Unisex babynamen

07-02-2009 00:01 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie roept?

Joy
quote:AnAn schreef op 07 februari 2009 @ 13:48:

[...]

Toen ik 2,5 jaar geleden was bevallen van de oudste lag er een vrouw bij mij op de kamer die haar dochter Teddy had genoemd!!!

De naam Indy staat (of stond) zelfs in de namen top 10 bij de meisjesnamen.Dochter van Rick Engelkes heet Teddy naar mijn weten.
Bodil vind ik een hondennaam.
quote:Star schreef op 07 februari 2009 @ 14:51:

[...]

Dochter van Rick Engelkes heet Teddy naar mijn weten.Ah vandaar bij de naam teddy krijg ik beelden van bakfietsen.
Ik denk bij Teddy toch echt aan knuffelbeesten....

Of aan Teddy Ruxpin. Die is dan wel weer cool.
668, the neighbour of the Beast
Teddy Ruxpin, ik snapte maar niet waarom mijn vader en oom zo moesten lachen vroeger
Haha Marels, ken geen Rune, maar wel een Runa. Pasgeboren kindje. En een meisje dus.

Ken trouwens ook een Joni (meisje). En vind dat eigenlijk best een leuke naam; tis ook eigenlijk alleen hier dat ik die naam gehoord heb op een andere manier.

Ben niet heel erg van de unisex, maar zitten toch wel een aantal aardige namen tussen, al vind ik ze vaak voor ofwel n jongen ofwel een meisje (het vaakst zelfs) leuker.

Andere unisex namen:

Lot

Adri

Rowy

Bonnie

Stef

Jessie

Jaimy

Conny

Er zijn hier trouwens ook echt vreselijke namen die voorbij komen hoor. Ik bedoel, tuurlijk je kunt alles wel als meisjes én jongensnaam gebruiken, maar dan is het nog niet leuk!

Ik heb trouwens een oudoom en -tante en die heetten, jawel Jo en Jo (enne ja, getrouwd met elkaar, altijd grappig)
Ik ben helemaal serieus ļ Ik woon in Engeland en ken verscheidene kinderen met zulke unisex namen. Zo ken ik twee jongens Mackenzie en een meisje Mackenzie, een Taylor (jongen), een Payton (meisje), een Addison (meisje), een Morgan meisje en een Morgan jongen, twee Ashley jongens en een meisje Ashley.

Payton heeft inderdaad Amerikaanse ouders (haar zusje heet Madison). Payton heeft een Amerikaanse moeder en een broertje Chase (misschien ook unisex?)

Ik vind het niet eens zulke vreselijke namen. Ik vind Mackenzie best leuk bijvoorbeeld. Ashley vind ik wel leuk voor een jongen maar minder voor een meisje. Ik zie er een heel nuffig blond meisje bij en een beetje een stoere working class jongen.
Terry en Teddy vind ik trouwens meer meisjesnamen. Ik vind Teddy op zich niet verkeerd klinken, alleen de associatie met die beer he.....
Dubbel
anoniem_71290 wijzigde dit bericht op 07-02-2009 15:21
Reden: Dubbele posting
% gewijzigd
dubbel
anoniem_71290 wijzigde dit bericht op 07-02-2009 15:20
Reden: Dubbele posting
% gewijzigd
ROWI?
quote:koeka schreef op 07 februari 2009 @ 14:42:

Tja, van die lijst van Nymeria ben ik in real life eigenlijk nog niemand tegengekomen. Dat klinkt allemaal wel heel Amerikaans, niet?

Uitgezonderd Camille, dan. Maar dat ken ik alleen als meisjesnaam. Camiel/Kamiel hoor je hier natuurlijk wel regelmatig voor jongens, maar dat is dus een andere schrijfwijze en een andere uitspraak.In Frankrijk komt Camille voor jongens ook voor. Ook ken ik een Nederlands gezin met een Camille (jongen) en een Germaine (meisje).
Na ja, met een y, even lachwekkend.
Joh, Marels, er zijn kids die echt zo heten (niet die van mij gelukkig), daar moet je niet om lachen (das om te huilen )
quote:Marels schreef op 07 februari 2009 @ 15:19:

ROWI? Ik ken wel Rodi. Maar da's hondenworst.
Ik moet wel lachen om jullie opmerking ' je zult maar 40 zijn en je voor moeten stellen met Puck'.

Toen wij deze naam kozen voor onze zoon hadden we zoiets van; stel je bent 30, 1.90 lang en strak in het pak, je komt een kantoor binnen voor een sollicitatie en stelt je voor met; 'goedemorgen, Puck Huisman'. Kan dat?

Ja dat kan.

Doen dus.

Gelukkig is onze zoon erg zelfverzekerd en is hij nu, met 6 jaar, nog nooit geplaagd met zijn naam op school. Die komt er dus wel, ondanks het feit dat sommigen van jullie zijn naam echt niet vinden kunnen

Teddy was mijn meisjesfavoriet maar kwam er helaas bij mijn man niet doorheen.
anoniem_42326 wijzigde dit bericht op 07-02-2009 20:25
Reden: even een fictieve achternaam van gemaakt
% gewijzigd
Overigens is Teddy afkomstig (wat mij betreft) van de serie Sisters, een van de vrouwen heette Teddy (afgekort van Theodora)
Puck had ik voor een meisje op mijn lijst staan, maar mijn vriend moest dan aan ijshockey denken
Hoewel ik het als meisjesnaam leuker vind, kan Puck mi prima als jongensnaam hoor Whopper. Ook als je 40 bent. En Teddy zoals gezegd wel leuk hoor!

Ik vind dat het ook best een beetje apart mag zijn. Met z'n allen een standaardnaam is ook niks (al heb ik mijn ouders vervloekt om mijn naam en ben ik er nog steeds niet onverdeeld blij mee, maar goed t zal altijd wel wat blijven).
Onze buurman ook, die nam een puck mee voor hem uit Canada. Vond ik wel leuk van hem.

Pucjk voor een meisje hoor ik iets te vaak.....
Wist je dat Puck een oudhollandsche jongensnaam is? Komt veel voor in oude geboorteregisters, 100 jaar terug was het een naam die vaak voor kwam.

Helemaal niet hip dus
Ik kan ook best leven met Puck.

Niet met Rowy, Bodhi, en dat soort meuk.
Yelle

Jordan

Taylor

Dani

Senna

Silver

Daan(tje)
Robin

Micha

Jody

René(e)

Ezra, Mees, Finn hoor ik tegenwoordig ook als meisjesnamen, terwijl ik 't echte jongensnamen vind. Andersom heb je niet vaak: ee meisjsnaam die jongensnaam 'wordt'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven