izmir wel. Dat is een hele grote stad, en ze hebben een Ikea! Ikea is voor 'ons buitenlanders' echt een geschenk uit de hemel, want de Turkse meubels -zeker babymeubels- zijn gewoon niet om aan te zien...

Nou, ik ga even de laatste dingetjes inpakken en dan gaan we de bus in. De rit duurt 9 uur... Ja het is een lange zit, maar ik ben zo moe dat ik waarschijnlijk goed kan slapen. Gelukkig kan ik goed slapen in bussen en vliegtuigen. Als we mijn schoonmoeder bezoeken zitten we 15uur in de bus, enkele reis... Ik ben vanuit ons huis nog eerder bij mijn moeder in NL, dan dat ik bij mijn schoonmoeder kan zijn..

Meiden, ik zal als ik terug ben weer op jullie reageren, het is nu al zo'n lang verhaal...!

Alvast een fijn weekend!

Liefs, Let
Vanochtend bloedverlies.....klein beetje helder rood. Weer helemaal in paniek, wel naar m'n werk, maar werd weer naar huis gestuurd! Ohw....waarom ben ik toch ook zo labiel meteen weer?! Herken mezelf echt niet terug bij vlagen.

Mocht gelukkig meteen langskomen voor een spoedecho, zo lief, kon die verloskundige wel om d'r nek heen vliegen dat ze dat meteen aanbood. En wat bleek....alles is helemaal goed! Ukkie bewoog, de hele tijd met z'n armpjes en beentjes, en sprong op en neer....zo schattig! Het hartje klopte ook netjes, volgens meting was ik wéér wat verder dan verwacht, kwam overeen met zo'n 12 weken. Risicotijd dus voorbij...opluchting!

Waar bloedverlies vandaan komt is niet duidelijk, maar zou dus wat vaker kunnen voorkomen, gevoelige baarmoeder denk ik dus...moet nu maar niet meer zoveel in paniek raken elke keer als ik iets verlies, want kan me voorstellen dat ze op m'n werk er niet zou blij mee zijn....maar ze laten daar niets van merken! Ga nu maar eventjes m'n bedje in....wat een emoties allemaal op de vroege morgen!

Meiden, tot snel!

Liefs!
Jemig Rian, ik schrik me helemaal rot! Pffff, wat een opluchting dat alles helemaal goed is!! En ook al 12 weken dus! HOERA! Gefeliciteeerd! Dat is ook goed nieuws!

Ik kan me goed voorstellen dat je af en toe hartstikke labiel wordt...Het is ook echt niet niks hoor, al die onzekerheden die jij de laatste tijd hebt gehad...

Nou ja, ik ben erg blij voor je dat alles gelukkig nog helemaal ok is!

Wel balen van je suiker trouwens....Maar inderdaad fijn dat het vooralsnog niks is en je gewoon goed in de gaten wordt gehouden!

Droops! Jaaaaa, eindelijk een echo! En alles goed! Superrrrrr!

He, wat moet dat heerlijk zijn...Blijft de datum voor jou gelijk?

Enne....lekker shoppen dit weekend! Hahaha, leuk hoor! Ben benieuwd waar jullie mee thuis komen!

Verder nog steeds aan het snotteren dus....bleh, dat is dan wel weer vervelend...

Let, mmmmm, lekker naar Izmir! Hopelijk kun je dan even een beetje bijtanken van de drukke dagen die je achter de rug hebt. Maar zo te horen heb je het wel superleuk gehad met de "oudjes".

En straks ook nog een auto van het werk! Wauw, dat is wel weer lekker luxe! Hoef je inderdaad niet meer met de boodschappen te zeulen!

Ik hoop voor je dat je in Izmir wat leuke babyspulletjes kan vinden!

Zijn de babymeubels in je eigen stad echt zo erg? hihihi!

Jetje, Angel en Babelicious...hoe gaat het met jullie????

Gisteren zijn we heeeerlijk uit eten geweest met een collega van mijn vriend en zijn vrouw. Kende die hele mensen niet, maar het was echt supergezellig! Viel weer alles mee.

Vanmorgen wel weer gelijk brak en misselijk...Hahaha, nou ja, het was leuk!

Zonet kwam het mannetje van moeders voor moeders de flessen weer ophalen. Was ik dus vergeten buiten te zetten...Voelt toch wel gek om zo'n jongen dan zo je eigen urine in zijn handen te moeten drukken... .

Groetjes!
Ja, Rikst, anders ik wel! :-D Wel een heel fijn idee dat beebje er niet onder te lijden heeft, die sprong gewoon lekker rond. Wel ontzettend irritant, want bloed = niet goed....tenminste, dat is 't eerst waar je aan denkt als je het ziet! Verlies nu nog wat oud, maar weer net als eerst, alleen op toilet. Ben eens aan 't rekenen geweest, eerste keer was 6wk na laatste keer ongesteld, en nu is 't weer 6 wk verder. Zou dus kunnen omdat ik al een onregelmatige cyclus had (en lang niet altijd eisprong) dat m'n lichaam zichzelf automatisch 'schoon gaat maken' na die tijd ofzo. Nou ja....ik ben de eerste 3 maanden gezond en wel door, dus nu mag iedereen 't ook weten...volgende week shoppen, want m'n broeken zitten hélemaal niet meer lekker! Nu ook gewoon lekker m'n buikje aan 't showen hoor!

Tot hoelang moet je dat Moeders voor Moeders blijven doen? En lekker he, dat uit eten....maar die reactie daarna....idd of heel misselijk (te vet en veel eten, bij mij dan) of ik kan een paar dagen niet naar het toilet. (maar da's chronisch hier sinds ik zwanger ben!). Maar eten is zo lekker!!! Ben je meer van het hartige of het zoete? Ik was altijd heel erg op hartig snacken, maar ik het hier een zoetekauw in de dop...stond vanmiddag voor de snoepafdeling bij de supermarkt (weet niet hoe ik daar terecht kwam ) en heb dus wat snoep ingeslagen. (4 zakken...) Echt erg, en nu heb ik er dus gewoon helemaal geen zin meer in! Heb net een half broodje op, omdat ik geen trek had na 2 hubabuba-kauwgommetjes! Haha...typisch zwangerschapsding denk ik, kan er wel om lachen!

Superletje: Lekker aan 't shoppen in Izmir dus nu...heerlijk zeg! En Ikea, zou idd niet weten wat je zonder zou moeten hoor...wat een geweldige winkel! Fijn dat het zo gezellig was met de oudjes, vind je het fijn dat je collega ook zwanger is? Kan je ook een beetje met elkaar erover hebben, en wat meer rekening houden met de kwaaltjes denk ik dan? En nog meer testjes, dat zijn er veel? Waar wordt je allemaal op getest daar, als ik mag vragen? Hier alleen nog maar de echo's gehad dan, en bloed laten prikken (en natuurlijk nog keertje extra voor m'n suiker). Hoop dat je het leuk hebt gehad, eventjes er lekker tussenuit!

Droops: Fijn de goede echo, was die kleine bij jou ook zo aan 't springen en doen? Ik was daar echt verbaasd om gister...zo typisch dat je daar toch niets van voelt! Voel je je alweer een beetje beter?

Nou...ik ga eventjes naar vrienden toe, maar op tijd weer naar bed, vannacht slecht geslapen (denk nog van spanningen die dag) dus ben behoorlijk moe....

Tot snel!

Liefs!
Rian: weer schrikken, maar wel fijn dat je gelijk voor een echo langs kon komen. En je bent nu al uit de 'gevarenzone'. Gefeliciteerd! Onze uk was redelijk rustig tijdens de echo, je zag wel de armpjes op en neer gaan maar voor de rest denk ik dat hij/zij zoiets had van: bekijk het maar, wacht maar tot eind oktober met mij goed bekijken.

Rikst: leuk dat je een leuke avond gehad hebt, maar wel jammer dat je dat weer moest bekopen met je de volgende dag brak voelen.

Ego: ben nog steeds aan het snotteren, doos 5 van de kleenex is inmiddels aangebroken. Het goede nieuws is wel dat ik niet meer misselijk ben. Heb nog steeds niet veel eetlust en weet van te voren ook niet waar ik zin in heb. Erg makkelijk als je twee keer per week boodschappen doet, maar niet heus.

Afgelopen weekend naar de baby dump geweest en kinderkamertje gevonden en wagen uitgezocht. Nog niet besteld, maar ben helemaal enthousiast erover dus denk dat we dat nog deze maand gaan bestellen.

Nou, moet weer aan het werk. Hoop dat alles goed is met Jetje, Angel en Babelicious.

Droops
Hey dames,

Ik ben al twee weken ziek..eerst overgeven en nu geveld door de griep...baal er verschrikkelijk van maar goed ik ben dan ook niet goed in uitzieken en daar moet ik nu voor boeten (want vorige week toch na twee dagen weer gaan werken). Heb dus ook helemaal geen puf om lange berichten te schrijven op dit moment. Ik lees iig wel mee en zodra ik me weer helemaal ok voel zal ik weer helemaal mee doen met schrijven! Super in ieder geval dat het zo goed gaat met jullie. Ik wacht nog even de echo van as woensdag af...!

Liefs

Jet
Hallooooo!

Jaaaaaa, mijn ukkie bounced ook lekker op en neer!! Vanmorgen vroeg de echo gehad en alles zag er goed uit! Lekker actief en een kloppend hartje! Jeeee, wat blijft dat toch bijzonder om te zien... Uitgerekende datum klopte ook precies! Ik ben blij blij blij!

Jetje, fijn om in elk geval weer even een teken van leven van je te horen! Bah, wat vervelend dat je ziek bent....Het heerst echt volgens mij...Mijn vriend ligt ook al 3 dagen als een vaatdoek in bed....Beterschap in elk geval! Als je je weer wat beter voelt, laat je maar even weten hoe het verder met je gaat! En....succes/veel plezier met je echo morgen!

Droops, jij bent dus ook nog steeds lekker aan het snotteren...Hopelijk wordt het snel wat beter!

Rian, hoe gaat het daar met jou? Is het bloedverlies alweer gestopt?

Letje, wat voor testjes krijg je allemaal? Meer dan hier volgens mij!

Willen jullie trouwens ook het geslacht van het kindje weten?

Ik kan zelf echt niet wachten! Hahahaha! Nu ik hem/haar heb zien ronddartelen wordt het ineens zo echt...Vond het de vorige keer echt heel fijn om te weten. Al had ik al wel een heel sterk voorgevoel dat het een jongetje zou zijn. Mijn zus heeft morgen de 20 weken echo. Spannend hoor. Hopelijk ziet alles er nog helemaal goed uit! En wie weet kunnen ze het geslacht ook wel zien. ik gok bij haar op een jongen...ook al zegt IEDEREEN verder een meisje...Bij anderen heb ik het echt altijd fout, dusssss, zal er nu ook wel weer naast zitten! Hihihi!

Liefs!
Iyi aksamlar kizlar!

(Goede avond meiden!)

Rikst: Wat heerlijk dat jullie ukkie goed 'bounced'! Haha, ik zie het voor me.. Hoeveel weken ben je nu? Je vriend ook ziek.. kijk maar uit dat jij niet ziek wordt!

Over het geslacht willen weten: liever vandaag dan morgen! Echt wel, ik wil weten tegen wie ik praat (ga praten, tegen die tijd, is nu nog een beetje te vroeg voor buikkletsen). Het proces van voorbereiden op de komst van je kindje lijkt me gewoon een stuk duidelijker als je weet op wie je wacht. De basics zijn natuurlijk hetzelfde, maar toch.. Spannend en leuk dat je zus en jij tegelijk zwanger zijn! Zijn jullie close met elkaar, en is dat veranderd gedurende de zwangerschap(pen)? Ik hoop voor haar dat alles goed is morgen.

Droops: Jij ook nog steeds ziek! Wat naar, zeker als je echt helemaal lamlendig bent. Wel goed gezond blijven eten he! Gelukkig voelde je je blijkbaar goed genoeg om van het weekend op stap te gaan naar de Babydump, leuk zeg! Lijkt me heerlijk om daar rond te lopen en gewoon weten dat je alles mag kopen! Als een kind in een snoepwinkel! Wat voor kinderkamer hebben jullie op het oog? En qua kinderwagen, welke wordt het?

En de anderen, zijn jullie je al aan het orienteren qua kinderwagens en kamertjes? Ben wel benieuwd naar jullie voorkeuren/ideeen.

Jet: Ook voor jou beterschap!! *Let geeft een digitale fruitmand aan Droops en Jet*

Hoop dat je je gauw weer goed genoeg voelt om mee te schrijven. En heeel veel succes voor morgen bij de echo! We denken aan je! Ben je dan ook nu 12weken?

Rian: Wat moet jij geschokken zijn vorige week met dat bloedverlies! Gelukkig was alles goed en kon je je kindje zien spartelen! Ook fijn dat je collega's goed reageren en op je letten, dat is belangrijk.

Wat je zegt over dat eten, ergens heel veel zin in hebben en dan opeens niet meer: heb ik ook! Ik ben normaal gesproken een grote eter, bij het avondeten kan ik makkelijk twee grote borden met-kop-erop naar binnen werken.. Maar sinds ik zwanger ben, eet ik maar een fractie van dat. Als ik een half bordje op heb zit ik propvol, en de rest laat ik gewoon staan. Totaal tegen mijn gewoonte/principe in.. En heb helemaal geen zin in zoetigheid, terwijl ik best van de koekjes en chocola ben. Ik heb nu al weken allerlei lekkers in huis, zelfs mijn favorieten, maar ik taal er niet naar. Daar ben ik ergens ook wel blij om, want ik ben de afgelopen 3 maanden nog niks aangekomen, zit nog op precies hetzelfde gewicht, terwijl ik rond mijn onderbuik echt wel een bolletje begin te krijgen. Het is wat harder dan mijn normale (kleine) vetrandje onder mijn navel, en het wordt nu langzaam breder over mijn buik. Snap je wat ik bedoel?

Vandaag ben ik precies 10weken, en mijn man en ik hebben vanochtend dan ook voor het eerst een buikfoto gemaakt. Dat willen we vanaf nu elke week gaan doen om het groeiproces goed te kunnen zien.

En Izmir, dat was echt heel leuk! Het weer zat tegen, het heeft veel geregend, maar af en toe kwam de zon door en was het ook gelijk lekker weer. We hebben mijn zwager (ik typ per ongeluk 'zwanger' haha) bezocht, een nichtje en een neef. Leuk om hun weer te zien, de laatste keer was op onze bruiloft, volgende week een jaar geleden.

En of we hebben geshopt... Phoe, was echt leuk! Door die twee bejaardengroepen heb ik een leuk extra zakcentje verdiend, en dat maakte het shoppen extra leuk. Ik heb een positierok en positiebroek gekocht om te dragen deze zomer tijdens mijn werk. Daarom mag het niet te sportief zijn, maar moet ook comfortabel zitten bij hoge temperaturen. Die heb ik dus gevonden. Daarnaast nog twee positieleggings, om te dragen bij de tuniekjes die ik heb gekocht. Dat zijn 'gewone' tunieks, die je dus met legging draagt en die mooi meerekken met een mooie buik! Buikbanden kennen ze hier helemaal niet, tenminste ik heb ze nog nergens gezien of gedragen zien worden. Mijn moeder komt volgende maand op bezoek en ze heeft er een gekocht zei ze. Leuk!

En.... een beetje vroeg misschien.. maar we hebben een kinderwagen gekocht! We waren totaal niet van plan om daar nu al aan te denken, ik wou het model dat ik graag wilde alleen maar aan mijn nicht liet zien. Mijn man had ook nog nooit een kinderwagen van dichtbij gezien, dus ik gelijk maar uitgelegd wat alle functies/mogelijkheden waren. Toen kwam dus de verkoper erbij die alles nog een keer aan mijn man uitlegde. Toen we om de prijs vroegen, om te kunnen vergelijken met de prijs in Alanya en Antalya, bleek dat deze wagen een stuk goedkoper was dan dezelfde wagen bij andere winkels! En ze hadden ook precies de kleur die ik al in gedachten had.. Na wat wikken en wegen hebben we toch de knoop doorgehakt om deze wagen te kopen. Dat we deze wagen wilde en toch nodig gaan hebben was al duidelijk, en goedkoper dan dit aanbod zouden we nooit meer vinden. (De goede prijs had te maken met de Lira-koers die de afgelopen week enorm is gestegen, en doordat mijn inkomen in euro's is, is deze wagen ineens zo'n 20% goedkoper geworden. Als de koers volgende week weer is gezakt, zouden we dus weer veel meer moeten betalen.) Dus hebben we hem gekocht: onze Quinny Buzz!!! De wagen waar ik al jaaaaren van droom, en nu is hij van mij! Eind deze week wordt hij al thuisbezorgd. De kleuren zijn oranje met rood, en we hebben de wandelwagen en de Maxi Cosi gekocht, en het boodschappenmandje en parasolletje heb ik er gratis bij weten te praten. De kinderwagenbak hebben we er niet bij genomen, omdat ik me afvraag of ik die echt vaak ga gebruiken in de 5 maanden dat de baby erin past. Wat denken jullie, gaan jullie met een kleine baby langer dan 2 uur naar buiten, denkend aan voedingen, verschonen, enz?

Anyway, we zijn echt heel blij ermee, ondanks dat het toch een ongeplande aankoop is! Tenminste, vervroegde aankoop.

Bij Ikea hebben we het ledikantje gezien wat ik al op het oog had, maar of we de hele set nemen weten we nog niet. Ikea is in ieder geval een stuk mooier en goedkoper dan de monsterlijke meubels die ze hier als 'normaal' beschouwen; denk aan een efteling-attractie qua vormgeving en kleuren.

Nou, jullie zijn weer helemaal bij wat mijn belevenissen betreft, en ik vind het leuk om over jullie te blijven lezen!

Angel en Babilicious: alles goed met jullie? Ik heb jullie al zo'n tijd niet meer gezien.. Hoop dat jullie gewoon druk zijn met leuke dingen en dat we jullie gauw weer zien!

Oh ja, jullie vroegen wat voor testjes ze allemaal in het ziekenhuis doen. Nou ik weet het ook niet precies, maar volgens mij onderzoeken ze of bepaalde gehaltes in mijn bloed goed zijn, zoals ijzer en suiker, en of mijn bloedlichaampjes goed zijn enzo. Over twee weken hebben we weer een afspraak voor een controle en echo en dan zal ik ook naar de resultaten van de testjes vragen. Dan ben ik precies 12weken, op 22 april.

Nou meiden, welterusten alvast!

Liefs van Let
Hallo allemaal,

Rikst: gefeliciteerd met je bouncing baby! Leuk om te zien he? Je vraagt of wij het geslacht willen weten: nou, ik niet. Ik wil nog een uitdaging hebben als ik lig te puffen!

Jetje: ook al ziek. Heel veel beterschap! Goed uitzieken hoor, dat is het beste.

Superletje: weer een heel verhaal. Fijn dat je het naar je zin gehad hebt in Izmir. En de kinderwagen al gekocht, dat doe je snel. Maar ja, als je een goede deal kan krijgen zou ik het ook doen. Wij gaan ook voor de Quinny buzz, omdat hij bij ons in de auto past achterin. We hebben nl. niet zo'n grote kofferbak. Wij gaan voor de kleur apple. We nemen er wel een kinderwagenbak bij.

Het kamertje dat we uitgezocht hebben is redelijk strak en wit, met walnoothouten accenten op de kast, de commode en het bedje. Aangezien we drie muren wit maken breekt het notenhout een beetje.

Wat fijn dat je moeder volgende maand op bezoek komt en een buikband meeneemt. Geniet er maar lekker van dan.

Ikke: ben vandaag precies 12 weken en weer misselijk. Gisteravond ook al en vandaag weer. Dacht er vanaf te zijn maar dus toch te vroeg gejuicht. Maar ja, het is niet anders en je krijgt er wat moois voor terug over 6 maanden.

Heel veel groetjes,

Droops
Hey dames en ukkies!

Droops: Ook al vanalles gekocht, of op 't oog, en nog halen? Wel leuk hoor die Quinny Buzz, vind 't een mooie wagen! En leuk hoor die babykamer. Weet je ook al waar je 'm ga kopen, en nog gaat onderhandelen over de prijs? (vind zelf als je

't allebei bij zo'n winkel koopt dat ze wel wat met de prijs kunnen doen, of in ieder geval wat dingen gratis erbij kunnen leveren doen, is toch een hoop geld?!). En vandaag ook dus 12 weken, joepie!!! Gefeliciteerd, we zijn op 1/3 deel....vreemd idee wel hoor...nog een half jaartje!

Superletje: Fijn dat je het zo leuk hebt gehad zeg...en goed geslaagd dus! Ik kan ook niet wachten om dingen te kopen hoor. Wel wat ideetjes voor het kamertje, maar eerst moet schoonmoeder verhuis worden (duurt nog maandje) dus dat moet eerst maar eens gebeuren... Leuk dat je hebt geshopt voor positiemode (vreemd woord eigenlijk...wat voor positie hebben we dan?!). Ik ga a.s. zaterdag shoppen, want broeken zitten niet lekker mee, wil de knoop wel los doen, maar ben zoveel afgevallen dat ik 't dus ook niet meer met m'n heupen vasthoud....gevolg: lelijke slobberbroeken die niet fijn zitten...Wikkeljurkjes zitten wel lekker, maar daar heb ik er niet zo veel van! Van die kinderwagenbak, wij gaan waarschijnlijk voor de Bugaboo, hebben hier al een tweedehands op 't oog (erg mooi nog!) omdat deze heel klein is op te vouwen (kleine auto) en de kinderwagenbak redelijk groot is. Hier is 't natuurlijk hartstikke koud als 't kleintje net geboren is, en wil wel eventjes frisse neus halen denk ik af en toe....anders wordt je helemaal gek van 't binnenzitten. Voor ons dus wel zo'n bak. Van de week nog werken, of lekker paar dagen vrij?

Rikst: Woehoe....bouncing baby...super joh! En wat wordt het bij je zus ?(of houdt ze dat voor zichzelf?) Ik wil 't zelf wel graag weten, maar vriendlief is (nog) niet zo happig....moeten maar eens eventjes afwachten. Ben niet 't type om dan alles meteen roze/blauw te doen, maar wat meer details aan te passen, daarnaast vindt ik een echt stoer of lief geboortekaartje ook wel erg leuk! Voel je je voor de rest ook helemaal goed op 't moment, niet meer misselijk?

Jetje: Ziek dus....goed uitrusten hoor, hoop dat je je gauw weer beter voelt! Vandaag dus de echo...duim voor je hoor, dat alles helemaal goed is!

Hier mag ik vandaag ook weer naar de verlos, 'gewone' controle. Gaan wel proberen om naar 't hartje te luisteren, hoop dus dat dat lukt, je hoort ook wel eens dat het moeilijk te vinden is.....hoop 't niet, want dan schiet ik vast weer in de stress...:-S Voel me redelijk goed op 't moment, iets minder moe dan hiervoor, m'n (.)(.) groeien hard hoor, en wat zijn ze zwaar! Buikje steekt ook gezellig vooruit, en moet zeggen dat ik daar wel héél trots op ben! Wel regelmatig soort spierpijn in m'n buik (alle kanten,zijkant, vooraan, onderin...), bandenpijn lees je wel eens, dat zal 't wel zijn denk ik dan.

Kids in m'n klas weten het nu ook, zo schattig die reacties van de kleintjes! Moeten nog wel lang wachten natuurlijk....maar ze vinden het helemaal leuk! Ook hele leuke reacties van ouders, en ben al overladen met cadeautjes van mensen, heel erg lief allemaal!

Meiden, laat vanaaf nog wel even weten hoe 't bij verlos was! Fijne (zonnige!) dag hier!

Liefs
Bij verloskundige was alles goed! Hartje horen kloppen (uk was wel eigenwijs, duurde inderdaad eventjes voordat hij/zij zich liet horen!), ook m'n buik groeit gezellig, ze kon de baarmoeder al goed voelen. M'n buik valt nu ook echt wel op hoor, zo leuk, geniet er echt van!

Maar alles loopt helemaal goed, verlos benadrukte nog maar eens dat de kans nu héél klein is dat 't verkeerd loopt, en daar zeker niet vanuit moest gaan! Nou, dan geloof ik dat maar!

Tot snel meiden!

Liefs
Wat heerlijk voor jullie Rian, dat alles goed is! Nu kun je er nog meer van gaan genieten!
Meiden, wat zijn jullie stil!

Ik heb vandaag op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Alhoewel, mijn baas had het al 'op straat' gehoord, en we hebben besproken 'hoe het nu verder moet'. Want zwangerschapsverlof oid kennen ze hier niet. Ik heb gezegd dat ik prima nog zeker 3, 4 maanden door kan werken, mits er niks misgaat qua gezondheid enzo. Mijn baas moet met het hoofdkantoor overleggen of hij mij 'mag houden'... Er is al eens iemand ontslagen in het begin van haar zwangerschap, omdat 'zwangere vrouwen lastig zijn'.. Ontzettend belachelijk, maar zo kan het hier gaan. Ik heb inmiddels met een collega-reisleiding die nog geen baan heeft voor dit seizoen afgesproken dat zij voor mij wil en kan invallen zodra ik het niet meer aankan vanaf augustus ofzo. Nu hoop ik maar dat het hoofdkantoor deze oplossing accepteert!

Verder zitten we in spanning te wachten op ons droomhuis... Er is een huurhuis vrijgekomen dat echt ons droomhuis kan worden, met veel bloed, zweet en tranen. Het is nu namelijk een huis waar al 32 jaar niets aan veranderd/gerestaureerd/opgeknapt is... en zo ziet het er ook uit. Maar jullie moeten weten, Alanya is een stad met 99% hoogbouw, dicht op elkaar gebouwde appartementen zonder groen ofzo ertussen. Nu is het huis wat wij op het oog hebben een van de ongeveer 15 rijtjeswoningen die Alanya rijk is. Dus de enige paar woningen die een tuin hebben, en twee verdiepingen en een puntdak, zoals de Hollandse woningen!

Een hoekwoning is dus vrij nu, en woensdag krijgen we te horen of wij hem toegewezen krijgen of niet. Als we het krijgen, moeten we enorm veel werk verzetten, want nu is het onbewoonbaar.. Nieuwe vloeren, nieuwe ramen en kozijnen, nieuwe keuken, nieuwe badkamer en het hele huis geverfd van binnen en van buiten. Dit terwijl het zomerseizoen nu ook begint, waardoor we (vooral mijn man) bijna geen tijd hebben en ik natuurlijk zwanger ben!

Dit kan ik allemaal langs mij neerleggen, ik ben blind voor dit huis, met een enorme tuin, met palm- en fruitbomen erin. Ik zie onze kleine zometeen al lekker in de tuin spelen.. Je moet bedenken dat er gewoon GEEN huizen-met-tuin in Alanya zijn, en dit is een superhuis, er zit zelfs een open haard in!

De renovatiekosten en huur zijn hoog, dus het wordt wel een grote sprong in het diepe, maar ik weet gewoon dat het het allemaal waard is. Ik denk dat als we deze kans niet aangrijpen, we nooit meer zo'n kans krijgen.

Het zijn dus spannende dagen voor ons...

Hoop dat met jullie ook alles goed gaat?

Liefs, Let
Hey Superletje,

Hoop dat je je baan kan houden zeg, wat een verhaal, en eigenlijk wel ontzettend stom dat ze je zomaar kunnen 'dumpen' omdat je zwanger bent! Maar gaan maar van het beste uit of niet dan?

En dat huis....wow, dat klinkt echt wel supergaaf zeg, hoe zit dat met toewijzing? Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, of moet je aan allerlei eisen voldoen? Fijn dat jullie het echt zo'n superhuis vinden, dan is dat klussen en alles natuurlijk ook wel te doen...je weet waar je het voor doet. Het klinkt echt als een droomhuis, ik duim voor jullie!

Hier vandaag lekker geshopt voor positiemode, ben goed geslaagd moet ik zeggen, en kan nu helemaal mooi en trots m'n buikje showen aan iedereen! Score tot nu toe: 2 jurkjes, 2 leggings, t-shirt, 3/4 spijkerbroek en spijkerrokje. Nu nog hard op zoek naar een jas...(moeilijk!) en 2 paar platte schoenen. Maar mag nu zeker niet klagen. Duik nu lekker m'n bedje in, want ben helemaal uitgeput. Ben benieuwd of slapen goed lukt, want vriendlief is weekend weg, normaal geen problemen mee, maar zit nu al bijna te grienen, omdat ik niet alleen wil slapen...vind 't maar helemaal niets op 't moment! Nou ja, nog 2 nachtjes, dan is 'ie weer thuis....

Meiden, ben benieuwd hoe het met jullie gaat! Tot snel!!!

Liefs!
Nou, ons droomhuis wordt niet van ons...

Na alles nogmaals berekend te hebben moeten we de logica toch voor de emoties laten gaan.. helaas. Alle factoren in acht nemend: enorme klus qua renovaties, geen tijd hebben om er zelf steeds bij te zijn voor toezicht, de kosten hiervan, onze banen die nu beginnen, de hoge huur na een jaar en de huurverhogingen die volgen, de zwangerschap, geen zekerheid van mijn inkomen...

Pff, heb ik weer.. ik kan instantly helemaal ergens voor gaan en de negatieve kanten bagitaliseren, om vervolgens door mijn man weer met beide benen op de grond te worden gezet.. Nu zie ik de logica ook wel in.. Helaas.

Onze tijd komt nog wel, hopen we. Voorlopig blijven we in ons (kleine) appartementje zitten, waar we het ook heel goed hebben.
He superletje...getsie, dat is niet leuk! Balen zeg dat het allemaal niet gaat lukken...maar wat niet is kan nog wel komen! Hebben jullie wel een babykamer dan? En nog wel genoeg leuke dingen om naar uit te kijken, of niet dan?!

Vandaag wat sombertjes...die emoties blijven lastig hoor, gisteren helemaal blij, en vandaag kan ik mezelf er maar niet uittrekken...moeilijk! Ben nu de film Juno aan 't kijken, wel een grappige film hoor, toch leuk om dingen te kijken die over zwangerschappen gaan!

Liefs!
Hoi allemaal,

Ik krijg het gevoel dat we nog met z'n drieën schrijven maar dat is eigenlijk ook wel weer gezellig.

Superletje, wat een gedoe zeg met je werk. Ik hoop voor je dat je kunt blijven werken. En jammer van het huis, maar wel te begrijpen dat je, als je er langer over nadenkt, voor kiest om het niet te doen.

Rian, heerlijk al geshopt voor zwangerschapskleding! Leuk dat je goed geslaagd bent. En nu lekker showen dat buikje.

Hier nog geen buikje, maar dat moet ook nog niet, moet nog in mijn badbak passen de eerste week van juni! Hoop dat dat nog gaat lukken.

Afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd voor mijn ouders en schoonouders. Krijg nu geen kado's meer voor mezelf maar allemaal rompertjes voor de kleine. Wel helemaal leuk! Weer ontzettend verwend. Van mijn man 2 paar teenslippers gekregen zodat ik ook schoenen heb om te dragen als mijn voeten helemaal opgezwollen zijn.

Gisteren voor het eerst een (bijna) tissuevrije dag gehad, dus ik dacht, dat gaat de goede kant op. Vandaag zit ik weer met keelpijn op mijn werk. Gaat goed dus, maar niet heus.

Meiden, een hele fijne werkweek! Ik heb woensdag (de dag van mijn verjaardag) lekker vrij genomen. Ik heb het echt nodig ook geloof ik, afgelopen vrijdag was ik helemaal op. Dan ga ik 's ochtends kijken naar een kinderdagverblijf bij ons in de buurt. Hoop dat het me bevalt, is nl. nog geen 300 meter lopen. Zou fijn zijn!

Groetjes, Droops
Halloooo!

Ik ben er ook nog,hoor! Hihihihihi.

Ben de afgelopen tijd alleen zooooo moe en misselijk...bleg...Heb wel elke keer bijgelezen,maar weinig puf om te schrijven...

LEtje,ik hoop voor je dat je je baan kan behouden! Je hebt zelf een mooie oplossing gevonden door vervanging te zoeken. Dat kunnen ze toch niet afslaan????

Jammer van het huis... Ik snap wel dat je daar zo superenthousiast van wordt! Dat zou ik zelf ook hebben, hoor!

Rian,lekker geshopt dus???

Leuk!!! Het klinkt allemaal supergeslaagd in elk geval!

Beetje geslapen zonder je vriend???

Droops,nog gefeliciteeeerd! Leuk, allemaal babyspulletjes gekregen!!!!

Mmmmm,dat klinkt echt ideaal: een kinderdagverblijf op 300m afstand! Ik hoop, dat het wat is!

Nou ja,zoals ik al schreef, ben ik de afgelopen dagen echt een lamzak..Vrijdag gaat mijn zus trouwen...Dan ben ik getuige! Hopelijk geen genante (kots)momenten tijdens het moment dat ik moet tekenen...

Liefs! Rikst
Roep ik hier heel hard NOG gefeliciteerd voor Droops....ben je pas woensdag jarig....Sorry...woensdag poging 2!!!
Dames,

Daar ben ik weer!! hier dan wel even een ego berichtje om ff uit te leggen waarom het signaal even uit gevallen was. Het begon drie weekenden geleden (alweer.pff). Toen heb ik enthousiast bij een vriendin geholpen met schilderen in haar nieuwe woning (2 dagen) en ik was er dus zwaar beroerd van geworden en heb me toen op maandag maar ziek gemeld. Heel slecht, maar het ging gewoon echt niet. Dinsdag ook maar thuis gebleven en woensdag weer leuk aan de slag maar ik merkte al wel dat ik me eigenlijk nog niet fit voelde. Toen kwam de keelpijn en ik ging me steeds minder fit voelen. Op zaterdag ben ik toen ingestort en sindsdien tot afgelopen weekend alleen maar van de bank naar m'n bed en weer terug gelopen/gehangen en gelegen. Ben in die week wel naar de huisarts geweest want mijn vriend had het goede idee om mij een stukje te laten lezen in een boek die ik van mijn moeder had gehad waarin stond dat wanneer je besmet bent met het toxoplasmose virus dit ook tot griepverschijnselen leidt. Ik me vervolgens natuurlijk druk maken dus maar even aangekaart bij de huisarts en ondanks dat die kans heel klein is toch maar even bloed laten afnemen om daarop te laten testen. En ook op bloedarmoede. Ik heb namelijk ontzetten veel last van kortademigheid. Nu zit astma wel in de familie en heb ik ook wel aanleg, maar tot nu toe heb ik daar verder geen last van gehad. Morgen de longfunctietest en dan gaan we kijken of een puffer handig is voor wat meer lucht.

Ben in ieder geval weer aan het werk en voel me eigenlijk ook wel ok, behalve dan dat ik om een of andere mysterieuze reden de afgelopen 2 weken last het van misselijkheid. Ik kan zo ook nergens trek in hebben of juist heel erg trek hebben in iets en dat dan weer pver is na 2 happen. En ik kan dus helemaal geen luchtjes meer hebben. Het liefst zet ik mijn vriend in de tuin als hij zijn deo op spuit!!

En ik heb natuurlijk mijn echo gehad vorige week. Erg bijzonder hoor. Dit keer zie je ook gewoon echt een kindje en het bewoog en we hebben weer het hartje gehoord! Dat gaat in ieder geval goed. Uitrekendatum is trouwens 1 november geworden...net iets eerder dus dan Let

Ik heb volgende week maandag afspraak in het ziekenhuis voor de combinatietest iig.

En verder...heb ik het idee dat ik inmiddels uit al mijn kleren ben gegroeid muv één spijkerbroek die nog lekker zit. Wordt dus toch tijd om toe te geven aan positiekleding. Waar kopen jullie die??

Ok en dan nog even reageren op jullie berichtjes (ik ga niet zo ver terug want dan wordt dit wel echt een heeeeeeel lang bericht):

Let---> wel echt jammer van dat huis zeg...om zo dichtbij te zijn bij wat je wilt en dan toch zo ver weg.. Ik snap dat dit wel ff drie keer slikken is. Ik heb zelf ook zo'n keuze gemaakt en uiteindelijk moet je met dit soort dingen toch je verstand zege laten vieren.

En dat van je werk zeg..jeetje echt belachelijk dat ze je gewoon kunnen ontslaan joh! Hoop voor je dat jouw oplossing als optie wordt gezien om je aan te houden!!!

Volgens mij had jij het ook over kinderwagens in een eerder bericht. Ik ben zelf helemaal weg de kinderwagen van Stokke. Wij moeten nog gaan kijken met z'n tweeen, maar veel dingen zijn hier al omdat mijn vriend al twee meiden op de wereld heeft gezet (die zijn overigens 4 en net 3 jr.)

Rian---->Super al die kleding zeg...wat ik al schreef, ik moet er ook aan geloven. Ben erg benieuwd waar jij geslaagd bent voor al die kleding?! Heb je verder het weekend overleefd in je eentje???

Droops----> ik ben er ook weer hoor;-) en gewoon weer van plan mee te schrijven (eindelijk weer puf voor)!! Wel ontzettend vervelend dat je zo blijft snotteren en dat op je 'bijna verjaardag'. Je moet wel goed voor je zelf zorgen hoor dus misschien anders toch een paar dagen thuis blijven om het eens goed uit te zieken?!?!?

Rikst----> damn..ik kan me nu een beetje voorstellen hoe je je voelt als het gaat om die misselijkheid. Heb je het idee dat het al minder wordt of dat toch nog niet? Leuk joh, je zus trouwen...alsvast een hele leuke en mooie dag toegewenst !!

Goed ik ga ermee stoppen!

Tot snel!

Jet
Jeetje Jetje, het heeft je niet meegezeten de afgelopen weken. Hoop niet dat je idd toxoplasmose hebt, maar volgens mij is die kans heel klein. Wel fijn dat je erop getest wordt. En als je de antistoffen al in je bloed hebt mag je gewoon weer filet americain en rosbief eten. Dan ben ik echt jaloers!

Dat van geen trek en dan weer wel en dan na 2 happen weer niet meer herken ik helemaal. Aan het begin van de dag kan ik verzinnen wat ik 's avonds wil eten, en tegen de tijd dat ik dan ga koken heb ik er helemaal geen zin meer in.

Fijn dat je een goede echo gehad hebt! Leuk is dat he, dat je je kleintje kan zien.

Rikst: alvast bedankt voor de felicitaties, maar het is echt pas morgen! Jij ook nog steeds misselijk en moe. Ik hoop zo dat daar snel een eind aan komt.

Ik zei gisteren nog tegen mijn man: ik dacht dat zwanger zijn leuk was, maar ik voel me nu al 3 maanden niet echt goed en dat hakt er gewoon in. Ik heb me wel laten vertellen dat het tweede trimester weer meer energie biedt, minder misselijkheid en je gaat je baby voelen. Dat lijkt me zo speciaal. Verder is het natuurlijk voor een goede reden. Aan het eind van de rit heb je zo'n klein ukje in je armen. Ik wil niet klagerig overkomen en ik ben ontzettend blij met de zwangerschap maar hoop gewoon dat ik me binnenkort weer een beetje 'normaal' ga voelen.

Morgen lekker vrij, hoef pas om 9 uur m'n bed uit dus ik ga heerlijk uitslapen. Dan naar het kinderdagverblijf en als ik daar van terug ben ga ik heerlijk in mijn trainingspakje op de bank hangen en verder niets doen. Telefoon binnen handbereik en that's it. Ik verheug me er nu al op. Normaal werk ik altijd op mijn verjaardag maar dit jaar vond ik dat ik wel een dagje vrij verdiend had.

Groetjes Droops

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven