uitspraak vraagje

08-10-2009 21:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij krijgen binnenkort een baby en zijn bezig met het kiezen van een jongensnaam.. Een beetje raar misschien, maar wij hebben een discussie over een schrijfwijze en de daarbij horende verandering van uitspraak.

Volgens mijn man spreek je Philip en Philippe hetzelfde uit, maar volgens mij spreek je Philip uit als Fielip en Philippe als Fieliep. Wat vinden jullie? Bedankt voor de hulp in elk geval.
Owh en zelfs als ze het niet verkeerd uitspreken, dan presteren ze het wel om je andere namen te geven. Je wilt niet weten hoe vaak ik hele andere namen krijg dan mijn eigen, omdat ze er of op lijken, of ik lijk op iemand met die naam.
Ik ken een jongetje en hij heet Fie-liép-pe (Philippe) dus met de 'pe' erachter. Is dat ook niet de bedoeling van die schrijfwijze?

Nou hebben mijn jongens echt verschrikkelijke namen (hoé heet íe?!) dus ik ben wel wat gewend ondertussen.

Fiorah ik ben ook een tijd lang aangesproken met Patricia. Lijkt absolúút niet op m'n naam, hahaha ook geen idee hoe ze erbij kwam maar vond het zo lastig om haar te verbeteren omdat anderen mij ook zo (expres) gingen noemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven