Unisex babynamen

07-02-2009 00:01 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie roept?

Joy
quote:Yamuna schreef op 07 februari 2009 @ 00:14:

dannyjaaa die wilde ik ook zeggen!! vet leuk voor een meisje!
Ik zag gister op tv een man met de naam Kelly

(En niet Kelly van BB)
Off topic: hoooi superstar, hoe is het? En hoe was de meeting?
quote:naatie schreef op 07 februari 2009 @ 12:43:

Ik zag gister op tv een man met de naam Kelly

(En niet Kelly van BB) Is dat niet gewoon een Australische surfdude naam? Dat dacht ik tenminste.
Mijn neef heet kelly....

En mijn andere neef heet sinclaire...

( eerlijk gezegd vind ik kelly nog wel kunnen,

Maar sinclaire... :| Dat vond ik toch iets ver gaan voor mijn neefje, Maar goed oom en tante zijn er gelukkig mee..)
quote:tangerine schreef op 07 februari 2009 @ 11:48:

José op z´n Spaans is een mannennaam. (Gose)

José op z´n Nederlands een vrouwennaam.Ken verschillende mannen die José heten en dan gewoon nederlanders, en op de nederlandse manier... Met een J dus.
quote:liva schreef op 07 februari 2009 @ 12:54:

Mijn neef heet kelly....

En mijn andere neef heet sinclaire...

( eerlijk gezegd vind ik kelly nog wel kunnen,

Maar sinclaire... :| Dat vond ik toch iets ver gaan voor mijn neefje, Maar goed oom en tante zijn er gelukkig mee..)Hopelijk is je neefje er ook gelukkig mee
quote:tangerine schreef op 07 februari 2009 @ 12:47:

Off topic: hoooi superstar, hoe is het? En hoe was de meeting?Off topic: Hooooooi Tang de meeting was super..!!!
Aiko.... Onze reu (Golden retriver) hebben we zo genoemd. Een jaar daarna werd het japanse prinsesje geboren en kreeg ook de naam Aiko.

Ik meen me te herinneren dat de betekenis licht, helder is.
[quote]lolapaloeza schreef op 07 februari 2009 @ 12:36:

[...]

Het is ook niet Sjors, stelletje trainingspakken, maar George, en in principe voor een jongen, met de uitzondering van George Sand, wat toch echt een vrouw was

Gezien het beperkte referentiekader van sommigen bekroop mij ook al even de vraag wie er hier nu de trainspakkendragers zijn .

Overigens heb ik George, naar George Sand, ooit ook prachtig gevonden voor een meisje, evenals Lou (naar Lou Andreas von Salomé dus). Voor Sjors zou ik dan weer nooit kiezen. Maar ik hou niet zo van dat al te stoere en vlotte voor meisjes, wel van krachtige namen met mooie betekenis en herkomst.
Ik zou mijn kind nooit een unisex naam geven. Dit komt omdat ik zelf zo'n soort naam heb en neem het mijn ouders nog steeds kwalijk dat ze niks leukers konden verzinnen voor mij!

Bovendien is het verwarrend voor andere mensen. Het is niet echt tof als je op school bij voorbaat bij de jongens wordt ingedeeld op basis van de namenlijst...
Overigens zijn Senne en Jonne toch echt jongensnamen, die pas vrij recent in zwang zijn geraakt voor meisjes. Zo zijn er nog meer traditionele Vlaamse jongensnamen (Rune, Jenne, Fenne) die een aantal jaar geleden in Nederland zijn opgedoken, en daar wonderlijk genoeg ineens ook aan meisjes werden gegeven. Wel raar dat dat mensen nu zelfs al menen dat het echte meisjesnamen betreft. Dat is dus absoluut niet het geval.
Onderstaande unisex namen komen uit het voornamenboek van 'Kinderen' (het zijn ze niet allemaal hoor, er stonden ook een hoop oubollige bij zoals Hans, Ger, Hennie).

Andrea

Beau/Bo

Billy

Bobby

Chris

Cis

Dion

Dominique

Doris/Dorus

Floor

Freddy

Gabi/Gaby

Indy

Jip

Jon

Joppe

Kim

Leen

Levi/Levy

Marijn

Marty

Micky

Nicky

Pascal

Puck

Quirien

Renee

Robin

Rudy

Sam

Teddy

Teun

Winnie/Winy

Yannick
Senne/Senna vind ik ook echt jongensnamen trouwens, snap niet dat mensen die namen aan een meisje geven. Maar ieder zijn eigen keuze uiteraard!!
Kuch.

Práchtige namen Koeke.

Voor van die rare yuppen of oppertokkie.

Ach GUT, die arme kinderen....
668, the neighbour of the Beast
quote:koeka schreef op 07 februari 2009 @ 13:23:

Overigens zijn Senne en Jonne toch echt jongensnamen, die pas vrij recent in zwang zijn geraakt voor meisjes. Zo zijn er nog meer traditionele Vlaamse jongensnamen (Rune, Jenne, Fenne) die een aantal jaar geleden in Nederland zijn opgedoken, en daar wonderlijk genoeg ineens ook aan meisjes werden gegeven. Wel raar dat dat mensen nu zelfs al menen dat het echte meisjesnamen betreft. Dat is dus absoluut niet het geval.Ik ken anders een Jonne (meisje) van 28
Whatever, I do what I want
AnAn, zijn er echt mensen die hun kind INDY noemen?

En wat voor slaapkamer krijgt ie dan? Een Temple of Doom?

En als je je kind Teddy noemt MOET zijn tweede naam Beer zijn. Ook al zielig voor de kids dus...
Er is trouwens sowieso een groot verschil tussen NL en Vlaanderen op dit gebied. Buiten de net genoemde Vlaamse jongensnamen die in NL inmiddels dus aan veel meisjes worden gegeven, kom je in België ook best vaak mannen tegen die Wies of Suus heten.

De eerste keer keek ik gek op, omdat ik een vrouw had verwacht, maar inmiddels vind ik het eigenlijk wel mooie namen voor een jongen.
Oh, en ik loop al aardig wat tijd in België rond, en ik heb nog nooooooooooooooooooooooit een Rune, Jenne of Fenne gezien of gesproken.

Runen zijn toch die dingen waar je mee kunt voorspellen enzo?
En ook nog nooit een Wies of Suus gesproken.

Ja, Sus Antigoon ken ik.
en is Jonne een traditioneel Vlaamse naam dan? Ik ken het als een Fryse jongensnaam (en dus als meisjesnaam)
Whatever, I do what I want
Dus ook nog:

Wies

Suus

Juul

Rune

Fenne

Jenne

Ik ken trouwens ook een Teddy (meisje) en zelfs 2 Beren (ja, wat een wonder, he)!
Crini, volledig offtopic...

Hoe is het met je zoontje inmiddels?
quote:Marels schreef op 07 februari 2009 @ 13:39:

AnAn, zijn er echt mensen die hun kind INDY noemen?

En wat voor slaapkamer krijgt ie dan? Een Temple of Doom?

En als je je kind Teddy noemt MOET zijn tweede naam Beer zijn. Ook al zielig voor de kids dus...

Toen ik 2,5 jaar geleden was bevallen van de oudste lag er een vrouw bij mij op de kamer die haar dochter Teddy had genoemd!!!

De naam Indy staat (of stond) zelfs in de namen top 10 bij de meisjesnamen.
Jouw kids heten toch niet zo he?

Nee, mijn kids krijgen gewoon normale namen.... En anders moet je gelijk twee kids en moeten ze combineren;

Indy en Jones

Sterre en Wacht

Hope en Lijk

Teddy en Beer

Joppe en Saus

Bloem en Pot

Dat soort combi's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven